Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
 
Θεόκλητος Τριανταφυλλίδης, How To Everything, 2016

Οι 10 εικαστικές εκθέσεις που αξίζουν το φθινόπωρο

Η πρώτη έκθεση του σπουδαίου Mike Kelley στην Αθήνα, αφίσες εμπνευσμένες από το έργο του Τουλούζ-Λοτρέκ και πολλή ακόμη σύγχρονη τέχνη
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ 18.9.2017

Tέο Τριανταφυλλίδης - «Pretzel Twist»

The Breeder

Με τον υπέροχο τίτλο το «στρίψιμο του πρέτζελ», που είναι εμπνευσμένος από το έργο του «Prometheus» (2017), στο οποίο ένα περιστέρι καταδιώκει ένα πρέτζελ για να το φάει και το πρέτζελ στρίβει και τουμπάρει για να γλιτώσει από τα τσιμπήματα του λαίμαργου πουλιού, ο καλλιτέχνης που γεννήθηκε το 1988 και είναι απόφοιτος της Σχολής Αρχιτεκτόνων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με μεταπτυχιακές σπουδές Καλών Τεχνών στο UCLA, παρουσιάζει, στην πρώτη του ατομική έκθεση στην Αθήνα, μια σειρά από έργα προσομοίωσης (live simulation), εικονικής πραγματικότητας (virtual reality) και ψηφιακές εκτυπώσεις, τα οποία συχνά αναφέρονται στην παράδοση της νεκρής φύσης στη ζωγραφική και συνιστούν αυτοτελείς αφηγήσεις.

The Breeder, Ιάσονος 45, Αθήνα

Aπό 21/9 έως 21/10/2017

 

«Mike Kelley: Fortress of Solitude»

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Mike Kelley, Kissing Kidneys, 1989
Mike Kelley, Kissing Kidneys, 1989

 

Στη σύντομη ζωή του –από το 1954 μέχρι την αυτοκτονία του το 2012– ο Mike Kelley αναγνωρίστηκε ως ένας από τους καλλιτέχνες που επηρέασαν και αναδιαμόρφωσαν την τέχνη κατά το τελευταίο τέταρτο του 20ού αιώνα. Η δουλειά του απλώθηκε προς κάθε κατεύθυνση όσον αφορά το στυλ, τις τεχνικές, τα μέσα και τα υλικά παραγωγής και άγγιξε όλα τα ζητήματα που θέτει το τερατώδες εσώτερο εγώ. Ο Kelley γοητευόταν από τη διαρκή ικανότητά μας να συντηρούμε τον εαυτό μας, τρέφοντάς τον με επιβεβλημένες παραποιημένες αναμνήσεις από το παρελθόν μας. Έτσι, τα έργα του θα μπορούσαν να περιγραφούν και ως περίπλοκα ψυχοδράματα του εγώ, με κυρίαρχο θέμα την αναπόφευκτη και πάντα συναρπαστική πορεία προ την ολοκλήρωση της διαφθοράς της αθωότητας και της αγνότητάς του. Θα έλεγε κάποιος ότι όλα τους έχουν κάπου κρυμμένο το κοκαλάκι της νυχτερίδας κι έτσι είναι αδύνατον να μην τα αγαπά ο κόσμος. Η έκθεση είναι η νέα παραγωγή του οργανισμού ΝΕΟΝ και η πρώτη ατομική αναδρομική του καλλιτέχνη που παρουσιάζεται στην Ελλάδα. Θα περιλαμβάνει χαρακτηριστικά έργα από ολόκληρο το φάσμα της δουλειάς του και την επιμέλειά της έχει αναλάβει ο Douglas Fogle, ένας αξιοσημείωτος Αμερικανός συγγραφέας και επιμελητής στον χώρο των εικαστικών τεχνών.

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Νεοφύτου Δούκα 4, Κολωνάκι

Από 16/11/17 έως 25/2/18

 

Αφιέρωμα στον Τουλούζ-Λοτρέκ

Μουσείο Μπενάκη, Κτίριο οδού Πειραιώς

Η έκθεση αφίσας, που παρουσιάστηκε πριν από 16 χρόνια στο Παρίσι με αφορμή την επέτειο των 100 ετών από τον θάνατο του Ανρί ντε Τουλούζ-Λοτρέκ, η οποία έκτοτε κάνει τον γύρο του κόσμου με τεράστια επιτυχία, καταφθάνει στην Αθήνα. Εκατό σπουδαίοι γραφίστες απ' όλο τον κόσμο έχουν σχεδιάσει από μια αφίσα ως φόρο τιμής στον Γάλλο μετρ της ηδονιστικής απεικόνισης του κεφιού στη Μονμάρτη της Μπελ Επόκ. Μαζί τους θα εκτεθούν στην Αθήνα 16 αντίστοιχες αφίσες Ελλήνων συναδέλφων τους, καθώς και πέντε πρωτότυπες αφίσες του Τουλούζ-Λοτρέκ και μία του Πιερ Μπονάρ από τη συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτζου. Το όλον πλαισιώνεται από έκθεση προσωπογραφιών του Τουλούζ-Λοτρέκ που φιλοτέχνησαν οι φοιτητές της Σχολής Βακαλό.

Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138

Aπό 25/9 έως 12/11/2017

 

Zhang Yexing

Γκαλερί Bernier/Eliades

Zhang Yexing
Zhang Yexing

 

Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση στην Ευρώπη του Kινέζου καλλιτέχνη Zhang Yexing, ο οποίος γεννήθηκε το 1981 και θεωρείται από τους σημαντικότερους της γενιάς του. Στη ζωγραφική του απεικονίζονται αντικείμενα από το εργαστήριό του, σε συνθέσεις που τους αποδίδουν μια απλότητα και μια σκληρότητα, αλλά και τη δυναμική που διαμορφώνουν η μοναξιά και η επιθυμία για τον άλλο, όπως τις έχουμε δει να φιγουράρουν, ας πούμε, στις ταινίες του Wong Kar-Wai.

Γκαλερί Bernier/Eliades, Επταχάλκου 11, Θησείο

Aπό 28/9 έως 14/11/2017

 

Slavs and Tatars - «E-Z Chasm»

Kalfayan Galleries

Η έκθεση αυτή θα είναι η πρώτη τους στην Ελλάδα και θα περιλαμβάνει νέα έργα τους.
Η έκθεση αυτή θα είναι η πρώτη τους στην Ελλάδα και θα περιλαμβάνει νέα έργα τους.

 

Οι Slavs and Tatars είναι μια εικαστική κολεκτίβα που ιδρύθηκε το 2006 και έχει τρεις βασικές δραστηριότητες: εκθέσεις, εκδόσεις βιβλίων και διαλέξεις. Αντικείμενό τους είναι η Ευρασία, η γεωγραφική περιοχή ανατολικά του (πρώην) Τείχους του Βερολίνου και δυτικά του Σινικού Τείχους. Η έκθεση αυτή θα είναι η πρώτη τους στην Ελλάδα και θα περιλαμβάνει νέα έργα τους, εμπνεόμενα από πρακτικές και φαινόμενα που συνδέονται με την πίστη και λίγο-πολύ ανιχνεύονται ως κοινά όλων των θρησκειών στο εύρος της περιοχής που μελετούν. Θα παρουσιάσουν επίσης έργα παλιότερης σειράς τους με τον τίτλο «ανάποδη Τζιχάντ», που φωτίζουν με απρόσμενο τρόπο τη σύνδεση της Γερμανίας με μουσουλμανικές περιοχές την περίοδο του Α' Παγκοσμίου Πολέμου.

Kalfayan Galleries, Χάριτος 11, Κολωνάκι

Aπό 28/9 έως 27/10/2017

 

Chrysanne Stathacos (και Hunter Reynolds) - «ΠΥΘΙΑ»

The Breeder

Stathacos, Rose Mirror
Stathacos, Rose Mirror

 

Για την πρώτη ατομική της έκθεση στην Αθήνα η ελληνικής καταγωγής Αμερικανίδα καλλιτέχνις δημιουργεί μια εγκατάσταση με πέταλα τριαντάφυλλων που κυκλώνουν γλυκά πολύχρωμους καθρέφτες και ένα μπρούντζινο ειδώλιο της Πυθίας, για να σχηματίσουν ένα πολύχρωμο μάνταλα, δηλαδή μια γεωμετρική μορφή συμβολικής απεικόνισης του σύμπαντος. Η εγκατάσταση και οι περφόρμανς που θα την πλαισιώσουν αναφέρονται στην πραγματικότητα των μεταβολών που επιφέρουν η ηλικία, η φθορά και η μοναξιά. Παράλληλα, θα προβάλλεται και βίντεο της περφόρμανς «The Banquet» που πραγματοποίησε η καλλιτέχνις σε συνεργασία με τον Hunter Reynolds το 1992.

The Breeder, Ιάσονος 45, Αθήνα

Aπό 21/9 έως 21/10/2017

 

Alfredo Romano - «Angelis suis mandavit de te»

Βυζαντινό Μουσείο

Alfredo Romano
Alfredo Romano

 

Ο Alfredo Romano γεννήθηκε στις Συρακούσες της Σικελίας, όπου ζει και εργάζεται. Η έκθεσή του οργανώνεται από την Galleria Giorgio Persano-Torino και θα περιλαμβάνει έργα του από το τέλος της δεκαετίας του '80 μέχρι σήμερα, επιλεγμένα έτσι ώστε να δημιουργείται ένας διάλογος μεταξύ αυτών και των μόνιμων εκθεμάτων του μουσείου. «Το έργο μου είναι σαν μια λιτανεία, μια προσευχή που αμφιταλαντεύεται και διαρθρώνεται ανάμεσα στην αποκάλυψη (φως) και στην απόκρυψη (σκιά)» λέει ο καλλιτέχνης. Ο λατινικός τίτλος της έκθεσης σημαίνει, σε ελεύθερη απόδοση στα ελληνικά, «έχει διατάξει τους αγγέλους του να σε φροντίσουν» και είναι μάλλον πολύ ταιριαστός για μια δουλειά που παρουσιάζεται στον συγκεκριμένο χώρο και επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στις αντιφάσεις ανάμεσα στη ζωή στη Magna Graecia και στη σημερινή εποχή.

