Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη θα σε ταξιδέψει στην Ελλάδα μιας άλλης εποχής Facebook Twitter

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη θα σε ταξιδέψει στην Ελλάδα μιας άλλης εποχής

0

Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκθεση εγκαινιάζεται στις 6 Μαρτίου στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού με τίτλο «Ταξίδια στην Ελλάδα (15ος-19ος αιώνας). Μουσείο Μπενάκη - Συλλογή Ευστάθιου Φινόπουλου».


Στόχος της έκθεσης είναι, μέσα από προσεκτικά επιλεγμένα και αντιπροσωπευτικά έργα, να συστήσει στο ευρύτερο κοινό τη Συλλογή του Ευστάθιου I. Φινόπουλου, την οποία ο συλλέκτης έχει δωρίσει στο μουσείο, εξακολουθώντας να έχει την εποπτεία της.


Ο ελλαδικός χώρος, ήδη από την εποχή της Αναγέννησης, ασκούσε ιδιαίτερη γοητεία στους Ευρωπαίους διανοητές, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι να αποφασίζουν να γνωρίσουν από κοντά τον τόπο που γέννησε τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.

Οι περιηγητές θέλησαν να μοιραστούν αυτή την ξεχωριστή εμπειρία τους, αφήνοντας πίσω τους πολυάριθμες εκδόσεις και αναρίθμητα ζωγραφικά έργα, τα οποία αναζήτησε με συνέπεια ο Ευστάθιος Ι. Φινόπουλος.


Οι περιηγητές θέλησαν να μοιραστούν αυτή την ξεχωριστή εμπειρία τους, αφήνοντας πίσω τους πολυάριθμες εκδόσεις και αναρίθμητα ζωγραφικά έργα, τα οποία αναζήτησε με συνέπεια ο Ευστάθιος Ι. Φινόπουλος.


Η συλλογή, της οποίας η συγκρότηση ξεκίνησε από τη δεκαετία του 1960 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, θεωρείται μία από τις σημαντικότερες του είδους της διεθνώς και διακρίνεται για τη μεγάλη ποικιλία των επανεκδόσεων και των χαρακτικών της.

 

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη θα σε ταξιδέψει στην Ελλάδα μιας άλλης εποχής Facebook Twitter
Άποψη των Δαρδανελλίων (Vue d’optique). Επιχρωματισμένο χαρακτικό, που προοριζόταν για δημόσια προβολή μέσω ειδικού εξοπλισμού. Χαράκτης: Georg Balthasar Probst. 1780. Μουσείο Μπενάκη – Συλλογή Ευστάθιου Φινόπουλου

Η έκθεση διαρθρώνεται σε δύο άξονες που επικεντρώνονται στο φαινόμενο του περιηγητισμού και στη μακρά συλλεκτική και ερευνητική δραστηριότητα του Ευστάθιου I. Φινόπουλου, ο οποίος συγκέντρωσε με επιμέλεια και γνώση το πολύτιμο υλικό της συλλογής του, που περιλαμβάνει κυρίως ιστορικές και περιηγητικές εκδόσεις.

 
Ο επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να δει σπάνιες εκδόσεις, χειρόγραφους χάρτες, λιτά χαρακτικά και ζωγραφικά έργα, καθώς και σημαντικά ιστορικά τεκμήρια, αρχειακό υλικό και φωτογραφίες.


Από το φανταστικό στοιχείο και τον αυτοσχεδιασμό των πρώτων αιώνων μέχρι την ακριβή αποτύπωση τους νεότερους χρόνους, αναδεικνύεται η πολύπλευρη εικόνα του ταξιδιού, καθώς και οι πολλαπλές ταυτότητες των περιηγητών στον ευρύτερο ελλαδικό χώρο από τον 15ο έως τον 19ο αιώνα.

