Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
 

Υπατία, η γυναίκα - σύμβολο της ισότητας που λάτρεψε την επιστήμη

Σαν σήμερα, στις 8 Μαρτίου του 415 μ.Χ., πεθαίνει με μαρτυρικό τρόπο η Ελληνίδα νεοπλατωνική φιλόσοφος, μαθηματικός και αστρονόμος Υπατία
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ  8.3.2017
Υπατία του Charles William Mitchell, 1885

Η Υπατία γεννήθηκε το 370 μ.Χ. σε μια Αλεξάνδρεια που απείχε πολύ από το να είναι η κοιτίδα του κοσμοπολιτισμού και του πνεύματος, όπως παλαιότερα. Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία γινόταν χριστιανική και οι επιστήμες αντιμετωπίζονταν, στην καλύτερη περίπτωση, με επιφύλαξη. Η Υπατία ήταν κόρη του Θέωνα, του σπουδαίου μαθηματικού και αστρονόμου, μελετητή του Πτολεμαίου και του Ευκλείδη, που καταγράφεται ως ο τελευταίος λόγιος που υπήρξε μέλος του Αλεξανδρινού Μουσείου. Πατέρας και κόρη είχαν αλεξανδρινή υπηκοότητα, γεγονός που ήταν ιδιαίτερο προνόμιο και τους προσέδιδε μεγάλες ελευθερίες. Ο Θέων ήθελε με κάθε τρόπο να γίνει η κόρη του ένα «τέλειο ανθρώπινο ον» και κάτω από την επίβλεψή του η πανέμορφη κοπέλα έλαβε εξαιρετική μόρφωση. Ταξίδεψε στην Αθήνα, όπου σπούδασε στη νεοπλατωνική σχολή του Πλούταρχου του Νεότερου και της κόρης του Ασκληπιγένειας. Παρακολούθησε μαθήματα και στη σχολή του Πρόκλου, ο οποίος την επηρέασε ιδιαίτερα, ενώ σύμφωνα με μεταγενέστερες μαρτυρίες φαίνεται ότι ολοκλήρωσε τις σπουδές της στη σχολή του Ιεροκλή. Με την επιστροφή της στην Αλεξάνδρεια αρχίζει να διδάσκει φιλοσοφία και μαθηματικά, ως επικεφαλής των νεοπλατωνιστών της πόλης, ενώ μελετά διεξοδικά τα μαθηματικά έργα του Διόφαντου και του Απολλώνιου. Η φήμη της ως σπουδαίας φιλοσόφου διαδίδεται ταχύτατα και γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλής τόσο για το αναλυτικό της πνεύμα και τη διαλεκτική της δύναμη όσο και για το μοναδικό της κάλλος. Η ίδια τηρούσε τις αρχές των νεοπλατωνικών, οι οποίοι ήταν ασκητικοί και υπέρμαχοι της αγνότητας, χωρίς ωστόσο να απαιτεί από τους μαθητές της, που ανήκαν σε διάφορες θρησκείες, αντίστοιχη συμπεριφορά. Μαθητές αρχίζουν να έρχονται από όλα τα μέρη της αυτοκρατορίας για να σπουδάσουν φιλοσοφία και η επιρροή της Υπατίας φτάνει μέχρι τη σχολή της Αντιοχείας.

 

Στην ιστορία των επιστημών για δεκαπέντε αιώνες είναι η μοναδική γυναίκα που συναντάμε και η πρώτη που δίδαξε δημόσια, αποτελώντας αδιαμφισβήτητο σύμβολο της ισότητας των φύλων, ούσα ταυτόχρονα και μάρτυρας της γνώσης.


