Ο Γιάννης Μ., μαθητής της Α' Λυκείου, εξομολογείται στο LIFO.gr

Ο Γιάννης Μ., μαθητής της Α' Λυκείου, εξομολογείται στο LIFO.gr Facebook Twitter
17

Σ' αυτά που μου εξομολογήθηκε ο Γιάννης (έχω τα πλήρη στοιχεία του, αλλά δεν υπάρχει λόγος) βρήκα αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα. 

Ας πούμε το πώς (πανέξυπνα) προσπάθησε η μητέρα του να σταματήσει το bullying και να κινητοποιήσει τον διευθυντή του σχολείου. Ή η -άσχετη με το bullying- άποψή του για την καθημερινότητα του Γυμνασίου και του Λυκείου.

 

Αξίζει να διαβαστεί από γονείς, εκπαιδευτικούς - και παιδιά. 

 

Δίνω τον λόγο στον Γιάννη Μ.:

 

Σίγουρα έχετε διαβάσει πολλές ιστορίες σχετικά με αυτό το θέμα.

 

Σήμερα θα ήθελα να περιγράψω μια γενική κατάσταση του εκπαιδευτικού μας συστήματος από την προσωπική μου οπτική γωνιά και εμπειρία.

 

Είμαι μαθητής της πρώτης λυκείου (με το νέο σύστημα), φοιτώ σε ένα δημόσιο σχολείο της επαρχίας, είμαι άνθρωπος που του αρέσει να μαθαίνει καινούργια πράγματα να έρευνα να ψάχνει και να ανακαλύπτει, έτσι με μεγάλη μου χαρά μικρός περίμενα πώς και πώς να μεγαλώσω για να μάθω όσα πιο πολλά μπορώ.

 

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:

Είμαι πολύ ευαίσθητο παιδί και στο δημοτικό ήμουν από τα πιο ήσυχα, συνεσταλμένα και αριστούχα παιδιά - αλλά παράλληλα ήμουν εύκολος στόχος και έτσι μέχρι την πέμπτη δημοτικού ήμουν ένα από τα πολλά θύματα bullying. Κάτι που οι δάσκαλοι αντιλαμβάνονταν αλλά έμεναν άπραγοι.

 

Έως ότου μια μέρα η μητέρα μου πήγε σε δικηγόρο συνέγραψαν μια αναφορά και την πήγε στον διευθυντή του σχολείου...

 

Φυσικά ξαφνικά μετά από αυτό ήμουν το παιδάκι που "πρόσεχαν". Δεν συνέβαινε όμως αυτό ακριβώς, καθώς όλα ήταν επιφανειακά καλά, ώστε να μην υπάρχουν παράπονα. Βλέπετε το παιδί που δημιουργούσε σχεδόν όλα τα προβλήματα στο σχολείο ήταν γιος ευκατάστατης οικογένειας και είχε τον απόλυτο σεβασμό από όλους, αλλιώς ποιος ξέρει που θα βρίσκονταν αυτοί την επόμενη χρόνια αν τολμούσαν να τον επιπλήξουν.

 

Έπειτα στο γυμνάσιο το bullying δεν σταμάτησε αλλά περιορίστηκε, παρ'όλα αυτά υπήρχαν αλλά παιδιά που δέχονταν επιθέσεις αλλά και πάλι οι καθηγητές δεν εμπλέκονταν, άλλωστε παιδιά είμαστε δεν θα αλληλοσκοτωθούμε;;

 

Εκτός αυτού όμως υπήρξαν και αλλά περιστατικά, όπως ενας άγριος ξυλοδαρμός μεταξύ τριών κοριτσιών.

Οι εικόνες ήταν σοκαριστικές, τρομακτικές και θύμιζαν περιστατικά κακοποίησης σε τριτοκοσμικές χώρες. Και όλοι εμείς εκεί διψασμένοι να δούμε τι θα γίνει. Οι μεγάλοι να ζητωκραυγάζουν και φυσικά οι καθηγητές άφαντοι, μέχρι το πέρας του διαπληκτισμού.

   

Ας προσπεράσουμε (ως συνήθως) τα περιστατικά απραξίας των καθηγητών και ας επικεντρωθούμε στο θέμα της παιδείας που προσφέρει το σχολείο.

 

Όταν πήγα στο γυμνάσιο δυσκόλεψαν τα πράγματα με τα μαθήματα. Τα παιδιά άλλων σχολείων ήταν σε προχωρημένο επίπεδο ενώ εμείς δεν ξέραμε καλά καλά ορθογραφία. Και καθώς έλειπε η φιλοσοφία, έλειπε η συζήτηση πάνω σε κείμενα, έλειπε η επικοινωνία, η κριτική ικανότητα, έλειπαν τα πάντα.

