Στο σημερινό ‘Α, μπα’: πώς ξεχωρίζω τους κακούς;

Στο σημερινό ‘Α, μπα’: πώς ξεχωρίζω τους κακούς; Facebook Twitter
34


________________
1.

Α, μπα ο τρόπος που απαντάς είναι αισθαντικός δείχνει δηλ να προσπαθείς να αισθανθείς τί ρωτάει ο άλλος, δεν θέλεις να παραπλανάσαι, ψάχνεις την αλήθεια. Ωραίο είναι αυτό.
Θέλω να σε ρωτήσω και γω κάτι λοιπόν... Ψάχνω πολύ καιρό να βρω τί είναι η κακία. Προς μεγάλη μου έκπληξη δεν έχω βρει κάτι πέρα από το λεξικό του Μπαμπινιώτη που ό,τι λέει το εξηγεί ως 'κάνω/προκαλώ κακό'. Οπότε δεν αναλύει το κακό στα εξ ων συνετέθη.
Ο λόγος που ψάχνω και που σε ρωτάω είναι γιατί θέλω να αρχίσω να αναγνωρίζω τους κακούς ανθρώπους ώστε να τους αποφεύγω εξαρχής. Μέχρι τώρα πέφτω σε σφάλματα του είδους 'φέρεται έτσι γιατί έχει αυτό το κόμπλεξ', ή 'φέρεται έτσι γιατί είναι του βολέματος' ή 'επειδή αγαπάει το χρήμα' ή 'κοιτάει τον κώλο του' κλπ. Όμως εφόσον το αποτέλεσμα τέτοιων συμπεριφορών είναι η πρόκληση κακού στους άλλους τότε και αυτός που φέρεται έτσι δεν είναι κακός?- je ne sais pas

Δεν είμαι σίγουρη αν ο στόχος να «ξεχωρίζεις τους κακούς ανθρώπους ώστε να τους αποφεύγεις εξαρχής» είναι ένας στόχος που είναι πραγματοποιήσιμος. Φυσικά είμαι υπέρ του να αποφεύγει κανείς ανθρώπους που μπορεί να του κάνουν κακό, αλλά αυτό είναι διαφορετικό από το «ξεχωρίζω τους κακούς». Οι άνθρωποι δεν είναι κακοί ή καλοί. Κυρίως είναι και τα δύο. Η διαφορά μεταξύ τους είναι όχι στην θεωρητική πρόθεση, αλλά στην εκμετάλλευση της ευκαιρίας να κάνουν το κακό.


Όλοι μπορούμε να είμαστε καλοί αν δεν προκύψει μια ευκαιρία να βλάψουμε κάποιον προς δικό μας όφελος. Ο πειρασμός είναι αυτός που μας αναγκάζει να πάρουμε θέση και να αποδείξουμε τι έχουμε μέσα μας. Όμως κι αυτό που έχουμε μέσα μας δεν είναι σταθερό. Αλλάζει με τον καιρό και προσαρμόζεται ανάλογα με το ποιον έχουμε απέναντί μας. Μπορεί να κάνουμε το καλό επειδή είναι το πιο εύκολο, μπορεί επειδή θέλουμε να φέρουμε τον άλλον με το μέρος μας – ακόμα και το «καλό» δεν έχει πάντα αγνές προθέσεις. Αντιστοίχως, κάνουμε συχνά κακό έχοντας την καλύτερη πρόθεση του κόσμου.


Ο λόγος λοιπόν που δικαιολογείς την «κακία», ας πούμε, των άλλων, είναι επειδή πράγματι, κάθε κακία έχει και έναν λόγο από πίσω της, από βαρεμάρα μέχρι εκδίκηση, όλα παίζουν. Δεν είναι κάποιος σταθερά το ίδιο κακός με όλους, χωρίς να έχει κανέναν λόγο. Οι άνθρωποι που πρέπει να αποφεύγεις είναι αυτοί που θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν τα αδύναμα σου σημεία, αυτοί που δεν θα σε σεβαστούν, για διάφορους λόγους. Κάποιοι λόγοι είναι δικοί τους, κάποιοι όμως προκύπτουν από τη δική σου συμπεριφορά. Οπότε αφενός πρέπει να χτίσεις μια προσωπικότητα που θα αποθαρρύνει τις επιθέσεις από τους άλλους και αφετέρου πρέπει να έχεις υπόψη ότι κανείς δεν είναι ανίκητος, και όταν βλέπεις ανθρώπους που δεν εκπέμπουν στα ίδια κύματα και παρερμηνεύουν την ευγένεια ως αδυναμία, πρέπει να φεύγεις τρέχοντας.

________________
2.


Αγαπητή Α,μπα,
Σε μια κουβέντα με τον σύντροφό μου (30 εγώ,27 εκείνος),μου πέταξε πως δεν τον νοιάζει αν θα με δει πλάι σε κάποιον άλλον αν είμαι ευτυχισμένη. Είμαστε μαζί 6 μήνες, δηλώνει και φαίνεται φουλ ερωτευμένος και αντικειμενικά κάνει ό,τι περνάει απ το χέρι του να είμαι χαρούμενη. Η συγκεκριμένη του όμως κουβέντα, ομολογώ με παραξένεψε. Όντας ερωτευμένη δεν μπορώ να τον σκεφτώ πλάι σε κάποια άλλη. Άρα μιλάμε για ανιδιοτελή αγάπη ή απλά για αναισθησία;- Αυτή με τις απορίες...

Ναι, ούτε εμένα θα μου άρεσε. Μπορεί να είναι προσπάθεια να σε κάνει να μην «περιμένεις πολλά», να δείξει ότι δεν σκοπεύει να δεσμευτεί «για πάντα» και άλλα τέτοια, κάτι τέτοιο. Τα λόγια όμως είναι λόγια. Άλλοι σε έξι μήνες βρίσκουν ονόματα για τα παιδιά τους, και είναι εξίσου αναξιόπιστοι. Μην ακούς τα λόγια, είναι του αέρα. Μόνο αν επαναλαμβάνεται ένα μοτίβο, ή αν κάτι λέγεται με παραλλαγές και καιρό αξίζει να σκεφτείς αν θα το πάρεις στα σοβαρά. Σε κάθε περίπτωση μην κολλάς σε κουβέντες – ελάχιστοι, πολύ ελάχιστοι άνθρωποι εννοούν αυτά που λένε. Παρακολούθησε πράξεις και συναισθήματα.


________________
3.


Α μπα, σε μια παλαιότερη απάντηση σου σχετικά με το χαμό του πατέρα προέτρεπες "να βρεις το κουράγιο να χαλαρώσεις το τείχος της ψυχραιμίας σου και να επιτρέψεις στον εαυτό σου να κλάψει όπου σταθεί." και μετά τι μένει; ένα μωρό γυμνό που κλαίει σφαδάζοντας κ τρελαίνεται στη σκέψη ότι ο πιο αγαπημένος της άν9ρωπος δε θα της μιλήσει πια? όπως κατάλαβες με αφορά και εμένα η ερώτηση.
γιατί δε μπορώ να μιλήσω σε κανέναν για αυτό; και τώρα που πλησιάζει χρόνος τα όνειρα μου με σακατεύουν;

Έχεις κάνει δύο ερωτήσεις, που αν συνδυάζονται, δίνουν την απάντηση. Επειδή κάνεις την μια μετά την άλλη, και υποθέτω ότι αυτό έγινε αυθόρμητα, νομίζω ότι για σένα συνδέονται.


Αν πιστεύεις ότι η εκδήλωση του θρήνου και το ωμό πένθος είναι κάτι που δείχνει αδυναμία, (επειδή το παρομοιάζεις με «μωρό γυμνό που κλαίει»), είναι ο φόβος ότι θα φανείς αναξιοπρεπής που σε εμποδίζει να μιλήσεις γι' αυτό το θέμα. Δεν φταίνε οι άλλοι. Είναι δικό σου θέμα.


Ίσως έχεις μάθει να θαυμάζεις τους ανθρώπους που δεν εκδηλώνονται, ίσως έτσι σε έχουν μεγαλώσει, αλλά αν σακατεύεσαι, είναι φανερό ότι πρέπει να αλλάξεις κάτι. Κανείς δεν περιμένει τίποτα από σένα. Δεν είναι κάποια παράσταση το πένθος στη οποία πρέπει να πάρεις άριστα. Όσοι είναι κοντά σου ξέρουν, και το ξέρουν επειδή ένα μέρος το νιώθουν και οι ίδιοι. Ναι, ένας θάνατος ξεγυμνώνει, και η θλίψη μπορεί να μοιάζει με τρέλα. Δεν μπορείς να την αποφύγεις, το κύμα θα σε χτυπήσει.


Αν πραγματικά δυσκολεύεσαι να ανοιχτείς δε κάποιον δικό σου, πήγαινε σε ψυχίατρο. Εκεί, προσπάθησε να αποκτήσεις το θάρρος να εκδηλώσεις την αδυναμία σου. Αν ο γιατρός σου προτείνει αντικαταθλιπτικά, μην φοβηθείς και πάλι. Δεν είναι αδυναμία το πένθος, ο χαμός ενός αγαπημένου ανθρώπου είναι κάτι που δεν ξεπερνιέται εύκολα. Ευτυχώς ζεις στο 2015 και αντί να πάθεις τα ψυχοσωματικά του αιώνα και βυθιστείς στην αιώνια κατάθλιψη, έχεις την επιλογή να βάλεις χαλινάρια σε αυτά που νιώθεις για να ζήσεις μαζί τους χωρίς να σε καταστρέψουν.

________________
4.


Αγαπητη μου Α μπα μετα απο 2 χρονια σχεσης τον χωρισα εγω,δεν ηταν σωστος μαζι μου γιαυτο.Περασαν 6 μηνες χωρις να εχω τιποτα, καποια στιγμη ομως πρεπει να προχωρησω κι αυτο ακριβως φοβαμαι.Φοβαμαι οτι παλι θα εμπιστευτω καποιον που τελικα θα αποδειχτει βατραχος κι αυτος η φοβαμαι οτι και να μην αποδειχτει θα με βαρεθει και θα με χωρισει.Γενικα στις σχεσεις (φιλικες και ερωτικες) δενομαι πολυ κι εχω το φοβο εγκαταλειψης.Θεωρω πως εδωσα αρκετο χρονο στον εαυτο μου και προσπαθω να με αγαπησω και να ανακαλυπτω συνεχως το ποια ειμαι αλλα δε μπορω να συμφιλιωθω με την ιδεα πως τιποτα στη τελικη δεν ειναι δεδομενο.πως ξεπερνιεται αυτο??
Σε φιλω!!!- meandmyself

Ο φόβος για το αβέβαιο ξεπερνιέται ζώντας. Όχι με τη σκέψη. Η απραξία δεν σε προστατεύει από τους κινδύνους της ζωής.


________________
5.


οταν τελειωνει μια σχεση ,ενω υπαρχουν και απο τις δυο πλευρες ζωντανα ολα τα συναισθηματα, λογω αλλαγης (συμπεριφορας) του ενος, πως γινεται να ξεπερασεις τον χωρισμο; Eιδικα αν εχετε κοινες παρεες κ βλεπεις συχνα τον αλλον;- crystal-fight

Μπορείς να μας εξηγήσεις πώς γίνεται να άλλαξε η συμπεριφορά ενός χωρίς να επηρεαστούν τα συναισθήματα κανενός; Είτε σου φέρεται κάποιος καλά, είτε όχι, λες να νιώθει το ίδιο για σένα, ή εσύ νιώθεις το ίδιο για τον άλλον;


Αν εννοείς το αιώνιο «μα αφού αγαπιόμαστε...» Ελπίζω να μην είναι άλλη μια τέτοια ερώτηση.


________________
6.

Αγαπητή Α,μπα,
Είμαι σε σχέση 12 χρόνια. Γνωριστήκαμε στα 18 μας και τώρα γίναμε και οι δύο 30. Πολλοί με ρωτάνε γιατί δεν προέκυψε ένα παιδί ή ένας γάμος, μαζί και οι γονείς μου. Παιδί με θυμάμαι να θέλω από πάντα, πριν ακόμα και τα 18 μου για κάποιο λόγο το βιολογικό μου ρολόι χτυπούσε και ούρλιαζε "παιδί".
Όσοι περίεργοι ρωτάνε για τη ζωή μου είναι διότι δεν ξέρουν για τη μακροχρόνια αυτή σχέση μου λόγω του ότι την απέκρυπτα καθώς με την κοπέλα μου είμαστε λεσβίες. Αυτό δε μας στάθηκε εμπόδιο ποτέ εκτός από τώρα. Τώρα που πλέον χτύπησε και το δικό της βιολογικό ρολόι και ένα παιδί είναι κοινή μας επιθυμία. Έχουμε περάσει και περνάμε υπεροχα, είμαστε ερωτευμένες όσο και πριν 12 χρόνια και πλέον έτοιμες να περάσουμε υπέροχα μαζί με το παιδί μας.
Τα ερωτήματα είναι βασανιστικά. Πώς θα διαλέξουμε δότη; Εγώ έχω παλέψει με απεξαρτήσεις και εκείνη (ως έφηβη) με ψυχασθένεια. Ποια θα το κυοφορήσει το παιδί; Πως να αποφασίσουμε; Και πες ότι αποφασίζουμε. Η άλλη δε θα είναι λιγότερο μάνα του;
Και αν υιοθετήσουμε ποια θα το υιοθετήσει; Δεν έχουμε παντρευτεί και το σύμφωνο συμβίωσης δεν μας καλύπτει. Συνεπώς, δεν έχουμε καμιά νομική σύνδεση. Ποια θα παίρνει τους βαθμούς του στο σχολείο και ποια θα το συνοδεύει σε γιατρούς; Η κατα το νόμο μάνα του; Μα εμείς θέλουμε να γίνουμε οικογένεια, όχι "δύο τυχαίες γυναίκες που μεγαλώνουν από κοινού ένα παιδί χωρίς πατέρα". Να βγούμε στο εξωτερικό και να παντρευτούμε; Και όταν γυρίσουμε ποια Ελλάδα θα μας δώσει παιδί; Θα πας δώσει η Ολλανδία μήπως; Οι γονείς μας τι θα πουν; Μήπως να μείνουμε για πάντα εκεί; Κρυμμένες 12 χρόνια για να φύγουμε τώρα κυνηγημένες από μια κοινωνία και ένα νόμο που δεν καταλαβαίνει; Εδώ είναι το κοινό μας σπίτι και οι δουλειές μας, οι αγαπημένοι μας γονείς και τα συμφέροντά μας. Πώς να τα αφήσουμε όλα πίσω;
Βέβαια, για τους γονείς μας, μόνο "δύο γυναίκες που μεγαλώνουν από κοινού ένα παιδί χωρίς πατέρα" μπορούμε να είμαστε. Είναι μεγάλοι και δε θα καταλάβουν. Λάθος μας που δεν τους μιλήσαμε παλιότερα. Και πολύ δύσκολο να δεχτούν ότι η ευκατάστατες και καθ'όλα -πλέον- ισορροπημένες κόρες τους αποφάσισαν ήδη από τα 30 τους ότι δε θέλουν άντρες, παρα μόνο να σφραγίσουν τη μακροχρόνια φιλία και συγκατοίκησή τους με τον ερχομό ενός παιδιού αγνώστου πατρός.
Τι γίνεται τώρα; Κάνουμε παιδί; Πως; Δεν κάνουμε; Μα θέλουμε.
Τα λέω σε σένα γιατί στους γονείς μου δεν μπορώ να τα πω, δεν θα καταλάβουν, ποτέ δεν κατάλαβαν.
Ξέρουμε ότι μια οικογένεια δεν την κάνει ούτε ο νόμος, ούτε η κοινωνία, ούτε οι γονείς του ζευγαριού. Καθώς όμως τα σκεφτόμαστε περνάνε διάφορα από το μυαλό μας, γιαυτό θέλουμε να δούμε πως τα βλέπει κανείς από άλλη οπτική γωνία. Οι φίλοι μας είναι οι μισοί παντρεμένοι με παιδιά, δεν ταυτίζονται. Οι άλλοι μισοί εργένηδες χωρίς σκοτούρες, δεν ταυτίζονται. Οι ψυχολόγοι μόνο ακούν, δεν δίνουν γνώμες. Γιαυτό πες εσύ κάτι, οτιδήποτε. Απάντησέ μου με μια πρόταση έστω και πες μου ότι δεν έχεις άποψη. Πες κάτι.

