Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
LIGHTBOX

Το σεξ των αρχαίων ημών, (πολύ) πριν τον Βαλεντίνο

Προσπαθώντας να αποφύγουμε μία από τις πιο κιτς γιορτές της χρονιάς, ανατρέχουμε στην ελεύθερη και απολύτως σέξι ελληνική αρχαιότητα

Αττική ερυθρόμορφη κύλικα

Μουσείο του Λούβρου, τμήμα Ελληνικών, Ετρουσκικών και Ρωμαϊκών Αρχαιοτήτων

περ. 510 π.Χ.

Η εξωτερική επιφάνεια του αγγείου κοσμείται με πολλαπλές ερωτικές σκηνές, στις οποίες συμμετέχουν δύο ή τρία πρόσωπα, και αποδίδει με βίαιο τρόπο διάφορες σεξουαλικές πρακτικές, όπως η πεολειχία και ο σοδομισμός(;).
Η εξωτερική επιφάνεια του αγγείου κοσμείται με πολλαπλές ερωτικές σκηνές, στις οποίες συμμετέχουν δύο ή τρία πρόσωπα, και αποδίδει με βίαιο τρόπο διάφορες σεξουαλικές πρακτικές, όπως η πεολειχία και ο σοδομισμός(;).

 

 

Πώμα ερυθρόμορφης πυξίδας (τύπου D)

Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

περ.430-420 π.Χ. (Άγνωστης προέλευσης)

Ένας φτερωτός και εν πλήρει στύσει φαλλός εισέρχεται στο μεσαίο από τα τρία γυναικεία αιδοία.
Ένας φτερωτός και εν πλήρει στύσει φαλλός εισέρχεται στο μεσαίο από τα τρία γυναικεία αιδοία.

 

 

Αττική ερυθρόμορφη κύλικα

Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Ταρκύνιας

490-480 π.Χ.

Η κύλικα διακοσμείται μόνο στο εσωτερικό μετάλλιο: γυμνή γυναικεία μορφή αποδίδεται όρθια προς δεξιά, κρατώντας στο προτεταμένο αριστερό χέρι ένα αγγείο (εξάλειπτρον), μπροστά της οκλαδόν μια άλλη γυμνή γυναικεία μορφή, η οποία της αγγίζει τον μηρό με το αριστερό χέρι και την ηβική περιοχή με το δεξί.
Η κύλικα διακοσμείται μόνο στο εσωτερικό μετάλλιο: γυμνή γυναικεία μορφή αποδίδεται όρθια προς δεξιά, κρατώντας στο προτεταμένο αριστερό χέρι ένα αγγείο (εξάλειπτρον), μπροστά της οκλαδόν μια άλλη γυμνή γυναικεία μορφή, η οποία της αγγίζει τον μηρό με το αριστερό χέρι και την ηβική περιοχή με το δεξί.

 

 

Αττική μελανόμορφη πελίκη

Από τη Γέλα, νεκρόπολη Capo Soprano, Συρακούσες

525-500 π.Χ.

Η δευτερεύουσα όψη του αγγείου κοσμείται με έναν γενειοφόρο, γυμνό και ιθυφαλλικό Σάτυρο, αποδοσμένο προς αριστερά, ο οποίος καταδιώκει –με προτεταμένα τα χέρια– μια Μαινάδα.
Η δευτερεύουσα όψη του αγγείου κοσμείται με έναν γενειοφόρο, γυμνό και ιθυφαλλικό Σάτυρο, αποδοσμένο προς αριστερά, ο οποίος καταδιώκει –με προτεταμένα τα χέρια– μια Μαινάδα.

 

 

Αττική ερυθρόμορφη κύλικα

Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Ταρκύνιας

480-460 π.Χ.

Πάνω σε μια κλίνη, το στρώμα της οποίας διακοσμείται με τεθλασμένα μοτίβα, αποδίδεται σκηνή ερωτικής συνεύρεσης: μια γυμνή γυναικεία μορφή, με ταινία στα μαλλιά, ακουμπά την πλάτη της σε μεγάλο προσκεφάλι και ανασηκώνει τα σκέλη της, φέρνοντάς τα πάνω από τους ώμους ενός γενειοφόρου, φαλακρού άνδρα που φέρει στεφάνι στην κεφαλή και βρίσκεται γονατιστός αντίκρυ της.
Πάνω σε μια κλίνη, το στρώμα της οποίας διακοσμείται με τεθλασμένα μοτίβα, αποδίδεται σκηνή ερωτικής συνεύρεσης: μια γυμνή γυναικεία μορφή, με ταινία στα μαλλιά, ακουμπά την πλάτη της σε μεγάλο προσκεφάλι και ανασηκώνει τα σκέλη της, φέρνοντάς τα πάνω από τους ώμους ενός γενειοφόρου, φαλακρού άνδρα που φέρει στεφάνι στην κεφαλή και βρίσκεται γονατιστός αντίκρυ της.

 

 

Φαλλόσχημο λεοντόμορφο καμπανάκι (tintinnabulum)

Από την Πομπηία, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Νάπολης

1ος αι. μ.Χ.

Το tintinnabulum (καμπανάκι) –ένα είδος φυλαχτού ενάντια στις κακοτυχίες– αποδίδεται με τη μορφή φτερωτού φαλλού με μικρά αυτιά και ορθωμένη φαλλόσχημη ουρά.
Το tintinnabulum (καμπανάκι) –ένα είδος φυλαχτού ενάντια στις κακοτυχίες– αποδίδεται με τη μορφή φτερωτού φαλλού με μικρά αυτιά και ορθωμένη φαλλόσχημη ουρά.

 

 

Αττική ερυθρόμορφη πελίκη

Δημοτική Συλλογή, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Ταρκύνιας

500-480 π.Χ.

Β’ όψη: Η γυναικεία μορφή, με ανασηκωμένο το ένδυμά της και αποκαλυμμένα τα νώτα της, γέρνει το πανωκόρμι εμπρός και στρέφει την κεφαλή της πίσω, κοιτάζοντας τον ιθυφαλλικό και κισσοστεφή γενειοφόρο άνδρα, ο οποίος ετοιμάζεται να συνευρεθεί μαζί της.
Β’ όψη: Η γυναικεία μορφή, με ανασηκωμένο το ένδυμά της και αποκαλυμμένα τα νώτα της, γέρνει το πανωκόρμι εμπρός και στρέφει την κεφαλή της πίσω, κοιτάζοντας τον ιθυφαλλικό και κισσοστεφή γενειοφόρο άνδρα, ο οποίος ετοιμάζεται να συνευρεθεί μαζί της.

 

 

Πήλινο πτερωτού Άττιος-Έρωτα

Μέσα 1ου αι. π.Χ.

Ο Θεός απεικονίζεται όρθιος. Φέρει αχειρίδωτο ανατολίτικο ένδυμα ψηλά ζωσμένο, με μετάλλιο-κομβίο κάτω από το στήθος, όπου και ανοίγει σε δύο πτερύγια, αποκαλύπτοντας γυμνή την κοιλιά και την ήβη.
Ο Θεός απεικονίζεται όρθιος. Φέρει αχειρίδωτο ανατολίτικο ένδυμα ψηλά ζωσμένο, με μετάλλιο-κομβίο κάτω από το στήθος, όπου και ανοίγει σε δύο πτερύγια, αποκαλύπτοντας γυμνή την κοιλιά και την ήβη.

 

Τελείωσε το Πολιτικό της Νομικής και συνέχισε τις σπουδές του στη Νέα Υόρκη. Συνεργάζεται με την LIFO από το 2010
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

VIDEOS/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