Εαρινό εξάμηνο

Facebook Twitter
0

οι εικόνες είναι από το blog "Εαρινό εξάμηνο"

Η ηλεκτρονική επανάσταση έχει ταρακουνήσει τα νερά των εκδόσεων κάνοντας άλλους να τρομάζουν και να περιχαρακώνονται και άλλους να βλέπουν νέες ευκαιρίες. Είναι γνωστό ότι όλοι μας μπορούμε να γίνουμε οι εκδότες του εαυτού μας – αρκεί πραγματικά να θέλουμε να γράψουμε.

Οι προσπάθειες που γίνονται είναι πάρα πολλές και οι περισσότερες ίσως δεν φτάνουν σε πολλά μάτια αλλά είναι σίγουρο ότι μέσα στον κυκεώνα θα υπάρχουν και διαμάντια ή/και ευπώλητα που έχασαν την ευκαιρία μέσω της παραδοσιακής οδού.

Ο Γιώργος Στόγιας δημοσιεύει το μυθιστόρημά του «Εαρινό Εξάμηνο» από το Φεβρουάριο σε συνέχειες, κάθε Δευτέρα και Παρασκευή. Τα πρώτα πέντε κεφάλαια βρίσκονται εδώ και το blog του εδώ. Πώς ξεκίνησε η ιδέα; Μερικές απαντήσεις του συγγραφέα για το Book Room:

 - Πώς πήρατε την απόφαση να κυκλοφορήσετε το βιβλίο σας διαδικτυακά;

Δεν βρήκα λόγο να παραμείνω σε μια ψυχοφθόρα διαδικασία για κάτι που έφτιαξα πρωτίστως για ευχαρίστηση. Επίσης, παρότι αντιλαμβάνομαι τις δυσκολίες των εκδοτικών οίκων μέσα στην κρίση, το να κρατήσω το κείμενο μόνο για φίλους, μού φαινόταν τόσο παράλογο σαν μια θεατρική ομάδα να κάνει πρόβες για μήνες δίχως ποτέ να
παίξει παράσταση μπροστά στο κοινό. Τέλος, το μυθιστόρημα το ξεκίνησα με αφορμή τον Δεκέμβρη του 2008 και την αδυναμία συνεννόησης που βίωσα τότε σχετικά με το τι είναι η δημοκρατία, η βία, η νεότητα, η έγκυρη γνώση. Φέτος, ακόμη περισσότερο, που η χώρα ζει στο χείλος της κατάρρευσης, είχα την ανάγκη να συνεισφέρω άμεσα, με το
δικό μου τρόπο, στις αφηγήσεις σχετικά με το πώς φτάσαμε ως εδώ.





- Προσπαθήσατε πρώτα να το προωθήσετε με τους παραδοσιακούς τρόπους;

Καθώς το έγραφα το φανταζόμουν ως «παραδοσιακό» βιβλίο, σαν αυτά με τα οποία ζω διαβάζοντας. Υπέβαλα το μυθιστόρημα διαδοχικά σε τρεις μεγάλους εκδοτικούς οίκους κι έναν μικρό.

  - Γιατί το δημοσιεύετε σε συνέχειες;

Με τους χρόνους που επικρατούν στο διαδίκτυο, όπου μια πληροφορία παλιώνει μέσα σε δευτερόλεπτα, το να ανεβάσω μεμιάς δουλειά δυόμισι ετών θα ενείχε μια δόση αυτοκαταστροφικότητας. Επίσης, η δημοσίευση σε συνέχειες επέτρεψε στο κείμενο να λειτουργήσει ως «ανοιχτή πηγή». Έτσι, κάθε εβδομάδα, ανεβαίνουν στο μπλογκ σχέδια, μουσική και κείμενα από άλλους δημιουργούς, εμπνευσμένα από το «Εαρινό Εξάμηνο». Πέρα από αυτά, τα περισσότερα κεφάλαια είναι αυτοτελή (ομολογώ ότι καμιά φορά φαντασιωνόμουν τη μεταφορά του μυθιστορήματος σε μια ιδανική τηλεοπτική σειρά σε ένα παράλληλο σύμπαν).