Έχω άποψη. Η άποψη μου είναι ότι η Ελλάδα έχει καθυστερήσει ντροπιαστικά να αναγνωρίσει ίδια δικαιώματα στους ομοφυλόφιλους πολίτες. Θα γίνει. Και ίσως – πλέον ελπίζουμε – να γίνει σύντομα. Δεν ξέρω αν το νέο σύμφωνο συμβίωσης θα περιλαμβάνει την υιοθεσία εκτός από την κοινή ασφάλιση. Μου φαίνεται δύσκολο, αλλά το εύχομαι.


Φυσικά δεν μπορείτε να περιμένετε μέχρι τότε. Ρωτάς πολλά πράγματα και οι απαντήσεις δεν μπορούν αν είναι μονολεκτικές, είναι μεγάλη η κουβέντα. Υπάρχουν όμως άνθρωποι που έχουν σχηματίσει τέτοιες οικογένειες στην Ελλάδα, και σε αυτούς πρέπει να μιλήσετε. Η ΜΚΟ «Οικογένειες Ουράνιο Τόξο» είναι το πιο κατάλληλο μέρος για να απευθυνθείτε και να λύσετε τις απορίες σας.

 

________________
7.


πώς γίνεται να είμαστε μία πολύ συντηρητική χώρα και ταυτόχρονα μία από τις πιο απελευθερωμένες σεξουαλικά χώρες στην Ευρώπη (αποδεδειγμένα με μελέτες)?- μα πώς..


Νομίζω ότι έχει να κάνει με τη στάση της Ορθόδοξης εκκλησίας σε σχέση με την Καθολική (και τις λοιπές χριστιανκές) που βάζει περισσότερο νερό στο κρασί της για θέματα προγαμιαίων σχέσεων κλπ. Εννοείται ότι λέει τα ίδια –στα χαρτιά - , αλλά - σε σύγκριση πάντα - δεν καταδικάζει τόσο συστηματικά, μόνιμα και επίμονα.


Σημαντικό Update


Έχουμε update από τον blank, που έστειλε ερώτηση την Παρασκευή.

Τελικά περισσότερο κακό έκανα με το ποστ παρά κακό. Σε καμία περίπτωση δε θέλω να αυτοκτονήσω, δεν είμαι ούτε χαζός ούτε δα τόσο ευαίσθητος. Ήταν απλώς μια συναισθηματική έκρηξη. Τηλέφωνο θα πάρω γιατί νομίζω μου χρειάζεται, αλλά μέχρι εκεί. Life goes on :)

Αγαπητέ Blank, δεν έκανες κανένα κακό. Ευχαριστούμε που διευκρίνισες. Νομίζω ότι βγήκε κάτι πολύ καλό γιατί είδες την υποστήριξη στα σχόλια και λες ότι θα πάρεις τηλέφωνο, άρα win win (που είναι και της μόδας).


