H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας

H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
0

Η Πολυξένη Παπαπέτρου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Μελβούρνη. Εκεί σπούδασε τέχνη και νομικά και από το 1991 έχει στο ενεργητικό της πάνω από 50 ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 80 ομαδικές σε όλη την Αυστραλία, την Ασία, την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.


Οι σειρές των φωτογραφιών της είναι θεματικές και σχετίζονται με την ταυτότητα των ανθρώπων όπως, οι οπαδοί του Πρίσλεϊ, οι μιμητές της Μέριλιν Μονρό, drag queens, παλαιστές και bodybuilders, ενώ ανασυνέθεσε ένα πορτραίτο της Beatrice Hatch χρησιμοποιώντας την κόρη της ως μοντέλο.

Οι εικόνες της είναι αρχέτυπα αυτοπροσωπογραφίας. Πορτρέτα μίας ψυχής που αναζητεί και εκρήγνυται, που παραμένει γενναία και θαρραλέα σε καιρούς κινδύνου. Τα έργα είναι για εκείνα τα παιδιά του κόσμου που ζουν χωρίς τέχνη και οικογένεια και χάνονται.

Η Παπαπέτρου έχει κερδίσει την διεθνή αναγνώριση για τις στοχαστικές της φωτογραφίες που καλύπτουν την παιδική ηλικία και τις παιδικές φαντασιώσεις. Έχει χρησιμοποιήσει ως μοντέλα την κόρη της Ολυμπία, το γιό της και τους φίλους τους. Πιστεύει ότι οι ιδέες του πολιτισμού εκφράζονται καλύτερα μέσα από το σύμβολο του παιδιού, επειδή όλους μας γοητεύει ο κόσμος της παιδικής ηλικίας.

H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
The poet

Η Παπαπέτρου συνδέει στο έργο της τμήματα της πραγματικότητας και της φαντασίας που διακινούνται μέσα από το μυστηριώδες τοπίο της πατρίδας της, χρησιμοποιώντας το πλούσιο έδαφος ως σκηνικό για αφηγήσεις σχετικά με το μεταβατικό χώρο της παιδικής ηλικίας. Το έργο της αντανακλά μέσα από τις εξωπραγματικές θεατρικές μορφές το συνεχές της ενδιαφέρον για την απεικόνιση των μεταβατικών σταδίων της ζωής.

 

Αυτό τον καιρό εκθέτει τη σειρά φωτογραφιών της Lost Phsyche στο Σίδνεϊ.

Οι εικόνες της είναι αρχέτυπα αυτοπροσωπογραφίας. Πορτρέτα μίας ψυχής που αναζητεί και εκρήγνυται, που παραμένει γενναία και θαρραλέα σε καιρούς κινδύνου. Τα έργα είναι για εκείνα τα παιδιά του κόσμου που ζουν χωρίς τέχνη και οικογένεια και χάνονται.

Η Παπαπέτρου δημιουργεί πάντα με τη δική της γλώσσα.  Μέσα στην κατασκευή της, μέσα στην παρατήρησή της και μέσα από την παρακολούθηση, κινείται προς μία καλοφτιαγμένη περιγραφή των διοφόρων σταδίων του σώματος με βάση τις ταξινομήσεις του ψυχολογικού τοπίου. Οι πίνακές της αποτελούν ταξινόμηση και ιεράρχηση, ένα ακριβές πορτρέτο «της» ασθένειας, της «Χαμένης Ψυχής», όπως λέει και ο τίτλος. Οι εικόνες της παρουσιάζουν, με πολύ αντιπροσωπευτικό τρόπο, τη διπλή αναδιαμόρφωση, τόσο του εξωτερικού όσο και του εσωτερικού πεδίου.

Εικόνα, αρχέτυπο και καλλιτέχνης είναι με κάποιο τρόπο το ένα και το αυτό αποτελεί τη βάση των έργων της Παπαπέτρου. Μιλούν μέσα από τη μάσκα της τέχνης για ένα πρόσωπο που είναι κατά το ήμισι στραμμένο προς τον κόσμο και με το άλλο μισό απορροφημένο σε φανταστικούς κόσμους. Οι πίνακες αποτελούν μία αυτοψία του ζωντανού και του νεκρού: «μία σειρά από εικόνες που μπορούν να αποκρυσταλλώσουν και να απομνημονεύσουν για τον καθένα όλο το χρόνο της έρευνας και, πέρα απ’ αυτό, όλο το χρόνο μιας ιστορίας. Οι εικόνες αυτές υπηρετούν το φαντασιακό μίας μνήμης: ενός μασκαρεμένου αρχέτυπου σε ένα ανασχεδιασμένο περιβάλλον αιχμαλωτισμένο «ακριβές και ειλικρινές» από μία κάμερα. Μία πιστή μνήμη ενός πίνακα, στον οποίο ο Τύπος έχει συμπυκνωθεί σε μία μοναδική εικόνα: το πρόσωπο είναι διορθωμένο  σύμφωνα με το σύστημα της εκπροσώπευσης και το καθολικό μετατρέπεται σε ενικό. Αυτός ο Τύπος βαφτίζεται στο ενσωματωμένο κείμενο: ο Ονειροπόλος, ο Μετανάστης, ο Έμπορος, ο Ποιητής, ο Παραμυθάς.

 

Ως θεατές, διαισθητικά αναγνωρίζουμε τον τύπο του ανθρώπου που παρουσιάζεται στην ιστορία, μέσα από τις μισές τους μάσκες, το ντύσιμό τους και το περιεχόμενο, καθώς και μέσα από επιδέξια απόδοση της συλλογικής μνήμης και εμπειρίας.

Από τη σειρά έργων της Lost Phsyche

H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
H Πολυξένη Παπαπέτρου και η κόρη της Ολυμπία
H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
The orientalist
H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
The immigrant
H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
The day dreamer
H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
The story teller
H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
The merchant
H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
The summer clown

Aπό τη σειρά έργων της Τhe dreamkeepers

 

H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter
The Duchess

 

H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter


H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter


H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter


H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter


H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter


H Ελληνίδα που διαπρέπει στην εικαστική σκηνή της Αυστραλίας Facebook Twitter


0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