Η εποχή, ωστόσο, δεν ευνοούσε τα ελεύθερα πνεύματα, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και μόνο το γεγονός ότι ήταν γυναίκα ήταν αρκετό για να προκαλέσει τον φθόνο –πόσο μάλλον που οι νεοπλατωνιστές θεωρούνταν το αντίπαλο δέος του χριστιανισμού, τον οποίο οι αυτοκράτορες κατά τη διάρκεια του 4ου αιώνα -με εξαίρεση τον Ιουλιανό- προσπαθούσαν να επιβάλλουν. Στο πλαίσιο του θρησκευτικού και πολιτικού φανατισμού η λατρεία των εθνικών ποινικοποιείται, οι θυσίες απαγορεύονται και οι περιουσίες των ναών αφαιρούνται. Το 391 μ.Χ., με διάταγμα του Θεοδοσίου, παύει να λειτουργεί το Αλεξανδρινό Μουσείο και επιβάλλεται η καταστροφή όλων των εθνικών ναών της πόλης, παρά τις περί του αντιθέτου εκκλήσεις του ρήτορα και σοφιστή Λιβανίου. Την περίοδο 412-415 μ.Χ. αυτοκρατορικός έπαρχος της Αιγύπτου ήταν ο βαφτισμένος χριστιανός Ορέστης, μαθητής και φίλος της Υπατίας, ο οποίος συχνά την συμβουλευόταν για θέματα πολιτείας. Στον πατριαρχικό θρόνο είχε ανέλθει ο Κύριλλος, που είχε θέσει ως στόχο την εκδίωξη όλων των μη ορθοδόξων χριστιανών από την πόλη. Η εβραϊκή κοινότητα της Αλεξάνδρειας ήταν το πρώτο θύμα της πολιτικής του, με αποτέλεσμα την έντονη αντίδραση του έπαρχου. Τότε, για να συμπαρασταθούν στον επίσκοπο έφτασαν στην πόλη πεντακόσιοι μοναχοί, ενώ ένας από αυτούς, ο Αμμώνιος, προσπάθησε να δολοφονήσει τον Ορέστη, χτυπώντας τον στο κεφάλι με μια πέτρα. Ο μοναχός συνελήφθη και αφού πρώτα βασανίστηκε, εκτελέστηκε επί τόπου, οξύνοντας περαιτέρω τα πνεύματα. Η προσπάθεια της Υπατίας να υπερασπιστεί τον έπαρχο προκάλεσε την οργή του Κυρίλλου, ο οποίους φοβούμενος την επιρροή που η φιλόσοφος ασκούσε στην πόλη, την κατηγόρησε για μαύρη μαγεία. Στις 8 Μαρτίου του 415 μ.Χ., καθώς επέστρεφε σπίτι της, η Υπατία δέχτηκε επίθεση από ομάδα ανδρών, οι οποίοι τη σκότωσαν με φρικτό και βασανιστικό τρόπο. Ο χριστιανός ιστορικός του 5ου αιώνα Σωκράτης ο Σχολαστικός γράφει σχετικά: «Όλοι οι άνθρωποι την σεβόταν και την θαύμαζαν για την απλή ταπεινοφροσύνη του μυαλού της. Ωστόσο, πολλοί με πείσμα την ζήλευαν και επειδή συχνά συναντούσε και είχε μεγάλη οικειότητα με τον Ορέστη, ο λαός την κατηγόρησε ότι αυτή ήταν η αιτία που ο Επίσκοπος και ο Ορέστης δεν γίνονταν φίλοι. Με λίγα λόγια, ορισμένοι πεισματάρηδες και απερίσκεπτοι κοκορόμυαλοι με υποκινητή και αρχηγό τους τον αναγνώστη Πέτρο, έναν οπαδό αυτής της Εκκλησίας, παρακολουθούσαν αυτή τη γυναίκα να επιστρέφει σπίτι της, γυρνώντας από κάπου. Την κατέβασαν με τη βία από την άμαξά της, την μετέφεραν στην Εκκλησία που ονομαζόταν Καισάρειον, την γύμνωσαν εντελώς, της έσκισαν το δέρμα και έκοψαν τις σάρκες του σώματός της με κοφτερά κοχύλια μέχρι που ξεψύχησε, διαμέλισαν το σώμα της, έφεραν τα μέλη της σε ένα μέρος που ονομαζόταν Κίναρον και τα έκαψαν».

 

Ο θάνατος της Υπατίας στην Αλεξάνδρεια από τον Louis Figuier, 1866
Ο θάνατος της Υπατίας στην Αλεξάνδρεια από τον Louis Figuier, 1866