  - Λαμβάνετε υπόψη σας σχόλια αναγνωστών για τη συνέχεια ή είναι ήδη τελειωμένο;

Η συγγραφή του μυθιστορήματος τελείωσε τον Ιούνιο του 2011. Κι όμως, όχι τόσο σε σχέση με κάποιο συγκεκριμένο σχόλιο, αλλά παραπάνω με την αίσθηση πως την επόμενη ημέρα το κείμενο θα εκτεθεί για ελεύθερη ανάγνωση, αλλάζω λεπτομέρειες μέχρι τελευταία στιγμή, με όφελος πιστεύω μεγάλο για το συνολικό αποτέλεσμα.


  - Έχετε σχέδια για άλλο βιβλίο στο μέλλον; Αν ναι, σκοπεύετε να το διαδώσετε με τον ίδιο τρόπο;

Δεν έχω μέσα μου κάποια «σκληρή» ταυτότητα καλλιτέχνη, ούτε είμαι φονταμενταλιστής της διαδικτυακής δημοσίευσης. Γενικά, δεν μου αρέσει να επαναλαμβάνομαι. Για την ώρα, απολαμβάνω αυτό που κάνω. Είναι καλύτερο από ό,τι το είχα φανταστεί, φαινόμενο από μόνο του σπάνιο.

  - Έχετε υπόψη σας παρόμοιες προσπάθειες από την Ελλάδα;

Το γαϊτανάκι δεν το άνοιξα εγώ με το "Εαρινό Εξάμηνο". Έχουν γίνει και στο παρελθόν ανάλογες απόπειρες από άλλους συγγραφείς. Υποθέτω όμως ότι ο καθένας το κάνει με τη δική του λογική και τον δικό του τρόπο. Ένα θέμα σίγουρα είναι πως συνδέει ο συγγραφέας μια τέτοια διαδικασία δημοσίευσης με την αισθητική της
λογοτεχνικής του γραφής. Εδώ μερικές προηγούμενες απόπειρες που έχουν πέσει στην αντίληψή μου:


  • JOHNNIE SOCIETY - Γιάννης Φαρσάρης ::. Δωρεάν Μυθιστόρημα στο Διαδίκτυο σε μορφή e-book
  • Φυσικά ο Τριαρίδης
  • Kι εδώ κάτι αγαπημένο από τον Αντώνη Καναβούρα
  • Επίσης, ενδιαφέρουσα είναι η δουλειά της Νέβης Κανίνιας 
  • Τέλος, ο καταξιωμένος συγγραφέας, επιμελητής και μεταφραστής Κυριάκος Αθανασιάδης προχώρησε σε διαδικτυακή δημοσίευση του τελευταίου του μυθιστορήματος εδώ

Tο “Earino Examino Theme”, το πρώτο κομμάτι που έγραψε και ενορχήστρωσε ο Αντώνης Τσαγκάρης για το Original Score του μυθιστορήματος. Κάθε Πέμπτη, το έργο αυτό θα αναπτύσσεται, μέχρι την ολοκλήρωσή του σε ένα πλήρες soundtrack τον Ιούνιο, όταν και το “Εαρινό Εξάμηνο” θα φτάσει στο τέλος του.

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Lifo Videos / «Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Η Αγλαΐα Παππά διαβάζει ένα απόσπασμα από τις βέβηλες και αμφιλεγόμενες «120 Μέρες των Σοδόμων» του Μαρκησίου ντε Σαντ, ένα βιβλίο αναγνωρισμένο πλέον ως αξεπέραστο λογοτεχνικό αριστούργημα και χαρακτηρισμένο ως «εθνικός θησαυρός» της Γαλλίας.
THE LIFO TEAM
Το «προπατορικό αμάρτημα» του Τζο Μπάιντεν

Βιβλίο / Ποιο ήταν το θανάσιμο σφάλμα του Τζο Μπάιντεν;

Ένα νέο βιβλίο για τον πρώην Πρόεδρο αποτελεί καταπέλτη τόσο για τον ίδιο όσο και για τη δουλοπρεπή κλίκα πιστών και μελών της οικογένειάς του, που έκαναν το παν για να συγκαλύψουν τον ραγδαίο εκφυλισμό της γνωστικής του ικανότητας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Συγγραφείς/ Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / 8 Έλληνες συγγραφείς ξαναγράφουν τους μύθους και τις παραδόσεις

