Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
Απόψεις

Φοβάσαι τώρα που θα βγει ο ΣΥΡΙΖΑ;

Απλές απαντήσεις στις απλές ερωτήσεις του αγοριού της ξαδέλφης μου

«Φοβάσαι τώρα που θα βγει ο Σύριζα;» μου έκανε, ενώ του άναβα τσιγάρο, το αγόρι της μικρής μου εξαδέλφης.

 

Η ερώτησή του –και μάλιστα σε τόνο δραματικό- ακούστηκε τελείως ξεκάρφωτη σε εκείνο το περιβάλλον: Αργά το απόγευμα σε μία παραλία του Ιονίου ειδυλλιακή, με τον ήλιο να κουρνιάζει στη θάλασσα, τα πόδια μας να βουλιάζουν στην άμμο, ένα μεγάφωνο κάπου στο βάθος να παίζει Ούμα Σουμάκ (το «αηδόνι του Περού» που έπιανε με τη φωνή της τέσσερις οκτάβες – ποιος μερακλής τη θυμήθηκε;), τα μεγάλα κορίτσια να στύβουν τα μαγιό τους και τα μικρά κορίτσια να φτιάχνουν κάστρα για την Λαλαλούπσι και την Χέλοου Κίττυ. Σε αυτόν τον κόσμο –τον μικρό, τον μέγα- όπου δεν έλειπε ούτε και περίσσευε το παραμικρό, πόσο αταίριαστο ήταν να ξεκινάει κανείς πολιτικές κουβέντες;


Φαντάστηκα παλιές ξύλινες κάλπες να επιπλέουν, γλάρους να τις ανοίγουν με τα ράμφη τους και να μασουλάνε ψηφοδέλτια. Ή χάρτινες βαρκούλες με τυπωμένα πάνω τους εμβλήματα κομμάτων κι ονόματα υποψηφίων βουλευτών να παρασύρονται από τα κύματα...


«Φοβάσαι τώρα που θα βγει ο Σύριζα;» επανέλαβε ο «ξαδελφούλης», όπως τον αποκαλώ. Μπρος στην πρεμούρα του, αποφάσισα όχι απλώς να μπω στη συζήτηση αλλά και να δεχτώ χωρίς ενστάσεις την παραδοχή του. Ότι θα βγει στις προσεχείς εκλογές ο Σύριζα.


«Γιατί να φοβάμαι;» χαμογέλασα.

 

«Αφού τους έχεις βρίσει τόσες φορές! Κι εκείνοι βέβαια δεν σ'αφήνουν έτσι. Επί μισή ώρα σε έθαβαν τις προάλλες στο "Κόκκινο"...»

«Α ναι;» είπα δίχως να εκπλαγώ. «Τι κρίμα - δεν ακούω "Κόκκινο"... Και τι θα μου κάνουν δηλαδή όταν θα βγουν; Αυτοί δεν θα'ναι κυβέρνηση όλων των Ελλήνων, με έμφαση στον πολιτισμό; Αυτοί δεν θα οικοδομήσουν πλατιές κοινωνικές συμμαχίες; Τι έχω να φοβηθώ από ανθρώπους που θα αποκαταστήσουν τη δικαιοσύνη σε όλα τα επίπεδα;»


«Εσάς, τους διανοούμενους που υποστηρίξατε τα μνημόνια, σας έχουν στην μπούκα!»

«Κατ'αρχάς εγώ δεν παριστάνω τον διανοούμενο. Δεν διεκδικώ για τον εαυτό μου τον ρόλο καμιάς αφ'υψηλού πνευματικής ελίτ. Συγγραφέας είμαι, βιβλία γράφω και τα απευθύνω αδιαμεσολάβητα στους αναγνώστες. Δεύτερον και κυριότερον, δεν υποστήριξα το μνημόνιο παρά σαν λύση έσχατης ανάγκης. Όταν, το 2010, η Ελλάδα ήταν έτοιμη –με ευθύνη όσων την είχαν μέχρι τότε κυβερνήσει σε κεντρικό και αυτοδιοικητικό επίπεδο- να κατεβάσει ρολά, να αποκοπεί στην καλύτερη περίπτωση από τον έξω κόσμο αρνούμενη να εξυπηρετήσει το χρέος της, εγώ, ως απλός πολίτης, προτίμησα από την άτακτη χρεοκοπία, τον δανεισμό από ένα μηχανισμό στήριξης με όρους ασύγκριτα ευνοϊκότερους από τους όρους των αγορών. Πόσω δε μάλλον εάν συνδυαζόταν με ένα πρόγραμμα ορθολογικών και κοινωνικά δίκαιων μεταρρυθμίσεων. Έτσι ακριβώς μας παρουσίασαν το πρώτο μνημόνιο...»

 

O Σύριζα ή θα υποστεί ένα γενναίο λίφτινγκ ή θα περάσει στα παγκόσμια χρονικά είτε σαν όνειρο, είτε σαν εφιάλτης. Το σίγουρο είναι ότι δεν αξίζει να βαράμε το μαχαίρι στη γροθιά... Eικονογράφηση: Χάρης Τσέβης
O Σύριζα ή θα υποστεί ένα γενναίο λίφτινγκ ή θα περάσει στα παγκόσμια χρονικά είτε σαν όνειρο, είτε σαν εφιάλτης. Το σίγουρο είναι ότι δεν αξίζει να βαράμε το μαχαίρι στη γροθιά... Eικονογράφηση: Χάρης Τσέβης


«Άλλο μας έδειξαν κι άλλο μας έμπηξαν!» είπε ο «ξαδελφούλης».

«Προφανώς. Αντί να απαλλάξουν το κράτος από τα βαρίδια του, νοιάζονταν πώς θα διατηρήσουν τις κομματικές τους πελατείες. Αντί να εκσυγχρονίσουν την κοινωνία διαλύοντας τις προνομιούχες κάστες, έριχναν τα βάρη επί δικαίων και αδίκων. Ψήφιζαν οριζόντια μέτρα που εξαθλίωναν τους ασθενέστερους...»


«Αυτά δεν λέει και ο Σύριζα;»

«Όχι βέβαια. Πρωτ'απ'όλα ο Σύριζα τάχθηκε εναντίον της σύναψης οποιουδήποτε μνημονίου. Υποστήριξε πως εάν πουλάγαμε τσαμπουκά στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ειδικά στη Γερμανία, εκείνες θα υποχωρούσαν άτακτα. Θα ικανοποιούσαν κάθε μας αξίωση και η ζωή μας θα συνεχιζόταν αδιατάρακτη. Το παραπάνω δεν ήταν καν θέση ιδεολογική, αποτελούσε μάλλον διαφορετική εκτίμηση ρίσκου. Κανείς δεν θα μάθει ποτέ με βεβαιότητα εάν η Ευρώπη το 2010 θα ενέδιδε για να μην την παρασύρουμε και δημιουργηθεί φαινόμενο "ντόμινο"... Η Κύπρος πάντως, που το 2013 αποπειράθηκε να το παίξει "λεβέντικα", υποχρεώθηκε σε βεβιασμένη αναδίπλωση μετά από τρεις μόλις μέρες... Δεύτερον, ο Σύριζα για πολύ καιρό προέβαλλε εναλλακτικές οι οποίες κινούνταν, κατά τη γνώμη μου, στο χώρο εάν όχι της επιστημονικής, της πολιτικής σίγουρα φαντασίας. Ασφαλώς και δεν υποστήριζε πως το "ξανθό γένος" του Πούτιν ή ο Αρτέμης Σώρρας θα μάς ξελάσπωναν. Άφηνε όμως να αιωρείται η προσδοκία πως ο Ούγκο Τσάβες θα μας προμήθευε με πετρέλαιο και ότι κάποια διεθνή δικαστήρια θα κήρυτταν το χρέος "επαχθές" και θα το ακύρωναν. Το να τρέφεις έναν απελπισμένο λαό με φρούδες ελπίδες δεν το λες και υπεύθυνη στάση... Όπως και το να τροφοδοτείς αφειδώς τους εφιάλτες και τις φαντασιώσεις του: Να συγκρίνεις τον χειμώνα του 2012-13 με τον χειμώνα του 1941-42, όταν χιλιάδες Έλληνες πέθαναν απ'την πείνα κυριολεκτικά. Να διαλαλείς ότι ως κυβέρνηση θα ακυρώσεις ό,τι έχει ψηφιστεί από την Βουλή κατά την τελευταία τετραετία με έναν νόμο του ενός άρθρου. Να καλείς όχι μονάχα τους δασκάλους μα και τους μαθητές σε έμπρακτη ανυπακοή, χωρίς να διαθέτεις καν ως μπούσουλα τη θεωρία της "Πολιτιστικής Επανάστασης" του Μάο Τσετούνγκ... Να διαιρείς συστηματικά τους Έλληνες σε πατριώτες και "προσκυνημένους", "γερμανοτσολιάδες", "τσιράκια της Μέρκελ"...»


«Και τι θα έπρεπε δηλαδή να κάνει ο Σύριζα; Να'ναι πιο επιεικής απέναντι στη συγκυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας-Πασόκ;»

«Το αντίθετο! Να τους ελέγχει εδώ και χρόνια έμπρακτα. Μετά τις εκλογές του 2012, να έχει πιέσει για τη συμμετοχή του σε μιαν ευρύτατη κυβέρνηση εθνικής ενότητας ή εθνικής σωτηρίας. Και από θέσεις υπεύθυνες να περιφρουρεί τα λαϊκά συμφέροντα...» «Ό,τι έκανε δηλαδή η Δημάρ;» «Ό,τι είχε πει πως θα πράξει η Δημάρ. Πριν καταλήξει να επωφελείται από τον κανόνα 6-4-2 και να τακτοποιεί στελέχη της στον κρατικό μηχανισμό, εκφράζοντας όσο συγκυβερνούσε κάποιες νεφελώδεις κατά κανόνα αντιρρήσεις...»

 

___________

Εδώ επέζησα από τις πιο εφιαλτικές καταστάσεις, τον Σύριζα θα φοβηθώ; Ως πολίτης, απ'την άλλη, αντιλαμβάνομαι πως η πλειονότητα ίσως των Ελλήνων έχει ανάγκη από μιαν ανατροπή, που θα της προκαλέσει στην αρχή ευδαιμονία και έπειτα πιθανόν να την προσγειώσει μια και καλή στο ρεαλισμό.

___________

 


«Έτσι όμως, μη βάζοντας νερό στο κρασί του, ήρθε ο Σύριζα πρώτο κόμμα στις ευρωεκλογές!»

«Καμία αντίρρηση. Η στρατηγική του προς την εξουσία κρίνεται εκ του αποτελέσματος ως άψογη. Προφανώς τη χαράσσουν άνθρωποι καλά προπονημένοι στο να διεκδικούν...» «Όχι όμως και στο να κυβερνούν;» «Αυτό μένει να αποδειχθεί... Εμένα μου είναι εξαιρετικά δύσκολο να αλλάζω θέσεις ανάλογα με την περίσταση. Να υποστηρίζω σήμερα το άλφα και μεθαύριο το ωμέγα. Αυτή όμως φαίνεται πως είναι η ουσία της πολιτικής: Η προσαρμοστικότητα. Η δυνατότητα να αναθεωρείς διαρκώς. Οι μεγάλοι απλώς πολιτικοί διαθέτουν κι ένα σκληρό πυρήνα, πέντε βασικές αρχές, στις οποίες μένουν πάντοτε πιστοί.»