Ο θάνατος της Υπατίας σηματοδοτεί, σύμφωνα με την Καθλίν Γουάιντερ, καθηγήτρια Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Μίσιγκαν, το τέλος της κλασικής αρχαιότητας, ενώ για αιώνες οι επιστήμες σχεδόν θα σταματήσουν να εξελίσσονται, με την Ευρώπη να εισέρχεται στον σκοτεινό Μεσαίωνα. Η δολοφονία της φιλοσόφου από Παραβαλάνους, φανατικούς μοναχούς της Εκκλησίας του Αγ. Κυρίλλου της Ιερουσαλήμ, δε γνωρίζουμε μέχρι σήμερα αν, όπως υπονοούν πηγές της εποχής, είχε διαταχθεί από τον Κύριλλο –κάτι που η Εκκλησία αρνείται κατηγορηματικά. Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι η έρευνα που ζήτησε από τη Ρώμη ο Ορέστης πριν παραιτηθεί παρακωλύθηκε επανειλημμένως, ενώ στο τέλος ο επίσκοπος ισχυρίστηκε ότι η Υπατία ήταν ζωντανή και ζούσε στην Αθήνα. Από τα γραπτά του, πάντως, μαθαίνουμε ότι θεωρούσε τη φιλοσοφία «ελληνιστική βλακεία» και πως πίστευε ότι η γυναίκα «υποταγμένη και παραδομένη στην υπακοή προς τον Θεό, οφείλει να αφοσιώνεται στη γέννηση παιδιών». Ο Κύριλλος αγιοποιήθηκε και τιμάται στις 18 Ιανουαρίου, ενώ τα τελευταία χρόνια η Ορθόδοξη Εκκλησία προσπάθησε να παρουσιάσει την Υπατία ως χριστιανή που ήθελε, αλλά δεν πρόλαβε να βαπτιστεί, ταυτίζοντάς την με την Αγία Αικατερίνη, γεγονός όμως που δεν επιβεβαιώνεται από καμία ιστορική πηγή. Τα γραπτά της Υπατίας καταστράφηκαν στην πυρκαγιά της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, αντλούμε ωστόσο πληροφορίες για το έργο της από σύγχρονούς της συγγραφείς. Έγραψε για την Αριθμητική του Διόφαντου, τον Αστρονομικό Κανόνα του Πτολεμαίου και τις Κωνικές Τομές του Απολλώνιου και ενδέχεται κομμάτια του έργου της να περιλαμβάνονται στις πραγματείες του πατέρα της, Θέωνα. Από την αλληλογραφία της με τον μαθητή της Συνέσιο τον Κυρηναίο φαίνεται ότι γνώριζε τον τρόπο κατασκευής του αστρολάβου, αλλά και του υδροσκοπίου. Στην ιστορία των επιστημών για δεκαπέντε αιώνες είναι η μοναδική γυναίκα που συναντάμε και η πρώτη που δίδαξε δημόσια, αποτελώντας αδιαμφισβήτητο σύμβολο της ισότητας των φύλων, ούσα ταυτόχρονα και μάρτυρας της γνώσης. Δεν είναι εξάλλου λίγες οι φορές, μέχρι και σήμερα, που είναι η μόνη γυναίκα που αναφέρεται στην ιστορία της αστρονομίας και των μαθηματικών. Στην περίφημη «Εγκυκλοπαίδεια» που εξέδωσαν το 1751 ο Ντιντερό με τον Ντ΄Αλαμπέρ, η Υπατία εξυμνείται ως πρόδρομος του Διαφωτισμού, ενώ ο σύγχρονός της επιγραμματοποιός Παλλαδάς θα γράψει γι΄αυτήν στον «Ύμνο εις την Υπατίαν»:
«Στην Υπατία, που στην λάμψη σου, στα λόγια σου κλίνω γόνυ και υψώνω το βλέμμα μου προς τον έναστρο ουρανό του πνεύματός σου. Γιατί προς τον ουρανό τοξεύει η πράξη σου, προς τον ουρανό οδηγεί των λόγων σου η ομορφιά, θεϊκή Υπατία. Ω συ των πνευματικών επιστημών υπέρλαμπρο αστέρι».

 

To άγαλμα της Υπατίας στο πανεπιστήμιο της Βιέννης
To άγαλμα της Υπατίας στο πανεπιστήμιο της Βιέννης

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
22 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
avatar Michelangelo 8.3.2017 | 10:53
Αξίζει πάντως καποιος να δει την ταινια "AGORA" 2009 του Alejandro Amenábar
avatar Ποκοπίκος 8.3.2017 | 13:51
Οχι και παλί όχι....την είδα και ενιωσα θυμο....αν είναι να μαθει καποιος μεσα από τις τεχνες την Ηπατία ας είναι από το βιβλιο του μαθηματικου Πέδρο Γκάλβεθ, είναι ιστορικό μυθιστόρημα με αρκετό σεβασμο στην Ιστορικότητα της Ηπατίας.
GEORGE S. GEORGE S. 9.3.2017 | 09:00
Με όλο το σεβασμό: η Ηπατία ακούγεται σαν ασθένεια του ήπατος (ήπαρ = συκώτι).
Ονομαζόταν Υπατία, δηλ. "αφιερωμένη στους υπερχθόνιους θεούς" (εξ ου και το αξίωμα Ύπατος, "αυτός που βρίσκεται πάνω απ' όλους").
Είναι λίγο οξύμωρο να "τη λες" σε κάποιον για την αισθητική του, όταν δεν ξέρεις καν να γράφεις σωστά το θέμα της διαφωνίας σου ...
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (40) ΟΧΙ (6)
Αλανιάρης Αλανιάρης 9.3.2017 | 19:55
tktk όσο και να χτυπιέστε εσείς οι αντιχριστιανοί υπάρχουν ακόμα και ψηφιδωτά στο Κολοσσαίο που δείχνουν Χριστιανούς να εκτελούνται στην αρένα χωρίς να έχουν πειράξει κανέναν, αυτά που γράφεις δείχνουν ότι εσείς οι άθεοι όταν έχετε ελευθερία είστε πρόθυμοι να αλλάξετε την ιστορία γιατί η αθεία το μόνο που προσφέρει είναι, σκοταδισμό, μίσος και μηδενισμό στην ψυχή.

By the way
Κανείς σοβαρός ιστορικός δεν συμμερίζεται τις απόψεις των σατανιστών Μυθριστών που λένε ότι επειδή οι Χριστιανοί κατατάσσονται σαν εγκληματίες αυτομάτως ήταν εγκληματίες, υπάρχουν ακόμα τα τεφτέρια των Ρωμαίων που αναφέρουν σαν έγκλημα να κυρρήτεις το Ευαγγέλιο σε ανοιχτό κοινό!!! Οπότε οι αριθμοί των Χριστιανών που πέθαιναν στην αρένα δεν μειώθηκαν, απλά κατατάχθηκαν σε εγκληματίες...περίεργο στους διωγμούς των Χριστιανών η εγκληματικότητα να έχει ανέβει 300% δεν νομίζεις;

Όσο για την επιστήμη, ο Χριστιανισμός την απογείωσε γιατί ξεχώρισε το φυσικό από το υπερφυσικό!
Ο Χριστιανισμός διδάσκει ότι ο άνθρωπος είναι ίδιος σε κατανόηση με τον Θεό και ότι τίποτα δεν επεμβαίνει στο φυσικό...



Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (5) ΟΧΙ (36)
avatar haralamposp 8.3.2017 | 19:54
Ίσως, η μοναδική φορά που μια ξένη παραγωγή σεβάστηκε τόσο πολύ τον ελληνικό πολιτισμό και απέδωσε τόσο πειστικά το κλίμα της εποχής. (Έχουμε φρίξει με παραγωγές τύπου Ζήνας και Ηρακλή!) Η Ρέιτσελ Βάις ήταν εξαιρετική! Μια γροθιά σε πολλά χριστιανικά στομάχια, είτε αρέσει είτε δεν αρέσει.
avatar mimikos 8.3.2017 | 23:34
Δεν εχω δει την ταινία,αλλα εχω ακουσει εξαιρετικα σχόλια.Ο φανατισμός ειναι μια διαχρονική μαστιγα,ισως καποτε να απαλαγουμε οριστικα απ τα ναρκωτικα,αλλα απ τον φανατισμο δεν το βλέπω.Σπουδαία εθνομάρτυρας η Υπατία με τεράστια συμβολη στην εποχη της αλλα και μετεπειτα.Αναρωτιέμαι ομως πόσες Υπατίες και πόσοι Υπάτιοι στην αντιπερα όχθη,εγιναν τροφη για τα λιοντάρια του κολοσσαίου της Ρώμης.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (15) ΟΧΙ (21)
avatar tktk 9.3.2017 | 02:59
mimikos
Είναι πλέον αποδεδειγμένο ιστορικά οτι οι εκτελέσεις χριστιανών στο Κολοσσαίο κι αλλού, ήταν μεμονωμένες και πολύ μα πολύ λιγότερες απ όσο υποστήριζε η εκκλησία λόγω προπαγάνδας.
Εχουν αλλάξει πλέον μέχρι και οι τουριστικοί οδηγοί Ρώμης κλπ και βάζουν τα πράγματα στη θέση τους.
Σε κάθε περίπτωση οι διωγμένοι χριστιανοί ήταν, εκτός εξαιρέσεων, αμόρφωτοι αφού ήδη είχαν πεισθεί ότι η έρευνα και η επιστήμη, βασικά στοιχεία του ελληνορωμαικού κόσμου, ήταν διαβολικά. Έτσι απέφευγαν κάθε γνώση εκτός της θεολογικής, όπως προέτρεπαν και οι 3 ιεράρχες.
Γι αυτό και ήρθε ο μεσαίωνας και κράτησε τόσο πολύ.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (34) ΟΧΙ (11)
Αλανιάρης Αλανιάρης 9.3.2017 | 03:23
Είναι πολύ εύκολο να κατηγορείτε τους Χριστιανούς αλλά η αλήθεια όπως και το λάδι θα βγαίνει πάντα απο πάνω...

Η Υπατία δολοφονήθηκε όχι επειδή ήταν γυναίκα ή επειδή εμείς οι Χριστιανοί είμαστε μισογύνηδες ή επειδή οι επιστήμες είναι κακές, αλλά επειδή είχε πολιτική επιρροή στον Ορέστη...ουπς, σας χάλασα το αντιχριστιανό παραμυθάκι ;;;;

Οι δολοφόνοι της, οι Παραβολάνοι δεν ήταν Ορθόδοξοι Χριστιανοί αλλά αιρετικοί οι οποίοι έκαναν επιθέσεις ΚΑΙ σε ορθόδοξους Χριστιανούς...

plot twist, τους Παραβολάνους τους καταδίκασε σε θάνατο ο Μέγας Θεοδόσιος!

Ο Κύριλλος έλειπε απο την Αλεξάνδρεια όταν δολοφόνησαν την Υπατία οπότε ήταν αθώος. Δεν αγιοποιείται κάποιος έτσι απλά...