Βυζαντινό Μουσείο, Βασ. Σοφίας 22, Αθήνα

Από 12/9 έως 12/11/2017

 

Ναταλία Μαντά «Ε.Σ.Α.Ε.Ι»

Αίθουσα Τέχνης Καππάτος

Ναταλία Μαντά
Ναταλία Μαντά

 

Ο τίτλος της έκθεσης είναι το ακρωνύμιο που προκύπτει από τις ονομασίες των πέντε εικαστικών εγκαταστάσεων που παρουσιάζονται, Επιστροφή, Σιωπή, Αγωνία, Επανάληψη, Ιnertia of the King, οι οποίες συνοψίζουν μια γλυπτική αναζήτηση και μελέτη του χώρου από την καλλιτέχνιδα την τελευταία πενταετία. Επίσης, ο τίτλος αυτός υποδηλώνει μια έρευνά της που δεν τελειώνει, καθώς το κυρίαρχο αίτημα είναι η διαρκής αναζήτηση των εννοιών της μεταμόρφωσης και του αόρατου. Η Ναταλία Μαντά είναι απόφοιτος της ΑΣΚΤ και αυτή είναι η πρώτη της ατομική έκθεση.

Αίθουσα Τέχνης Καππάτος, Αθηνάς 12, Μοναστηράκι

Από 5/10 μέχρι 25/11/2017

 

Μαρία Καραχρήστου - «Idiosyncratic fold»

Aίθουσα Tέχνης «ε κ φ ρ α σ η – γιαννα γραμματοπουλου»

Μαρία Παπαχρήστου, Spazio Grande
Μαρία Παπαχρήστου, Spazio Grande

 

Με αφορμή τον Gilles Deleuze, που στο βιβλίο «Η πτύχωση», ο Leibniz και το μπαρόκ αντιλαμβάνεται τον κόσμο ως ένα σύμπαν άπειρων πτυχώσεων και επιφανειών που διπλώνονται και αναδιπλώνονται επ' άπειρον, η καλλιτέχνις διερευνά τη μορφή της πτύχωσης με τη ματιά κάποιου που αναζητά να την αντιληφθεί ως τόπο στον χώρο για να οδηγηθεί τελικά προς την ιδέα ότι η πανταχού παρούσα πτύχωση αποτελεί μια υπαρξιακή φαντασιακή κατασκευή. Τα έργα της Μαρίας Καραχρήστου, η οποία είναι αριστούχος της Σχολής Καλών Τεχνών της Φλωρεντίας, με μεταπτυχιακές σπουδές στον Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, εντάσσονται στο φάσμα της ζωγραφικής αφαίρεσης.

Aίθουσα Tέχνης «ε κ φ ρ α σ η – γιαννα γραμματοπουλου», Βαλαωρίτου 9β, Αθήνα

Από 14/9 έως 7/10/2017

 

«ΧΡΗΜΑ. Σύμβολα απτά στην Αρχαία Ελλάδα»

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Χάλκινο αναθηματικό ειδώλιο γλαύκας, 5ος αι. π.Χ. © Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (φωτο. Ε. Μίαρη)
Χάλκινο αναθηματικό ειδώλιο γλαύκας, 5ος αι. π.Χ. © Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (φωτο. Ε. Μίαρη)

 

Το μουσείο διοργανώνει σε συνεργασία με τη Νομισματική Συλλογή της Alpha Bank αρχαία νομίσματα που προέρχονται από τα τέλη του 7ου αι. π.Χ μέχρι και την ρωμαϊκή περίοδο. Πρόκειται για μια αρχαιολογική έκθεση που πλαισιώνεται και από άλλα αρχαιολογικά ευρήματα πέραν των νομισμάτων. Ωστόσο, αναμένεται ότι θα έχει μεγάλο εικαστικό ενδιαφέρον, δεδομένων των αναφορών και των ερμηνειών των συμβόλων που φέρουν τα νομίσματα και της άμεσης και διαρκούς σύνδεσής τους με την ανθρώπινη καθημερινότητα και ύπαρξη.

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Νεοφύτου Δούκα 4, Κολωνάκι

Νοέμβριος 2017

 

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Βιολογία και Γεωλογία στη Γαλλία και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Παλαιοντολογία. Το 1992, εγκατέλειψε την επιστήμη του για να ασχοληθεί κυρίως με μεταφράσεις και επιμέλειες λογοτεχνικών κειμένων, καθώς και με την αρθρογραφία συνεργαζόμενος ως ανεξάρτητος δημοσιογράφος με διάφορα έντυπα, αποκλειστικά και μόνο ποικίλης ύλης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

VIDEOS/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