Και ο Καραντινάκης καταγγέλει το Υπουργείο Πολιτισμού για ψέμματα

Και ο Καραντινάκης καταγγέλει το Υπουργείο Πολιτισμού για ψέμματα Facebook Twitter
1

Η πρώτη απάντηση στην αιφνίδια αντικατάσταση όλου του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ήλθε χθες από τον απερχόμενο πρόεδρο Αλέξη Γρίβα, ο οποίος στράφηκε κατά της απόφασης του Υπουργείου και ζητά να δοθούν στη δημοσιότητα στοιχεία.

Ωστόσο και ο απερχόμενος διευθυντής, Γρηγόρης Καραντινάκης, καταγγέλλει την κίνηση του Υπουργείου και κάνει λόγο για πολλά ψέματα και μισές αλήθειες.

H πλήρης επιστολή:

Έμαθα την απόλυσή μου από δημοσιεύματα. Καθόλου πρωτότυπο πια.

Τόσα πολλά ψέματα και μισές αλήθειες στο δελτίο τύπου του ΥΠΠΟΑ που καταγγέλει το πρόσωπό μου, για να απολύσουν ένα διευθυντή ο οποίος είχε επιλεγεί ομόφωνα από το Δ.Σ και διοριστεί μόλις 6 μήνες πριν, επειδή δεν αρέσουν τελευταίως, οι απόψεις του;

Οφείλω να απαντήσω στους συναδέλφους μου κινηματογραφιστές, στην Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου αλλά και σε όσους υποστηρίζουν και πλασάρουν καταγγελίες του ΥΠΠΟΑ με δημοσιεύματά τους.

Όπως κάθε εργαζόμενος υπέγραψα σύμβαση, την οποία το ΥΠΠΟΑ καταγγέλλει ως 'μονομερή ενέργεια που δεν συνάδει με τις αρχές χρηστής διοίκησης'. Από πότε η σύναψη σύμβασης εργαζομένου με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του θεωρείται μη χρηστή ενέργεια;

Εν γνώσει μάλιστα της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ και των νομικών του συμβούλων ότι εκκρεμεί αγωγή προσώπου για τον μη διορισμό του στην θέση του Γενικού Διευθυντή, θεωρώντας τον δικό μου διορισμό παράνομο καθώς και παράνομες όλες τις αποφάσεις που έχω λάβει μέχρι σήμερα που αφορούν εγκρίσεις ταινιών που δεσμεύουν ποσά σε κινηματογραφιστές.

Ουδέποτε καθορίστηκαν από εμένα αποδοχές μου που υπερβαίνουν τα προβλεπόμενα στην σχετική κοινή υπουργική απόφαση και όσα ορίζει ο ν. 3905/2010 για τις αποδοχές του Γενικού Διευθυντή. Από την πρώτη μέρα της μισθοδοσίας μου η οποία ξεκίνησε επί υπηρεσιακής κυβερνήσεως δεν έχω λάβει κανένα επιπλέον ποσό μισθού μου πέραν των 2.200 ευρώ ΜΙΚΤΩΝ που ορίζει η σχετική κοινή υπουργική απόφαση ή επιδόματος για την θέση του Γενικού Διευθυντή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Η απόδειξη αυτού είναι στις οικονομικές υπηρεσίες και είναι στη διάθεση οποιουδήποτε αμφισβητεί την αλήθεια.

Κατά το ολιγόμηνο διάστημα της θητείας μου απέστειλα σειρά αιτημάτων για συνάντηση με τον κ. Υπουργό λόγω της κατάργησης πηγής εσόδου του ΕΚΚ από τα εισιτήρια του κινηματογράφου που εμπόδιζε τον προγραμματισμό για την ευόδωση του ιδρυτικού του σκοπού. Η μόνη φορά που με δέχθηκε ο κ. Υπουργός ήταν αυτή που μνημονεύεται στο δελτίο του ΥΠΠΟΑ με τα σχετικά θέματα και καμία συζήτηση για το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου.

Το ζήτημα όμως για να είναι ξεκάθαρα τα πράγματα, είναι αυτό που αναφέρεται στο τέλος του δελτίου τύπου του ΥΠΠΟΑ και εκφράζεται απερίφραστα. Μη αναγνωρίζοντας το αυτοδιοίκητο του ΕΚΚ, υποχρεώνει το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να "οργανώσει" την κατά νόμο προβλεπόμενη διαδικασία για τη στελέχωση της θέσης του νέου Γενικού Διευθυντή.

Η νέα ηγεσία του ΥΠΠΟΑ που δεν διαφέρει από την προηγούμενη, αποδοκιμάζει τις επιλογές της προηγούμενης ενώ οι αποφάσεις της προηγούμενης φέρουν τις υπογραφές της σημερινής. Αυτό στη γλώσσα του κινηματογράφου λέγεται 'παράλληλη δράση' στον ίδιο χωροχρόνο.

Εξάλλου πρέπει να απαντηθούν τα σημαντικά ερωτήματα και όχι αυτά που αποπροσανατολίζουν από την ουσία. Είναι γνωστό ποιοι στήριξαν τον ν. 3905/2010 και ποιοι τον καταψήφισαν.

Αυτοί όμως που τον καταψήφισαν και είναι ίδιοι μ'αυτούς που κατήργησαν και τον βασικό πόρο του ελληνικού κινηματογράφου από τα κινηματογραφικά εισιτήρια, θα πρέπει να απαντήσουν στην αγωνία των ανθρώπων του σύγχρονου πολιτισμού στον τομέα αυτό, ανεξάρτητα από διοικήσεις και μεθοδεύσεις, πως θα στηρίξουν την κινηματογραφική τέχνη μετά και την εξάντληση των τελευταίων διαθέσιμων πόρων του ΕΚΚ που η αποπεμφθείσα διοίκηση κατάφερε να συγκεντρώσει.

Όταν αναφερόμουν σε προηγούμενη δήλωσή μου ότι 'εξάλλου όλους μας περιμένει στη γωνία ο Βισίνσκι' δεν γνώριζα ότι ήμουν ήδη εκεί».

Γρηγόρης Καραντινάκης

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια