Απεργία την Πρωτομαγιά

Και γιατί δηλαδή να νοιαστούμε για τον ξυλοδαρμό του Στρατούλη;

Facebook Twitter
105

Η καινούρια μόδα των φανατικών αριστερών είναι να σε κατηγορούν για εξίσωση των άκρων όταν πας να πεις κάτι που κάνουν στραβά. Κι όταν κατηγορήθηκε η (νέα) αριστερά για χρυσαυγίτικες τακτικές, οι υπερασπιστές των τακτικών έγιναν έξαλλοι. (Το να διορθώσουν κάτι δεν τους περνάει απ' το μυαλό.)

Πριν λίγη ώρα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Στρατούλης ξυλοκοπήθηκε στο γήπεδο από χρυσαυγίτες.

Με τι καρδιά όμως να τον υπερασπιστείς, με τι καρδιά να τον λυπηθείς όταν ξέρεις τα τραγελαφικά που έχει υποστηρίξει κι αυτός και το κόμμα του;

Ας μη θυμηθούμε τους προπηλακισμούς και τις επιθέσεις τις οποίες κάλυψε απόλυτα ο ΣΥΡΙΖΑ (κόμμα που μεθαύριο θα κυβερνήσει και θα ορκιστεί να τηρεί τους νόμους), ας μείνουμε μόνο στα πρόσφατα τα οποία κάλυψε με χαρά - τις επιθέσεις στους "εχθρούς", όπως ήταν ο Γερμανός πρόξενος ή οι Δήμαρχοι που -στα μυαλά των διαταραγμένων συνδικαλιστών- θα έβλεπαν τον Φούχτελ.

1) Αθώοι κρίθηκαν οι τρεις κατηγορούμενοι εργαζόμενοι στην τοπική αυτοδιοίκηση για την επίθεση κατά του Γερμανού πρόξενου στην Θεσσαλονίκη. Ο πρώτος στην απολογία του υποστήριξε πως δεν χτύπησε τον πρόξενο αλλά είχε υψωμένη την γροθιά του για να διαμαρτυρηθεί όταν το πλήθος(!) του πάτησε τη φτέρνα(!) και αυτομάτως η σηκωμένη γροθιά έπεσε πάνω στον πρόξενο. Στην συνέχεια ο δεύτερος υπάλληλος υποστήριξε ότι το πλαστικό ποτηράκι με τον καφέ του προσγειώθηκε πάνω στον πρόξενο γιατί επίσης το πλήθος(!) τον έσπρωξε κατά λάθος. Οι συγκεκριμένες απολογίες κρίθηκαν από το δικαστήριο σοβαρές παρόλο που τις ξεστόμισαν ενήλικοι άνθρωποι.  [#]

2) Συνδικαλιστές της ΠΟΕ-ΟΤΑ (που διαμαρτύρονται δίκαια μόνο μέχρι ενός βαθμού - είναι γνωστές οι προσλήψεις απ' το παράθυρο, σε έβαζαν ως σκουπιδιάρη γιατι δε χρειαζόταν ΑΣΕΠ και σου έκαναν απόσπαση όπου ήθελες μετά) κόντεψαν να πνίξουν έναν αντίπαλό τους και έσπασαν το δάχτυλο ενός άλλου όταν επιτέθηκαν σε στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης για να τα εκδικηθούν που πήγαιναν να συναντήσουν τον Φούχτελ. Στην πραγματικότητα βέβαια ο Φούχτελ ήταν στη Γερμανία και καμία σχέση δεν είχε με όσα συνέβησαν τις προάλλες. 

Δεν με ενδιαφέρει αν οι τραμπούκοι των δύο παραπάνω παραδειγμάτων είχαν δίκιο. Έχει κουράσει η δικαιολόγηση της κάθε αυτοδικίας που μάλιστα γίνεται και κατά το δοκούν. Παρ' ό,τι γενικά συμφωνώ με την (όχι κρατικοδίαιτη και βολεμένη όμως!) αριστερά και μισώ την ακροδεξιά, δεν νοιάζομαι πια καθόλου για τις δικαιολογίες ούτε της μίας ούτε της πλευράς: Ούτε για το αν ο κοντός με την γραβάτα θα συναντούσε τον Φούχτελ ούτε για το αν ο Στρατούλης είναι πρόσωπο μισητό για κάποιους. 

Ας ξέρουν όλοι ότι όσο πιο φανατικά δικαιολογούν τη βία όταν την εξασκούν αυτοί, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η έκπληξή τους όταν η βία θα τους γυρίσει μπούμερανγκ...

Για να απαντήσω και στον τίτλο του ποστ μου: Εγώ νοιάζομαι για τον ξυλοδαρμό του βουλευτή, και ανατρίχιασα στη σκέψη ότι τον έδειραν - και τον λυπήθηκα στ' αλήθεια.  Όπου και όπως να γινόταν πάντως απαράδεκτο θα ήταν - είναι ένας συνάνθρωπός σου, μέχρι πού θα φτάσει το μίσος σου; Χτες ένας δήμαρχος που πήγαν να τον πνίξουν, σήμερα ο Στρατούλης του Σύριζα, αύριο ποιος;

Δικαιολογίες για να βιαιοπραγούμε εναντίον των "εχθρών" μας έχουμε όλοι. Όμως η επίθεση στον Στρατούλη -όπως και όλες οι υπόλοιπες επιθέσεις για τις οποίες ακούμε πλέον καθημερινά- δεν μπορούν να πια να κρυφτούν κάτω απ' το χαλί. Οι πρακτικές των αγανακτισμένων με τις μούτζες, τις βρισιές, τις κρεμάλες και το ξύλο δεν πέτυχαν τελικά κάτι: ας μην τις συνεχίζουμε κι ας βρούμε άλλους τρόπους συνεννόησης, ή, έστω, και μίσους. Η δικαιοσύνη πρέπει να σταματήσει την ακροδεξιά -το έχω πει πολλές φορές- που ξεκίνησε το ντόμινο της βίας. Εδώ και τώρα. 

105

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
Α, ωστε τελικά είσαι δημοκράτης. Τι ανακούφιση! Μόνο που σου διαφεύγει μια λεπτομέρεια. Εσένα δεν σε ψήφισα να με αντπροσωπεύσεις, εσύ το κάνεις με το έτσι θέλω. Αλλά τουλάχιστον ό,τι κάνεις, το κάνεις για το καλό μας. Εμείς φταίμε που δεν ξέρουμε ποιό είναι το καλό μας, σωστά; Και άμα δεν σ'αρέσουν οι απόψεις μου, τις διορθώνεις κιόλας για να συμφωνούμε.
Νά'σαι καλά, πουλάκι μου validbodies. Tο βράδυ που θα βρεθώ για κουμκάν με τις φιληνάδες μου θα τους πω να μην ανησυχούν για την ποιόητα της τζαζ "όταν επέλθει η αναρχική κοινωνία"! Με καθησύχασε ένας ωραίος αναρχικός λεβέντης!
Βέβαια καταδικάζεις την βία απ' όπου κι αν προέρχεται, όμως κοτσάρεις και ένα αλλά στο τέλος. (Όπως οι ρατσιστές που πάντα ξεκινάνε τον ισχυρισμό τους λέγοντας πως ΔΕΝ είναι ρατσιστές αλλά...και πάντα ακολουθεί κάτι συγκλονιστικά ρατσιστικό και ανόητο. Από τη στιγμή που κάνεις διάκριση μεταξύ του γεγονότος και του προσώπου στο οποίο συνέβη, εξ' ορισμού δέχεσαι πως δεν "καταδικάζεται η βία απ' όπου κι αν προέρχεται". Δεν γίνεται όμως να τα έχουμε όλα. Είτε διαφωνείς με τον ξυλοδαρμό τελεία και παύλα, είτε θεωρείς, όπως προκύπτει απ' το συλλογισμό σου, ότι σε κάποιες περιπτώσεις (το ποιες είναι αυτές δεν έχει σημασία, αφού ο καθένας μας θα βάλει ως εξαιρέσεις πρόσωπα με βάση την δικιά του κοσμοθεωρία) πως υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες η χρήση βίας είναι αποδεκτή, αναπόφευκτη, δικαιολογημένη πες το όπως θες... Αυτό που με τρομάζει περισσότερο είναι ότι πληρώνεσαι για να τα γράφεις αυτά, διότι πέρα απ' την προσωπική μου άποψη και διαφωνία, αντικειμενικά είσαι ένας άνθρωπος με πολύ μέτρια και περιορισμένη μόρφωση-γνώση, εξίσου περιορισμένη ευφυία και παρ' όλ' αυτά έχεις αποψάρα για τα πάντα και μάλιστα έναντι αμοιβής!
(το ποιες είναι αυτές δεν έχει σημασία, αφού ο καθένας μας θα βάλει ως εξαιρέσεις πρόσωπα με βάση την δικιά του κοσμοθεωρία)Μόνο που η ιδεολογία του ενός είναι "όποιος δεν είναι,λευκός,αρτιμελής,ετεροφυλόφιλος και πατρίδα/θρησκεία/οικογένεια είναι ένα βδέλυγμα για την κοινωνία και θα του την πέσω με τη συμμορία μου" ενώ η ιδεολογία του άλλου είναι "επιθυμώ ισότητα και ελευθερία για όλους αλλά αυτήν την στιγμή μια μικρή μερίδα των ανθρώπων απολαμβάνει τα μέγιστα καταπιέζοντας τους άλλους και δεν πρόκειται να απαρνηθεί αυτά τα προνόμια ειρηνικά επομένως δυστυχώς η βία είναι το αναγκαίο κακό".Αν δεν μπορείς να αντιληφθείς την διαφορά το θεωρώ προβληματικό.
Και βέβαια εσύ και οι φίλοι σου, validbodies, αποτελείτε την πεφωτισμένη μειοψηφία που αποφασίζει πως θα ασκηθεί αυτή η αναγκαία βία, για να πάει ο κόσμος μπροστά. Αυτό λέγεται παράκρουση μεγαλείου. Ίσως κάποια στιγμή το αντιληφθείτε. Πάντως είναι φυσικό να μισείτε τη δημοκρατία, αφού έχετε τόσο μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σας.
Πάντως είναι φυσικό να μισείτε τη δημοκρατία όπως έχει σήμερα, αφού δεν αποτελεί πραγματικά κοινωνία ισότητας και υπάρχουν καταπιεστές και καταπιεζόμενοι.Ορίστε,στο διόρθωσα.Τώρα συμφωνούμε.