 

Στην τρίτη γυμνασίου είχα την τύχη να γνωρίσω μια πολύ καλή καθηγήτρια, η οποία εκτός από καθηγήτρια ήταν κάτι που αρκετοί ξεχνούν να είναι: Ήταν ενεργός πολίτης, ήταν μια δυναμική γυναίκα η οποία ενδιαφερόταν για την μάθηση και την εκπαίδευση. Στην τάξη υπήρχε πάντα μια διάθεση συζήτησης, όλων των θεμάτων και κανένας απολύτως φόβος συζήτησης θεμάτων που αφορούσαν την επικαιρότητα.

 

Μεσώ διαφόρων project μου δόθηκε μια ευκαιρία να μπορέσω να εκφραστώ και να δείξω ότι δεν είμαι ο μέσος μαθητής που θέλουν να πιστεύω, αλλά έχω ικανότητες που δεν αξιοποιούνται με αυτό το σύστημα.

 

Στο πρόγραμμα της πρώτης λυκείου προβλέπονται μόνο 2 ώρες έκθεση, ενώ αρχαία κάθε μέρα. Με λίγα λογία ένας τελειόφοιτος λυκείου ξέρει καλύτερα αρχαία παρά ελληνικό γραπτό λόγο και υποτίθεται βασική προϋπόθεση των αρχαίων αποτελεί η αρίστη γνώση της νέας ελληνικής.

 

Πλέον ζητείται από εμάς να κάνουμε πράγματα που ποτέ δεν διδαχθήκαμε. Γενικώς το σύστημα δουλεύει πασάροντας ο κάθε καθηγητής την ύλη στον επόμενο. Έτσι καταλήγουμε να έχουμε μαθητές μέσα σε μια χρονιά (στην Γ' λυκείου) να προσπαθούν να μάθουν όσα δεν έμαθαν 11 χρόνια τώρα και φοιτητές που κάνουν φροντιστήρια κι ιδιαίτερα για να περάσουν το εξάμηνο.

 

Κάποιες φορές ο καθηγητής αναγκάζεται να βγει εκτός βιβλίου,  κάτι εξαιρετικό σε κάποιες περιπτώσεις αλλά κάτι τραγικό σε άλλες καθώς ακούς από καθηγητές που δίδαξαν σε ξένα πανεπιστήμια και επέστρεψαν εδώ να σου μεταφέρουν ρατσιστικές συμπεριφορές και να χρησιμοποιούν αισχρές και υβριστικές λέξεις διότι έτσι πιστεύουν ότι μπορούν να χαρακτηρίσουν/μειώσουν κάποιον.

 

 Ή όταν κανείς θρησκευτικά με μια θρησκόληπτη καθηγήτρια που προσπαθεί να σε προσηλυτίσει... Δεν φταίει αυτή διότι έχει κάθε δικαίωμα να έχει τα πιστεύω της, αλλά το ελληνικό σύστημα φταίει που αντί για καθηγητές θρησκευτικών με γνώσεις όλων των θρησκειών και ουδετερότητα απέναντι σε όλες, διορίζει θρησκόληπτους.

Απορώ γιατί τα αποκαλούμε θρησκευτικά και όχι «Ορθοδοξία», αλλώστε το λέει και το βιβλίο με τίτλο «Ορθόδοξη πίστη και λατρεία».

 

Φέτος ήταν η περίοδος που σαν άνθρωπος ολοκληρώθηκα, ανέπτυξα τον χαρακτήρα μου, δημιούργησα την δικιά μου προσωπικότητα, έψαξα και βρήκα τον εαυτό μου, πλέον έχω αυτογνωσία και νιώθω σχεδόν ώριμος. Αλλά πολλά παιδιά στην ηλικία μου ακόμα ψάχνονται, είναι περιπλανώμενοι και κάνουν πράγματα που εάν διέθεταν σταθερή προσωπικότητα δεν θα έκαναν. Και το εκπαιδευτικό σύστημα δεν κάνει τίποτα για να τα προστατέψει.

 

 

Αυτή είναι η πραγματικότητα, ζούμε:

 

Σε ένα σχολείο που θα αποφοιτήσουν παιδιά που δεν ξέρουν ποια είναι (και δεν τα αφήνουν να μάθουν τον εαυτό τους)

Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που υποχρεώνεται ο μαθητής να πάει πανεπιστήμιο γιατί αλλιώς δεν θα έχει μελλον,  και αναγκάζεται να διαλέγει σχολές εκτός του πεδίου ενδιαφερόντων του - και καταλήγουμε να έχουμε τόσους πολλούς που τα παρατάνε και άλλους τόσους που δεν ενδιαφέρονται για το επάγγελμα που επιλέξανε.

Σε μια κοινωνία που όλα καθορίζονται με το τι πιστεύουν οι γονείς.

Σε σχολεία που τα τσιγάρα και η μαριχουάνα πάνε σύννεφο.

Ζούμε σε μια κοινωνία όπου το μεγαλύτερο ποσοστό των νεαρών έχει κάνει έρωτα χωρίς προφυλακτικό.

Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δεν δέχεται την διαφορετικότητα και ωθεί τα παιδιά στην εσωστρέφεια και το κλείσιμο.

Χωρίς καμία σεξουαλική παιδεία.

Χωρίς γνώση για το ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι άλλα υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις σε κάθε άνθρωπο.

Σε μια κοινωνία που μόλις ακούσει κάποιος την λέξη άθεος, αγνωστικιστής ή πιστός κάποιας άλλης θρησκείας παθαίνει σοκ. (Είναι πολλοί, όσο και να μην το πιστεύετε.)

Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που φοβάται να βάλει κάπου την λέξη ομοφυλόφιλος γιατί μπορεί να εξοργιστεί η εκκλησία.

Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που το bullying είναι αποδεκτή καθημερινότητα.

Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που οι μισοί καθηγητές και δάσκαλοι λένε στα παιδιά ότι στην πραγματικότητα δεν θελαν να γίνουν καθηγητές (άλλωστε φαίνεται διότι πολλοί δεν έχουν όρεξη για  την δουλειά τους, δεν τους εμπνέει και με το δίκιο τους), αλλά υπάρχουν άλλοι άνθρωποι που θα έπρεπε να βρίσκονται εκεί ώστε να υπάρξει κάποτε σωστή εκπαίδευση με μοναδικό στόχο την γνώση και την σωστή κοινωνικοποίηση του ατόμου.

Κάποτε επιτέλους πρέπει να ζούμε σε μια σταθερή χώρα, χωρίς πρόβατα, χωρίς εκμεταλλευόμενους ανθρώπους, χωρίς διακρίσεις, χωρίς πολίτες που ρίχνουν το φταίξιμο άλλου και δεν βλέπουν ότι ο πραγματικός φταίχτης είναι ο ίδιος  τους ο εαυτός. Θέλουμε ανθρώπους με αυτογνωσία και λογική που ξέρουν ότι η ελευθερία τους τελειώνει εκεί που ξεκινάει η ελευθερία του άλλου, ανθρώπους που είναι ενεργοί πολίτες και δεν κλαίνε την μοίρα τους.

 

Και αυτό θα επιτευχθεί, φυσικά, μόνο μέσω της σωστής εκπαίδευσης... 

 

 

