Καθηγητής του Α.Π.Θ. ξεκίνησε το πρώτο μάθημα με τελείως απρόβλεπτο τρόπο!

Καθηγητής του Α.Π.Θ. ξεκίνησε το πρώτο μάθημα με τελείως απρόβλεπτο τρόπο! Facebook Twitter
Η Mezzo-Soprano Κασσάνδρα Δημοπούλου που έπαιξε ρόλο έκπληξη στο μάθημα για τους Χημικούς Μηχανικούς
7

Ο καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Μάρκος Ασσαέλ ξεκίνησε πριν λίγες μέρες το πρώτο μάθημα του εξαμήνου με έναν πρωτότυπο τρόπο.

Κρυμμένη ανάμεσα στους υπόλοιπους φοιτητές ήταν η Κασσάνδρα Δημοπούλου που διέκοψε τον καθηγητή σηκώνοντας το τηλέφωνό της. Ήταν μια έκπληξη για τους φοιτητές που στην αρχή δεν μπορούσαν να καταλάβουν τι συμβαίνει...

Ζήτησα απ' τον κύριο Μάρκο Ασσαέλ να μας πει πώς του ήρθε να κάνει αυτό το χάπενινγκ την πρώτη μέρα της νέας φοιτητικής χρονιάς. 

Να τι μου απάντησε:

«Η μετάδοση της γνώσης είναι ότι πιο ιερό και υπέροχο υπάρχει. Πραγματικά δεν υπάρχει πιο όμορφο συναίσθημα απο τη συμμετοχή σου στη μεταμόρφωση των αποφοίτων Λυκείου σε ολοκληρωμένους επιστήμονες!

Το ίδιο το σταδιο της μετάδοσης είναι επομένως πάρα πολύ σημαντικό.

Η 30χρονη εμπειρία μου έχει δείξει ότι πολλες φορές η σκέτη επιστημονική γνώση, και επί πολλές ώρες, μπορει να κανει το φοιτητή ή τη φοιτήτρια, να κουραστούν.

Έτσι οποιαδήποτε εναλλαγή, μεταφορά σε άλλη διάσταση, βοηθάει πάρα πολύ και φέρνει πιο κοντά τον καθηγητή με το φοιτητή.

Επιπλέον νομίζω ότι έχουμε καθήκον ως καθηγητές να δείξουμε στο φοιτητή, ότι επιπλέον της συγκεκριμένης γνώσης του Χημικού Μηχανικού, δεν πρέπει να ξεχνάμε τη ομορφιά των τεχνών, της μουσικής και της όπερας...

Ημουν πολυ τυχερός που η γνωστή μετσοσοπράνο Κασσάνδρα Δημοπούλου δέχτηκε να συμμετέχει με αυτό το ρόλο."