 

34

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
#1 Αρχικά να πω ότι το δίπολο εννοιών καλού-κακού είναι ξεπερασμένο ως ηθική ταξινόμηση του κόσμου, ε..., sorry, παιδαριώδες ήθελα να πω. Λοιπόν, αφού, προς δική μου μεγάλη έκπληξη, δε βρήκες τίποτα άλλο σχετικό με το θέμα πέρα από το λεξικό του Μπαμπινιώτη, έχω να σου προτείνω, πρώτα απ' όλα ένα βιβλίο του Scott Peck που έτυχε να διαβάσω πρόσφατα, το "People of the Lie. The Hope for Healing Human Evil." Είναι ενός Αμερικάνου ψυχίατρου και πνευματικού καθοδηγητή (well, ό, τι κι αν σημαίνει αυτό...) και καταπιάνεται με τις μορφές, τις αφορμές αλλά και τις βαθύτερες αιτίες του Κακού. Δεν τρελάθηκα, είναι κάπως μπερδεμένο υφολογικά για δοκίμιο, εύκολα (τολμώ να πω) ψυχολογιοκεντρικό αλλά και επενδυμένο με μια κάπως άτεχνα κρυμμένη μεταφυσική/θρησκευτική κάπου διάσταση (εντάξει, δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο σαν έργο). Αλλά διαβάζεται πάντως (γι' αυτό και στο προτείνω), και με τους τρόπους του απαντάει στο ερώτημά σου περί εντοπισμού του κακού/των κακών. Επομένως, ίσως εσύ να το εκτιμήσεις περισσότερο. Ο ελληνικός του τίτλος (από μετάφραση) "Άνθρωποι του ψεύδους", υπότιτλος "Μια πραγματεία πάνω στην έννοια του ανθρώπινου κακού". Το προηγούμενο βιβλίο του ίδιου είναι μια πραγματεία πάνω στην έννοια του Καλού, απ' όσο βλέπω (αυτό δεν το διάβασα). Αν σ' ενδιαφέρει κάτι τέτοιο...Έπειτα, σου συνιστώ ανεπιφύλακτα και εντόνως :- Hannah Arendt, "Eichmann in Jerusalem: A Report on the Banality of Evil" (= "O Άιχμαν στην Ιερουσαλήμ : H κοινοτοπία του κακού"), όπου η συγγραφέας με αφορμή τη δημοσιογραφική της έκθεση (ανταπόκριση) από τη δίκη του Άιχμαν, εγείρει τη φιλοσοφική της πραγματεία για την ανθρώπινη κατάσταση αναφορικά με το κακό. Εξαιρετικό.Και τί σου 'χω για μετάαααα....- Friedrich Nietzsche, "Beyond good and evil" (= "Πέρα από το καλό και το κακό"), καθώς και - Friedrich Nietzsche, "On the Genealogy of Morality" (="H γενεαλογία της ηθικής"), όπου ο συγγραφέας μέσα από την τολμηρή φιλοσοφική του ανάλυση, τινάζει στον αέρα τις παραδοσιακές έννοιες του καλού και του κακού, καθώς και όλο το αξιακό σύστημα της Δύσης (συν τοις άλλοις, αποτελεί και μια σφοδρή κοινωνι(ολογ-ι)κή κριτική σαφώς), δια της εις βάθος κριτικής του ΚΑΙ στο φιλοσοφικό κατεστημένο της εποχής. Από τα υψηλότερα έργα του ανθρώπινου πνεύματος.Μην τα φοβηθείς, ξέρω τί σου λέω.
#6 Ετοιμαζόμουν να προτείνω αυτό που είπε και μια φίλη πιο πάνω - να κάνετε δύο παιδιά έτσι ώστε καμία να μη νιώθει ότι μειονεκτεί και είναι λιγότερο μάνα. Τώρα γεννετικά μην ψάχνετε και το τέλειο, όλοι έχουμε τα κουσούρια μας, δε θα κάναμε παιδιά γι'αυτό το λόγο; Δε φαίνεται να έχετε ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα. Οι οικογένειές σας καποια στιγμή θα το αποδεχτούν όταν δουν ότι δεν περνάει απ'το χέρι τους να επηρεάσουν το αποτέλεσμα. Οι οικογένειες έχουν αποδειχτεί μεγάλες καταπιώνες στο πέρασμα του χρόνου.
#2 Έτσι είναι ο σωστός ο άντρας και η σωστή αγάπη. Το πιθανότερο βέβαια είναι ότι αν σε δει με άλλον θα τον πλακώσει στα μπουνίδια (πρόσεξε μη σε πάρει και σένα καμιά ξώφαλτση), αλλά αφού το λέει έστω και στα λόγια είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Μην έχουμε και πάντα το ανικανοποίητο! Θα προτιμούσες να σου λέει ότι θα σε σκοτώσει και θα σκοτωθεί;
