Η γελοία μαντινάδα του Σμαραγδή στον Σαμαρά και τα πέντε λεπτά διαφήμισής του στο Mega

Η γελοία μαντινάδα του Σμαραγδή στον Σαμαρά και τα πέντε λεπτά διαφήμισής του στο Mega Facebook Twitter
52

UPDATE: 

Κάποιος πείραξε το λήμμα της Βικιπαίδειας για τον Σμαραγδή, για να προσθέσει το περιστατικό της μαντινάδας...

Ο Πρωθυπουργός τίμησε τον σκηνοθέτη Γιάννη Σμαραγδή (Καβάφης, Ελ Γκρέκο, Ο Θεός Αγαπάει το Χαβιάρι) και ο σκηνοθέτης είπε μια μαντινάδα προς τιμή του. 

Ήταν σαχλή μαντινάδα, όπως όλες βέβαια οι μαντινάδες που βλέπουμε κατά καιρούς στα δελτία ειδήσεων και τις λένε γνωστοί ή άσημοι προς τους πολιτικούς. Δεν την είπε καν καλά, μπέρδεψε λόγια, και στο τέλος δεν έκανε και απόλυτη ομοιοκαταληξία. 

Όχι βέβαια ότι αυτά που είπε ο Σαμαράς για τον Σμαραγδή ήταν λιγότερο γελοία.

Ο Σμαραγδής, όπως διαβάζω στης Κ. Βούλγαρη, είπε επίσης στο Μέγκα ότι "ψάχνει να δει" πρώτα αν το ιστορικό πρόσωπο για το οποίο σκοπεύει να κάνει ταινία "συμφωνεί"... Και ο Καζαντζάκης κατά τον Σμαραγδή "συμφώνησε σχεδόν αμέσως" να τον κάνει ταινία, γι' αυτό και έγραψε το σενάριο τόσο σύντομα...

Η γελοία μαντινάδα του Σμαραγδή στον Σαμαρά και τα πέντε λεπτά διαφήμισής του στο Mega Facebook Twitter

Πόσο ταιριαστό ανάγνωσμα το κείμενο του Γιώργου Τούλα:

Άλλο η Τέχνη άλλο οι δημόσιες σχέσεις. Ή μήπως όχι;

 

Ο εθνικός πλέον σκηνοθέτης –βιογράφος Γιάννης Σμαραγδής, είπε τη γνώμη του για τον πρωθυπουργό που τον βρίσκει καλό καπετάνιο(!) και τον υπουργό Πολιτισμού. Ο πρωθυπουργός λοιπόν είναι ψηλός και όμορφος και ο νέος υπουργός Πολιτισμού θα αφήσει το στίγμα του διότι αγαπά το σινεμά, δήλωσε. Μάλιστα. Μερικοί άνθρωποι έχουν τελικά ενόραση. Βλέπουν αυτά που δεν βλέπουν οι άλλοι. Και τα διατυπώνουν. Τις πιο πολλές φορές όχι χωρίς αντάλλαγμα βέβαια. Μια επίσκεψη στο υπουργείο Πολιτισμού, μια υπόσχεση για ενίσχυση της επόμενης ταινίας, μια στήριξη βρε αδερφέ.


Δεν είμαι από κείνους που γοητεύτηκαν ποτέ με το ακαδημαϊκό σινεμά του Σμαραγδή. Οι καθαγιαστικές βιογραφίες στις οποίες αφιερώθηκε από τη στιγμή που χρίσθηκε εθνικός βιογράφος, μου μοιάζουν ακριβές καλογυαλισμένες μετριότητες. Ατσαλάκωτοι , στα όρια του υπερανθρώπου οι ήρωες του, χωρίς ίχνος ανθρώπινων παθών ή λαθών, μοιάζουν εκτός πραγματικότητας. Το σινεμά του μπολιασμένο με ένα σκοπό. Την εξύψωση της φυλής, δίχως ίχνος κριτικής.

Αυτό βέβαια δεν αποτυπώνεται σχεδόν ποτέ στα δημοσιεύματα που προηγούνται, συχνά ούτε στα εισιτήρια. Διότι κάθε ταινίας του προηγείται η πιο καλοστημένη επιχείρηση προώθησης από γεννήσεως του ελληνικού κινηματογράφου. Οι πληροφορίες και οι διαρροές ξεκινούν χρόνια πριν το ξεκίνημα των γυρισμάτων. Tώρα είναι η ώρα του Καζαντζάκη. Μια δήλωση σε μια εκπομπή από αυτές που τον λατρεύουν για αρχή σε ανύποπτο χρόνο. Από τα πρωινάδικα της τηλεόρασης μέχρι την Εσπρέσο. Οι άριστες δημόσιες σχέσεις του με εκδότες, καναλάρχες, τηλεστάρ, του έχουν εξασφαλίσει την απαραίτητη και διαρκή δημοσιότητα. Τα making of των γυρισμάτων του έχουν πάντα τη μερίδα του λέοντος στο Μεγάλο Κανάλι.

Η πλύση εγκεφάλου των θεατών και ορισμένων κριτικών με τους οποίους διατηρεί πολύ φιλικές σχέσεις είναι σχεδόν καθολική. Ο κόσμος σχεδόν σύρεται στις αίθουσες πάντα, καθώς η διανομή εξασφαλίζει τεράστιο αριθμό αιθουσών για εκείνον. Ελάχιστες φωνές ασκούν ουσιαστική κριτική. Ας πούμε για το Χαβιάρι ο Δανίκας τόλμησε να γράψει: '' Χωρίς ρυθμό. Χωρίς κορυφώσεις. Χωρίς συγκρούσεις. Χωρίς βιωμένα αισθήματα. Χωρίς περιπέτεια. Χωρίς εκτυφλωτικές λάμψεις. Χωρίς ολοκληρωμένους χαρακτήρες. Χωρίς ερμηνευτικές επιδόσεις''. Όταν οι κριτικοί δεν χαϊδεύουν τις ταινίες του εκείνος είναι εκεί για να τους κατακεραυνώσει: '' Οι κριτικοί είναι κατώτεροι των περιστάσεων'', θα πει με νόημα.

Οι ταινίες του έχουν πάντα τεράστια μπάτζετ, ας πούμε το χαβιάρι κόστισε 8 εκατομμύρια ευρώ τη στιγμή που ο προϋπολογισμός όλου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου πέρσι ήταν μόλις 5,9 εκατομμύρια για τη λειτουργία του και τη χρηματοδότηση όλων των ελληνικών παραγωγών, αρκετή αυτολύπηση, μεγάλους διεθνείς σταρ για το γκλάμουρ της υπόθεσης, το Λαζόπουλο που του εξασφαλίζει τζάμπα διαφήμιση, πολύ ντόρο στις πρεμιέρες τους, τον πολιτικό κόσμο σύσσωμο να προσκυνά και πολύ αυτοβαυκαλισμό.

Οι συνεντεύξεις του βρίθουν φιλοσοφικών τσιτάτων. Δεκάδες Έλληνες σκηνοθέτες, ταλαντούχοι πλην όμως χωρίς την τέχνη του pr και τις δικές του γνωριμίες, δεν θα φτάσουν ποτέ πια να απολαύσουν ένα γύρισμα. Απλούστατα γιατί ψάχνουν να βρουν τρόπους να επιβιώσουν στην κρίση. Οι ευκαιρίες δεν ήταν ποτέ για όλους.


Η τελευταία του συνέντευξη δείχνει έναν άνθρωπο αποφασισμένο να συνεχίσει να ανορθώνει το πατριωτικό συναίσθημα! Ότι ακριβώς χρειάζεται η εποχή δηλαδή. Και κείνοι δεν θα τον αφήσουν έτσι. Είναι πια το φαβορί για τη θέση του προέδρου του Εθνικού Θεάτρου. Τόσο γλείψιμο δεν πήγε χαμένο... Και για να κλείσει το προξενιό χθες στην Καλαμάτα ήρθε η ώρα των μαντινάδων...

