Ο Simone Salvatori αγαπάει τη λιακάδα της Αθήνας

Ο Simone Salvatori αγαπάει τη λιακάδα της Αθήνας Facebook Twitter
0

Ο Simone Salvatori αγαπάει τη λιακάδα της Αθήνας Facebook Twitter
Αγαπάω την Αθήνα όταν είναι ηλιόλουστη και ζεστή. Μου αρέσουν οι σκονισμένες αγορές, το χάος που την περιτριγυρίζει, τα χρώματα...


Το τελευταίο πράγμα που θα περίμενες από μια σύγχρονη ιταλική μπάντα είναι να γράφει κομμάτια που να μιλάνε για θάνατο, αυτοκτονία και μαύρα σκοτάδια. Κάτι δεν σου κολλάει, το εκρηκτικό ταμπεραμέντο που έχουν οι Ιταλοί δεν ταιριάζει με τόση μιζέρια, κι ας έχουν κάνει ζοφερά κινηματογραφικά αριστουργήματα.


Οι Spiritual Front, όμως, είναι μια τέτοια μπάντα, ζοφερή και μηδενιστική. Σχηματίστηκαν το 1999 στη Ρώμη από τον Simone Salvatori, που είναι και η ψυχή του συγκροτήματος. Παίζει κιθάρα και τραγουδάει κυρίως στα αγγλικά και πολύ πιο σπάνια στα ιταλικά.

Μου αρέσει η αντίθεση μεταξύ της αυτοκτονίας και της ποπ. Η αυτοκτονία είναι κάτι σκληρό, απόλυτο. Είναι ένας συνειδητός θάνατος. Η ποπ είναι ίσως κάτι οικείο, εύκολο, δραματικά δημοφιλές.


Στην αρχή είχαν ένα μικρό, αλλά φανατικό κοινό και μουσικά τους κατέτασσαν στη νεοκλασική ροκ, με στοιχεία μελαγχολικού φολκ αλλά και ταγκό! Ο ήχος τους, ωστόσο, εξελίχθηκε και συνεχίζει να εξελίσσεται με τα χρόνια και πλέον πλησιάζει στο ύφος τραγουδοποιών όπως ο Nick Cave και ο Scott Walker και γκρουπ όπως οι Swans. Σε κάποια φάση, μάλιστα, συνεργάστηκαν και με την ορχήστρα του Μορικόνε για ένα από τα άλμπουμ τους. Μερικοί τους χαρακτηρίζουν «mafia folk», ακριβώς λόγω της ιταλικής καταγωγής τους. Το άνοιγμά τους σε μεγαλύτερο κοινό ήρθε όταν το κομμάτι τους «The gift of life» εμφανίστηκε στο σάουντρακ της ταινίας Saw II. Έτσι, η μουσική τους έγινε γνωστή στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Πλέον, τα κομμάτια τους ακούγονται σε τηλεοπτικές σειρές, κάτι που για ένα συγκρότημα θεωρείται μεγάλη επιτυχία.


Οι ίδιοι, πάντως, υποστηρίζουν ότι η μουσική που παίζουν είναι «nihilistic suicide pop» και αυτό είναι το πρώτο πράγμα που αναφέρει ο Salvatori. «Μου αρέσει η αντίθεση μεταξύ της αυτοκτονίας και της ποπ. Η αυτοκτονία είναι κάτι σκληρό, απόλυτο. Είναι ένας συνειδητός θάνατος. Η ποπ είναι ίσως κάτι οικείο, εύκολο, δραματικά δημοφιλές» λέει. Ο Salvatori θα παίξει μόνος του, χωρίς την μπάντα του, στην Ελλάδα το Σάββατο 19 Μαρτίου, ως special guest των Dive από το Βέλγιο.

Ο Simone Salvatori αγαπάει τη λιακάδα της Αθήνας Facebook Twitter
Στην Ιταλία, οι ειδήσεις μας λένε ότι η κατάσταση φτιάχνει, αλλά νομίζω ότι όλα είναι ένα μάτσο σκατά. Βλέπω θετικά αυτή την προσέγγιση, απλώς ελπίζω οι Ιταλοί να ξυπνήσουν κάποια στιγμή...