«Και σε περίπτωση που ο Σύριζα ως κυβέρνηση δεν προδώσει τον ριζοσπαστικό εαυτό του; Άμα δεν συμβιβασθεί;»

«Τότε θα ζήσουμε εξαιρετικά ενδιαφέρουσες καταστάσεις. Λαοθάλασσες θα πολιορκούν τα κυβερνητικά κτήρια, προσδοκώντας ό,τι ο Σύριζα τούς έχει κατά καιρούς τάξει. Θα εξεγερθούν άραγε όταν δεν θα ικανοποιηθούν; Ή θα επιβεβαιωθεί το λαϊκό ρητό "ο λόγος σου με χόρτασε και το ψωμί σου φάτο";» «Ούτε ο Ανδρέας Παπανδρέου έκανε το 1981 ό,τι είχε υποσχεθεί.» «Λάθος. Ο Ανδρέας μπορεί να μην μας έβγαλε από την ΕΟΚ και από το ΝΑΤΟ, μοίρασε όμως λεφτά στον κόσμο με τη σέσουλα. Τα λεφτά κυρίως της ΕΟΚ...»


«Φοβάσαι άρα τώρα που θα εκλεγεί ο Σύριζα;»

«Προσωπικά καθόλου. Εδώ επέζησα από τις πιο εφιαλτικές καταστάσεις, τον Σύριζα θα φοβηθώ; Ως πολίτης, απ'την άλλη, αντιλαμβάνομαι πως η πλειονότητα ίσως των Ελλήνων έχει ανάγκη από μιαν ανατροπή, που θα της προκαλέσει στην αρχή ευδαιμονία και έπειτα πιθανόν να την προσγειώσει μια και καλή στο ρεαλισμό. Ως παρατηρητής, τέλος, των δημόσιων πραγμάτων, θυμάμαι πάντα δύο φράσεις: Το "Η Φαντασία στην Εξουσία" του γαλλικού Μάη του '68 και το "Τα Γεγονότα είναι Ξεροκέφαλα" του Λένιν. Όλοι από τον γαλλικό Μάη ξεκινούν κι όλοι στον Λένιν καταλήγουν...»


«Ο Σύριζα θα σπάσει συνεπώς τα μούτρα του πάνω στα ξεροκέφαλα γεγονότα...»

«Ή θα υποστεί ένα γενναίο λίφτινγκ. Ή θα περάσει στα παγκόσμια χρονικά είτε σαν όνειρο, είτε σαν εφιάλτης. Το σίγουρο είναι ότι δεν αξίζει να βαράμε το μαχαίρι στη γροθιά. Ούτε καν να χαλάμε τις καρδιές μας. Que sera, sera...Whatever will be, will be...»

56 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 12 Επόμενα
born_in_1914 born_in_1914 28.7.2014 | 14:26
Συμφωνώ σχεδόν με όλα όσα σχολιάζεις..
Οι επαναστάσεις της πλάκας απευθύνται σε πιτσιρικάδες και ανεύθυνους.
Δουλέυω σε εισαγωγική εταιρεία και παραμονές των εκλογών του 2012 (με τα γκάλοπ να δείχνουν τα ανεβασμένα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ) μας ενημέρωσαν κάποιοι προμηθευτές του εξωτερικού πως απο δω και πέρα αγορές μόνο μετρητοίς, τέλος η πίστωση !!!
Επομένως ναι, θα βλέπαμε άδεια ράφια αφου ελάχιστες εταιρείες μπορούν να αγοράσουν μετρητοίς.
Υπολογίστε πως η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που καταναλώνουμε ειναι εισαγωγής...ειλικρινά δεν ξέρω πόσα χρόνια απαιτούνται για να σταματήσουμε να εισάγουμε σε αυτές τις ποσότητες. Όποιος γνωρίζει ας πει.
Πλέον βέβαια δεν υπάρχει ο φόβος του 2012...
Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει γίνει το νέο ΠΑΣΟΚ και σταδιακά όλοι βλέπουμε οτι βάζει πολύ νερό στο κρασί του...
Ελπίζω μόνο κάποια στιγμή να σταματήσει να τάζει, γιατί τα λεφτά της Ευρώπης που μοίραζε ο Αντρέας τώρα δεν υπάρχουν.
avatar
Ανώνυμος/η 28.7.2014 | 15:03
Σου συνιστώ ανεπιφύλακτα να γραφείς στην ειδησεογραφική σχολή του Αντ1 διότι ο σταθμός αυτός παραμονές Ευρωεκλογών( Σάββατο) έδινε ανάλογα αντίστοιχες διαπιστώσεις και προβλέψεις.
Με το δεδομένο ότι η χώρα έχει εκτινάξει το χρέος σε πολύ μεγαλύτερα ύψη , με την βιομηχανική παραγωγή να συνεχίζει να σπάει για 10 συνεχή μήνα κάθε ρεκόρ αρνητικό , την ανεργία να συνεχίζει να καλπάζει ....συνεχίζουν να σας πουλούν μετρητοίς οι ξένες εταιρίες που αγοράζατε;;
born_in_1914 born_in_1914 29.7.2014 | 00:51
Και επειδη το ειπε και ο αντ1 σημαίνει οτι δεν ισχύει??
Αν το διάβαζες σε ένα σάιτ στο ίντερνετ θα σήμαινε οτι ειναι αλήθεια??
Θεωρείς απίθανο το σάιτ epanastasi.gr να είναι κατευθυνόμενο απο την Χ κυβέρνηση και να πουλάει πρόλογο...??
Το να ενημερωθείς σήμερα ειναι απίστευτα δύσκολο..
Βομβαρδιζόμαστε απο ειδήσεις στην tv, internet, ράδιο, εφημερίδα, κόμματα, φερέφωνα κτλ κτλ...
ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως εξυπηρετούν συμφέροντα, λένε αλήθειες και ψέματα κατα το δοκούν..
Θέλει να έχουμε τα φίλτρα του μυαλού μας ανοιχτά για να βλέπουμε τα προφανή απο οποιαδήποτε παράταξη, κανάλι κτλ..
Όταν λοιπόν ο ΣΥΡΙΖΑ σου λέει θα σκίσω το μνημόνιο και σου τάζει λεφτά σου λέει ψέματα...
Όταν η ΝΔ σου λέει έρχεται η ανάπτυξη και θα μειώσω τη φορολογία σου λέει ψέματα..
...προφανώς.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (46) ΟΧΙ (22)
avatar
Ανώνυμος/η 29.7.2014 | 09:54
H ερώτηση μια και μοναδική παραμένει αναπάντητη...
Η εταιρία που δουλεύεις και κάνει εισαγωγές συνεχίζει ακόμη και σήμερα να πληρώνει μετρητοίς τον προμηθευτή της;;

Kατά τα άλλα το ένα ..."Και επειδη το ειπε και ο αντ1 σημαίνει οτι δεν ισχύει??"......αναιρεί το άλλο....."ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως εξυπηρετούν συμφέροντα...." !!!!!!!!!
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (16) ΟΧΙ (16)
Cyanide Cyanide 28.7.2014 | 15:08
Ακριβώς.Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει γίνει νέο ΠΑΣΟΚ.Έχουν μαζευτεί πολλοί εκεί.Δυστυχώς έχουμε πέσει σε πολύ μεγάλο βούρκο και χρειάζεται δυνατό χέρι για να μας βγάλει από εκεί.Δε ξέρω αν είναι ικανοί αυτοί.(ΠΑΣΟΚ,ΝΔ,ΣΥΡΙΖΑ,ΧΑ δε ψηφίζω)
γούτσου γούτσου 28.7.2014 | 15:12
Βλέπεις οτι ο λαός ΔΕΝ πιστεύει όσα λες εσύ και ο Χωμενίδης; Και μάλιστα έξυπνος λαός, που ξέρει να ανοίγει τον υπολογιστή και να διαβάζει lifo. Πως να αντισταθούν οι υπόλοιποι, όταν έχουν πεισθεί οτι για όλα φταίει το μνημόνιο που αν θέλαμε απλά δεν θα το εφαρμόζαμε και όλα θα ήταν μια χαρά;
Οχι ακριβώς μια χαρά δηλαδή, η ΝΔ έπεσε το 09 όχι γιατί χρεωκόπησε τη χώρα αλλά γιατί ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΔΩΣΕΙ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ!!!
ΣΥΡΙΖΑ επομένως, για να καταργήσει το μνημόνιο την επόμενη μέρα, να επανέλθουν οι μισθοί με έναν νόμο εκεί που ήταν, να εφαρμοσθεί σισάχθεια και να χαριστούν τα χρέη για να μην χρωστάει το σπίτι του ο λαός στις τοκογλυφικές τράπεζες, να έχει δωρεάν θέρμαση και ρεύμα όποιος δεν θέλει να πληρώσει, να ανοίξουν ΔΕΚΟ που θα προσλάβουν τον λαό για δουλειά και προκοπή....
ΟΛΑ αυτά με λεφτά που υπάρχουν αλλά τώρα τα τρώνε οι πολιτικοί και οι τοκογλύφοι της μέρκελ...
Ναι, ΑΥΤΑ πιστεύουν οι αγαπητοί αναγνώστες της lifo. Και όποιος νομίζει οτι σε πέντε χρόνια η Ελλαδάρα δεν θα είναι Αργεντινή απλά έχει αυταπάτες...
Εντάξει. Σεβαστή η άποψη σου, αν και με κάποια σημεία διαφωνώ. Όμως μπορείς να μου απαντήσεις σε κάτι άλλο; Η σημερινή κατάσταση μας, σου αρέσει;

Επίσης αυτή η γενική, αρρωστημένη λειτουργία της αγοράς (η οποία ξέφυγε από κάθε έλεγχο), "επί πιστώσει" και "επί δανείων", εντός και εκτός συνόρων, είναι που μας κατέστρεψε, δεδομένης της απερισκεψίας μας και του βλακώδη παρορμητισμού μας.
Νομίζω πως αν αγοράζαμε τα απαραίτητα μέχρι εκεί που έφτανε το πραγματικό περιεχόμενο της τσέπης μας -κάποια ελάχιστα αναγκαστικά με (λογική) πίστωση- δεν θα φτάναμε στη σημερινή κατάσταση και φυσικά θα διατηρούσαμε τους όποιους παραγωγικούς μας τομείς (που είχαμε κάποτε). Είναι τραγικό ότι (το γνωρίζεις πολύ καλύτερα λόγω της εργασίας σου και το αναφέρεις), «η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που καταναλώνουμε είναι εισαγωγής», όταν θα μπορούσαμε πολλά από αυτά να τα παράγουμε εμείς οι ίδιοι.
Τώρα θα μου πεις πως με αυτόν τον τρόπο λειτουργίας, της "εσωστρέφειας", όπως πολλοί τον εκφράζουν ή τον ερμηνεύουν, ίσως δεν θα υπήρχε περίπτωση κοινωνικής και οικονομικής προόδου. Ναι. Το έχω σκεφτεί και αυτό, μόνο που την είδαμε την πρόοδο μας... Τελικά τα πάντα κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Μας τύλιξαν σε μερικές κόλες τραπεζογραμματίων και οικονομικών μνημονίων και άντε να δούμε πως ξεμπλέκουμε τώρα...

