Το παιδικό δωμάτιο της Γιαγιόι Κουσάμα

 Το παιδικό δωμάτιο της Γιαγιόι Κουσάμα Facebook Twitter
1
 Το παιδικό δωμάτιο της Γιαγιόι Κουσάμα Facebook Twitter

Ένα παιδικό έργο από  την Yayoi Kusama είναι κάτι σπάνιο αλλά και εξαιρετικά ενδιαφέρον. Η γνωστή από τις πολυάριθμες τελείες στα έργα της καλλιτέχνης δημιούργησε μια διαδραστική εγκατάσταση με ένα λευκό δωμάτιο, το οποίο ονόμασε The Obliteration Room και ζήτησε από τα ίδια τα παιδιά να κολλήσουν στους τοίχους και στα έπιπλα τις πολύχρωμες κουκκίδες. Αυτό επέτρεψε στους συμμετέχοντες στην ουσία να κάνουν Kusama - τέχνη.

Η εγκατάσταση έχει σχεδιαστεί για να επιτρέψει σε ένα παιδί ή στο παιδικό τμήμα του εγκεφάλου μας να τρέξει ελεύθερα και να δημιουργήσει. Η εγκατάσταση παρουσιάζεται στην Queensland Art Gallery και δεν είναι τίποτα λιγότερο από αξιοσημείωτη. Η λευκή αίθουσα μεταβλήθηκε σε ένα πολύχρωμο ζωγραφικό χάος.

Σύμφωνα με την Kusama, το λευκό δωμάτιο είναι ένα μέρος όπου μπορείτε να αδειάσετε όλες τις σκέψεις σας. Τα στίγματα γίνονται θεραπευτικά, στοχαστικά σχήματα που στην περίπτωση της ίδιας την έχουν βοηθήσει  να μείνει υγιής.

Τώρα στα 85, η καλλιτέχνης δεν κρατά μυστικό ότι ζει ως εξωτερικός ασθενής σε ένα ψυχιατρικό νοσοκομείο στην Ιαπωνία. Στη δεκαετία του 1960 ήταν στην πρώτη γραμμή των αντιπολεμικών διαδηλώσεων τέχνης, ιδίως στις διαμαρτυρίες κατά του πολέμου του Βιετνάμ. Η δουλειά της κάνει το γύρο του κόσμου και θεωρείται από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής μας. 

 Το παιδικό δωμάτιο της Γιαγιόι Κουσάμα Facebook Twitter
 Το παιδικό δωμάτιο της Γιαγιόι Κουσάμα Facebook Twitter
 Το παιδικό δωμάτιο της Γιαγιόι Κουσάμα Facebook Twitter
 Το παιδικό δωμάτιο της Γιαγιόι Κουσάμα Facebook Twitter
 Το παιδικό δωμάτιο της Γιαγιόι Κουσάμα Facebook Twitter
 Το παιδικό δωμάτιο της Γιαγιόι Κουσάμα Facebook Twitter
 Το παιδικό δωμάτιο της Γιαγιόι Κουσάμα Facebook Twitter
 Το παιδικό δωμάτιο της Γιαγιόι Κουσάμα Facebook Twitter


 Το παιδικό δωμάτιο της Γιαγιόι Κουσάμα Facebook Twitter


 Το παιδικό δωμάτιο της Γιαγιόι Κουσάμα Facebook Twitter

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ

σχόλια

1 σχόλια