Και κάτι ακόμα: η απόλυτη ισότητα είναι άδικη. Απόλυτη ισότητα σημαίνει απαγορεύεται στον Hendrix να σολάρει. Ή επιβάλλεται στον Coltrane να παίζει ντουέτα με τον Κατσαρό--αναφέρομαι στον σαξοφωνίστα, όχι στον ρεμπέτη ;-). Ή απαγορεύεται στον Μπαχ να συνθέτει δύσκολα κομμάτια. Πως να το κάνουμε ρε φίλε, δεν είμαστε όλοι ίσοι. Ίσες ευκαιρίες, σύμφωνοι. Και κανείς να μην πεθαίνει από την πείνα. Αλλά "κοινωνία ισότητας" ίσον "δικτατορία της μετριότητας". Πόσο μάλλον όταν αυτοί που προσπαθούν να την επιβάλλουν είναι λιγάκι φασιστρόνια--δεν τό'χουν πάρει χαμπάρι, βέβαια ;-)
Κοίτα γενικά λες τεράστιες αρλούμπες και απο τα σχόλια σου φαίνεται ότι δεν έχεις ιδέα για το τι πρεσβεύει η θεωρία της αναρχίας.Η άποψη σου για τους αναρχικούς μάλλον ταυτίζεται με αυτήν των συντηρητικών γιαγιάδων που τους θεωρούν θερμοκέφαλους χούλιγκανς. Παρ'όλα αυτά δεν έχω ούτε άλλο κουράγιο ούτε και είναι ευθύνη μου τέλοσπάντων να σε μορφώσω πάνω στην αναρχία θα σου πρότεινα να διαβάσεις κάποια πολιτικά έργα που θα σε βοηθήσουν να αρθρώσεις πιο εμπεριστατωμένα επιχειρήματα σε μια συζήτηση για την αναρχία.Γιατί αυτά που έχεις γράψει μέχρι στιγμής είναι για γέλια.Καλά αυτά για τον Μπάχ και τον Coltrane είναι όλα τα λεφτά.Εννοείται ότι όταν επέλθει η αναρχική κοινωνία κανείς δεν θα ξέρει καλή τζαζ γιατί στα πλαίσια της ισότητας όλοι θα πρέπει να ξέρουμε καθόλου,άντε το πολύ μέτρια τζάζ!Κόψιμο των χεριών σε όποιον καταπιάνεται με δύσκολα κομμάτια κλαρίνου!!!Τώρα αυτά περί διόρθωσης απόψεων και αναρχικού φασισμού δεν τα σχολιάζω καν.Είμαι υπεύθυνος μόνο για αυτά που λέω,όχι για ότι εσύ καταλαβαίνεις.
κάπως πρέπει να τελειώνουμε όμως και με τον καπιταλισμό ο οποίος είναι το κατ'εξοχήν σύστημα που ασκεί βία σήμερα,οδηγώντας εκατομμύρια ανθρώπους στην εξαθλίωση.Γιατί δεν υπάρχει χειρότερη βία από το να μήν ξέρεις το αν θα έχεις δουλειά άυριο,αν θα έχεις ενα πιάτο φαί να προσφέρεις στα παιδία σου και ούτω καθ'εξής.Πρέπει να σταματήσει αυτή η καταχρηστική άσκηση βίας,δεν νομίζεις?Εγώ πάνω στα λεγόμενα σου πατάω.Έχεις κάποια πρόταση?
Προσωπικά δεν έχω καμία πρόταση, διότι δεν θυμάμαι κάποιο μοντέλο που ιστορικά να πέτυχε στην εφαρμογή του. Αν έχεις εσύ ή κάποιος άλλος, όμως, ευχαρίστως να το συζητήσουμε.BTW, εργαζόμενος στον ιδ. τομέα είμαι. Με τους ίδιους φόβους και ανασφάλειες που έχεις κι εσύ.
Γράμμα προς τον Αλέξι...Αγαπιτέ Αλέξι,ίνε φαναιρώ ότι αναρχηκά στιχοία στοχωπιούν τους Βουλεφτές μας και κιρίως εις πωδοσφερικούς αγόνας.Προτίνω να εφωδιάσουμε αφτούς με εβανάγνοστους και εβμεγέθις ταφτότητας ώπου να αναφαίρετε εφκρινός η κωματική των ιδώτις. Δαιλτίων τίπου του κώμματος που να γνοστοπειοί τους ποδωσφερικούς αγόνας στους οπίους οι βουλεφτες μας θα παρεβρεθούν θα ίτο ήσος μια προλιπτξκή αντιμετόπησις δια να αποφεφκτούν τα χιρότερα.ένας αγονιόν οπαδώς και φείλος σου
Διαβαζω τις ειδησεις παραδιπλα... αποκεφαλισμοι στην ουκρανια,βομβες στο πακισταν,νεκρα παιδια στο αφγανισταν,εκτελεστης αρρωστων στην ουρουγουαη... Ετσι, οταν δεν μενει αλλος τροπος να βρεις τα δικια σου η βια, φυσικα, ειναι η μονη λυση.. Καλως ηλθαμε στο τρελοκομειο. [οχι δεν εχω τις σωστες απαντησεις, ξερω ομως ποιες ειναι λαθος]
Γιατί τα βάζετε νε τον αρθρογράφο; Επειδή δηλαδή έθιξε το ταμπού της μεταπολίτευσης ότι η βία στην Ελλάδα είναι ηθικά και πολιτικά αποδεκτή μόνο όταν ασκείται από "αριστερούς"; Αν οι αριστεροί φάνε ξύλο είναι φασιστική βία. Αν οι αριστεροί πλακώσουν στο ξύλο, σπάσουν, κάψουν, κλπ, είναι "επαναστατική" βία - έστω και αν δεν υφίσταται "επανάσταση" ούτε σαν αστείο.Και τέλος πάντων, ο κος Στρατούλης χάλασε τον κόσμο γιατί τον σφαλιάρησαν κάτι χούλιγκανς, τα ΜΜΕ αμέσως μετέδωσαν την είδηση για "δολοφονική επίθεση", και μετά από λίγο είδα έκπληκτος τον παρολίγο "δολοφονημένο" να κάνει δηλώσεις χωρίς καν μώλωπες και εκδορές, παρά μόνο να είναι λίγο αναμαλλιασμένος. Αυτοί είναι οι "επαναστάτες", οι συνεχιστές του αγώνα του Τσε, των τουπαμάρος και των ζαπατίστας; Επαναστάτες εκ του ασφαλούς, του καναπέ και των σαλονιών των ΜΜΕ εμένα μου φαίνονται, οι οποίοι καλύπτουν τους τραμπούκους τους που τα σπάνε, αλλά αυτοί θέλουν να μένουν πάντα στο απυρόβλητο.Βαρύ και ανθυγιεινό επάγγελμα η "επανάσταση" κε Στρατούλη. Όποιος δεν αντέχει, να σχοληθεί καλύτερα με κάτι που ταιριάζει περισσότερο στην λεπτεπίλεπτη ιδιοσυγκρασία του, και προπαντός να μην προκαλεί, όπως οι βουλευτές του "σύριζα", με απειλές για λιντσαρίσματα και λαϊκά δικαστήρια.