17

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

10 σχόλια
Ένα κείμενο γεμάτο διαπιστώσεις. Σωστές βέβαια. Απλά για ένα εκπαιδευτικό σύστημα όπου μαθαίνεις 80% άχρηστα πράγματα (εκτός από κάτι ημίτονα και κάτι συνημίτονα που κάναμε στο λύκειο και μιλάμε τα χρησιμοποιώ κάθε μέρα, αλλιώς δεν κοιμάμαι το βράδυ), και όπου οι δάσκαλοι-καθηγητές σε εκβιάζουν να τα μάθεις γιατί αλλιώς η ζωή σου είναι καταδικασμένη, δε νομίζω ότι χωρά πολύ τέτοια συζήτηση. Μήπως σιγά σιγά να σκεφτούμε τι πρέπει να κάνουμε για όλα αυτά; Σιγά σιγά...
Ως ο γράφων του κειμένου θα ήθελα να σχολιάσω κάποια feedback.Καταρχήν πολύ μείνατε σε μια συγκεκριμένη παραγράφω παρότι το κείμενο αναφερόταν στο εκπαιδευτικό σύστημα και το τι περνάει ένας μέσος μαθητής στο λεγόμενο σχολείο.Παρόλα αυτά θα θέσω την άποψη μου περί του θέματος της ωριμότητας και ολοκληρώσεις του ατόμου (δηλαδή την ανάπτυξη του χαρακτήρα και της προσωπικότητας του, που αυτόματα τον κατατάσσουν σε συγκεκριμένες ομάδες). Kατ'εμε η ωριμότητα δεν έχει κανέναν απολύτως ρόλο με την ηλικία του ατόμου.Πιστεύω πως ο άνθρωπος είναι σαν ένα λογισμικό ξεκινάει από μια beta έκδοση μέχρι ένα συγκεκριμένο στάδιο που ολοκληρώνετε και είναι έτοιμο να βγει στην αγορά λογισμικών (στην κοινωνία) από εκεί και πέρα όμως δέχεται πολλές αναβαθμίσεις πού διορθώνει τυχόν λάθη ή συμπληρώνει κάποια πράγματα πού παράλειψε (εξ ου και η διαρκείς κοινωνικοποίηση του ατόμου) Είδα πως αναφέρουν ότι είμαι πολύ καλός στο δράμα και πως μου λυπεί η προσωπική ευθύνη και ανάπτυξη, σε αυτό δεν χρειάζεται να πω πολλά ένα συγνώμη που ήμουν εύκολος στόχος και ένα συγνώμη που δεν αναπτύχθηκα σε έναν μεταγενέστερο bully...Επίσης διάβασα ότι το bullying δεν είναι τίποτα αλλά εγώ έχω το πρόβλημα που πρέπει να καταφέρω να γίνω ευτυχισμένος........Και ότι αφού δεν μας προσφέρετε γνώση θα πρέπει να την πάρουμε μόνοι μας [συμφωνώ (και αυτό κάνω) αλλά δεν γίνετε να λειτουργεί έτσι μια ολόκληρη χώρα αλλιώς να τα κλείσουμε τα σχολεία]Σε ένα σχόλιο αναφέρεται ότι η σωστή εκπαίδευση είναι υποκειμενική.Συμφωνώ καθώς άλλον τελειόφοιτο προσδοκά ένας δικτάτορας (π.χ. ανθρώπους που τους κυριεύει ο φόβος, με ελλειπτική μάθηση κτλπ) και άλλον ένας που προσδοκά το καλό της κοινωνίας (π.χ. ανθρώπους με κριτική ικανότητα, επαρκής γνώσης και μέσα ανάπτυξης του ατόμου και της προσωπικότητας του). Όσο αναφορά το ότι ήρθε ο καιρός της αντιμετωπίσεις των προβλημάτων και θα έπρεπε να παρουσιάσω της προτάσεις μου θα ήθελα να πω ότι με μεγάλη άνεση θα έδινα πολλές προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων και την επίτευξη μιας σωστής εκπαίδευσης, αλλά χωρίς τα μέσα για την υλοποίηση τους και της δοκιμές τους δεν υπάρχει λόγος αναφοράς καθώς όλα ακούγονται ωραία αλλά στην πράξη δημιουργούνται προβλήματα.
Η αναλογια σου με το λογισμικο δυστυχως δεν στεκει καθως οι ανθρωποι ειναι πολυ πιο περιπλοκοι απο το software."Και ότι αφού δεν μας προσφέρετε γνώση θα πρέπει να την πάρουμε μόνοι μας [συμφωνώ (και αυτό κάνω)"Δεν μιλας στον υπουργο. (σε περιπτωση που στο προσφερετε δεν εχεις κανει ορθογραφικο)"Σε ένα σχόλιο αναφέρεται ότι η σωστή εκπαίδευση είναι υποκειμενική. Συμφωνώ καθώς άλλον τελειόφοιτο προσδοκά ένας δικτάτορας (π.χ. ανθρώπους που τους κυριεύει ο φόβος, με ελλειπτική μάθηση κτλπ) και άλλον ένας που προσδοκά το καλό της κοινωνίας (π.χ. ανθρώπους με κριτική ικανότητα, επαρκής γνώσης και μέσα ανάπτυξης του ατόμου και της προσωπικότητας του)."Η σωστη παιδεια δεν ειναι υποκειμενικη μονο εαν συγκρινεις την παιδεια που προτιμα ενας δικτατορας η ενας δημοκρατης.Ακομα και ανθρωποι με τα στοιχεια που αναφερεις(κριτικη ικανοτητα,επαρκεις γνωσεις)ειναι πιθανο(η μαλλον σιγουρο) οτι θα εχουν διαφορετικη αποψη πανω στο θεμα της καταλληλοτερης παιδειας,πραγμα θετικο αφου απο τη συγκρουση πολλων αποψεων (και με συνεργασια) προκυπτει συνηθως κατι καλο."Όσο αναφορά το ότι ήρθε ο καιρός της αντιμετωπίσεις των προβλημάτων και θα έπρεπε να παρουσιάσω της προτάσεις μου θα ήθελα να πω ότι με μεγάλη άνεση θα έδινα πολλές προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων και την επίτευξη μιας σωστής εκπαίδευσης, αλλά χωρίς τα μέσα για την υλοποίηση τους και της δοκιμές τους δεν υπάρχει λόγος αναφοράς καθώς όλα ακούγονται ωραία αλλά στην πράξη δημιουργούνται προβλήματα."Αρα οσοι δεν ειμαστε βουλευτες η δεν εχουμε εξουσια και τα "μεσα για την υλοποιηση των προτασεων" θα πρεπει να κατσουμε με σταυρωμενα τα χερια και να αφηνουμε αυτους που τα εχουν να κανουν οτι θελουν?Εφοσον θελεις να θεωρεισαι ενεργος πολιτης εισαι υποχρεωμενος να καταθεσεις και εναλλακτικη προταση,οχι μονο να παραπονιεσαι για τα προβληματα.Διαφορετικα μπορεις να μην γκρινιαζεις και να επιστρεψεις στο ζωϊκο βασιλειο με την ησυχια σου.ΥΓ:Καλο ειναι να μην εκλαμβανεις ολα τα σχολια ως αρνητικα και να προσπαθεις να αμυνθεις απεναντι τους σαν να προσπαθουν να σε θιξουν,αλλα να αναρρωτηθεις εαν οντως καπου εχεις κανει λαθος και να επανεξετασεις τις αποψεις σου.Με λιγα λογια να εισαι ανοιχτομυαλος εφοσον τα σχολια αυτα εχουν διατυπωθει σωστο ,μη επικριτικο τροπο (οπως ολα τα σχολια στο αρθρο αφου χρειαζονται εγκριση για να δημοσιευτουν).
Είναι καθαρά ένα παράδειγμα και νομίζω πως τα παραδείγματα χρησιμοποιούνται για να δείξουν με ευκολότερο τρόπο αυτά που θέλει κάποιος να πει, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και ισοδύναμα. Πιστεύω πως είναι άσκοπο το να σχολιάζεται ένα ορθογραφικό λάθος, καθώς νόημα έχει η συζήτηση και όχι τα ορθογραφικά,εκφραστικά λάθη.Και με αυτό συμφωνώ απόλυτα, στην παράγραφο αυτή που αναφέρεστε απλά ανέλυσα παραπάνω μια πρόταση σας και όπως και να έχει όταν μιλάμε για σωστή εκπαίδευση από την πλευρά ενός ανθρώπου που ενδιαφέρεται για το κοινό κάλο και την εύρυθμη λειτουργία της πολιτείας, μιλάμε για ένα ικανοποιητικό τελικό αποτέλεσμα δηλαδή έναν σταθερό άνθρωπο με προσωπική γνώμη, σταθερό χαρακτήρα, κριτική ικανότητα και ώριμο. Άρα η διαφορετική αντίληψη που αναφέρετε αφορά μόνο την εκμάθηση και όχι το τελικό αποτέλεσμα κατά την γνώμη μου.Μάλλον δεν καταλάβατε τα λεγόμενα μου, το να γράψω ένα ένα όλα αυτά που πιστεύω ότι θα κάνουν καλύτερο το εκπαιδευτικό σύστημα και να τα παρουσιάσω είναι ολίγων τη άσκοπο κατ εμε, από την στιγμή που δεν γίνετε κάτι πρακτικό.Το να γράψω ένα κείμενο το οποίο θα ξεχαστεί σε ένα link το θεωρώ ανούσιο ενώ το να διηγηθώ μια ιστορία η οποία θα καταφέρει να ενεργοποίηση κάποιους είναι κάτι το οποίο σιγά σιγά θα βοηθήσει στο να κινητοποιηθούν κάποιοι για να προσπαθήσουμε για έναν κοινό σκοπό να αλλάξουμε προς το καλύτερο, ναι αυτό θεωρώ έχει ουσία.