Και κάτι τελευταίο που αφορά τον αγαπητό μας κ. Χρήστο Χωμενίδη. Εκτός των εύστοχων (απλώς) διαπιστώσεων του και επειδή είναι ευφυής άνθρωπος, έχει να προτείνει κάτι; Και δεν το γράφω χλευαστικά. Σίγουρα μπορεί να προτείνει κάτι διαφορετικό εκτός του "καμτσικιού και καρότου", "του σφυριού και του πετάλου"...
Δεν είναι η δουλειά του; Εγώ πάλι γιατί νομίζω πως είναι;
Double Helix Double Helix 31.7.2014 | 14:33
Η λογική αυτή "μέχρι εκεί που μας φτάνει το περιεχόμενο της τσέπης" ισχύει περισσότερο σε ατομικό επίπεδο. Μια εμπορική εταιρεία ή βιοτεχνία λειτουργεί μακροπρόθεσμα με προπτική ότι μέσω της αξιοποίησης του στόκ της (τα επόμενα χρόνια) ή των πρώτων υλών θα αποπληρώσει τους προμηθευτές.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (2) ΟΧΙ (0)
Μακάρι να βγει επιτέλους ο Σύριζα να ησυχάσουμε. Καλύτερα μία ώρα νωρίτερα. Να μας φύγει η απορία.
Ashton Heston III Ashton Heston III 29.7.2014 | 06:14
Ναι, όντως. Δεν αντέχω πια τόση αγωνία. Άσε δε πως αν δεν βγει ποτέ ο Αλέξης πρωθυπουργός θα μείνουμε με την απορία, "πως να ήταν άραγε αν έβγαινε ο Αλέξης πρωθυπουργός;" Κι αυτό δε λέει.
aerlyn aerlyn 30.7.2014 | 10:17
Δεν ψηφιζεις καποιον ή ενα κομμα απλα για να σου φυγει η απορια. Εγω ετσι ξερω και ετσι πιστευω...
Ashton Heston III Ashton Heston III 2.8.2014 | 03:55
Και πολύ σωστά κάνεις. Το σχόλιό μου ήταν (υποτίθεται) χιουμοριστικό.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (5) ΟΧΙ (0)
avatar
Ανώνυμος/η 28.7.2014 | 14:40
Δεν θα ζήσουμε κάποιον νέο τουλάχιστον εφιάλτη, εκτιμώ. Θα συνεχίσει η ίδια ακριβώς πολιτική στο όνομα του αναγκαίου συμβιβασμού ανάμεσα στη ψήφο του λαού και τον ρεαλισμό.
Φυσικά αυτό θα σημάνει διάλυση του ΣΥΡΙΖΑ με αντίστοιχη αποχώρηση συνιστωσών και δειλών πολιτικών, όπως είχε γίνει και στο ΠΑΣΟΚ πριν λίγα χρόνια. Μόνο που τότε το ΠΑΣΟΚ είχε μεγάλη κοινοβουλευτική δύναμη.
Ίσως η πολιτική αστάθεια που θα υπάρξει να ταρακουνήσει τον κόσμο και πάψει να είναι τόσο χάφτας. Από την άλλη, πότε έπαψε…
VASILY ZAITSEV VASILY ZAITSEV 28.7.2014 | 15:27
Εγώ φοβόμουν δύο πράγματα:

1. Μη μου πάρουν το σπίτι οι κομμουνισταί... Τώρα που θα μπορώ να το "καταθέσω" στην τράπεζα έναντι "λογικού ενοικίου" και να το "ασφαλίσω από τα παλιοκουμμούνια" , ΤΩΡΑ ΠΙΑ ησύχασα. Την κατσίκα που μου απόμεινε με το που θα ρθει το παλιοΣΥΡΙΖΑ θα τη σφάξω μόνος μου !

2. Μη μου πέσει ο ουρανός στο κεφάλι (όπως όλοι οι Γαλάτες). Μα μόλις πιώ το μαγικό φίλτρο και φέρω την ανάπτυξη ... θα σας δείξω εγώ!
avatar iridor 28.7.2014 | 16:22
Αν το σπιτι ειναι δικο σου γιατι θα πρεπει να καταθετεις στην τραπεζα ενοικιο; Μηπως το πηρες με δανειο με 35 χρονια δοσεις πληρωσες 2-3 χρονια και τωρα που δεν πληρωνεις θεωρεις οτι το σπιτι ειναι δικο σου και ας αγοραστηκε με ξενα χρηματα;
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (78) ΟΧΙ (42)
VASILY ZAITSEV VASILY ZAITSEV 29.7.2014 | 20:04
iridor
αν είχα πάρει σπίτι με δανειο με 35 χρονια δοσεις είχα πληρωσει 2-3 χρονια δε θα ανησυχούσα καθόλου μα καθόλου ... δεν πλήρώνω δεν ανησυχώ. Ποιοι όμως μπορεί να ανησυχούν

1. Όσοι πληρώσανε το 50-60% του δανείου και είδαν ξαφνικά τις αποδοχές τους να μειώνονται τόσο που να μην είναι ούτε "άνεργοι" ούτε όμως και στην αρμόζουσα οικονομική κατάσταση. Αυτοί ειδικά μπορεί και να τη "γλιτώσουν" μετά από επίπονες και ακριβές δικαστικές διαμάχες
2. Όσοι έχασαν αρκετά για να μην μπορούν να πληρώσουν ασφαλιστικά ταμεία (τώρα πλέον αυτά τα χρέη πάνε εφορία και η εφορία θα κατασχέσει ότι βρει πρώτο). Μάλιστα μπορείς να "καταθέτεις" και στην εφορία (αντί στην τράπεζα) το σπίτι σου έναντι οφειλών.
3. Αν τώρα κάποιος χρωστάει στη ΔΕΗ περίπου 500 ευρώ, αυτό είναι θανάσιμο αμάρτημα κυριολεκτικά .