Όταν εμφανίζομαι σόλο, παίζω έτσι κι αλλιώς κομμάτια των Spiritual Front, αλλά με έναν πιο ενδόμυχο τρόπο. Είναι σαν ένα είδος γυμνής εξομολόγησης. Οι Spiritual Front, ως συγκρότημα, είναι πιο ροκ και έχουν μεγαλύτερη επίδραση στον νέο κόσμο. Και τα δύο, όμως, είναι κάτι προσωπικό, για διαφορετικούς λόγους. Κάτι που βγαίνει εντελώς από μέσα μου. Είναι δύσκολο να πω από πού αντλώ έμπνευση για τους στίχους και τη μουσική που γράφω. Η ζωή μου είναι πολύ κατεστραμμένη και έντονη», γελάει και συνεχίζει, «βέβαια, ακόμη μου δίνει αρκετές αναφορές, εκτός από ανέκδοτα. Φαντάσου, το χειρότερο πράγμα που άκουσα πρόσφατα ήταν ότι θα βρω φιλενάδα. Επίσης, το σινεμά (που είναι μια δυνατή σπουδή πάνω στη ζωή, όταν είναι υψηλής ποιότητας και ειλικρινές) και τα θέματα γύρω από τη σεξουαλικότητα είναι κι αυτά μεγάλη πηγή έμπνευσης». Είναι γνωστή η αγάπη του για το σινεμά, και ιδιαίτερα για τις πιο ακραίες ταινίες. Δεν είναι περίεργη η ιδιαίτερη προτίμηση που τρέφει για το σινεμά του Παζολίνι, και συγκεκριμένα για το Σαλό, που φαίνεται πως τον έχει επηρεάσει πάρα πολύ στον τρόπο σκέψης του. «Αυτή η ταινία είναι μια σύμπραξη δύο κορυφαίων πνευμάτων, του Ντε Σαντ και του Παζολίνι. Βρίσκεται στην κορυφή της λίστας, αν ψάχνεις να βρεις κάτι σχετικά με την εσωτερική εξαχρείωση και ανηθικότητα του ανθρώπου. Παράλληλα, βέβαια, εξερευνά περισσότερο απ' οτιδήποτε άλλο στον κινηματογράφο την αληθινή ανθρώπινη φύση, από το πιο χαμηλό σημείο της διαστροφής μέχρι το υψηλότερο επίπεδο ευφυΐας και πνευματικότητας. Απεικονίζει συνολικά τι μπορεί να γίνει ο άνθρωπος. Τελευταία, είδα το Club του Πάμπλο Λαραΐν και μου άρεσε για τον ίδιο λόγο που μου άρεσε το Σαλό, επειδή δείχνει ένα διαφορετικό κομμάτι της ανθρώπινης φύσης, τη θέληση, τη μετάνοια, την εκδίκηση, τον οίκτο, τα ασταμάτητα σαρκικά ένστικτα. Αυτός είναι ο κινηματογράφος που προτιμώ».


Τον ρωτάω πώς αισθάνεται που θα παίξει στην Αθήνα. «Αγαπάω την Αθήνα όταν είναι ηλιόλουστη και ζεστή. Μου αρέσουν οι σκονισμένες αγορές, το χάος που την περιτριγυρίζει, τα χρώματα. Η αντίθεση μεταξύ του ένδοξου παρελθόντος και της πρόσφατης οικονομικής κρίσης και της εξαθλίωσης είναι απίστευτη. Μου αρέσει το καυτό ελληνικό αίμα όταν είναι η ώρα να επαναστατήσει και να αγωνιστεί. Στην Ιταλία, οι ειδήσεις μας λένε ότι η κατάσταση φτιάχνει, αλλά νομίζω ότι όλα είναι ένα μάτσο σκατά. Βλέπω θετικά αυτή την προσέγγιση, απλώς ελπίζω οι Ιταλοί να ξυπνήσουν κάποια στιγμή. Σύντομα, όχι το 2089!».


«Τι θα έκανες αν δεν ασχολιόσουν με τη μουσική;». «Είναι δύσκολο να πω. Μου αρέσουν το σινεμά και το θέατρο, οπότε ίσως θα γινόμουν ένας πολύ κακός ηθοποιός».

Info:

O Simone Salvatori θα εμφανιστεί το Σάββατο 19 Μαρτίου στο Death Disco (Ωγύγου 16 και Λεπενιώτου, Ψυρρή), στο πλαίσιο της συναυλίας των Βέλγων Dive. Είσοδος: €10-15

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