7

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

5 σχόλια
Για την ιστορία, η άρια που ερμήνευσε η μεσόφωνος Κασσάνδρα Δημοπούλου από την όπερα Carmen λέγεται Habanera ή αλλιώς L'amour est un oiseau rebelle.Πολύ ωραίο χάπενινγκ και πολύ ωραίο το φινάλε με την είσοδο του ανυποψίαστου φοιτητή ο οποίος θα νόμισε ότι κατά λάθος μπήκε στο Μέγαρο Μουσικής.
Συγχαρητηρια στον Μαρκο Ασσαελ για αυτη την πρωτοβουλια. Αν και ειμαι γιος πανεπιστημιακου ( που εχει πεθανει στις 27 Σεπτ του 92 ), θα ηθελα να ρωτησω τον ιδιο 'η τελοσπαντον καποιον συναδελφο του λιγες ερωτησεις. Θα ηταν τιμη μου αν μου απαντουσε μερικες απ αυτες.17 ερωτησεις προς ελληνες πανεπιστημιακους 1 ) Ποσοι πολιτικοι εκπαιδευτηκαν στο ελληνικο πανεπιστημιο ; 2 ) Ποσοι πανεπιστημιακοι πουλουσαν συμβουλες σε μεταπολιτευτικα υπουργικα επιτελεια πχ στο Οικονομικων με υπουργους δικηγορους στο επαγγελμα ( απο Τσοβολα μεχρι Βενιζελο ) ; 3 ) Ποσοι καθηγητες ( και ποτε ) διαμαρτυρηθηκαν για την κατασταση των πανεπιστημιακων αιθουσων και προαυλιων ΠΡΙΝ την οικονομικη κριση ; 4 ) Ποια πιστευετε η ευθυνη των πανεπιστημιακων για το γεγονος οτι το ελληνικο πανεπιστημιο θυμιζει καφενειο καποιες δεκαετιες τωρα ; 5 ) Ποσοι καθηγητες εγιναν πολιτικοι καριερας τα τελευταια τριανταπεντε χρονια ; 6 ) Ποια πιστευετε η ευθυνη των πανεπιστημιακων για το γεγονος οτι η Ελλαδα ειναι στις τελευταιες θεσεις πανευρωπαικα στο θεμα του διαβασματος ( ΕΚΕΒΙ ) ; Πιστευετε οτι η εμπνευση στο διαβασμα πρεπει να προερχεται απο τις εκαστοτε πολιτικες κεφαλες ( οποιες κι αν ειναι αυτες ) 'η μεσα απο τους εκπαιδευτικους και τον τροπο διδασκαλιας τους ; 7 ) Ποσοι σημερινοι αντιμνημονιακοι πανεπιστημιακοι ανηκαν και στηριζαν ( πολλες φορες με φανατισμο ) τα κομματα της συγκυβερνησης ΠΡΙΝ το 2009 ( θα συμπεριλαβω εδω και τον ιδιαιτερα αγαπητο σε πολλους κ. Βαρουφακη ) ; 8 ) Αληθευει οτι η πανεπιστημιακη κοινοτητα για δεκαετιες απεφευγε το θεσμο του καθηγητη-επισκεπτη ( υπενθυμιζω λογια Νικου Κεσσανλη στην Ρενα Αγγουριδου - 2001:23 ) ; 9 ) Ποια πιστευετε η ευθυνη των πανεπιστημιακων για το καταστροφικο διεθνες ιματζ που εχει η χωρα τα τελευταια ας πουμε σαραντα χρονια ; Για το γεγονος οτι η αμερικανικη εκδοση των ΝΥΤαιμς δεν εχει δημοσιευσει πανω απο ενα-δυο αρθρα απο δαυτους, τα χρονια της κρισης, το γεγονος οτι απειχαν στους Ολυμπιακους του 04 ( οταν μας βιαζανε για μηνες αρχης γενομενης με τον περιβοητο Σκοτ Οστλερ τον Μαρτιο της ιδιας χρονιας - ομιλω για πανεπιστημιακους μεσα κι εξω απ την Ελλαδα και τα PHDs μας ) ;; Ποια η ευθυνη τους για την επικοινωνιακη υποσταση της χωρας ; Εκτος πια κι αν δεν περιμενετε τους χιλιαδες πανεπιστημιακους να βαλουν λιγο πλατη για το λαο μας αλλα τα 2 εως 6 ατομα που στελεχωναν καποτε ( γιατι τωρα ειναι λιγοτερα ) τα λιγοστα Γραφεια Τυπου των διαφορων Πρεσβειων μας ; 10 ) Πιστευετε οτι οι ελληνες πανεπιστημιακοι ( σε συγκριση με ξενους συναδελφους χωρων ιδιου οικονομικου επιπεδου με την Ελλαδα ) ειναι ποιοτικοι ; Ειναι, σε γενικες γραμμες, καλοι στη δουλεια τους ; "Η μηπως χαρακτηριζονται απο μια δημοσιουπαλληλικη νοοτροπια που εμποδιζει τη δημιουργικη