Σπάικ Λι και Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ θα μποϊκοτάρουν τα Όσκαρ για την απουσία μαύρων ηθοποιών στις υποψηφιότητες

Σπάικ Λι και Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ θα μποϊκοτάρουν τα Όσκαρ για την απουσία μαύρων ηθοποιών στις υποψηφιότητες Facebook Twitter
6

Ο μαύρος αμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός Σπάικ Λι και η ηθοποιός Τζέιντα Πίνκετ θα μποϊκοτάρουν την τελετή της απονομής των βραβείων Όσκαρ που θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο μήνα για να διαμαρτυρηθούν για την απουσία μαύρων ηθοποιών μεταξύ των υποψηφίων για δεύτερη συνεχή χρονιά.


Αφού εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για το τιμητικό Όσκαρ που του απονεμήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο, ο Σπάικ Λι εγκάλεσε την Ακαδημία Κινηματογράφου για έλλειψη φυλετικής ποικιλίας μεταξύ των υποψηφίων.

O σκηνοθέτης εξέφρασε μέσω social media τη δυσαρέσκειά του: "OscarsSoWhite... Again" (τόσο λευκά τα Όσκαρ... και πάλι)Δεν μπορούμε να το στηρίξουμε αυτό", γράφει ο Σπάικ Λι, στο μήνυμά του αναφερόμενος στο χάσταγκ που εμφανίσθηκε στο Twitter το 2014, όταν κανένας μαύρος ηθοποιός δεν ήταν υποψήφιος για Όσκαρ.

#OscarsSoWhite... Again.I Would Like To Thank President Cheryl Boone Isaacs And The Board Of Governors Of The Academy...

Δημοσιεύτηκε από Spike Lee στις Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου 2016


"Μα πώς είναι δυνατόν δύο διαδοχικές χρονιές το σύνολο των είκοσι επιλεγμένων στην κατηγορία των ηθοποιών να είναι λευκοί; Και χωρίς καν να αναφέρω τις άλλες κατηγορίες. Μέσα σε δύο χρόνια σαράντα λευκοί ηθοποιοί και κανένας έγχρωμος". συμπλήρωσε."Ίσως να μην μπορούμε να παίξουμε", ειρωνεύεται ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και παραγωγός, ο οποίος εξηγεί ότι ανακοίνωσε εσκεμμένα την απόφασή του την ημέρα που η Αμερική τιμά τη γέννηση του πάστορα Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ, υπέρμαχου των δικαιωμάτων του πολίτη.

 

Σύμφωνα με τον ίδιο, η "αληθινή μάχη" δεν είναι εναντίον της Ακαδημίας Κινηματογράφου, αλλά εναντίον της απουσίας μαύρων από τις θέσεις εξουσίας. Αυτό είναι που εξηγεί, προσθέτει, το γεγονός ότι ορισμένες ταινίες δεν επιλέγονται και ότι οι μαύροι ηθοποιοι συνεχίζουν να έχουν λιγότερες ευκαιρίες και ανταμοιβές.


Ο Σπάικ Λι χαρακτηρίζει αυτή την κατάσταση "γελοία". "Είναι ευκολότερο για έναν μαύρο να γίνει πρόεδρος των ΗΠΑ, παρά να τεθεί επικεφαλής ενός στούντιο", καταλήγει.


Η ηθοποιός Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ, σύζυγος του ηθοποιού Γουίλ Σμιθ, δήλωσε επίσης ότι δεν θα παρευρεθεί στην τελετή της 28ης Φεβρουαρίου. Είχε ήδη αναφέρει το ενδεχόμενο αυτό όταν είδε πως ο σύζυγός της δεν επελέγη ως υποψήφιος για Όσκαρ για τον ρόλο του στην ταινία "Concussion".

We must stand in our power!

We must stand in our power.

Δημοσιεύτηκε από Jada Pinkett Smith στις Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου 2016


Σ' ένα βίντεο που ανήρτησε στο Facebook, δηλώνει: "Είναι ίσως καιρός να αποσύρουμε όλους τους πόρους μας και να τους επανεπενδύσουμε στην κοινότητά μας, στα προγράμματά μας και να δημιουργήσουμε παραγωγές για εμάς τους ίδιους που αναγνωρίζουμε την αξία μας...".


Η πρόεδρος της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών (AMPAS) Τσέριλ Μπουν Άιζαακς δήλωσε πως, μολονότι η Ακαδημία, η οποία απονέμει τα Όσκαρ, έκανε αλλαγές τα τελευταία χρόνια για να προωθήσει την ποικιλία, "η αλλαγή δεν έρχεται τόσο γρήγορα όσο θα θέλαμε. Είναι ανάγκη να κάνουμε περισσότερα".

