Εαρινό εξάμηνο

Facebook Twitter
0

οι εικόνες είναι από το blog "Εαρινό εξάμηνο"

Η ηλεκτρονική επανάσταση έχει ταρακουνήσει τα νερά των εκδόσεων κάνοντας άλλους να τρομάζουν και να περιχαρακώνονται και άλλους να βλέπουν νέες ευκαιρίες. Είναι γνωστό ότι όλοι μας μπορούμε να γίνουμε οι εκδότες του εαυτού μας – αρκεί πραγματικά να θέλουμε να γράψουμε.

Οι προσπάθειες που γίνονται είναι πάρα πολλές και οι περισσότερες ίσως δεν φτάνουν σε πολλά μάτια αλλά είναι σίγουρο ότι μέσα στον κυκεώνα θα υπάρχουν και διαμάντια ή/και ευπώλητα που έχασαν την ευκαιρία μέσω της παραδοσιακής οδού.

Ο Γιώργος Στόγιας δημοσιεύει το μυθιστόρημά του «Εαρινό Εξάμηνο» από το Φεβρουάριο σε συνέχειες, κάθε Δευτέρα και Παρασκευή. Τα πρώτα πέντε κεφάλαια βρίσκονται εδώ και το blog του εδώ. Πώς ξεκίνησε η ιδέα; Μερικές απαντήσεις του συγγραφέα για το Book Room:

 - Πώς πήρατε την απόφαση να κυκλοφορήσετε το βιβλίο σας διαδικτυακά;

Δεν βρήκα λόγο να παραμείνω σε μια ψυχοφθόρα διαδικασία για κάτι που έφτιαξα πρωτίστως για ευχαρίστηση. Επίσης, παρότι αντιλαμβάνομαι τις δυσκολίες των εκδοτικών οίκων μέσα στην κρίση, το να κρατήσω το κείμενο μόνο για φίλους, μού φαινόταν τόσο παράλογο σαν μια θεατρική ομάδα να κάνει πρόβες για μήνες δίχως ποτέ να
παίξει παράσταση μπροστά στο κοινό. Τέλος, το μυθιστόρημα το ξεκίνησα με αφορμή τον Δεκέμβρη του 2008 και την αδυναμία συνεννόησης που βίωσα τότε σχετικά με το τι είναι η δημοκρατία, η βία, η νεότητα, η έγκυρη γνώση. Φέτος, ακόμη περισσότερο, που η χώρα ζει στο χείλος της κατάρρευσης, είχα την ανάγκη να συνεισφέρω άμεσα, με το
δικό μου τρόπο, στις αφηγήσεις σχετικά με το πώς φτάσαμε ως εδώ.





- Προσπαθήσατε πρώτα να το προωθήσετε με τους παραδοσιακούς τρόπους;

Καθώς το έγραφα το φανταζόμουν ως «παραδοσιακό» βιβλίο, σαν αυτά με τα οποία ζω διαβάζοντας. Υπέβαλα το μυθιστόρημα διαδοχικά σε τρεις μεγάλους εκδοτικούς οίκους κι έναν μικρό.

  - Γιατί το δημοσιεύετε σε συνέχειες;

Με τους χρόνους που επικρατούν στο διαδίκτυο, όπου μια πληροφορία παλιώνει μέσα σε δευτερόλεπτα, το να ανεβάσω μεμιάς δουλειά δυόμισι ετών θα ενείχε μια δόση αυτοκαταστροφικότητας. Επίσης, η δημοσίευση σε συνέχειες επέτρεψε στο κείμενο να λειτουργήσει ως «ανοιχτή πηγή». Έτσι, κάθε εβδομάδα, ανεβαίνουν στο μπλογκ σχέδια, μουσική και κείμενα από άλλους δημιουργούς, εμπνευσμένα από το «Εαρινό Εξάμηνο». Πέρα από αυτά, τα περισσότερα κεφάλαια είναι αυτοτελή (ομολογώ ότι καμιά φορά φαντασιωνόμουν τη μεταφορά του μυθιστορήματος σε μια ιδανική τηλεοπτική σειρά σε ένα παράλληλο σύμπαν).




  - Λαμβάνετε υπόψη σας σχόλια αναγνωστών για τη συνέχεια ή είναι ήδη τελειωμένο;

Η συγγραφή του μυθιστορήματος τελείωσε τον Ιούνιο του 2011. Κι όμως, όχι τόσο σε σχέση με κάποιο συγκεκριμένο σχόλιο, αλλά παραπάνω με την αίσθηση πως την επόμενη ημέρα το κείμενο θα εκτεθεί για ελεύθερη ανάγνωση, αλλάζω λεπτομέρειες μέχρι τελευταία στιγμή, με όφελος πιστεύω μεγάλο για το συνολικό αποτέλεσμα.


  - Έχετε σχέδια για άλλο βιβλίο στο μέλλον; Αν ναι, σκοπεύετε να το διαδώσετε με τον ίδιο τρόπο;

Δεν έχω μέσα μου κάποια «σκληρή» ταυτότητα καλλιτέχνη, ούτε είμαι φονταμενταλιστής της διαδικτυακής δημοσίευσης. Γενικά, δεν μου αρέσει να επαναλαμβάνομαι. Για την ώρα, απολαμβάνω αυτό που κάνω. Είναι καλύτερο από ό,τι το είχα φανταστεί, φαινόμενο από μόνο του σπάνιο.

  - Έχετε υπόψη σας παρόμοιες προσπάθειες από την Ελλάδα;

Το γαϊτανάκι δεν το άνοιξα εγώ με το "Εαρινό Εξάμηνο". Έχουν γίνει και στο παρελθόν ανάλογες απόπειρες από άλλους συγγραφείς. Υποθέτω όμως ότι ο καθένας το κάνει με τη δική του λογική και τον δικό του τρόπο. Ένα θέμα σίγουρα είναι πως συνδέει ο συγγραφέας μια τέτοια διαδικασία δημοσίευσης με την αισθητική της
λογοτεχνικής του γραφής. Εδώ μερικές προηγούμενες απόπειρες που έχουν πέσει στην αντίληψή μου:


  • JOHNNIE SOCIETY - Γιάννης Φαρσάρης ::. Δωρεάν Μυθιστόρημα στο Διαδίκτυο σε μορφή e-book
  • Φυσικά ο Τριαρίδης
  • Kι εδώ κάτι αγαπημένο από τον Αντώνη Καναβούρα
  • Επίσης, ενδιαφέρουσα είναι η δουλειά της Νέβης Κανίνιας 
  • Τέλος, ο καταξιωμένος συγγραφέας, επιμελητής και μεταφραστής Κυριάκος Αθανασιάδης προχώρησε σε διαδικτυακή δημοσίευση του τελευταίου του μυθιστορήματος εδώ

Tο “Earino Examino Theme”, το πρώτο κομμάτι που έγραψε και ενορχήστρωσε ο Αντώνης Τσαγκάρης για το Original Score του μυθιστορήματος. Κάθε Πέμπτη, το έργο αυτό θα αναπτύσσεται, μέχρι την ολοκλήρωσή του σε ένα πλήρες soundtrack τον Ιούνιο, όταν και το “Εαρινό Εξάμηνο” θα φτάσει στο τέλος του.

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «φόνισσα» εξομολογείται

Το πίσω ράφι / Η Hannah Kent έγραψε τη δική της «Φόνισσα», την Άγκνες που ζούσε στην Ισλανδία τον 19ο αιώνα

Η Αυστραλή συγγραφέας δεν πίστευε ποτέ ότι, χάρη στα «Έθιμα ταφής», οι κριτικοί θα την τοποθετούσαν δίπλα σε λογοτέχνες όπως η Μάργκαρετ Άτγουντ και ο Πίτερ Κάρεϊ.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Χριστίνα Ντουνιά: «Ο Καρυωτάκης μάς δίνει ελπίδα και μας παρηγορεί»