Συμφωνώ με το άρθρο με εξαίρεση την τελευταία φράση: "Η δικαιοσύνη πρέπει να σταματήσει την ακροδεξιά που ξεκίνησε το ντόμινο της βίας."Το ντόμινο της βίας ξεκίνησε πολύ πριν η ακροδεξιά γίνει υπολογίσιμη δύναμη άμεσα στη Βουλή, με ξυλοδαρμούς όπως π.χ. του Χατζιδάκη, προπηλακισμούς στελεχών της τότε κυβέρνησης Παπανδρέου, διακοπή παρελάσεων σε εθνικές επετείους κτλ. Μισώ κι εγώ την ακροδεξιά αλλά πρέπει να κοιτάξουμε αλλού για το σημείο εκκίνησης της βίας.
αν μισείς την ακροδεξιά δεν καταλαβαίνω γιατί σε πειράζει η διακοπή εθνικών παρελάσεων.Και πολύ κράτησαν,άντε να τελειώνουμε με τα φασιστικά κατάλοιπα.
Τα πράγματα είναι απλά: Όταν πέφτει "αριστερό ξύλο" ο ΣΥΡΙΖΑ δεν βγάζει τσιμουδιά. Έπρεπε να καούν τρία άτομα για να ψελλίσει κάτι. Όταν πέφτει "δεξιό ξύλο", Ο ΣΥΡΙΖΑ κλαψουρίζει για συμπαράσταση. Όταν δικαιολογείς και αβαντάρεις το χτίσιμο καθηγητών στα γραφεία τους και το κάψιμο της Αθήνας, να είσαι έτοιμος να κατανοήσεις και το ξύλο που θα σου ρίξουν οι απέναντι κρετίνοι.
Και θα θελα να θυμήσω και στους σχολιαστές που κουκουλώσαν κάτω από φανφάρες περί εσωτερικού ανταγωνισμού πάνω στους συρρικνωμένους εθνικούς πόρους διαβίωσης τα πραγματικά καπιταλιστικά-ιμπεριαλιστικά αίτια των μεταναστευτικών κυμάτων προς την δύση, ότι η χώρα μας ως μέλος του ΝΑΤΟ στο Αφγανιστάν τόσα χρόνια έπαιξε επιτυχώς τον ρόλο του ως φρουρό αυτού του εσωτερικού πολέμου. Αντί για τόσα ευρώ σε αποστολές στρατευμάτων, ας στέλναμε αποστολές πόρων και υποδομών, χωρίς ανταλλάγματα φυσικά -μιας και δεν θέλουμε αλλά και δεν πρέπει να δούμε το μεταναστευτικό ως δώρο του Αφγανιστάν για την παρέμβασή μας, αφού ως μη ρατσιστές φαντάζομαι δεν τους πληρώνουμε και ψίχουλα στα χωράφια μας...ενώ μαχαιρώνουμε όποιον δέχεται να δουλέψει φθηνότερα για να ζήσει. Τους τα δώσαμε όλα και αυτοί μας κατατρώγουν τους πόρους μας... Ενώ οι Ευρωπαίοι ε; Επιστρέφουν το δώρο και λένε και ευχαριστώ ρε παιδί μου...ανώτεροι άνθρωποι...
Η δημοκρατία κρίνεται εκ του αποτελέσματός της. Αν σήμερα φτάσαμε να επιλύουμε το πρόβλημα της συρρίκνωσης των πόρων διαβίωσης για όλο και περισσότερους ανθρώπους, είτε αυτοί είναι πολίτες είτε είναι μετανάστες, ή αν απαντάμε στην πιθανότητα επικράτησης μιας φιλομεταναστευτικής ή μη παράταξης σε μια κάποια μελλοντική εκλογική, δηλ θεσμικά δημοκρατική, αναμέτρηση, ένα και μόνο πράγμα δείχνει αυτό: ότι στην κοινωνία αποδεσμεύθηκε από το βάρος του νόμου μια νοοτροπία της αυτοδικίας από πολλά και ετερόκλητα μέτωπα, νοοτροπία που ήταν θρεμμένη μεν, αλλά παράλληλα είτε δεμένη στο λουρί της, είτε ασκούνταν υπογείως με την ανοχή των αρχών. Παράδειγμα που τηρεί και της δύο προυποθέσεις είναι η κρατική βία. Πόσο μάλλον σήμερα, που η βία αυτή έχει ξεκάθαρο πρόσωπο μεν, αλλά το κρύβει κάτω από την μάσκα της επιτακτικής ανάγκης σωτηρίας από την κρίση. Και μιλάω φυσικά για την βία των μέτρων. (Και πιστέψτε με όταν το λέω αυτό, γιατί για μένα αυτό που συμβαίνει σε όλο και περισσότερους, συνέβαινε από πάντα: την εποχή των παχιών αγελάδων ήμουν το ίδιο... ας το πω ολιγαρκής... με σήμερα.) Έτσι λοιπόν, είτε θα καταδικάσουμε κάθε μορφή βίας και οπότε και τα ίδια τα μέτρα, ή θα τις δικαιολογήσουμε όλες απέναντί τους. Θα ταν ευτύχημα να είχαμε την πολυτέλεια να επιλέξουμε το πρώτο, μιας και φαντάζομαι ότι συμφωνούμε ότι από τις πολιτικές επιλογές μας θα διαλέγαμε την πιο αναίμακτη. Σήμερα πάντως, τείνουμε να εφαρμόζουμε το δεύτερο, και μου φαίνεται όχι λογικό, αλλά επόμενο. Διότι ότι και να σηκώσουμε σ' αυτήν την χώρα ένα πράγμα θα βρούμε από κάτω: το φασίζον Κέντρο (όπως το περιέγραψε και ο Βέλτσος κάποτε στην Lifo την περίοδο των εκλογών), το οποίο και ιστορία έχει ενώ παράλληλα του δώσαμε και τέσσερα χρόνια ζωής ακόμα. Οι νόμοι σε μια πολιτισμένη κοινωνία υπάρχουν για να απορροφούν την βία και να δίνουν βήμα σε όποιον θεωρεί ότι αυτοί προσβάλλονται επάνω του. Παράλληλα, σε μια δημοκρατική κοινωνία, δίνεται και το βήμα για να γίνει ένας νόμος πιο δίκαιος για όλους. Ο νόμος λοιπόν δεν θα νοούνταν έτσι ως περιορισμός, αλλά σαν δικαίωμα! Όταν όλα τα στοιχεία που μπορούν να κάνουν έναν νόμο δικαίωμα αντί για εξαναγκασμό λείπουν, π.