Όταν μιλάμε για ενεργούς πολίτες μιλάμε για πολίτες που συμμετέχουν στα κοινά, είναι ενεργοί και προσπαθούν για το καλύτερο της κοινότητας,κοινωνίας (δουλεύουν αλληλένδετα στηρίζοντας ο ένας τον άλλον και όλοι μαζί τον καθένα ξεχωριστά και δεν σκέφτονται μόνο το προσωπικό τους συμφέρον), που συμμετέχουν σε διαδηλώσεις,οργανώσεις,ομάδες,πορείες για το κοινό κάλο (που αυτή η συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων υποστηρίζει ότι είναι) Και όσο για το ότι πέρασε ο καιρός της αναγνωρίσεις θα ήθελα να πω ότι εδώ και πολλά πολλά χρόνια πέρασε το στάδιο της αναγνωρίσεις πως ο πόλεμος (από οπουδήποτε και αν προέρχεται αυτός και με οποιοδήποτε μέσω και να εφαρμόζετε) είναι κακός αλλά δεν νομίζω να άλλαξαν πολλά και θα τολμήσω να πω σχεδόν τίποτα καθώς ακόμα άμαχα παιδάκια πέφτουν νεκρά ανά τον κόσμο ή πεθαίνουν από την πίνα ή, ή, ή, ή... Παρόλα αυτά καθόμαστε (και συμπεριλαμβάνομαι και εγώ όπως και σε όλα όσα γίνονται, και η μονή φορά που θα μπορέσω να διαχωριστώ είναι όταν καταφέρω να γίνω ένας ενεργός πολίτης) και δεν κάνουμε τίποτα και πες ότι για εκείνα τα παιδιά βρίσκουμε δικαιολογίες άλλα για αυτά που συμβαίνουν εδώ;; διπλά μας;;Βρίσκομαι είδη μέσα σε αυτό το βασίλειο δεν χρειάζεται να επιστρέψω :)Και το να αναγνωρίζω, να τονίζω και να μιλάω για τα προβλήματα που υπάρχουν δεν λέγετε γκρίνια, γκρίνια θα ήταν αν το εκπαιδευτικό σύστημα όντως δούλευε αρκετά καλά και εγώ έκλαιγα εδώ την μοίρα μου αλλά δεν κάνω κάτι τέτοιο και ούτε γκρινιάζω για αυτά που μου συνέβησαν άπλα μιλάω και τονίζω κάποια δραματικά γεγονότα της κοινωνίας μας.
Η πλειοψηφια οσων εχουν περασει απο τη δημοσια εκπαιδευση γνωριζουν πολυ καλα τα προβληματα που υπαρχουν εκει,αλλα και τα προβληματα που αυτη δημιουργει/επικροτει γενικοτερα.Εχουμε περασει το σταδιο της αναγνωρισης των συμπτωματων.Καιρος ειναι να περασουμε στη φαση της αντιμετωπισης του."Και αυτό θα επιτευχθεί, φυσικά, μόνο μέσω της σωστής εκπαίδευσης... "Το συγκεκριμενο κειμενο ειναι αρκετα καλογραμμενο για 16χρονο,αναδεικνυει τις δυνατοτητες που διαθετει.Αλλα η εκφραση "σωστη εκπαιδευση" περαν του οτι ειναι ουτοπικη,μου φαινεται οτι χρηζει διευκρινισεως ως προς το περιεχομενο της αφου ο καθενας μπορει να την αντιλαμβανεται διαφορετικα λογω του υποκειμενικου της χαρακτηρα.Εαν ο Γιαννης ηθελε να κανει πραγματικα κατι για να αλλαξει την κατασταση,καλο θα ηταν να παρουσιαζε και τις προτασεις του πανω στο θεμα.Ως μαθητης τριτης λυκειου (18) συμφωνω με την Areth00 στο οτι ειναι αδυνατον να εχει αυτοπροσδιοριστει ως ανθρωπος καποιος στα 16 του.
Ας μείνουμε στην ουσία του κειμένου που είναι τα ποικίλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο σχολικό περιβάλλον κι ας μην "πυροβολούμε" τον γράφοντα επειδή νομίζει πως βρήκε τον εαυτό του. Είναι 16 χρονών και είναι λογικό να έχει τέτοιες αυταπάτες. Κι εμείς αυτό πιστεύαμε/-ουμε στα 16, στα 26, ίσως ακόμα και στα 36.
Όσον αφορά το μέρος της διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών, πέρσυ, είχα έναν παππά-καθηγητή. Και καθώς ήμουν Β Λυκείου και η ύλη αφορά την διδασκαλία και των άλλων θρησκειών, εκείνος το μόνο που έκανε ήταν να μας λεει τα αρνητικά τους και πως άνθρωποι που ήταν μουσουλμάνοι, βουδιστές κλπ έγιναν χριστιανοί....