Culture
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

4 σχόλια
Μποικοτάρει τα Οσκαρ η Τζάντα Πίνκετ; Αυτό το πολυτάλαντο πλάσμα; Αυτό το ιερό τέρας του κινηματογράφου;Πραγματικά όμως, δεν βρίσκω ότι έγιναν διακρίσεις στους φετινούς ηθοποιούς! Οι μόνοι μαύροι που συζητήθηκαν για τα Oscar ήταν: 1) ο Will Smith για το "Concussion", αλλά η τελική πεντάδα ήταν ανώτερη από αυτόν και επιπλέον δεν είναι πια ο πιο αγαπημένος του Hollywood όπως ήταν πριν 6-7 χρόνια.2) ο Idris Elba, που αν και αξιόλογος στο "Beasts of No Nation", νομίζω πως ο Tom Hardy και οποιοσδήποτε άλλος υποψήφιος στον B' Ανδρικό είχε κάτι καλύτερο να δώσει.Δύο άτομα, τα οποία ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΝ μόνο ως πιθανές υποψηφιότητες! Δεν ήταν φαβορί ποτέ για την πεντάδα (όπως ο ΝτιΚάπριο), ούτε φυσικά για την νίκη. Όσα δικαιώματα είχε για μια υποψηφιότητα ο Will Smith, άλλα τόσα είχε και ο Johnny Depp στο "Black Mass" που αδικήθηκε από την Ακαδημία, αλλά και ο Michael Caine στο "Youth".Αυτό που ξέρω είναι πως ο κόσμος έχει παραγίνει ευαίσθητος σε τέτοια θέματα και κοιτάει στην επιφάνεια. Οι μαύροι ηθοποιοί θα έπρεπε να γίνονται αποδεκτοί από το Hollywood εξαρχής! Η Ακαδημία τιμάει τους καλύτερους (κατά την κρίση της πάντα) σε μια χρονιά. Αν δεν δίνονται ρόλοι σε μαύρους, κίτρινους, κόκκινους ηθοποιούς από τις παραγωγές, τότε δεν είναι η Ακαδημία "ρατσιστική", αλλά το σύστημα της ίδιας της Βιομηχανίας. Ο πυρήνας της.
χαχα ότι δηλαδή πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι επειδή είχανε και αυτούς τους ρόλους? Τι θες να αποδείξεις? γιατί ειλικρινά δεν καταλαβαίνω. Οι μόνοι που αρνούνται την πραγματικότητα είναι λευκοί και με προβληματίζει αρκετά αυτό. Για το χόλλυγουντ συγκεκριμένα υπάρχουν πόσες έρευνες στο ίντερνετ, δε γίνεται να τα αγνοείς και θα σε συμβούλευα να κάτσεις να τις ψάξεις. Θα δεις ότι υπάρχουν συγκεκριμένα για διακρίσεις σε όλους τους τομείς (στο φύλο πχ με υποκατηγορίες, γιατί οι λευκές γυναίκες προφανώς είναι σε καλύτερη θέση από τις υπόλοιπες). Το να μου λες ότι το χόλλυγουντ δεν είναι ρατσιστικό ή σεξιστικό είναι αστείο. Ακόμη κι αν αγνοήσουμε τους αριθμούς και τις αναλύσεις μπορούμε να δούμε τη δυσαναλογία σε ταινίες και σειρές με τα μάτια μας. Το πόιντ είναι να μη νιώθετε προσβεβλημμένοι, επειδή συζητιούνται τέτοια θέματα.2015 Hollywood Diversity Report: Flipping the ScriptInequality in 700 Popular Films: Examining Portrayals of Gender, Race, & LGBT Status from 2007 to 2014GENDER BIAS WITHOUT BORDERS (μόνο για το φύλο)Race/Ethnicity in 600 Popular Films:Examining On Screen Portrayals and Behind the Camera DiversityRace/Ethnicity in 500 Popular Films:Is the Key to Diversifying Cinematic Content held in the Hand of the Black Director?και αν δεν σε καλύπτουν έχω σε αρχεία και άλλες. Μπορείς να βρεις πολλές, οι περισσότερες έρευνες ασχολούνται με gender, race/ethnicity, age, sexual orientation. Πέρα από τους ηθοποιούς αναφέρονται και στο ποσοστό γυναικών ή μη λευκών πίσω από τις κάμερες, το οποίο είναι ακόμη πιο απογοητευτικό και για τις δύο ομάδες.
Τέτοιου τύπου έρευνες προωθούν ΜΟΝΟ την λεγόμενη πολιτική ορθότητα που τείνει να σαβουριάσει τα πάντα. Ακόμα και να θεωρήσουμε ότι υπάρχουν διακρίσεις, δεν πρέπει να ξεχάσουμε ότι ένα έργο είναι καλλιτεχνική δημιούργημα και είναι στην κρίση του σκηνοθέτη/δημιουργού να βάλει τους ηθοποιούς που θέλει στους ρόλους που θέλει. Είναι απείρως πιο προσβλητικό να βάζει κάποιος πχ μια γυναίκα ή έναν μαύρο ηθοποιό σε ένα ρόλο με το ζόρι (όπως γίνεται σε πχ διάφορες ιστορικές ταινίες όπου δεν δικαιολογείται η παρουσία τους) προκειμένου να δείξει ότι "δεν γίνονται διακρίσεις" παρά να τους αρνηθεί να παίξουν.
Οι ταινιες ειναι οντως καλλιτεχνικα δημιουργηματα. Αλλα η τεχνη δεν ειναι υπερανω κριτικης, και επισης δεν ειναι ανεπηρεαστη απο κοινωνικες νορμες και προκαταληψεις. Επισης, double helix, μιας και ανεφερες το να βαζεις ασχετους ηθοποιους εκει που δεν ταιριαζουν, θα ελεγα οτι πιο συχνα αυτο γινεται απο την αναποδη. Χαρακτηριστικα -προσφατα- παραδειγματα η ταινια Exodus: Gods and Kings οπου λευκοι ηθοποιοι επαιζαν τους Αιγυπτιους(!) ή το οτι τον πρωταγωνιστικο ρολο στο Stonewall τον ειχε λευκος ανδρας.ΥΓ. Τα scare words (πολιτικη ορθοτητα, SJW κτλ) δεν αποτελουν απαντηση σε επιστημονικες ερευνες.