Βιβλίο / «Ο Καρυωτάκης άφησε "το αδέσποτο Τραγούδι" του να μας συντροφεύει»

Στο βιβλίο της «Το όνειρο και το πάθος», η Χριστίνα Ντουνιά, ομότιμη καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας αποκαλύπτει αθέατες όψεις του ποιητή και νέα στοιχεία για τη σχέση του με τον Καβάφη μέσα από μια άγνωστη, ως τώρα, επιστολή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύ της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Βιβλίο / «Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύς της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Ο Ούγγρος κάτοχος του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας γράφει με μαγικό τρόπο για τις αποπνικτικές επιπτώσεις της πολιτικής καταπίεσης, περιφρονώντας την προθυμία των ανθρώπων να τις αποδεχτούν.
THE LIFO TEAM
Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Βιβλίο / Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Οι καθηγητές Peter Jeffreys και Gregory Jusdanis συνεργάστηκαν και έγραψαν από κοινού τη βιογραφία του μεγάλου ποιητή που φέρει τον τίτλο «Κωνσταντίνος Καβάφης – Ο άνθρωπος και ο ποιητής». Ο Gregory Jusdanis μίλησε στη LifO για το βιβλίο και για τον ποιητή που ήταν «παραδοσιακός και ταυτόχρονα μεταμοντέρνος, ο πρώτος “viral” ποιητής διεθνώς»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

LiFO politics / Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

Ο Αλέξης Πατέλης, επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού την περίοδο 2019-2024, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για την οικονομική πορεία της χώρας αυτά τα χρόνια, τις δύσκολες αποφάσεις αλλά και τις στιγμές δικαίωσης μέσα από την οπτική ενός τεχνοκράτη που βρέθηκε ξαφνικά στο επίκεντρο της πολιτικής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λάσλο Κρασναχορκάι: ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης βραβεύεται με Νόμπελ

Βιβλίο / Ο Λάσλο Κρασναχορκάι, ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης, κέρδισε το Νόμπελ

Φέτος, το βραβείο δόθηκε στον Ούγγρο συγγραφέα που κατά τη Σουηδική Ακαδημία αποτελεί ένα ελπιδοφόρο βήμα προς τον χαμένο ανθρωπισμό, την υψηλή λογοτεχνία και τη στοχαστική ακρίβεια.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Βιβλίο / Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Σε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του που έχει τίτλο “House of Cards”, ο Σουηδός πρώην διεθνής Γιόνας Έρικσον περιγράφει τις ταπεινωτικές μετρήσεις βάρους στα σεμινάρια διαιτητών της UEFA
THE LIFO TEAM
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Το Πίσω Ράφι / Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Ο Έλληνας σκηνοθέτης μάζεψε από «το καλάθι των αχρήστων» όλες τις εμπειρίες του κι έφτιαξε την αυτοβιογραφία του, μια ζωντανή αφήγηση γεμάτη ιστορίες, συναντήσεις, αποφθέγματα και κρίσεις, λογοτεχνικές και σινεφίλ αναφορές.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: η ιστορία του underground περιοδικού «Ανοιχτή Πόλη»

Βιβλίο / «Ανοιχτή Πόλη»: Ένα από τα πιο επιδραστικά εναλλακτικά έντυπα της Ελλάδας

Οι δημιουργοί του Κώστας Μανδηλάς και Βλάσσης Ρασσιάς, καταγράφουν την πορεία του στο βιβλίο «Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: Η ιστορία του περιοδικού “Ανοιχτή Πόλη”».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει το διήγημα «Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ» της Πατρίσια Χάισμιθ

Lifo Videos / Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει ένα διήγημα της Πατρίσια Χάισμιθ

«Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ»: Μια ιστορία έρωτα, αγάπης, αφοσίωσης, ανταγωνισμού, μίσους και φόνου μεταξύ ενός ζευγαριού και ενός σιαμέζικου γάτου, ένα μυστηριώδες διήγημα της δημιουργού των πιο σαγηνευτικών αντιηρώων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