Χωρίς να θέλω να θέση υπέρ των Θρησκευτικών ή των παπάδων ή γενικά όλου του κόσμου της Θρησκείας ή/και θρησκοληψίας(καθ'ότι άθεος),έχω ακούσει και ιστορίες από άτομα στο φιλικό μου περιβάλλον όπου είχαν παπάδες για καθηγητές και ήταν πολύ "cool" τύποι(αν μπορώ να το πω αυτό) και πάντα ανοιχτοί σε συζητήσεις παντός τύπου,χωρίς ταμπού ή ακόμα και αποφοίτους θεολογικών σχολών που άκουγαν και blackmetalίδια(προτού με ρωτήσετε που κολλάει αυτό,απλά αναλογιστείτε το πόσοι πιστεύουν ακόμα ότι το rock είναι του Σατανά και προκαλεί στείρωση(Ω ΝΑΙ!)).Που θέλω να καταλήξω;Ότι δεν έχει σημασία το background του καθηγητή,αρκεί να είναι τέτοιος ως άνθρωπος:διαλλακτικός,διαλεκτικός,ανοιχτόμυαλος κλπ κλπ.Εν ολίγοις,να μην νομίζει πως επειδή είναι καθηγητής έχει πάντα δίκιο π.χ.,αλλά να έχει στο πίσω μέρος του μυαλού του ότι μπορεί να μάθει στα παιδιά αλλά και να μάθει από αυτά.Στοιχειώδη ιδέα για το τι εστί κοινωνικόποιηση δηλαδή.
"Φέτος ήταν η περίοδος που σαν άνθρωπος ολοκληρώθηκα, ανέπτυξα τον χαρακτήρα μου, δημιούργησα την δικιά μου προσωπικότητα, έψαξα και βρήκα τον εαυτό μου, πλέον έχω αυτογνωσία και νιώθω σχεδόν ώριμος. Πηγή: www.lifo.gr"Νομίζω πως το έθεσε πολύ λάθος καθώς νομίζω πως η ζωή είναι μια συνεχής αναζήτηση του εαυτού μας.. ή κάτι τέτοιο :)
Συμμερίζομαι απόλυτα τις απόψεις σου. Ως μαθητής δεν βίωσα bullying, αλλά είδα πολλά πράγματα και κυρίως είδα τη σιωπή αρκετών.Είδα τη διαφορετικότητα των λίγων να καταπιέζεται για να νιώσουν ασφάλεια οι πολλοί. Δυστυχώς, το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να αναζητήσεις αυτά τα "διαμάντια" καθηγητές που μέσα σ' ένα απόλυτα συγκεντρωτικού τύπου εκπαιδευτικό σύστημα έχουν την τόλμη και τη διάθεση να ξεφεύγουν και να ανοίγουν πολλούς δρόμους για τα παιδιά.
Ωραία αυτά που λέει το παιδί, συμφωνώ με τα μισά, αλλά η κοινωνία(στην οποία εμείς ζούμε και μεγαλώσαμε) αντίθετα είναι ανοιχτή σε πολλά πράγματα…Μη παίρνουμε ως παράδειγμα το πως φέρονται οι άνθρωποι χωρίς πνευματικό επίπεδο και μόρφωση. Δεν ζούμε Μεσαιωνικές καταστάσεις, και το bullying επειδή είσαι διαφορετικός από τους άλλους δεν είναι τίποτα ευτυχισμένος να είσαι που αυτό είναι το μεγαλύτερο σου πρόβλημα. Έχω περάσει κ εγώ από τέτοια κατάσταση και μάλιστα σοβαρή, Σωστές και οι ανησυχίες για την έλλειψη παιδείας και κριτικής σκέψης αλλά δεκαετίες έχουν περάσει και τίποτα δεν άλλαξε, για αυτό ας φροντίσουμε να πάρουμε μόνοι μας την παιδεία, τη μόρφωση και την καλλιέργεια που έχουμε ανάγκη. Απλά δεν μου ''κόλλησε'' κάτι όσο το διάβαζα. Είσαι 15-16 χρονών και μου λες πως είσαι ώριμος ( ναι οκ μπορεί μέχρι ένα σημείο ) και πως ολοκληρώθηκες σαν άνθρωπος, ανέπτυξες χαρακτήρα και βρήκες την προσωπικότητα σου. Πως έγινε αυτό σε τέτοια ηλικία? Η ζωή και οι εμπειρίες σε κάνουν ότι είσαι. Δεν μπορείς ενώ ακόμη δεν έχεις βγει από το αυγό σου που λένε να είσαι ολοκληρωμένος, ούτε σε 20 χρόνια δεν θα είσαι. Ώριμος, με άποψη, με ιδεολογία ναι και αυτό είναι καλό και ότι μας δίνει ελπίδα μήπως και αλλάξει έστω και λίγο ο κόσμος. Εγώ είμαι 17 ( ένα χρόνο μεγαλύτερη ) και μπορεί να έχω διαβάσει αρκετά βιβλία για την ηλικία μου να έχω άποψη και κριτική σκέψη ( ως εκεί που μπορώ ) αλλά από τη προηγούμενη εβδομάδα μέχρι σήμερα έχω αλλάξει χαρακτήρα 20 φορές. Η περσινή με τη φετινή χρονιά μοιάζουν να έχουν απόσταση τρεις αιώνες και δέκα εποχές...και σίγουρα μεγαλύτερη θα είναι η διαφορά της φετινής με την επόμενη χρονιά. Προσπαθώ να βρω τον εαυτό μου και που ανήκω ποιος θα είναι ο κύκλος μου....Κ αυτό είναι και το ωραίο και το όμορφο της ηλικίας μας, να το χαρείς. Αυτό το που θυμάσαι τι έκανες 2 χρόνια πριν και η γελάς η ντρέπεσαι η νομίζεις πως βρισκόσουν σε άλλο κόσμο. Μη γινόμαστε φαντασμένα και μικρομέγαλα ωραίες είναι οι απόψεις μας αλλά να αφήνουμε και ένα περιθώριο να τις αλλάξουμε. Είναι βαριά κουβέντα βρήκα τον εαυτό μου η ολοκληρώθηκα ως άνθρωπος . Ακόμη δεν μπορώ να πω με σιγουριά ποια είναι η αγαπημένη μου ταινία πόσο μάλλον ότι βρήκα τον εαυτό μου.