“If only it were all so simple! If only there were evil people somewhere insidiously committing evil deeds, and it were necessary only to separate them from the rest of us and destroy them. But the line dividing good and evil cuts through the heart of every human being. And who is willing to destroy a piece of his own heart?” ― Aleksandr Solzhenitsyn, The Gulag Archipelago 1918-1956
#2 Δυο πράγματα μου έρχονται στο μυαλό.Το πρώτο, είναι ότι δεν το εννοούσε και απλώς ήθελε να το παίξει ιστορία. Και το δεύτερο, είναι οτι στους έξι μήνες, ναι μεν είστε φουλ ερωτευμένοι, αλλά δεν έχετε προλάβει να δεθείτε ουσιαστικά. Αν σε κανένα χρόνο συνεχίζει την ίδια ατάκα, μάλλον προσπαθεί να σου πει κάτι.#6 Έχεις δίκιο σε αυτά που λες και είναι απολύτως κατανοητές οι αγωνίες σου, όμως στις περισσότερες ερωτήσεις που κάνεις, μόνο εσύ και η σύντροφός σου μπορείτε να δώσετε απαντήσεις. Αν το συζητήσετε και συμφωνήσετε σε κάποια «πρακτικά» θέματα τότε τα πράγματα δε λέω οτι θα είναι πιο εύκολα, άλλα σίγουρα θα είναι λιγότερο αγχωτικά για να προχωρήσετε στο επόμενο στάδιο.Λένα, σε ευχαριστούμε για το Update.blank, σου στέλνουμε τη θετική μας ενέργεια και θα πάνε όλα καλά!
#1.Η επιμονή μερικών ανθρώπων να μιλάνε για κακούς και καλούς ανθρώπους με κάνει να σκέφτομαι ότι κάτι άλυτο συμβαίνει στους ίδιους το οποίο ψάχνει φταίχτη να κατηγορήσει.Φίλοι που αναλώνονται σε σκέψεις περί κακίας των άλλων μου δίνουν την αίσθηση βασανισμένων παιδιών που μεγαλώνοντας είδαν (και ίσως τους είδε) τον κόσμο εχθρικά ή εστω απειλητικά. Η Α μπα λέει είναι κ τα δύο. Εγώ έχω αποφασίσει ότι είναι όλοι καλοί και όταν συμπεριφέρονται κακά όλα εξηγούνται το πόσο θα επηρεάσει τον καθένα από μας μια άσχημη συμπεριφορά έχει να κάνει με το πόσο ασχολείσαι μαζί της, πόσο ψηλά την τοποθετείς στην πορεία της ζωής ή καθημερινότητας σου. Επίσης μεγαλώνοντσς παρατηρώ ότι όσο ο ανταγωνισμός αυξάνει για πιο βιωτικούς λόγους το να επιμένει κανείς να μην βλέπει καχύποπτα τους άλλους είναι θαρραλέα απόφαση ζωής, όμως για μένα είναι το μόνο στοίχημα που ουσιαστικά έχουμε να βάλουμε στον αυτό μας για να είναι ήρεμος ψυχικά και να δημιουργεί όμορφες σχέσεις με κάθε ευκαιρία. Η Α μπα συνεχώς προωθεί και υπενθυμίζει τους ψυχολόγους,ψυχιάτρους, τις αυτού του είδους θεραπείες και είναι κάτι που δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο, η ψυχολογία είναι για μένα ένα τεράστιο δώρο της σύγχρονης επιστήμηε στην ανθρωπότητα. Τώρα ξέρουμε ότι όλα εξηγούνται με πολλαπλούς τρόπους και δεν έχουν να κάνουν με έννοιες καλού ή κακού. Τουλάχιστον σε καμμια περίπτωση με έννοιες του κακου ως χαρακτηριστικό με μεταφυσικές ιδιότητες. Στην ψυχολογία κανείς μπορεί να βρει διάφορες εξηγήσεις των αρνητικών συμπεριφορών και νομίζω καλύπτουν σε μεγάλο βαθμό τέτοιες ανησυχίες, ίσως να μην φανεί τόσο άμεσα σχετικό με το θέμα αλλά το κείμενο "η ψυχολογία του ναζισμού" του Εριχ Φρομ εμένα μου φάνηκε απολύτως λογικό ως εξήγηση αυτού που συχνά αναρωτιώμαστε πως γίνεται να συνέβησαν τόσο απάνθρωπα/κακά γεγονότα;Αντίστοιχα υπάρχουν πολλού τέτοιου είδους ή κ πιο κλινικές αναλύσεις.#6. έχω ελάχιστη γνώση επί του θέματος, αλλά επειδή το σκεφτόμουνα όσο σας διάβαζα για το θέμα του ποια θα κυοφορήσει, ίσως υπάρχει τρόπος να υιοθετήσετε αντι να κυοφορήσετε; Φαντάζομαι τα εμπόδια είναι ακόμα μεγαλύτερα γραφειοκρατικά απλά το σκέφτηκα γιατι για μένα η υιοθεσία είναι επίσης μια καταπληκτική δυνατότητα για τα ζευγάρια που μπορούν και που δεν μπορούν να κυοφορήσουν αλλά και για τα ίδια τα παιδιά που έμειναν μόνα τους. Σας θαύμασα ως ζευγάρι πάντως και είσαστε μόνο 30! Μπράβο.
Χμμμ...δεν υπαρχει ασπρο-μαυρο,ουτε λεγεται με την ηθικη εννοια αλλα υπαρχουν συμπεριφορες που εξελισσουν κ συμπεριφορες μη βοηθητικες για κανεναν. Π.χ. εναν εγκληματια δεν θα τον πεις καλο ανθρωπο ακομα και εαν ειναι ψυχικα ασθενης(τραβηγμενη υποθεση) ουτε επισης καποιον γενικα χαοτικο με το συναισθημα που εκμεταλευεται τους αλλους.Λογοι μπορει να υπαρχουν αλλα κ οι υπολοιποι πρεπει να προστατευτοτν απο δαυτους.
#7 Γνωρίζω ζευγάρι που εν'όψει γάμου ανέφεραν σε ένα παπά ("πνευματικό" της νύφης) ότι συζούσαν, και τους έδωσε εντολή να νηστέψουν από κρέας και να απέχουν απ' το σεξ ως το γάμο. Τώρα γιατί η θρήσκα νύφη που είχε και πνευματικό έκανε προγαμιαίο σεξ, για τον ίδιο λόγο που οι περισσότεροι Έλληνες δηλώνουν μεν Χ.O. αλλά από ιερούς κανόνες το πολύ πολύ μέχρι τη νηστεία να φτάσουν.
#5κι ομως, ειναι αλλη μια "τετοιου ειδους" ερωτηση..ΔΕΝ τελειωνει μια σχεση οταν υπαρχουν κι απο τις δυο πλευρες ολοζωντανα ολα τα συναισθηματα...απλα, παραμυθιαζεσαι.
Ναι, γιατί το «εξ ων συνετέθη», ταιριάζει απόλυτα στην πρότασή της.Βρε je ne sais pas μου και συ, μας γράφεις «αισθαντικός», «παραπλανάσαι», «εξ ων συνετέθη», επικαλείσαι τον Μπαμπινιώτη, και μας πετάς και το θεϊκό «κοιτάει τον κώλο του»...και μας στέλνεις!
Το παράλογο της σεξουαλικής προοδευτικότητας στην Ελλάδα είναι ότι οι παπάδες έχουν αποφασίσει να μην ασχολούνται με τις προγαμιαίες σχέσεις των ετεροφυλόφιλων και να βγάζουν όλα τα ψυχολογικά τους (που είναι πολλά) στους ομοφυλόφιλους, κάτι που σε αυτήν τη χώρα επηρεάζει και νομικά τις ζωές αυτών των ανθρώπων.#6 υπάρχει μήπως περίπτωση (δεν ξέρω από αυτά τα πράγματα) να μην είναι καμίας το παιδί απλά κάποια από τις δύο να το κυοφορήσει ή ακόμα και με παρένθετη μητέρα; Για τους γονείς πάλι ίσως υπάρχει πιθανότητα να σας καταλάβουν. Αν δοκιμάσετε να τους εξηγήσετε πώς είναι τα πράγματα από τη δική σας την πλευρά... ποτέ δεν ξέρεις, είναι γονείς σας και σίγουρα σας αγαπάνε. Ίσως τότε να τους έχετε και συμμάχους στις νομικές διαδικασίες (σε περίπτωση που η κηδεμόνας του παιδιού πάθει κάτι).Και μία άλλη σκέψη που έκανα - μπορεί να είναι χαζό, συγνώμη - είναι ότι ίσως θα μπορούσατε να κάνετε και οι δύο από ένα παιδί. Αφού μπορείτε να τα μεγαλώσετε 1ον γιατί τα αδέρφια είναι ότι καλύτερο μπορούν να δώσουν οι γονείς στα παιδιά τους και 2ον γιατί θα είναι ένας σύμμαχος το ένα για το άλλο (ας μη γελιόμαστε, η κοινωνία μας δυστυχώς δεν είναι και η πιο ευγενική σε τέτοια θέματα)
Έλα βρε Μανταλένα, δύο μήτρες (υγιείς, είμαι βέβαιη!) και να χρειαστούν παρένθετη μητέρα; Ευτυχώς το έσωσες και έγραψες να κυοφορήσει η καθεμιά τους από ένα παιδί, αυτό μάλιστα! Η μητρότητα ξεκινάει από την κυοφορία του παιδιού και επεκτείνεται στο θηλασμό και σε όλες αυτές τις ορμονικές λειτουργίες. Από δότες άλλο τίποτα, τολμήστε το κορίτσια! Όσο για τους γονείς, το πιθανότερο είναι να τα βάλουν όλα στην άκρη μόλις δουν τις κοιλίτσες να φουσκώνουν!
Προσθήκη στο 6: Γνώμη μου είναι να μην περιμένετε να αλλάξει η νομοθεσία (ζήσε Μάη μου). Ο χρόνος στις περιπτώσεις αυτές δεν είναι σύμμαχος και η αναμονή σπάει νεύρα. Γίνετε πρωτοπόρες γιατί μόνο έτσι θα πιέσετε: δίνοντας το παράδειγμα.
για την 5 sorry, αλλα έλεος!!" χωρίσαμε γιατι αλλαξε συμπεριφορα αλλα τα αισθήματα ειναι ζωντανα" εκειιιιιιι, beton armae τα συναισθήματα, τα εχει ο καθενας απο μόνος του ,ανεξαρτητος του αλλου και της πραγματικοτητας...απαιχτο....