Κανείς λαμπρός επιστήμονας της αρχαιότητας παγανιστής ή άθεος δεν αναφέρει την Υπατία επι 3 αιώνες, ούτε ένας, αυτό για να καταλάβετε πόση αξία είχε η γυναίκα πρίν τον Χριστιανισμό! Ποιός την αναφέρει;;; Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ Ο ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ 300 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΗΣ!

Η δήλωση ότι ο θάνατος μιας δασκάλας (και όχι επιστημόνισας) ήταν το τέλος της επιστήμης είναι πέρα για πέρα ανιστόρητος ισχυρισμός! Εκατοντάδες επιστήμονες έμαθαν, αντέγραψαν και εξέλιξαν τις επιστήμες στην Βυζαντινή Αυτοκρατορία, επίσης οι γυναίκες μπορούσαν να μορφωθούν και να γίνουν γιατροί και νομικοί!

Ο Παγανιστής Ιστορικός Λιβάνιος αθωώνει τον Μέγα Θεοδόσιο για τους υποτιθέμενους διωγμούς...
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (22) ΟΧΙ (37)
avatar Ποκοπίκος 9.3.2017 | 15:34
Αλανιαρη,

1ον, λες δεν ήταν ορθόδοξοι Χριστιανοι οι δολοφόνοι της αρα εμμεσως πλην σαφως, οι Χ.Ο. είναι αθώοι; Πότε έγινε το σχισμα μεταξύ Χ.Ο και Καθολικών;

2ον, Ναι εχεις δικιο δεν την σκότωσαν επειδη ήταν γυναίκα (και αντρας να ήταν θα τον δολοφονουσαν, βεβαια δεν νομίζω με την ίδια ακρότητα) αλλά επειδή είχε πολιτικη επιρροη στον Ορεστη. Τί είδος πολιτική επιρροη ασκουσε; Υπερ του ορθου λόγου και εναντια στον σκοταδισμό των κοινων θρησκευτικων προγόνων των Χ.Ο. και Καθολικων και λοιπων αιρέσεων....ναι κάποτε είχατε κοινους θρησκευτικους προγονους.

Βεβαια όπως ευστοχα παρατηρει ο Δον Ιδιώτης μετα την Υπατία η επόμενη γυναίκα επιστήμονας ήταν η Κιουρι, στο μεσοδιάστημα κυριαρχουσαν οι Χ.Ο. και οι Καθολικοι, υπάρχει μοτιβο όπου οι γυναίκες έχουν δικαιώματα όταν οι θρησκειες δεν κυριαρχουν και αυτό λέει πολλά.

Τέλος τα λιοντάρια δεν συναντηθηκαν ποτε με τους Χριστιανους, αν και αυτο είναι μυθος δεν απαλασει τους Ρωμαίους από τους διωγμους εναντίον χριστιανων αλλα και οι διωγμοι των χριστιανων από τους Ρωμαίους δεν τους απαλάσσει για τους επομενους βαρβαρικους αιώνες που μας έφεραν.

George έχεις δικιο για την ορθογραφία (ποτε δεν ισχυρίστηκα ότι ξερω να γραφω τις λέξεις σωστα και δεν κατηγορησα κανεναν για κάτι τετοιο) αλλά αλλάζει κάτι στο νόημα;γιατί επι της ουσίας λες μαθε "να γράφεις πρώτα και μετά μιλα" και αυτό είναι ο λόγος που οι ανορθογραφοι είναι περιθωριοποιημενοι στους δημοσιους διαλόγους, εγω έχω έρθει σε αποδοχή των εκφραστικών μου δυσκολιων, εσυ έχεις ερθει σε αποδοχή ότι νοηματικό δικιο μπορουν να έχουν και οι ανορθογραφοι; θα είχε νόημα το σχολιο σου περι οξυμωρου εαν του την "ελεγα" για δικά του ορθογραφικά λάθη,αυτό έκανα; προσπαθησες να μου την πεις με το να γράφεις την λέξη "οξυμωρα" ορθρογραφικώς σωστα αλλά νοηματικά; Πως είναι ενας ανορθόγραφος να διορθώνει έναν αρτια ορθογραφημενο; Αυτα ως υπεράσπιση καθε ανοθρογραφου που εχει βιώσει η ουσία του λόγου του να απαξιώνεται επειδη δεν γράφει το υ- με η- κτλ. Είτε Υπατία είτε Ηπατία...ξέρω ότι όταν δεν μπορείς να τα βάλεις με το νόημα βαλτα με τους....τυπους. Αν είμαι επιθετικος είναι επειδη το "μαθε να γραφεις πρώτα και μετα μιλα" είναι ένα σοβαρο προβλημα που βιώνουν κοινωνικά (ακόμα και εργασιακα) οι ανορθογραφοι και είναι σοβαρό προβλημα. Ποσους ανορθογραφους, πραγματικα ανορθογραφους λογο μαθησιακων προβληματων και όχι λόγο ταχυτητας, βλέπεις να σχολιάζουνε στη Lifo; νομίζεις οτι δεν έχουν να πουν κάτι ή ξερουν από το σχολείο ήδη πως θα αντιμετωπιστουν; ποιος νομίζεις ότι είναι ο λόγος που είμαστε τόσο λιγοι; γιατί είμαστε θρασυτατοι και έχουμε ξεπεράσει την κοινωνική απαξίωση του λόγου μας για τα η- αντί υ-. Επι της ουσιας με κατηγόρησες για εξυπνακισμο επειδή εγραψα Ηπατία αντί Υπατία...συγχαρητήρια ξερεις να γράφεις σωστα τις λέξεις και ξεχασες να διαβάσεις το νόημα των προτάσεων μου που δημιουργουνται όταν εβαλα τις ανορθογραφες λέξεις στη σειρα και αυτό είναι το οξυμωρο της υποθεσης κι ας μην έβαλα τόνο και υπολογος για αυτό δεν είμαι εγω.