 

52

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
Πολλοί εδώ μέσα πέσαν να τον φάνε σαν να πρόκειται για εγκληματία. Εντάξει το τετράστιχο ήταν γελοίο, όμως πόσο τρομερό είναι πια το να υπάρχουν κόλακες και μέτριες δημιουργίες; Αναρωτιέμαι ποιο είναι το μέτρο σύγκρισης μερικών. Παντού συμβαίνει αυτό. Αν δεν υπάρχουν και οι εμπορικές μετριότητες που θα βρεθούν οι ευκαιρίες να δουλέψουν, να βελτιωθούν και να αναδειχτούν άνθρωποι σε τόσες ειδικότητες; Σιγά το έγκλημα.
Ρε σεις!Μόνο το Μέγκα το βάφτισε μαντινάδα αυτό. Το "Σκέφτομαι και Γράφω" του εγγονού του ήταν χωρίς το σκέφτομαι. Υγ: Πέρα από πλάκα δεν με νοιάζει αν και ποιος από τους δύο -ή και οι δύο- είναι γελοίος. ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΔΕΝ είναι μαντινάδα, ούτε καν αποτυχημένη.
Σκεφτείτε κάποια στιγμή να δούμε τον Σμαραγδή να παρουσιάζει στον ΑΝΤ1 τον τηλεκύβο ψάχνοντας την λέξη Β-Α-Ρ-Ι-Α-Χ-Ι...Σ.Σ.: Βοήθεια προς το κοινό: «Το αγαπάει και ο θεός...».Σ.Σ.2: Μετά θα προσπαθήσει να πολιτευτεί με τη Νέα Δημοκρατία...
Γι' αυτο ρε παιδιά... Νέοι σκηνοθέτες, νέα πράγματα, ενδιαφέροντα θέματα και σενάρια, νέοι σκηνοθέτες που θα τα χώνουν μέσα στα μουτρά εκείνων που μοιράζουν βραβεία...Θες βραβείο κύριε σκηνοθέτα μου; Άκου τον εξώστη που σου λέει την αλήθεια...!
Υπουργοί Πολιτισμού τα τελευταία χρόνια: Πάγκαλος!!!! Βενιζέλος Καραμανλής Γερουλάνος Σαμαράς Τζαβάρας και τώρα ο Παναγωτόπουλος. Αυτό εξηγεί γιατί μετριότητες στην τέχνη αναδεικνύονται σε πρώτα ονόματα.
Ούτε μια μαντινάδα της προκοπής δεν μπορεί να σκαρώσει ο θλιβερός "πνευματικός" ταγός...Τση παστρικιάς τσοι χάριτες, ζήλεψ' ο καυχησιάρης κι ούλη την Κρήτη ντρόπιασε σαν κράχτης διακονιάρης...
Ο μέγας ανηφορίζων και ο μέγας κωλοτουμπίζων.Πάρε τον ένα και χτύπα τον άλλον ήταν οι δηλώσεις τους και όσες μπούρδες αράδιασαν.Βέβαια, τα κόκαλα του Καζαντζάκη θα τρίζουν με όσα ακούστηκαν. Γιατί δεν τον άφηναν στην ησυχία του και προσπάθησαν να κερδίσουν επικοινωνιακά και οι δυο σπεκουλαδόροι από τον μεγάλο Κρητικό;
Λυπηρό ναι αλλά υπάρχει και ο παλιός Σμαραγδής. Μην τον διαγράφουμε εντελώς. Θυμάται κανείς άραγε την καλύτερη σειρά της ελληνικής τηλεόρασης, το Σιγά, η Πατρίδα Κοιμάται; Ο Άρης σίγουρα τη θυμάται γιατί έχει γράψει γι αυτή.Επίσης καλώς ή κακώς αριστουργήματα της παγκόσμιας τέχνης (μουσικής, ζωγραφικής, θεάτρου) δημιουργήθηκαν κατ απαίτηση κάποιου ισχυρού, συνήθως μονάρχη. Δεν είναι εξ ορισμού καταδικαστέο.
Έχετε δίκιο, Lycos, επίσης ο Σμαραγδής στην ίδια εκπομπή κατέγραψε happening on the road του Νικόλα Άσιμου, εν ολίγοις μας κληροδότησε κάποια διόλου ευκαταφρόνητα ντοκουμέντα. Θυμίζω και το ''Κελί Μηδέν'' του 1975, μία πραγματικά καλή ταινία του, που θα κάνω βραδινό post στο blog μου. Με τα ''αριστουργήματα της παγκόσμιας τέχνης'', που λέτε, έχω ένα θεματάκι και δεν είμαι ο μόνος, εφόσον κάνεις τον Καβάφη, δε σου βγαίνει, μετά πας στον Ελ Γκρέκο, μια απ' τα ίδια, εν συνεχεία το γυρνάς στον Βαρβάκη με τα χαβιάρια, άσ' το να πάει στο διάολο, πού'λεγε κι ο Βέγγος, δεν τό'χεις με τους ''μεγάλους''.