1 το κακό είναι μία ιδέα. Πόσο συχνά βλέπεις στην πραγματική ζωή ανθρώπους σαν το τζοκερ? Όλοι μας έχουμε το κακό και το καλό μέσα μας και οι καταστάσεις μας οδηγούν σε ποιο απ τα δύο θα βγάλουμε κλάθε φορά ή σε τι συνδιασμό κακού και καλού θα κυμαίνεται η συμπεριφορά μας. Αν προσπαθήσεις να κατατάξεις τους ανθρώπους σε καλούς και κακούς θα σου πάρει μία αιωνιότητα, γιατί απλά δεν υπάρχει κάποιος που είναι μόνο καλός ή μόνο κακός. Υπάρχουν άνθρωποι που βλαζουν το προσωπικό τους συμφέρον πάνω απ'όλα, αλλά θπάρχουν άλλοι τρόποι να τους περιγράψεις , όπως συμφεροντολόγοι, εγωιστές, εγωκεντρικοί και άλλα. Το καλός και κακός είναι απλά υπεραπλουστευμένες έννοιες που δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιούνται.
Blank, γύρισε πίσω η ψυχή μας από την Κούλουρη. Είναι απίστευτα τρομακτικό το συναίσθημα να μην μπορείς να βοηθήσεις κάποιον που το χρειάζεται.#1 Κανείς μας δεν μπορεί να γλυτώσει από την κακία που κρύβεται στις σκιές. Στους ανθρώπους με μη εμφανείς προθέσεις και πρόσημο. Πως θα μπορούσες να χτίσεις μία προσωπικότητα ανθεκτική στις επιθέσεις; Τυποποιημένη ευθύτητα και σαρκασμός (όταν χρειάζεται) και μόνο οι έμπιστοι να γνωρίζουν τα πολύ πολύ πολύ σκοτεινά σου σημεία.#4 Ναι, τίποτα δεν είναι δεδομένο, αλλά βοηθάει να σκέφτεσαι ότι - κάτω από φυσιολογικές συνθήκες - στην αρχή θα είναι όλα γλυκά και μαγικά και όμορφα. Δεν ξέρω, αλλά αυτό κάνει το πιθανό τετελεσμένο του πράγματος αμελητέο.#6 Σας εύχομαι τα καλύτερα. Συγκινεί η προσπάθεια. Καλέ σκέφτεστε ήδη σαν γονείς. έτοιμες είστε.
Με αφορμή την 1 ερώτηση θα πω κι εγώ κάτι που συνέβει καιρό πριν κι ακόμα να το ξεπεράσω.Ως εργαζόμενη σε δημόσιο νοσοκομείο εχω δει αρκετούς αντικειμενικά κακούς ανθρώπους,τιμωρημένους από τη δικαιοσύνη για τα εγκλήματά τους και νομιζα ότι μπορώ πλέον από τη φυσιογνωμία κάποιου να καταλάβω τι τύπος είναι.Επαθα ομως μεγάλη προσωπική ήττα οταν νοσηλεύοντας εναν βαριά τραυματισμένο νέο,γνώρισα τον αδερφό του,έναν ευγενικό ,ομορφο νεαρό άντρα,ο οποίος αφού μας παρακάλεσε να φροντίσουμε τον αδερφό του,εφυγε .Δυο μέρες αργότερα πυροβόλησε και σκότωσε 3 ανθρώπους,αυτους που θεωρησε υπαίτιους για το χαμο του αδερφού του.Εμαθα επίσης ότι αυτός ο όμορφος και ευγενικός νέος ηταν εμπορος ναρκωτικών , προαγωγός και διακινητής γυναικών .Και δεν μπορώ ακόμη να πιστέψω οτι δεν κατάφερα να διακρίνω κάτι από την εγκληματική του φύση.Συγνώμη για την καταχρηση του χώρου αλλά διαβάζοντας την ερώτηση ένιωσα την αναγκη να το μοιραστώ γιατί με βασανίζει αυτό το ερώτημα ,του πως καταλαβαίνουμε τον κακό άνθρωπο,γιατί τελικά είναι πολύ δύσκολο.
Ε ναι, αυτό με τη φυσιογνωμία έχει ψιλοξεπεραστεί από την εποχή του Lombroso, πιστεύω. Δλδ δεν αντιλέγω, υπάρχουν άνθρωποι που στη φυσιογνωμία τους αποτυπώνεται ιδιαίτερη σκληράδα, αλλά και πάλι συχνά είναι απλώς αυτό που λέμε γρουσούζηδες, στριμένοι, αχώνευτοι... Αλλά μπορεί να μην είναι καθόλου "κακοί" με την έννοια να σφάξουν κόσμο ή να κάνουν trafficking.Από την άλλη δες απλώς ειδήσεις. Εγώ τουλάχιστον, για κάθε εγκληματία που η φωτογραφία του με σκιάζει και σκέφτομαι "εμ φαίνεται ο άνθρωπος" (πρέπει βέβαια να λαμβάνουμε υπ' όψη και υπό ποιες συνθήκες τραβιούνται αυτές οι mugshots), υπάρχουν άλλοι 3 που λέω "Για φαντάσου! Αντίδωρο θα έπαιρνα από το χέρι του!"
Οι πιο επικίνδυνοι για μένα είναι αυτοί που φοράνε πάντα κουστούμι, έχουν ένα Α επίπεδο μόρφωσης και ευγενικούς τρόπους συμπεριφοράς. Δεν μπορείς να καταλάβεις από που θα σου την φέρουν, ίσως αν είσαι τυχερή μπορείς να το μάθεις και εκ τον υστέρων.