χ οι νόμοι εφαρμόζονται με διακρίσεις, δεν αποδίδετε δικαιοσύνη και οι νόμοι γίνονται όλο και πιο άδικοι, τότε υπάρχει πρόβλημα δημοκρατίας και πολιτισμού. Και έτσι, όπως και σήμερα, ο καθένας μπορεί να πει ότι η βία που ασκεί είναι αμυντική, αρκεί να επικαλεστεί την βία του φασίζοντος Κέντρου που τον προσβάλει. Διότι τί το φασιστικό σου χαρίζει το δίκιο σου; Πότε κάτι το φασιστικό σου δίνει δικαίωμα να μιλήσεις και να αυτουπερασπιστείς; Αδιέξοδο δεν λέμε ότι προκαλεί σε πολλούς η κρίση; Τί κάνει σήμερα τις αυτοκτονίες πιο εύκολες;Ποιος μπορεί να παρεξηγήσει το ένστικτο-για κάποιους, για μένα κοινή λογική- του κόσμου που βλέπει τα κουμάσια που τν οδήγησαν εδώ να του κουνάνε και το δάχτυλο; Δεν είναι συνεπές με την όλη κατάσταση να αμφισβητούμε την τάξη που επικαλούνται όσοι δημιούργησαν την αταξία; Και αν κάποιος εδώ έχει να μου αντιτείνει ότι εμείς τους ψηφίσαμε, τότε θα συμφωνήσω, αρκεί να τονιστεί ότι όλες οι άλλες κομματικές προτάσεις βρίσκονται κάτω των περιστάσεων. Η κοινωνία μας, η δημοκρατία μας, ο πολιτισμός μας(sic) βρίσκεται κάτω των περιστάσεων. Διότι μια δημοκρατία που αυτοακρωτηριάζεται(διασπάται), δεν αυτοτιμωρείται, απλώς παύει τον εαυτό της. Ναι λοιπόν, ακριβώς επειδή σήμερα μας κυβερνάν ακριβώς αυτοί που μας έφεραν ως εδώ, είναι τραγελαφικό που ως λαός, ως κοινωνία, έχουμε το θράσος να γκρινιάζουμε κιόλας. Η μεταπολίτευση είναι ακόμα εδώ, και μάλιστα πιο παρούσα από ποτέ! Αυτή την στιγμή που γράφω, ο Βορίδης καταδικάζει την βία σε πάνελ της ΝΕΤ! Τα δικαστήρια μόνο αίσθηση δικαίου δεν αποπνέουν. Τα μέτρα ωθούν στην φοροδιαφυγή και αντί να ξηλώσουμε το σάπιο σύστημα, έτσι θα ξηλωθεί ολόκληρη η έννοια του κράτους. Μα πως να μην γίνεις αντικρατιστής. Πως να μην μισήσεις την εξουσία; Πως να μην μισήσεις τον εαυτό σου; Τί θα πρέπει να κάνεις αν πεινάσεις και δεν έχεις λεφτά για να φας; Γιατί τους ψηφίσαμε; Γιατί δεν είμαστε όλοι μαζί ενάντια στον φασισμό τους; Γιατί δεν έχουμε καλές απαντήσεις; Γιατί δεν έχουμε επιλογές; Γιατί μας έπιασε άλλους κατάθλιψη και άλλους μανία; Είμαστε μια διπολική κοινωνία που ψάχνει τα χάπια της. Γιατί δεν τους ρίξαμε και μαζί τους να πέσουν και τα νεοναζιστικά κόμπλεξ που μας δημιουργεί η εξαθλίωση; Η Χρυσή Αυγή είναι κάτι το άρρωστο επειδή παραδόξως γεννήθηκε σε εποχή λόγου, αλλά γεννήθηκε, ακριβώς επειδή αυτός ήταν ψεύτικος.Πολλοί, όταν μιλάνε για το παράδειγμα της Αργεντινής, εστιάζουν στην πολύπαθη πορεία της μέσα στην δική της κρίση και άλλοι την παρομοιάζουν με μας, ενώ άλλοι λένε καμία σχέση. Κανείς δεν εστιάζει στη Αργεντινή ως παράδειγμα λύσης: εκεί η βία ως απάντηση ήταν όντως μία. Η κυβέρνηση αναλήφθηκε εις τους ουρανούς και ο κόσμος πήγε στις δουλειές του. Την άλλη μέρα πήγε να ψηφίσει. Όλοι, όχι κάποιοι. Άλλωστε μια δημοκρατία που σέβεται τον εαυτό της αφήνει πάντοτε περιθώριο για μια τέτοια πράξη λαικής συλλογικής, δημοκρατικής, ολικής- και όχι ολοκληρωτικής- αυτοδικίας. Και εδώ εδράζει η σωστή διάκριση της μιας βίας από την άλλη. Μια κοινωνία που σέβεται τον εαυτό της δε, σημαίνει ότι μέσα της σέβεται ο ένας τον άλλον. Και μάλλον θέλω να πιστεύω έτσι ότι κατέβηκαν οι Αργεντίνοι εκείνες τις μέρες στο ''Σύνταγμα'', με σεβασμό ο ένας προς τον άλλο, όχι κραδαίνοντας μαχαίρια στον διπλανό τους. Το λέω έτσι, μιλώντας για την βία, στην περίπτωση που φτάσουμε στο απροχώρητο. Εως τότε, ας έχουμε πριν μία ακόμα ευκαιρία για εκλογές. Έτσι, δημοκρατικά. Το εύχομαι.