μαθηση, την ανοιχτοτητα σε εκπαιδευτικο υλικο, την εξελιξη των προγραματων που διδασκουν ; 11 ) Γνωριζετε αν ποτε εγινε καποια διαμαρτυρια απο πλευρας καθηγητων ( για να μη πω απεργια ) για την τραγικη κατασταση που βρισκονται οι δημοσιες βιβλιοθηκες της χωρας τα τελευταια, ας πουμε, 25 χρονια ; 12 ) Πιστευετε οτι οι καθηγητες φερουν ευθυνη για το επιπεδο γνωσης επικοινωνιας του ελληνικου λαου καθως και του επιπεδου των μεσων μαζικης ενημερωσης ( ειδικα στην τηλεοραση ) ; "Η φταινε μοναχα οι πολιτικοι ; 13 ) Υπαρχει νεποτισμος στον πανεπιστημιακο χωρο ;; 14 ) Υπαρχει πανεπιστημιακη ευθυνη ( εστω μερικη και εκει που αναλογει στο ελληνικο πανεπιστημιο ) για το γεγονος οτι η Ελλαδα δεν εχει κερδισει μιση διπλωματικη μαχη εδω και δεκαετιες ; 15 ) Πιστευετε οτι το ελλειμμα σε R&D ( Ερευνα κ Αναπτυξη ) ειναι αποκλειστικα απορροια κρατικων 'η αλλων κονδυλιων 'η μηπως πολλοι πανεπιστημιακοι το παραβλεπουν απο νοοτροπια ; 16 ) Υπαρχει συμβολη των πανεπιστημιακων στον ετησιο τζιρο υψους 1,5 δις που δημιουργηται απο το θεσμο των φροντιστηριων στην κατα τα αλλα , δωρεαν μας Παιδεια ; 17 ) Συμφωνειτε οτι αν εστω και τα μισα απο τα πιο πανω ειναι σωστα, θα πρεπει να βρεθει ενας τροπος ετσι ωστε οι πανεπιστημιακοι να λογοδοτησουνε στον ελληνικο λαο για τα εγκληματα τους ;
Νταξει μαγκας , τωρα στο πολυτεχνειο θα συζηταμε το σκηνικο καμια βδομαδα και λογικα θα γεμιζει το αμφιθεατρο του.εμενα προσωπικα δεν με εντυπωσιασε αλλα μπραβο του για την πρωτοβουλια.
Πολύ ωραίο το happening και ενδιαφέρον. Αλλά τί την ήθελε αυτή τη "μετάδοση της γνώσης" ο κος καθηγητής; Αυτό είναι ένα ξεπερασμένο παιδαγωγικό μοτίβο που θεωρεί τον εκπ/κό "πομπό/πηγή" της γνώσης και τους εκπ/μενους "δέκτες". Εδώ και δεκαετίες όμως συζητάμε για 'χτίσιμο/οικοδόμηση' της γνώσης που επιτυγχάνει ο μαθητής με τη βοήθεια του εκπ/κού. Δλδ με λίγα λόγια είναι 2 τελείως διαφορετικές προσεγγίσεις: η μία θέλει το μαθητή παθητικό δέκτη της γνώσης και η άλλη τον καθιστά ενεργητικό δημιουργό όπου ο εκπ/κός είναι υποστηρικτής του.Θα μου πείτε τώρα 'σιγά τα ωά" αλλά ειλικρινά μου έκανε μεγάλη εντύπωση ότι στην ανώτερη βαθμίδα της εκπ/σής μας υπάρχουν ακόμη καθηγητές που θεωρούν ότι μεταδίδουν τη γνώση. Ελήφθη όβερ, κε καθηγητά.
Απο τη στιγμή που το μάθημα στα πανεπιστήμια διεξάγεται με τη μέθοδο της "διάλεξης" δεν είναι αυτονόητο ότι μιλάμε για έναν δασκαλοκεντρικό τρόπο διδασκαλίας; Το γιατί η τριτοβάθμια εκπαίδευση (και η δευτεροβάθμια, τουλάχιστον με βάση τα ελληνικά δεδομένα) δεν προσεγγίζει επιστημονικά και πανανθρώπινα την εκπαίδευση των φοιτητών, νομίζω ότι είναι κάτι που οφείλει να μας προβληματίσει όλους σχετικά με το τι τρόπος σκέψης προωθείται προς υιοθέτηση από τους "αυριανούς επιστήμονες".
Ε, αφού ακόμα συζητάμε το νέο νέο μοτίβο εδώ και δεκαετίες ας επιτραπεί να έχει μια θεσούλα το παλιό, στην περίπτωση αυτή με έναν καλής προαίρεσης, νομίζω, τρόπο.
Δεν είμαι φαν αυτού του είδους τέχνης αλλά, αδιαμφισβήτητα, ο εν λόγω καθηγητής δείχνει πως υπάρχουν άνθρωποι που σκέφτονται και πράττουν out of the box, με σκοπό την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.