Ευτυχώς για σένα ... μάλλον δεν ανήκεις κάπου εκεί ... όπως και εγώ που εύχομαι να αντέξω ακόμη έξι μήνες για να ξεχρεώσω (μέχρι νεωτέρας). Κοίτα μόνο μην πάρεις φόρα και "όταν έρθει το παλιοΣΥΡΙΖΑ" εκτός από τη δική σου κατσίκα πάρεις φόρα και σφάξεις και των γειτόνων σου ... ή πήρες φόρα από τώρα;
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (10) ΟΧΙ (8)
DimitrisT DimitrisT 28.7.2014 | 14:50
Ελπίζω να μη σοβαρολογείτε, ότι ανάβατε τσιγάρο σε ανήλικο αγόρι. Δηλαδή πόσων χρονών;
Επί του προκειμένου, εγώ πιστεύω ότι ο Συριζα το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να ανακατανείμει τα βάρη σε βάρος κάποιων άλλων κοινωνικών ομάδων, άντε και τίποτα προσφυγές να βγει επαχθές το 5% του χρέους, όπως έλεγε ο Σταθάκης, άντε και ένα συναινετικό κούρεμα, αν οι διεθνείς συνθήκες το επιτρέψουν, ως συμψηφισμό με τα γερμανικά δάνεια, για να λήξει και αυτό το θέμα.
Η ΝΔ έχει εξωκοίλει στην φιλοχρυσαυγίτικη πτέρυγα, ο Σαμαράς είναι καθ' έξιν παραβάτης των αποφάσεων του ΕΔΑΔ και ελπίζω να στεφανωθώ ή έστω να συμφωνηθώ με το σύντροφό μου, τώρα που αυτά δεν είναι επαναστατικά, αλλά είναι το μέτρο της σοβαρότητας μιας Ευρωπαϊκής χώρας, όπως η Κύπρος. Που και αυτή έχει και οικονομικά και εθνικά θέματα, απλώς εδώ κυβερνούν οι φασιστοληστοσυμμορίται.
avatar
Ανώνυμος/η 28.7.2014 | 15:26
Όλες οι μικρές εξαδέλφες είναι ανήλικες; Η δική μου είναι 32 χρονών... Αν το αγόρι της ήταν ανήλικο θα είχαμε μεγαλύτερα προβλήματα από το άναμμα ενός τσιγάρου!
Το πρόβλημα ξεκινάει από το πέταγμα την αναμένης γόπας από το παράθυρο της καταχρεωμένης BMW στον δρόμο προς Καμμένα Βούρλα, με τα λαϊκοποπ στη διαπασών...
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (46) ΟΧΙ (16)
Dimitris Kakogirou Dimitris Kakogirou 28.7.2014 | 20:21
Αν η γόπα πεταχτεί εξω απο BMW εξοφλημένης από το Εφαπαξ που πήρε ο σύντροφος στα 52 του απο τη ΔΕΚΟ που "εργαζόταν" και ακούει Νατάσα Μποφίλιου (ελπίζοντας πως θα ρίξει κάνα πιπίνι, στη πραγματικότητα ακούει από Παιτέρη και κάτω) είμαστε ΟΚ?
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (49) ΟΧΙ (13)
avatar Vardaris 28.7.2014 | 15:30
Εγω φοβαμαι οτι οντως υπαρχουν Ελληνες που ψηφιζουν και εχουν την λογικη του αγοριου της εξαδερφης σας..

Κατι αλλο μου εκανε εντυπωση. Πιστευετε ειλικρινα οπως λετε οτι ο Συριζα θα αποκαταστήσει τη δικαιοσύνη σε όλα τα επίπεδα; Ποιανου την δικαιοσυνη; Του βισματια δημοσιου υπαλληλου, η του ανεργου του ιδιωτικου τομεα; Του Σκοπιανου που θελει να αποκαλειται Μακεδονας και να εχει και την αποκλειστικοτητα του ονοματος αυτου; Η μηπως του νεου επιχειρηματια που εχει να αντιμετωπισει το τερας της γραφειοκρατιας γιατι καποιοι αρνουνται πεισματικα να μεταρρυθμισουν το δημοσιο; Την δικαιοσυνη των αριστουχων φοιτητων, που η ιδια η χωρα τους τους διωχνει; Η εννοειτε την δικαιοσυνη αυτων που σπανε την Αθηνα και τα πανεπιστημια αλλα δεν εχουν καμμια επιπτωση εκ του νομου;

Το πειραμα το εχουμε ηδη κανει με την πρωτη οκταετια του Ανδρεα. Και αυτο και η συνεχιση της πολιτικης αυτης εφτασε την Ελλαδα στον γκρεμο.

Εγω ναι, φοβαμαι πολυ οτι αν βγει ο Συριζα θα καταστραφει οτι εχει μεινει τωρα ακομα ορθιο. Πιστευω οτι πεινασμενοι ανθρωποι θελουν να βγουν στην εξουσια για να φανε και ολοι αυτοι που ακομα δεν εχουν φαει αρκετα. Και ολα αυτα στο ονομα κατι καινουργιου που ομως δεν ειναι. Το παλιο ΠΑΣΟΚ ειναι σημερα ΣΥΡΙΖΑ, ποσα ακομα πρεπει να γινουν για να σταματησουν καποιοι με μνημη αμοιβαδας να χτυπανε το κεφαλι τους στον τοιχο, ξανα και ξανα;

sn07 sn07 28.7.2014 | 15:35
Εγώ πάντως φοβάμαι! Παρότι ξέρω από τώρα την πολιτική που θα ακολουθήσει έτσι και γίνει κυβέρνηση, τα κλασικά "έτσι που τα έκαναν οι προηγούμενοι δεν αλλάζουν" έως τα "εάν είμαστε εμείς" και την πρώτη τους βάπτιση στο ρεαλισμό από τον Ακραίο λαϊκισμό που υποπίπτει ΚΑΘΕ αντιπολίτευση στην Ελλάδα. Όσο για τη φράση "Τι έχω να φοβηθώ από ανθρώπους που θα αποκαταστήσουν τη δικαιοσύνη σε όλα τα επίπεδα;" αναρωτιέμαι εάν είναι σκόπιμη προπαγάνδα ή τυφλή πίστη, πάντως σίγουρα είναι επική βλακεία να πει κάποιος! Μας λέτε πως ο Συριζα και τα υπόλοιπα κόμματα που δεν έχουν γίνει κυβέρνηση δεν εκμεταλλεύονται το σύστημα κατά βούληση; Είστε μάλλον αφελής, αν όχι κάτι άλλο. Τέλος η Ελλάδα είναι στην Ευρώπη και ανήκει στις πραγματικές Δημοκρατίες (όχι του Μάο, του !Λένιν! ή του Τσάβες) και ακολουθώντας τις πολιτικές των παραπάνω μέσω Συριζα θα έχει και την τύχη τους.
Βρε παιδιά! Ειρωνικά και σαρκαστικά το λέει ότι "... θα αποκαταστήσουν τη δικαιοσύνη σε όλα τα επίπεδα".
Aahaladita	Aahaladita 28.7.2014 | 19:41
Πες το ντε, μάτι βγάζει!
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (22) ΟΧΙ (1)
Μένης Μένης 28.7.2014 | 15:56
Ο δικός μου φόβος δεν είναι ο Σύριζα, αλλά αυτό που θα έρθει μετά το Σύριζα.
Πείτε με Κασσάνδρα αλλά θεωρώ πως δυστυχώς μάλλον ο Σύριζα θα αποτύχει (θες οι υποσχέσεις, θες τα λόγια τα παχιά, θες το βαθύ πασόκ που έχει ενσωματωθεί μέσα του).