Τελικά ποιος είπε τι σε ποιον ρε παιδια;
Αλιόσα Αλιόσα 9.3.2017 | 19:39
Βρε -συμπαθέστατε- ποκοπίκο... Δεν πολύ απαντάς με το μύνημα σου στα του αλανιάρη είναι η αλήθεια...
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (8) ΟΧΙ (8)
Αλανιάρης Αλανιάρης 9.3.2017 | 20:02
Ποκοπίκος οι Καθολικοί είναι αιρετικοί, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΝΑΜΑΡΤΗΤΟΣ οπότε ο Πάπας σαν οντότητα δεν υποστηρίζεται απο κανένα Ευαγγέλιο, το σχίσμα έγινε για τα εγκόσμια όχι επειδή κάποιος διάβασε λάθος τα Ευαγγέλια και έβγαλε άλλο νόημα, ούτε ο ίδιος ο Χριστός δεν υποστηρίζει ότι είναι αναμάρτητος...

2 Αν υποστηρίζεις ότι ο λόγος του Κυρίου είναι σκοταδιστικός θα πρέπει να παραθέσεις επιχειρήματα γιατί βρίσκεις την Αγία Γραφή σκοταδιστική...(και σε παρακαλώ μην μου φέρεις πηγές απο αμόρφωτους οπαδούς του Σώρρα)

Ο Χριστιανισμός κατάργησε την δουλεία, έφτιαξε το Κράτος Δικαίου και τον ανθρωπισμό, τι προσέφερε ο παγανισμός και ο αθεισμός εκτός απο νεκρούς και άγνοια;;;



3 Βαρβαρότητα;;; Τι εννοείς;;;; Μειώθηκε η βαρβαρότητα τον 21ο αιώνα;;;; Η βαρβαρότητα πάντα θα υπάρχει, ίσα ίσα που όσο πιο πολύ τεχνολογία τόσο πιο πολύ βαρβαρότητα... Σήμερα με ένα κουμπάκι διαμελίζεις ανθρώπους.

4 Υπάρχουν ακόμα και τοιχογραφίες που δείχνουν Χριστιανούς να κατασπαράζονται απο λιοντάρια, η άρνηση της πραγματικότητας δεν είναι επιχείρημα...
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (10) ΟΧΙ (13)
avatar Ποκοπίκος 9.3.2017 | 20:15
Γιατι καλε; το 1ο μισο σχολιό μου αφορα στα:

1ον)Οι δολοφόνοι της, οι Παραβολάνοι δεν ήταν Ορθόδοξοι Χριστιανοί αλλά αιρετικοί Πηγή: www.lifo.gr

2ον)Η Υπατία δολοφονήθηκε όχι επειδή ήταν γυναίκα ή επειδή εμείς οι Χριστιανοί είμαστε μισογύνηδες ή επειδή οι επιστήμες είναι κακές, αλλά επειδή είχε πολιτική επιρροή στον Ορέστη...ουπς, σας χάλασα το αντιχριστιανό παραμυθάκι ;;; Πηγή: www.lifo.gr

Οι αλλες δυο παραγραφοι είναι αναφορικά σε αλλα σχολια (όχι του αλανιαρη)

και το υπολοιπο.....είναι αλλου παπα ευαγγελιο.




Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (4) ΟΧΙ (5)
avatar tktk 10.3.2017 | 15:34
Στην αιμοσταγή σέχτα που λέγεται χριστιανική εκκλησία, τον 4ο 5ο και 6ο αιώνα σκοτώνονταν κυρίως μεταξύ τους. Αλλά και οι διωγμοί κατα εθνικών ηταν συστηματικοί κυρίως απ τον Θεοδόσιο, τον πρώτο κοσμικό άρχοντα που υπέκυψε στους παπάδες κι από τότε ακόμα παλεύουμε. Δε θανατώθηκε φυσικά μόνο η Υπατία. Υπαρχουν πολλά βιβλία (που απέμειναν) που περιγράφουν τη χριστιανική "αγάπη". Οι δε τελευταίοι καθηγητές της Σχολής των Αθηνών κατέφυγαν στην Περσία το 530 μΧ για να μη θανατωθούν.
Τέλος πάντων με χριστιανούληδες δε βγαζεις ακρη ακόμα και σήμερα. Παντελής έλλειψη λογικής και φανατισμός. Άλλοι τρυπιούνται με ηρωίνη κάθε μέρα....ο καθένας με την παραμύθα του....
2017
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (11) ΟΧΙ (5)
avatar
Ανώνυμος/η 8.3.2017 | 10:53
Αγαπώ τις γυναίκες .
Λυπαμαι για το φρικτό τελος απο άνανδρα φανατισμενα ανθρωπάρια της φιλοσόφου Υπατίας .

Non Serviam Non Serviam 9.3.2017 | 14:02
*από άνανδρους φανατικούς μοναχούς της Εκκλησίας του Αγ. Κυρίλλου της Ιερουσαλήμ.
avatar
Ανώνυμος/η 10.3.2017 | 17:39
Non Serviam . Φανατισμενα - κολλημένα μυαλά (που δεν θελουν ή δεν μπορουν λογου πνευματικης αναπηρίας ) υπαρχουν σε ολες τις θρησκείες , σε ολες τις μουσικες ,σε ολες τις αθλητικές - πολιτικες ομάδες τσης γης γιαυτο και ειναι περιττό να γραψω αυτο που εγραψες εσυ .
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (4) ΟΧΙ (0)
Non Serviam Non Serviam 10.3.2017 | 20:56
Touché
Δον Ιδιώτης Δον Ιδιώτης 8.3.2017 | 22:00
Και μόνο το γεγονός ότι η επόμενη γυναίκα επιστήμονας υπήρξε η Μαρία Κιουρί, αρκεί για να καταλάβει κάποιος το σκοτάδι που βύθισε την ανθρωπότητα ο χριστιανισμός, που θεωρούσε τη γυναίκα σαν μηχανή αναπαραγωγής στην καλύτερη.
avatar ΦΩΤΕΙΝΗ 9.3.2017 | 00:31
Πριν από λίγο στο ραδιόφωνο (http://www.skai.gr/1003/ εκπομπή<<Στον αέρα>> τις 08.03.2017) μιλούσαν για την ημέρα της γυναίκας και την ισότητα αντρών και γυναικών.

Παίρνει λοιπόν τηλέφωνο ένας ακροατής που φαινόταν να έχει πολλές γνώσεις και αρχίζει να λέει πόσο τιμούσαν την γυναίκα στην αρχαιότητα στην Ελλάδα, να αναφέρεται σε συγγραφείς κτλ, κτλ.


Και κάποια στιγμή σκάει τη βόμβα (με αφορμή μια αναφορά του στην Έλλη Παππά) και λέει το εξής:

<<Οι μητέρα είναι καλύτερη στο να μεγαλώνει το παιδί από τον πατέρα>> και αρχίζει να λέει ότι η γυναίκα ήταν τροφός κτλ, κτλ.

Είπε μάλιστα ότι υπάρχουν πολλές αξιόλογες γυναίκες (που επέλεξαν όμως να μην κάνουν παιδιά!) οι οποίες διέπρεψαν σε διάφορους τομείς της επαγγελματικής ζωής.


Και ρωτάω τώρα εγώ: Αν η γυναίκα στην εκπομπή είναι από τη φύση της καλύτερη στο να μεγαλώνει το παιδί από τον άντρα, αυτό θα πει ότι πάντα οι γυναίκες θα αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο μεγάλωμα του παιδιού, άρα θα έχουν λιγότερο χρόνο να δουλέψουν από τους άντρες, άρα θα βγάζουν πάντα λιγότερα χρήματα από τους άντρες, άρα θα είναι πάντα κατώτερες, γιατί φυσικά ισότητα των δύο φύλων χωρίς ίσα χρήματα δεν γίνεται.

Άρα αν ισχύει αυτό που λέει αυτός ο άντρας, οι γυναίκες τελειώσαμε.

Το να μην δουλεύει η γυναίκα τους εννέα μήνες της εγκυμοσύνης, και τα πρώτα 1-2 χρόνια που το παιδί είναι μωρό και το θηλάζει κτλ. αυτό είναι όντως στη φύση της γυναίκας (και θα πρέπει να έχει η γυναίκα αυτό το χρονικό διάστημα άδεια μετ΄ αποδοχών από τη δουλειά της, για να είναι και τοτε οικονομικά ανεξάρτητη).
Αλλά από εκεί και πέρα, από τότε που το παιδί απογαλακτίζεται μέχρι να γίνει 18 χρονών, γιατί δεν μπορεί να το μεγαλώσει ο πατέρας και η μητέρα να δουλεύει;

Anonymous Guest Anonymous Guest 9.3.2017 | 03:29
Κοιτάξτε ρε κάτι άτομα που πάει και αγιοποιεί η Εκκλησία....