Η Λυσιστράτη ερμηνεύει τις ερωτικές σχέσεις του σήμερα, η Ιφιγένεια διαλογίζεται στην παραλία και μια Τρωαδίτισσα δούλα γίνεται πρωταγωνίστρια: 8 σύγχρονοι δημιουργοί, που συμμετέχουν με τα έργα τους στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, συνομιλούν με τα αρχαία κείμενα και συνδέουν το παρελθόν με επίκαιρα ζητήματα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζούντιθ Μπάτλερ: «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Τζούντιθ Μπάτλερ / «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Μια κορυφαία προσωπικότητα της σύγχρονης παγκόσμιας διανόησης μιλά στη LiFO για τo «φάντασμα» της λεγόμενης ιδεολογίας του φύλου, για το όραμα μιας «ανοιχτόκαρδης κοινωνίας» και για τις εμπειρίες ζωής που της έμαθαν να είναι «ένας άνθρωπος ταπεινός και ταυτόχρονα θαρραλέος».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντίνος Κονόμος

Βιβλίο / «Ο κύριος διευθυντής (καλό κουμάσι) έχει αποφασίσει την εξόντωσή μου…»

Ο Ντίνος Κονόμος, λόγιος, ιστοριοδίφης και συγγραφέας, υπήρξε συνεχιστής της ζακυνθινής πνευματικής παράδοσης στον 20ό αιώνα. Ο συγγραφέας Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής παρουσιάζει έργα και ημέρες ενός ανθρώπου που «δεν ήταν του κόσμου τούτου».
ΦΙΛΙΠΠΟΣ Δ. ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ
Η ζωή του Καζαντζάκη σε graphic novel από τον Αλέν Γκλικός

Βιβλίο / Ο Νίκος Καζαντζάκης όπως δεν τον είχαμε ξαναδεί σε ένα νέο graphic novel

Ο ελληνικής καταγωγής Γάλλος συγγραφέας Αλέν Γκλικός καταγράφει την πορεία του Έλληνα στοχαστή στο graphic novel «Καζαντζάκης», όπου ο περιπετειώδης και αντιφατικός φιλόσοφος και μυθιστοριογράφος ψυχαναλύεται για πρώτη φορά και συστήνεται εκ νέου στο ελληνικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πετρίτης»: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ηχητικά Άρθρα / Πετρίτης: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ο Τζoν Άλεκ Μπέικερ αφιέρωσε δέκα χρόνια από τη ζωή του στην παρατήρηση ενός πετρίτη και έγραψε ένα από τα πιο ιδιαίτερα βιβλία της αγγλικής λογοτεχνίας – μια από τις σημαντικότερες καταγραφές της άγριας ζωής που κινδυνεύει να χαθεί για πάντα. Κυκλοφόρησε το 1967 αλλά μόλις τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια οι κριτικοί και το κοινό το ανακάλυψαν ξανά.
M. HULOT
Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Ας μην αφήνουμε τον Θεό στους πιστούς» 

Βιβλίο / Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Αν αξίζει ένα πράγμα στη ζωή, αυτό είναι η ομορφιά»

Εν όψει της εμφάνισής του στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, στις 21 Μαΐου, ο Λατινοαμερικανός συγγραφέας-φαινόμενο Μπενχαμίν Λαμπατούτ μιλά στη LiFO για τον ρόλο της τρέλας στη συγγραφή, τη σχέση επιστήμης και λογοτεχνίας και το μεγαλείο της ήττας – και δηλώνει ακόμα φανατικός κηπουρός και εραστής της φύσης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Άντονι Μπέρτζες: «Έρνεστ Χέμινγουεϊ»

Το Πίσω Ράφι / Ο Χέμινγουεϊ ήταν ένας φωνακλάς νταής αλλά κι ένας σπουδαίος συγγραφέας του 20ού αιώνα

Η βιογραφία «Έρνεστ Χέμινγουεϊ - Μια ζωή σαν μυθοπλασία» του Βρετανού συγγραφέα Άντονι Μπέρτζες αποτυπώνει όχι μόνο την έντονη και περιπετειώδη ζωή του κορυφαίου Αμερικανού ομοτέχνου του αλλά και όλο το εύρος της αντιφατικής προσωπικότητάς του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Βιβλίο / 21η ΔΕΒΘ: Εξωστρέφεια και καλύτερη οργάνωση αλλά μένουν ακόμα πολλά να γίνουν

Απολογισμός της 21ης ΔΕΒΘ που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά υπό την αιγίδα του νεοσύστατου ΕΛΙΒΙΠ. Σε ποιο βαθμό πέτυχε τους στόχους της και ποια στοιχήματα μένει ακόμα να κερδίσει;
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Η ποίηση όχι μόνο αλλάζει τον κόσμο, τον δημιουργεί» ​​​​​​/Μια νέα ανθολογία ελληνικής queer ποίησης μόλις κυκλοφόρησε στα ισπανικά /11 Έλληνες ποιητές σε μια νέα ισπανική queer ανθολογία /Queer ελληνική ποίηση σε μια νέα δίγλωσση ισπανική ανθολογία

Βιβλίο / Μια Ισπανίδα καθηγήτρια μεταφράζει ελληνική queer ποίηση

Η María López Villalba, καθηγήτρια Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο της Μάλαγα, μετέφρασε 11 ελληνικά ποιήματα, σε μια πρόσφατη ανθολογία που προσφέρει στο ισπανόφωνο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει τη σύγχρονη ελληνική queer –και όχι μόνο– ποίηση.
M. HULOT
«Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Βιντσέντζο Λατρόνικο / «Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Ο Ιταλός συγγραφέας και υποψήφιος για το βραβείο Booker, Βιντσέντζο Λατρόνικο, μιλά στη LIFO για το πολυσυζητημένο βιβλίο του «Τελειότητα», στο οποίο αποτυπώνει την αψεγάδιαστη αλλά ψεύτικη ζωή μιας ολόκληρης γενιάς ψηφιακών νομάδων στην Ευρώπη, καθώς και τη μάταιη αναζήτηση της ευτυχίας στην ψηφιακή εποχή.
M. HULOT
Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Ηχητικά Άρθρα / Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Το όνομά της έχει συνδεθεί με την εικόνα μιας αδίστακτης, σεξουαλικά ακόρεστης και επικίνδυνης γυναίκας. Ένα νέο βιβλίο, όμως, έρχεται να αμφισβητήσει αυτή τη στερεοτυπική αφήγηση και να φωτίσει μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Rene Karabash

Βιβλίο / Rene Karabash: «Θέλω πίσω τη γυναικεία δύναμη που μου στέρησαν οι άνδρες»

Η Βουλγάρα συγγραφέας Rene Karabash μιλά για το μυθιστόρημά της «Ορκισμένη», που τιμήθηκε με το βραβείο Ελίας Κανέτι, και στο οποίο εστιάζει στην ιστορία των «ορκισμένων παρθένων» γυναικών των Βαλκανίων που επέλεξαν να ζήσουν ως άνδρες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο γυναίκες συγγραφείς αποκαλύπτουν τα κρυφά μυστικά της γραφής

Βιβλίο / Όλες οι γυναίκες του κόσμου στο νέο βιβλίο της Αμάντας Μιχαλοπούλου

Στο «Μακρύ ταξίδι της μιας μέσα στην άλλη», η μητρότητα γίνεται ο συνδετικός κρίκος που ενώνει όλες τις μητέρες και όλες τις κόρες με τις γυναίκες της Ιστορίας που θαυμάσαμε, αλλά και τις ανώνυμες «Παναγίες» που κράτησαν στους ώμους τους τα βάρη της ανθρωπότητας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Ντιντιέ Εριμπόν: «Καιρός για ένα κίνημα των ηλικιωμένων!»

Ντιντιέ Εριμπόν / Ντιντιέ Εριμπόν: «Να πάψουμε να βλέπουμε τους ηλικιωμένους ως κοινωνικούς παρίες»

Από τους σημαντικότερους και πιο επιδραστικούς σύγχρονους Γάλλους στοχαστές, ο Ντιντιέ Εριμπόν συνδύασε στα βιβλία του τα δύσκολα βιώματα της νεότητάς του με μια εμπεριστατωμένη, αλλά και εικονοκλαστική, κοινωνικοπολιτική «ακτινογραφία» της γαλλικής κοινωνίας. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