Και μετά τι;
Ποιά πολιτική δύναμη θα είναι ικανή να πείσει τον κόσμο;
και δεν μιλώ για τον σκεπτόμενο πολίτη, αλλά για τον συναισθηματικά κατευθυνόμενο (επιεικώς μιλώντας) πολίτη, τους χιλιάδες εκεί έξω που χωρίς να σκέφτονται, καθοδηγούνται από την οργή, την αγανάκτηση, την αντίδραση (και φυσικά δεν είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν).

Θα κλείσω με μια ατάκα που άκουγα συχνά κατά την προεκλογική περίοδο και με [εκνεύριζε/μούδιαζε/μπέρδευε] όσο τίποτε:
"Θα ψηφίσω ή Σύριζα ή Χρυσή Αυγή".

avatar
Ανώνυμος/η 28.7.2014 | 15:56
Προβλέπω ότι μεγάλο μέρος των καταθετών θα τραβήξει τα λεφτά του απο τις τράπεζες μπροστά στο ενδεχόμενο να του τα αρπάξουν οι νεοκομμουνιστές του ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί κακά τα ψέμματα το μόνο σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ είναι "να τα πάρουμε απο τους πλούσιους" και "απο τη λίστα Λαγκάρντ". Δεν υπάρχει ούτε μία γραμμή στο πρόγραμμά του για το πως θα έρθουν επενδύσεις η το πως θα γίνουμε μια σύγχρονη οικονομία έντασης γνώσης. Δεν είμαι σίγουρος ότι αυτή τη φορά θα μας (ξανα) στείλουν νύχτα κοντέινερ με χαρτονομίσματα.

Με άλλα λόγια, χρεωκοπία και ο σώζων εαυτόν σωθήτω.
Cyanide Cyanide 28.7.2014 | 16:19
Σόρρυ φίλε αλλά ΣΥΡΙΖΑ και κομμουνισμός δε πάνε μαζί σε οποιαδήποτε μορφή επειδή τα ένωσες το διευκρινίζω.
ημίθεος ημίθεος 28.7.2014 | 16:26
σωστά, είναι κάτι που θα κάνει πρώτη φορά ο κόσμος, δεν το έζχει ξανακάνει ποτέ... θα μας ξαναστείλουν λεφτά με κοντέηνερ, αλλά τώρα θα το μάθουμε γιατί η Σπυράκη δεν θα ασχοληθεί να το κρύψει... και τώρα σάς αφήνω, πάω να πάρω γάλα με 50 λεπτά που το κατάφερε ο θεός Χατζηδάκης! και μην ξεχνάτε, ψήφο στο Σαμαρά που την πρώτη φορά που βγήκε βουλευτής καθόταν με τους σεισμοπαθείς της Καλαμάτας...
avatar
Ανώνυμος/η 28.7.2014 | 20:14
Εγώ πάλι ξέρω κάποιον που έγινε αντιπολίτευση στο δήμο Αθηναίων, μετά αρχηγός κόμματος, μετά βουλευτής, και γενικώς απ΄τα 27 του ζει δαπάναις του ελληνικού λαού, χωρίς να έχει κάνει τίποτα στη ζωή του εκτός από κάτι πέτρες που πέταγε στα 15 του στις καταλήψεις.
Και ξέρω τι θα μου πεις: Γιατί, ο Σαμαράς, μπλα μπλα μπλα, ο Παπανδρέου, μπλα μπλα μπλα, άσε μεγάλε. Επιχειρήματα του επιπέδου σου βρίσκω κι εγώ ένα σωρό (όπως διαπίστωσες).
Το νέο που κομίζει ο Τσίπρας στη νοοτροπία και τα πολιτικά ήθη του τόπου συνοψίζεται σε 4 λεξούλες: Μια_από_τα_ίδια.
Πες μας κάτι και για την ταμπακιέρα τώρα.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (55) ΟΧΙ (32)
avatar
Ανώνυμος/η 28.7.2014 | 21:51
@28.7.2014 | 16:26

Εντάξει ο Σαμαράς ήταν πιτσαδόρος, ο Παπανδρεόυ μας έβαλε στο μνημόνιο η Σπυράκη έκρυβε τα κοντέινερ. Κάτι καινούργιο;

Θα απαντήσεις σε κάτι ουσιώδες;

Που θα βρεί ο ΣΥΡΙΖΑ τα λεφτά για να επαναφέρει μισθούς και συντάξεις με ένα νόμο και ένα άρθρο;
Θα μειώσει τη φορολογία να ανασάνουν οι επιχειρήσεις;
Πως θα δημιουργηθεί καινούργιος πλούτος;
Πως θα κάνουμε μια οικονομία σύγχρονη;
Πως η παιδεία θα ανταποκριθεί στις προκλησεις της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας;
Πως θα κάνουμε το κράτος πιο αποδοτικό;
Πως θα μειώσουμε τη γραφειοκρατία;
Πως θα μειώσουμε το ενεργειακό κόστος στις μεγάλες βιομηχανίες μας που σβήνουν κάτω απο το βάρος των τιμολογίων της ΔΕΗ;
Πως θα αποτρέψεις το bank run και τη κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος όταν μουρλοί σαν τον Λαφαζάνη και το Γλέζο θα καλούν για δήμευση λογαριασμών "των πλουσίων".