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη θα σε ταξιδέψει στην Ελλάδα μιας άλλης εποχής Facebook Twitter
Δημόσιος περίπατος στο Keaghid-Khane (Γλυκά Νερά), στα περίχωρα της Κωνσταντινούπολης.Χαλκογραφία. Ignace Mouradja d’Ohsson, Tableau général de l'Empire Othoman: divisé en deux parties, dont l'une comprend la législation Mahométane, l'autre, l'histoire de l'Empire Othoman… Tome second, Del’Imprimerie de Monsieur, Παρίσι 1790. Αντίτυπο πολυτελείας, χωρίς υπομνηματισμό (“before letters”), το οποίο ανήκε στον βασιλιά της Σουηδίας Charles Bernadotte XV. Μουσείο Μπενάκη – Συλλογή Ευστάθιου Φινόπουλου
Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη θα σε ταξιδέψει στην Ελλάδα μιας άλλης εποχής Facebook Twitter
Η Πύλη του Αδριανού (λεπτομέρεια). Σχέδιο με μολύβι του Franz Tarone. Ο Tarone, που καταγόταν από τη Νότιο Γερμανία, ήρθε στην Ελλάδα το 1834 και κατατάχθηκε στον ελληνικό στρατό ως υπαξιωματικός. Εκπόνησε σχέδια για τα αρχαία μνημεία της Αθήνας, τα πρωτότυπα των οποίων αγόρασε ο Όθωνας γύρω στα 1840. Μουσείο Μπενάκη – Συλλογή Ευστάθιου Φινόπουλου
Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη θα σε ταξιδέψει στην Ελλάδα μιας άλλης εποχής Facebook Twitter
Ο βομβαρδισμός της Ακρόπολης από τον Francesco Morosini το 1687. Σπάνιο μονόφυλλο τυπωμένο στη Βενετία από τον Girolamo Albrizzi. Μουσείο Μπενάκη – Συλλογή Ευστάθιου Φινόπουλου
Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη θα σε ταξιδέψει στην Ελλάδα μιας άλλης εποχής Facebook Twitter
Άποψη του Ηρακλείου (Candia, Χάνδακας). Επιχρωματισμένη ξυλογραφία. Bernard von Breydenbach, Reise ins Hellige Land, E. Rauwich, Mainz. Τυπώθηκε στις 21 Ιουνίου 1486. Μουσείο Μπενάκη – Συλλογή Ευστάθιου Φινόπουλου
Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη θα σε ταξιδέψει στην Ελλάδα μιας άλλης εποχής Facebook Twitter
Ελληνίδα αστή στα διαμερίσματά της. Αποσπασμένη χαλκογραφία, σχέδιο του J.B. van Mour. Διακρίνονται ανάγλυφες χρυσίζουσες λεπτομέρειες στα κοσμήματα και στη ζώνη. Charles de Ferriol, Recueil de cent estampes représentant differentes nations du Levant... Chez Le Hay, Chez Duchange, Παρίσι 1714. Μουσείο Μπενάκη - Συλλογή Ευστάθιου Φινόπουλου
Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη θα σε ταξιδέψει στην Ελλάδα μιας άλλης εποχής Facebook Twitter
Jules M.V. vicomte de Sinety, Ανάβαση στον Ταΰγετο, Υδατογραφία. 1845. Μουσείο Μπενάκη - Συλλογή Ευστάθιου Φινόπουλου

Ιnfo:

Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Κουμπάρη 1, Κολωνάκι, 210 3671000

Διάρκεια: 7/3-29/4

Ώρες λειτουργίας: Τετάρτη, Παρασκευή: 10:00-18:00

Πέμπτη, Σάββατο: 10:00-00:00

Κυριακή: 10:00-16:00

Εισιτήρια: 7, 5 ευρώ

Εικαστικά
0

Κορίνα Φαρμακόρη

Γεννήθηκε, μεγάλωσε και ζει στη Σαλαμίνα. Σπούδασε Φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και εργάζεται ως εκπαιδευτικός.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Αθήνα μέσα από τα μάτια ενός σπουδαίου μελετητή και αθηναιολάτρη

Αρχαιολογία & Ιστορία / Η Αθήνα μέσα από τα μάτια ενός σπουδαίου μελετητή και αθηναιολάτρη

Σημειώσεις μιας ζωής του Κώστα Μπίρη για την πολεοδομική ιστορία της πρωτεύουσας με αφορμή την κυκλοφορία της έκδοσης «Νέα Αθήνα - Πρωτεύουσα του Ελληνισμού»
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ήξερες ότι υπάρχει Μουσείο Πληροφορικής στην Αθήνα;

Τech & Science / Ήξερες ότι υπάρχει Μουσείο Πληροφορικής στην Αθήνα;

Με περισσότερους από 280 ηλεκτρονικούς υπολογιστές, 1.500 περιοδικά και πάνω από 4.500 αντικείμενα από τον χώρο της πληροφορικής, η συλλογή του μουσείου προσφέρει ένα νοσταλγικό ταξίδι στο τεχνολογικό παρελθόν
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