Η αλήθεια είναι ότι το bullying είναι αρνητική συμπεριφορά αλλά προετοιμάζει τα παιδί για την πραγματικότητα της ζωής. Πρέπει το παιδί να μάθει πως να αντιμετωπίζει τέτοιες αρνητικές συμπεριφορές. Δεν θα έχει κάποιο δικηγόρο να απειλεί με δικαστικά μέτρα κάθε φορά που συναντά ψυχολογική πίεση από κάποιον άλλο. Όσο για φυσική βία η απάντηση πρέπει να είναι ανάλογη του κινδύνου.Η ενήλικη ζωή έξω από το σχολείο είναι σαν μια σχολική αυλή ή χειρότερα ένας ζωολογικός κήπος. Πολλοί δεν έχουν ωριμάσει και ξεπεράσει τα άγχη της εφηβικής ηλικίας και άλλοι πιο λίγοι συμπεριφέρονται σαν ζώα σε κλουβί βασισμένοι σε πρωτόγονα ένστικτα και όχι στην λογική. Οι δάσκαλοι και καθηγητές με την αδράνεια και την αδιαφορία τους χάνουν μια ευκαιρία σε κάθε περίπτωση bullying να διαμορφώσουν θετικά τον χαρακτήρα του θύτη αλλά και του θύματος. Πρόσθετα χωρίς επέμβαση στην αρχή του προβλήματος κάνουν την δική τους και των άλλων δασκάλων την δουλειά απερίσκεπτα πιο δύσκολη.
Δε χρειάζεται έκθεση ιδεών για να αντιληφθούμε οτι το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει αποτύχει παταγωδώς. Δε πίστευα οτι θα το έλεγα ποτέ, αλλά μετά το Δημοτικό, καλύτερα να βρούμε άλλη ασχολία.
Πράγματι πολύ καίριες παρατηρήσεις για πολλά θέματα, όπως η χαλαρή αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού από τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών (έχοντας και η ίδια πικρή σχετική εμπειρία, μπορώ να διαβεβαιώσω ότι υπάρχουν ακόμη και περιπτώσεις δασκάλων που ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΥΝ τέτοιες συμπεριφορές) αλλά και η εντελώς στρεβλή διαμόρφωση τής σχολικής ύλης. Από τις αγαπημένες μου φαντασιώσεις ως μαθήτρια ήταν να μου δώσει κάποιος την ευκαιρία να διαμορφώσω την εκαπιδευτική ύλη εκ του μηδενός. Τα θρησκευτικά ήταν πάντα από τα πρώτα που έπαιρναν πόδι από το φανταστικό σχολικό μου πρόγραμμα.
Κρίμα, γιατί τα Θρησκευτικά, όσο βαρετό και ανούσιο μάθημα ήταν (με το τρόπο που το δίδασκαν η πλειοψηφία των καθηγητών) αποδείχτηκε (τουλάχιστον για μένα) σαν ένα γνόμωνα αποφυγής μεγάλων μπανανόφλουδων. Δεν είναι ανάγκη να είναι κανείς θρησκόληπτος για να διαμορφώσει ένα στοιχειώδη χαρακτήρα ώστε να συζήσει με τον υπόλοιπο κόσμο ειρηνικά. Το "αγάπα το διπλανό σου όπως τον εαυτό σου" είναι κάτι βασικό, που δεν απαιτεί 4 χρόνια φοίτησης σε Θεολογική σχολή. Κανένα όμως από τα άλλα μαθήματα που διδάχτηκα στο σχολείο δεν είχε αυτό το στοιχείο.
"Έχετε παρατηρήσει ότι οι μουσουλμάνοι μυρίζουν" μας είπε ο καθηγητής Θρησκευτικών 3ης Γυμνασίου..."Εμείς οι χριστιανοί έχουμε το άγιο μύρο και ξεχωρίζουμε" συνέχισε...Άλλος καθηγητής, στην 2 Λυκείου " Η ροκ μουσική κρύβει σατανικά σύμβολα που δέχεστε ακούγοντάς την - το μάθημα συμπληρώθηκε με βιντεοπροβολή από "στοιχειοθετημένο θρησκευτικά βίντεο που εξηγούσε το σατανισμό στη ροκ σκηνη"...έτσι κάπως στην Ξάνθη πραγματοποιήθηκαν μαθήματα Θρησκευτικών, με τους μουσουλμανόπαιδες στον προαύλιο χώρο, και εμένα να αναρωτιέμαι τι στο καλό δεν καταλαβαίνω...ετών 27, δηλώνω άθεη. Συγχωρέστε με, δε γινόταν και αλλιώς