Θα απαντήσεις σε τίποτα απ'ολα τα παραπάνω;
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (51) ΟΧΙ (24)
avatar
Ανώνυμος/η 29.7.2014 | 10:19
Προς Ενβέρ

Σε όλα ερωτήματα που θέτεις ....καλείται να απαντήσει πρωτίστως η ΝΔ με την συνιστώσα της (ΠΑΣΟΚ) διότι μέχρι στιγμής αυτή παράγουν αποτέλεσμα(πολιτική) ως κυβέρνηση.
Εκτός και εάν συμφωνείς με την κυρία Βουλτεψη η οποία λέει ότι η ΝΔ νομιμοποιείται ως αντιπολιτευση να λέει διαφορετικά πράγματα από αυτά που κάνει εν τέλει ως κυβέρνηση.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (15) ΟΧΙ (19)
Kostakis K. Kostakis K. 29.7.2014 | 00:06
Το 80% του λαού έχει χρεοκοπήσει ήδη φίλε. Είμαστε χρεοκοπημένοι. Όλοι, πλην των φραγκάτων, των εφοπλιστών και των κονομημένων λαμογιών, η αυξηση του πλούτου των οποίων έχει σπάσει όλα τα κοντέρ. Οπότε αυτό το "θα βγει ο Σύριζα και θα χρεοκοπήσουμε" άστο το έχουμε χιλιοακούσει. Δεν πιάνει πια. Μία, δύο τρεις. Στον πεινασμένο δε λες "θα πεινάσεις". Καταλαβαίνει ότι τον δουλεύεις ψιλό γαζί.
farfalas farfalas 29.7.2014 | 11:36
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που έχουν εξαντληθεί εδώ κ ένα μήνα και οι καφετέριες που είναι γεμάτες από το 20% γεμίζουν?
Βέβαια χρεοκοπημένοι είμαστε, αλλά ένα καφέ και μια Μύκονο να μην πάμε?
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (22) ΟΧΙ (11)
Andy Grey Andy Grey 29.7.2014 | 12:23
Μπερδεύεις το "πεινασμένο λαο" με τους βολεμένους του δημοσίου που είναι η βάση του κόμματος σου...
Και ο λαός παρόλη την πείνα του καταλαβαίνει πως η λύση στα προβλήματα του δεν είναι ακομα μεγαλύτερο κράτος και ακομα μεγαλύτεροι φόροι...
Ούτε πιστεύει το Λεφτά Υπάρχουν volume 2.0 και τα οποίοι κάποιοι κακοί τα έχουν κάπου κρυμμένα και θα τα εμφανίσει ο μάγος Αλέξης.
Και για αυτό δεν ξεκολλάει απο το 26%......
Μόνο με τις ψήφους του κρατικοδίαιτου Σοβιέτ δεν είσαι για παραπάνω!
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (19) ΟΧΙ (10)
Είπαμε, δεν είναι και Στάλιν ο Αλέξης για να ξεκινήσετε να φοβάστε. Μια χαρά άνθρωπος είναι. Όλο γελά, ακόμη και όταν φωνάζει στα έδρανα της βουλής στο βάθος του προσώπου του αχνοφαίνεται ένα γλυκό χαμόγελο.
Απλώς το κακό στην Ελλάδα έχει παραγίνει να πούμε με την εκάστοτε αξ. αντιπολίτευση. Αραδιάζουν ένα σωρό παραδοξολογίες και εντυπωσιάζουν. Κερδίζουν τα ηνία και δεν έχουν ετοιμάσει το παραμικρό ρεαλιστικό σχέδιο κι ως εκ τούτου σχεδιάζουν στο πόδι. Γι' αυτό αναρωτιόμαστε μήπως ήρθε η ώρα που πρέπει να δώσουμε ένα γερό μάθημα στην αξ. αντιπολίτευση αντί για την κυβέρνηση. Μια φορά. Μήπως πρέπει να το πάρουμε αλλιώς. Μήπως μόνο έτσι τελικά δούμε μεθαύριο ν' ανεβαίνει έτοιμο κάτι πραγματικά καινούριο, ωραίο και πιστό στο λόγο του.
Οι Συριζαίοι δεν πρόκειται να τα κάνουν τρισχειρότερα. Ή λίγο καλύτερα ή λίγο χειρότερα ή τα ίδια. Η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ ας πούμε δεν υστερεί σε τίποτα από τις ιστορικές νεολαίες του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. Ίδια κι απαράλλαχτη είναι. Οι αποτυχημένοι πολιτευτές του ΣΥΡΙΖΑ θα αναλαμβάνουν τις διοικητικές θέσεις σε νοσοκομεία και ΔΕΚΟ τάλε κουάλε όπως αναλαμβάνουν και τα προκόβουν οι αποτυχημένοι πολιτευτές της Ν.Δ. και του εταίρου της στην κυβέρνηση. Είναι ηλίου φαεινότερον πως κι ο ΣΥΡΙΖΑ την αγαπά μέχρι τον ουρανό την κομματοκρατία και θα φροντίσει για τους ημετέρους του στο έπακρο. Αλλά δεν είναι αγρίμι. Θα δώσει εκπομπή στους δικούς του Ρένους μα δε θα ορμήσει να φάει κυριολεκτικά κανέναν ξένο Ρένο. Πόσο μάλλον εσάς!

Με δυο λόγια, καλά τα βλέπετε τα πράματα αλλά κακώς κάνετε κουβέντα για το αν φοβάστε ή δεν φοβάστε προσωπικά.
byronwilliams byronwilliams 28.7.2014 | 17:11
Λες και ο Συριζα δεν ετρωγε ολα αυτα τα χρονια! Ελαχιστα μεν, αλλα ετρωγε... Οπως και ΚΚΕ και ολοι οσοι περασαν απο τα εδρανα.

Εαν θελουν να συνεχισουν να πληρωνονται οι ιδιοι οι βουλευτες ξερουν ακριβως ποια μετρα πρεπει να ψηφισουν οι ιδιοι. Τα υπολοιπα ειναι θεατρο.
Προηγούμενα 12 Επόμενα
 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