Από τη δήλωση του κ. Στρατούλη «Είμαι ο βουλευτής Δημήτρης Στρατούλης του ΣΥΡΙΖΑ με χτυπάει η Χρυσή Αυγή», συμπεραίνουμε ότι:1. αν δεν ήταν ο Στρατούλης, ο κόσμος δεν θα έτρεχε να τον σώσει,2. ακόμα και αν φώναζε Στρατούλης.. αν δεν τον χτύπαγαν χρυσαυγίτες, ο κόσμος πάλι δεν θα έτρεχε να τον σώσει.3. ο πολύς κόσμος δεν γνωρίζει ότι ο Στρατούλης είναι του Σύριζα, οπότε καθώς τον κτύπαγαν φρόντισε να το ξεκαθαρίσει.Το περιστατικό είναι θλιβερό, επικύνδινο και απαράδεκτο.Η δήλωση του είναι ακόμα χειρότερη.
Εμένα γιατί μου φαίνεται λίγο μούφα το σκηνικό;- Στρατούλη είμαστε από τη Χρυσή Αυγή, ήρθαμε να σε δείρουμε! Ετοιμάσου να πεθάνεις!- Βοήθεια!! Είμαι ο βουλευτής Στρατούλης και με δέρνει η Χρυσή Αυγή!Σα σκηνή από Power Rangers μου ακούγεται.Και τι ξυλοδαρμός ήταν αυτός, χωρίς ούτε μια μελανιά, ενώ χτυπήθηκε στο πρόσωπο, δεν καταλαβαίνω...
Διάβασα σχεδόν όλα τα σχόλια και με έπιασε ψιλοαναγούλα με κάποια από αυτά, ανεξαρτήτως "προσδιορισμού". sorry guys, ορισμένοι από εσάς που υποτίθεται ότι καταδικάζετε την βία "από όπου και αν προέρχεται" βγάζετε μία επιθετικότητα, ένα μίσος... ισοπεδώνετε τα πάντα και τους πάντες. Ανέκαθεν ήμουν κατά της βίας, με διέκρινε ένας πασιφισμός - μπορεί αφελής ώρες, ώρες - συνεχίζω να είμαι αλλά δεν θέλω καθόλου να είμαι από αυτούς που καταδικάζουν την βία με τον τρόπο που το κάνουν. Για την ακρίβεια δεν με ενδιαφέρει να καταδικάσουμε σαν κοινωνία την βία με τα λόγια, μ' ενδιαφέρει να κατανοήσουμε και να αντιμετωπίσουμε τις συνθήκες και τις σκέψεις που τη γενούν.Aυτό. Τώρα μπορούμε να συνεχίσουμε να τσακωνόμαστε με το αγαπημένο μας topic.
Και γιατί δηλαδή να νοιαστούμε για τον ξυλοδαρμό του Στρατούλη;Γι αυτό ακριβώς:«Στη Γερμανία οι ναζιστές πρώτα ήρθαν για τους κομμουνιστές, και εγώ δεν μίλησα γιατί δεν ήμουν κομμουνιστής.Μετά ήρθαν για τους Εβραίους, και εγώ δεν μίλησα γιατί δεν ήμουν Εβραίος.Μετά ήρθαν για τους συνδικαλιστές, και εγώ δεν μίλησα γιατί δεν ήμουν συνδικαλιστής.Μετά ήρθαν για τους καθολικούς, εγώ ήμουν προτεστάντης και γι’ αυτό δεν μίλησα.Μετά ήρθαν για μένα, αλλά μέχρι τότε δεν είχε μείνει πια κανείς να μιλήσει για μένα..»Martin Niemoller
Ειναι τρομακτικο και απανθρωπο να ακουγεται κατι οπως το "μερικες φορες ειναι αναγκαιο να χρησιμοποιησουμε βια"... καπως ετσι φανταζομαι θα σκεφτηκε κι αυτος που σκοτωσε τα αθωα παιδια στο Αμερικανικο σχολειο... Η βια ειναι βια απ οπου και αν ερχεται. Η Ληδα παρακατω εγραψε "όποιος είναι πραγματικός δημοκράτης δεν χαίρεται με την επίθεση που δέχτηκε ο Στρατούλης" Συμφωνω και επαυξανω "όποιος είναι πραγματικός ΑΝΘΡΩΠΟΣ δεν χαίρεται με την επίθεση που δέχτηκε ο Στρατούλης" Η βια ειναι εναντιον του πολιτισμου. Η βια ειναι εναντιον της δημοκρατιας. Η βια ειναι εναντιον της ανθρωπιας. Η βια ειναι εναντιον της αγαπης. Οσοι ειναι υπερ της βιας ας παρουν τα μπογαλακια τους κι ας πανε στα ορη, στα αγρια βουνα και στα αγρια λαγγαδια για να βγαλουν τα ματια τους μεταξυ τους, και ας αφησουν τους υπολοιπους να ζησουν ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ.
Ναι,ο ψυχοπαθής μεγαλωμένος στην κουλτούρα των όπλων Αμερικάνος που δολοφόνησε 20 νήπια σκέφτηκε ακριβώς το ίδιο πράγμα με τον μαύρο που επαναστάτησε βίαια εναντίον των καταπιεστών του για μια ζωή με περισσότερες ελευθερίες.Η βια που χρησιμοποίησαν τα 2 αυτά άτομα είναι ακρίβως η ίδια.Είστε χυδαίοι.Όλοι όσοι αναπαράγετε αυτήν την ιδεολογία.Πραγματικά.
Ο μαύρος που επαναστάτησε βίαια (Χ, Μαύροι Πάνθηρες) πήρε τα τρία του στο τέλος. Ξεχνάς πολύ βολικά τον King, αλλά αυτός φαίνεται είναι ξενέρωτος. Πάντως συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Η Ελλάδα δεν έχει πρόβλημα ανελευθερίας λόγω κάποιου δυνάστη (εκτός αν ακούς τους Τραγκαμμένους), αλλά λόγω μη εφαρμογής νόμων. Και πάσχει από ένα γενικό νταηλίκι, στο οποίο συμμετέχουν και οι μπάτσοι (αυτό είναι πολιτισμικό πρόβλημα). Φυσικά σε αυτό το παιχνίδι κερδίζουν οι ισχυρότεροι. Κι εσείς χωρίς να το ξέρετε, ή να ενδιαφέρεστε, παίζετε το παιχνίδι τους. Ενεργείτε ως "χρήσιμοι ηλίθιοι".
...σε οσους δεν αρεσε το σχολιο να υπενθυμισω οτι και για τα τερατα που τραβαγαν τον ατυχο κοσμο στην ασφαλεια επι δικτατοριας και τον σαπιζαν στο ξυλο, και για αυτους "μερικες φορες ηταν αναγκαιο να χρησιμοποιησουν βια"... Απ οτι φαινεται... τι και αν εχει περασει αυτος ο λαος απο σαραντα κυματα, μερικοι ποτε δεν θα αλλαξουν μυαλο...
Ανθρώπινα; Υ.Γ1:Και την βία και την αγάπη άνθρωποι την μεταχειρίζονται, Όταν καταφέρεσαι κατά της αγάπης με βία, καταφέρεσαι κατά των φορέων της. Και μοιραία αν διαθέτεις αποτελεσματικά αντανακλαστικά την υπερασπίζεσαι με κάθε αποτελεσματικό μέσο. Εφ όσον την βία την ασκεί πρωτίστως ο ίδιος που έχει τον θεσμικό ρόλο να σε προστατεύσει-και δεν εννοώ αυστηρά την αστυνομία αλλά εν γένει την κυβέρνηση-τότε εμφανίζεται άνετα η οποιαδήποτε ΧΑ να σου το παίξει μπράβος με τα όποια αυτοκαταστροφικά για μια κοινωνία κριτήρια και δικαιολογίες. Και κάπου εδώ, μπλέξαμε...
Δυστυχώς όμως Κώστα, στα άγρια λαγγάδια και βουνά έχουν αυτεξοριστεί οι ήρεμοι, αυτοί που δεν αγαπάνε το ξύλο. Οι πόλεις ανήκουν στους βίαιους πλέον..
Εχετε μπλεξει την βιαιη (χαζη, ανουσια, απερισκεπτη? οπως θετε) αντιδραση καποιου που αγανακτει και νιωθει αδικημενος(ασχετα αν ειναι οντως) με καποιον (βλεπε χ.α.) που θελει λογο ιδεολογιας( ψυχασθενειας) να βλαψει με καθε τροπο. Ειναι εντελως διαφορετικα πραγματα και οσο τα συνχεετε λειτουργειτε υπερ των δευτερων..
Και οι Χρυσαυγίτες τα ίδια λένε. Νιώθουν αδικημένοι και αγανακτισμένοι που οι μετανάστες έχουν γίνει πλειοψηφία σε κάποιες γειτονιές της Αθήνας, οι ομοφυλόφιλοι τους χαλάνε την αισθητική και γενικά πιστεύουν ότι αυτοί έχουν απόλυτο δίκιο, οπότε δικαιούνται να δέρνουν.Όποιος δέρνει για να βρει το δίκιο του ψυχασθενής είναι, δεν έχει σημασία τι ψηφοδέλτιο βάζει στην κάλπη ή πόσο φουσκωτός είναι.
Επίτρεψε με να θεωρώ ότι εσύ λειτουργείς υπέρ των δεύτερων, γιατί και οι χρυσαυγίτες θεωρούν τους εαυτούς τους αδικημένους και "αγανακτούν". Επομένως αυτοί του είδους οι αυθαίρετες διακαιολογίες δίνουν άλλοθι στον κάθε πικραμένο. Εκτός αν θεωρείς ότι εσύ και οι ομοϊδεάτες σου είστε οι κριτές της αλήθειας των ακραίων ανθρώπινων συναισθημάτων, πράγμα εξόχως παράλογο, αυθαίρετο και εντέλει επικίνδυνο.
Συνεχιζετε και οι δυο το ιδιο παραμυθι.Το μονο που κανετε (ασυνειδητα η οχι το ιδιο μου κανει) ειναι να δικαιολογητε τον καθε νεοναζι καφρο που καυ***νει με την βια.
Προς τον ArapisΕγώ δεν δικαιολογώ κανέναν κάφρο. Καταδικάζω όλους τους κάφρους της ακροδεξιάς, της ακροαριστεράς, του κέντρου, όλων τέλος πάντων των τάσεων.Εσύ μπορείς να κάνεις το ίδιο; Μπορείς να πεις ελεύθερα ότι όποιος χρησιμοποιεί βία απέναντι σε οποιονδήποτε συνάνθρωπό του είναι καθήκι;Μπορείς επιτέλους να καταδικάσεις ΟΛΟΥΣ τους φασίστες που θέλουν να επιβάλλουν με το ζόρι τη δική τους άποψη ή θα συνεχίσεις να λες, όπως έκανε και ο Στρατούλης μέχρι τώρα, ότι από δεξιά είναι καφρίλα και από αριστερά είναι επανάσταση;
Έχω βαρεθεί τους διάφορους σχολιαστές που το μόνο που ξέρουν την σύγκριση θυμάτων - πτωμάτων. Επίσης όπως και να το κάνουμε η κάθε βία δεν καταδικάζεται. Η βία του θύματος που το βιάζουν πχ ή το δέρνουν και πάει να αντισταθεί. Έχω βαρεθεί όλους αυτούς τους καρεκλοδεμένους σχολιαστές που φωνάσκουν σαν γνήσια νεοελληνινίσκοι για τα κακά της χώρας αλλά περιμένουν ότι αυτά θα αλλάξουν με το πληκτρολόγιο ούτε καν του υπολογιστή αλλά του ζάπινγκ. Υπάρχει βία και βία. Και η εξίσωση απλά καθαγιάζει το φίδι που έχει ξεχυθεί στην κοινωνία και γεννά κι άλλα αυγά. Διότι συνυπεύθυνοι είναι και οι διάφοροι αναγνώστες που το μόνο που ξέρουν είναι να σηκώνουν το δάκτυλο, να νουθετήσουν όσους αντιδρούν. Βλέπει συνένοχοι με τον Χίτλερ ήταν κυρίως οι Γερμανοί που σιώπησαν, που κοίταξαν την δουλίτσα τους, που απλά νουθετούσαν κι αυτοί, κουνώντας το δάκτυλο σε αυτούς που αντιδρούσαν. Στην τελική εσείς τι κάνετε καθημερινά εκτός από το να βγάζετε τους ανόητους συμπολίτες σας, ηλίθιους, εσείς οι έξυπνοι; Τι κάνατε εκτός από το γράφετε σε ένα πληκτρολόγιο για να αλλάξει αυτή η ριμάδα κοινωνία - χώρα; Μόνο κειμενάκι και που πήγε το κράτος; Όταν καίγεται το χωριό μας πάμε όλοι μαζί να σβήσουμε την φωτιά. Δεν καθόμαστε στο καφενείο να γράψουμε ανάλυση ανθράκων.
οι μετανάστες και οι ομοφυλοφιλοι στο γκάζι που δέχονται επιθέσεις απο τους χρυσαυγίτες για ποια τραγελαφικά που υποστηρίζουν αυτοι και οι ομοιοί τους τις δέχονται ή υπάρχει βία των χρυσαυγιτών που μπορεί να αιτιολογηθεί και άλλη οχι?είμαι σιγουρος οτι απεχθάνεσαι τη βία και την επίθεση αυτή. μπαίνεις όμως στη διαδικασία να βρεις τα αιτια αυτής της βίας και καταλήγεις οτι φταίει η βία που καλυψε η αριστερά, προτείνεις δε εστω και γενικόλογα οτι πρεπει να βρουμε εναν αλλο τρόπο να συννενοηθούμε. είναι λογικη η προσπάθεια να βρεις τις αιτίες και αυτό δεν σε ταυτιζει με την ΧΑ. Απλά προσπαθείς να δώσεις μια εξήγηση στο φαινόμενο. Στην αιτία που βρίσκεις όμως βρίσκεται μια ανάλογη προσπάθεια απο την πλευρά της αριστεράς. Μια προσπάθεια να εξηγήσει δηλαδή την βία του δεκέμβρη, τη βια εναντίον των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ κ της ΝΔ (οχι τη βιά της μαρφιν όπως γράφεται σε σχόλια γιατι αυτή καταδικάστηκε με τον πλέον ρητό τρόπο) λέγοντας οτι για τη βια αυτή φταίει μια άλλη βία, αυτής της ραγδαίας υποβάθμισης των όρων και της ποιότητας ζωής σχεδον του συνόλου της κοινωνίας. Παράλληλα η αριστερά (στην προκειμένη ο ΣΥΡΙΖΑ) προτεινε κατι αλλο πολυ συγκεκριμένο, την ειρηνική αλλα μαχητική διεκδίκηση της ζωής μας μέσα απο τα κινήματα των πλατειών μεσα απο ακτιβίστικες ενέργειες που μπορεί και να μην ήταν ευγενικές και καθωσπρέπει (ο ΓΑΠ είναι πολυ συμπαθητικός ανθρωπος αλλα μας αλλαξε τα φώτα) προτεινε λοιπόν και ο ίδιος απεναντι στην φετιχοποίηση της βίας την πολιτική δράση. Αν λοιπόν εσύ διατηρείς το δικαίωμα να αναλύεις τα αίτια της βίας και να καταλήγεις σε συγκεκριμένα συμπεράσματα χωρίς να θεωρείς οτι ταυτίζεσαι με την ΧΑ στην συγκεκριμένη περίπτωση, γιατι δεν αποδίδεις και στην αριστερά το επι της αρχής ιδιο δικαίωμα χωρίς και αυτή να ταυτίζεται με την βία που της καταλογίζεις? Επίσης με δεδομένο οτι η βία της ΧΑ στρέφεται προς πολύ συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών (μετανάστες, ομοφυλόφιλοι, αριστεροι) δεν νομίζεις οτι θα έπρεπε να αποτελεί και αυτό στοιχείο της ανάλυσής σου για τη βία της?Κατι τελευταίο, τον καιρό αυτό γίνονται πολλές διδακτορικές διατριβές στην κοινωνιολογία αλλα και στις πολιτικές επιστήμες για τον δεκέμβρη, την πλατεία συντάγματος, τα γεγονότα της παρέλασης κτλ. Και γίνονται γιατί τα γεγονότα αυτά αποτελούν γεγονότα τα οποία συμφωνα με τους μελετητές μπορεσαν να πυροδοτήσουν κοινωνικές διεργασίες, να ανατρέψουν κυβερνήσεις κοκ. Νομίζω οι τρεις γραμμές με τις οποιές ξεμπερδεύεις εσύ για το σύνταγμα πορσπαθώντας να το απαξιώσεις τόσο εύκολα κάνουν περισσότερο κακό στη δικιά σου εικόνα παρά στην εικόνα του συνταγματος