Και το ότι η Ευρώπη παρέμεινε στο σκοτάδι για τόσους αιώνες ακόμα ανεξήγητο μου είναι. Φαίνεται τα συμφέροντα του ζευγαριού Εξουσία (κράτος) - Θρησκεία (εκκλησία) ήταν πανίσχυρα και τεράστια. Προφανώς και μπήκαν στην άκρη ακόμα και άτομα της εξουσίας που είχαν άλλη άποψη όπως ο μορφωμένος προφανώς φίλος της Υπατίας, Έπαρχος της Αιγύπτου, καλά άτομα του λαού εκτελούνταν άμεσα, δεν μπαίναν απλά στην άκρη. Η δύναμη αυτή προφανώς και μειώθηκε όταν οι λαοί μάθανε και πέντε γράμματα και οι καταχρήσεις αξιωμάτων και κοινωνικές αδικίες φτάσανε στην κορυφή. Πόσο μπροστά κοινωνικά και τεχνολογικά θα ήμασταν εαν δεν είχε μεσολαβήσει ο Μεσαίωνας ή έστω διαρκέσει δραματικά λιγότερο....

Και κάτι ακόμα προς τις ψευδονεοφεμινίστριες που κάνουν και λένε ό,τι γουστάρουν κρυβόμενες πάντα πίσω απ τις διακρίσεις εις βάρος γυναικών ακόμα και όταν δεν αδικούνται: πάρτε μαθήματα απ την μοναδική Υπατία....

ΥΓ: Φοβερή ταινία η AGORA του 2009 με την Υπατία. Δείτε την.
avatar Nineta 9.3.2017 | 11:54
Εχω δει την ταινια αλλα συμφωνα με τις πηγες που μας σωζονται καποια σημεια της ταινιας δεν ανταποκρινονται στην ιστορικη πραγματικοτητα.Παραδειγμα η σχεση της Υπατιας με τον δουλο...πραγμα το οποιο δεν αναφερεται σε καμια πηγη. Αλλωστε οι πηγες μας για την Υπατια ειναι ελαχιστες επειδη τις κατεστρεψε ο χριστιανικος φανατισμος...
avatar jilan 10.3.2017 | 01:55
Τι κρίμα, πόσα σπουδαία μυαλά γυναικών δεν καλλιεργήθηκαν ποτέ λόγω της πατριαρχικής κοινωνίας που επικρατεί εδω κ χιλιετίες κ η οποία θεωρούσε τη γυναίκα άνθρωπο κατώτερης κατηγορίας. Κ ο Χριστιανισμός κ το Ισλάμ κ όλες οι θρησκείες οπως διαμορφώθηκαν απο τους ΑΝΔΡΕΣ στη συνέχεια ( κ όχι απο την διδασκαλία του Χριστού για παράδειγμα) προτίμησαν προκειμένου να έχουν την εξουσία να μειώσουν την αξία της γυναίκας κ να την χρησιμοποιούν μονο ως αναπαραγωγική μηχανή. Πέρα απο αυτο όλες οι θρησκείες ήταν αντίθετες στην επιστήμη γιατί αυτο έδειχνε ότι αναζητάς αλήθειες κ δεν πιστευεις στο παραμυθάκι της δημιουργίας του κόσμου. Αυτο θα σήμαινε ότι σκέφτεσαι. Άρα δεν θα εισαι υποχείριο. Άρα απειλείς την εξουσία... Ακομα κ σημερα δυστυχώς πολλοί νέοι άντρες εξακολουθούν να θεωρούν τη γυναίκα κατώτερη. Άλλωστε, απαιτείται ευφυία για να αναγνωρίσεις ότι οι άνθρωποι ανεξαρτήτως φύλου ειναι ίσοι αλλα όχι ίδιοι, οπότε πρέπει να σέβεσαι την διαφορετικότητα τους κ όχι να την χρησιμοποιείς ως επιχείρημα για να μειώσεις τον άλλον.
Η ταινια AGORA (2009) του Αμεναμπαρ ήταν αρκετά καλη. Σίγουρα περιέχει μυθοπλασία αλλά σου δίνει μια ιδέα για την εποχή κ για το έργο της. Δεν ειναι ντοκιμαντέρ. Ταινια ειναι. Αξιοπρεπές έργο κ πολυ καλη η Rachel Weisz. Κ το ερώτημα στην ταινια; Η περιφορά της γης γύρω απο τον ήλιο.
Προηγούμενα 1 Επόμενα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