"Ελάχιστες φωνές ασκούν ουσιαστική κριτική. Ας πούμε για το Χαβιάρι ο Δανίκας τόλμησε να γράψει: '' Χωρίς ρυθμό. Χωρίς κορυφώσεις. Χωρίς συγκρούσεις. Χωρίς βιωμένα αισθήματα. Χωρίς περιπέτεια. Χωρίς εκτυφλωτικές λάμψεις. Χωρίς ολοκληρωμένους χαρακτήρες. Χωρίς ερμηνευτικές επιδόσεις''Σχεδόν όλοι οι κριτικοί έθαψαν το χαβιάρι, όχι να πούμε ότι ο Δανίκας και ο Σμαραγδής δεν είναι το ίδιο! Στο φασιστοθέμα γράφει!!Όσο για το Εθνικό αν πάρει την θέση του προέδρου ο Σμαραγδής, βλέπω όλες τις γιαγιάδες να αφήνουν τα τούρκικα για να πάνε θέατρο αλλά δυστυχώς δεν ξέρω τι είναι χειρότερο?
Ο Δανίκας, CityBoy, πήγε στο φασιστοΘΕΜΑ - θα συμφωνήσω μαζί σου - όντας μάλλον απηυδυσμένος απ' το προηγούμενο καθεστώς του εντύπου, στο οποίο έγραφε. Το θέμα είναι αν γράφει στο ΘΕΜΑ και εξακολουθεί να χώνεται στη μύτη όλων. Δε συμφωνώ πάντα μαζί του, αυτό έλειπε, αλλά στην κριτική του Σμαραγδή έδωσε ρέστα. Όπως και παλαιότερα που είχε βαθμολογήσει τους ''Λουκουμάδες με μέλι'' της Μαλέα με 0 κι από κάτω συμπλήρωσε: ''Η τρύπα του λουκουμά''. Κριτικές ανθολογίας, όπως του Ζήλου για τα σκυλάδικα στο Αθηνόραμα παλαιότερα.
Μου αρέσει πολύ να διαβάζω κριτικές (καλές, κακές ή ακόμα ακλύτερα κακίες με λίγη δόση ειρωνίας/χιούμορ σε κάποιες περιπτώσεις), θεωρώ ότι το χαβιάρι ήταν η χειρότερη ταινία της χρονιάς (η αγαπημένη μου στιγμή ήταν όταν κάηκε το φιλμ στην αίθουσα που το είδα) αλλά διαφωνώ μαζί του όχι μόνο με την άποψη του για τις ταινίες αλλά και για την ίδια την στάση του ως κριτικός! Πέρα από κάποιες ενδιαφέρουσες κακίες δεν θεωρώ ότι γράφει κριτικές (ή ότι παρακολουθεί και τις ταινίες για τις οποίες γράφει! Διαφωνώ με την στάση του επίσης να πάει στο ΘΕΜΑ όταν μάλιστα δηλώνει περήφανος για το αριστερό παρελθόν του!
Ε φυσικά όταν τα επιχειρήματα τελειώνουν το ρίχνουμε στην πλάκα και στην ειρωνεία.Εγώ αυτό που ξέρω είναι οτι πολύ θα θέλατε εσείς αλλά και ένα σορό άλλοι σκηνοθέτες να δουλεύατε μαζί με τον κ.Σμαραγδή,έστω και αν απλά του φτιάχνατε το καφέ του πριν από κάποιο πλάνο που θα δημιουργούσε.
Σας πληροφορώ πως έλαβα μέρος στην κολεκτίβα του κ.Καραμουρατίδη,Αγάπη ρε+,οπότε λίγο δύσκολο να είμαι χρυσαυγίτης.Επίσης οι μαντινάδες δεν έχουν όλες ομοιοκαταληξίες και η συγκεκριμένη ήταν αρκετά καλή,δείχνοντας σεβασμό.
Ρε συ, ληγμένα πίνεις; Έλα να μας κάνεις και μαθήματα αισθητικής τώρα! Εκτός απ' τις ταινίες του Σμαραγδή, ανατρίχιασες το ίδιο και με τη μαντινάδα του στον Σαμαρά; Αν και για να λες περί ''λοιπών αναρχικών'' για κάναν χρυσαύγουλο σε κόβω...