Απεργία την Πρωτομαγιά

Ιστορικός τέχνης ισχυρίζεται: H μισή Mόνα Λίζα είναι ο εραστής του ντα Βίντσι

Ιστορικός τέχνης ισχυρίζεται: H μισή Mόνα Λίζα είναι ο εραστής του ντα Βίντσι Facebook Twitter
1

Ιστορικός τέχνης υποστηρίζει ότι η διάσημη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι είναι ένα εικαστικό «μείγμα» της Λίζα Γκεραρντίνι, συζύγου ενός πλούσιου εμπόρου από την Τοσκάνη, και του Τζιαν Τζιάκομο Καπρότι, γνωστού με το παρατσούκλι, Σαλάι, ο οποίος ήταν μαθητευόμενος του μεγαλοφυούς καλλιτέχνη και πιθανόν εραστής του.

Ο Σιλβάνο Βινσέτι, εξέτασε το διασημότερο πίνακα στον κόσμο με την υπέρυθρη τεχνολογία και υποστηρίζει ότι η μύτη, το μέτωπο και το χαμόγελο της Μόνα Λίζα έχουν εντυπωσιακή ομοιότητα με άλλα έργα του ζωγράφου, στα οποία μοντέλο ήταν ο Σαλάι, ανάμεσα τους  το πορτρέτο του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου αλλά και ο Άγγελος, στον οποίο εικονίζεται ένας νεαρός άνδρας.

Ιστορικός τέχνης ισχυρίζεται: H μισή Mόνα Λίζα είναι ο εραστής του ντα Βίντσι Facebook Twitter
Το πορτρέτο του Άγιου Ιωάννη του Προδρόμου

«Η Μόνα Λίζα είναι ανδρόγυνο πορτρέτο – μισός άνδρας – μισή γυναίκα. Ο πίνακας βασίστηκε σε δύο μοντέλα. Το πρώτο ήταν η Λίζα Γκεραρντίνι και το δεύτερο ήταν ο Σαλάι, μαθητευόμενος του Λεονάρντο ντα Βίντσι» δήλωσε ο Βινσέτι στην Telegraph.

Η θεωρία του τεχνοκριτικού συναντά πάντως πολλές αντιδράσεις: "Αυτό είναι ένα συνονθύλευμα γνωστών και ημίγνωστων πραγμάτων και μιας πλήρους φαντασίωσης», δηλώνει ο Martin Kemp, καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. "Οι υπέρυθρες εικόνες δεν υποστηρίζουν την ιδέα ότι ο Λεονάρντο ζωγράφισε κατά κάποιο τρόπο ένα μείγμα από την Lisa Gherardini και τον Salai", λέει.

1

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια