«Όχι» του ΚΣΝΜ στην επανατοποθέτηση των Ολυμπιακών Κύκλων στο Καλλιμάρμαρο

«Όχι» του ΚΣΝΜ στην επανατοποθέτηση των Ολυμπιακών Κύκλων στο Καλλιμάρμαρο Facebook Twitter
1

Κατά της επανατοποθέτησης Ολυμπιακών Κύκλων στο Παναθηναϊκό στάδιο τάχθηκαν χτες ομόφωνα τα μέλη του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ).


Τα μέλη του ΚΣΝΜ έκριναν ότι η μελέτη που κατατέθηκε από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, η οποία διαχειρίζεται το Παναθηναϊκό στάδιο, ήταν ελλιπής ως προς την τεκμηρίωσή της και δεν αντιμετώπιζε επαρκώς τα ζητήματα της σχέσης της νέας κατασκευής με το μνημείο.


Συνάδουν οι προτεινόμενοι Ολυμπιακοί Κύκλοι με το χαρακτηρισμένο ως μνημείο Παναθηναϊκό στάδιο; Πρέπει να τοποθετηθεί μια μόνιμη κατασκευή και αν ναι σε ποιο σημείο; Τα παραπάνω ερωτήματα που απασχόλησαν το Συμβούλιο κρίθηκε ότι δεν απαντήθηκαν από την υποβληθείσα μελέτη.


Η μελέτη πρότεινε να κατασκευαστούν οι Κύκλοι από φύλλα αλουμινίου και να στηριχθούν επάνω σε μεταλλική κατασκευή αποτελούμενη από τρία υποστυλώματα. Η διάμετρος κάθε κύκλου οριζόταν στα 1,7 μέτρα. Η τοποθέτησή τους είχε σχεδιαστεί να γίνει στο χωμάτινο διάδρομο πίσω από τις άνω κερκίδες. Πάντως η πρόταση με την οποία διαφώνησαν περισσότερο τα μέλη του Συμβουλίου ήταν ο φωτισμός των Κύκλων τα βράδια με φώτα led λευκού χρώματος.


«Εδώ κρίνονται δύο σημεία. Θα πρέπει να τοποθετηθούμε ως προς την αναγκαιότητα ύπαρξης των Ολυμπιακών Κύκλων στο Παναθηναϊκό στάδιο . Εάν αποφασίσουμε ότι πρέπει να τοποθετηθούν, τότε εγώ θεωρώ ότι η πρόταση που υποβλήθηκε είναι εκτός κλίμακας σε σχέση με το μνημείο και αισθητικά απαράδεκτη με τη χρήση των led. Προτείνω να τεθεί το θέμα σε διεθνή διαγωνισμό», παρατήρησε ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ στο Συμβούλιο, Παναγιώτης Γεωργακόπουλος.


«Εκλαμβάνω το Παναθηναϊκό στάδιο ως ένα μνημείο, όπου γίνονται Ολυμπιακοί αγώνες, δεν είναι ολυμπιακή εγκατάσταση. Με την ίδια λογική έπρεπε να βάλουμε Ολυμπιακούς Κύκλους και στην αρχαία Ολυμπία. Πιστεύω ότι δεν πρέπει να μπει καμία πρόσθετη κατασκευή» υπογράμμισε ο καθηγητής Αρχιτεκτονικής στο ΕΜΠ, Βασίλειος Γκανιάτσας.


«Δεν είμαι αρνητικός στην επανατοποθέτηση των Ολυμπιακών Κύκλων γιατί ήταν ένα τοπόσημο για την περιοχή, αλλά θεωρώ ότι η πρόταση είναι ελλιπώς παρουσιασμένη» παρατήρησε ο καθηγητής Αρχιτεκτονικής στο ΕΜΠ, Ιωάννης Αίσωπος.


«Υπάρχει όντως μια ταύτιση του σταδίου αυτού με το ολυμπιακό ιδεώδες οπότε πιστεύω ότι μια καλή αρχιτεκτονική πρόταση μπορεί να φτιάξει κάτι πολύ ενδιαφέρον. Απορρίπτουμε όμως αυτή τη μελέτη που είναι κακή» συμπλήρωσε ο καθηγητής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, Ανδρέας Γιακουμακάτος.


Σημειώνεται ότι οι προηγούμενοι Ολυμπιακοί Κύκλοι είχαν τοποθετηθεί το 2004 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ενώ το 2011, με αφορμή τους Special Olympics, το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων είχε γνωμοδοτήσει υπέρ της απομάκρυνσης των Κύκλων και της βάσης τους, καθώς εμφάνιζαν πρόβλημα στατικότητας.


«Θέλουμε να κατασκευάσουμε τους Ολυμπιακούς Κύκλους για συμβολικούς λόγους. Μας έχει δώσει άδεια η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή και το Παναθηναϊκό Στάδιο θα είναι το μοναδικό στον κόσμο που θα έχει Ολυμπιακούς Κύκλους» εξήγησε στα μέλη του Συμβουλίου ο Πέτρος Συναδινός, μέλος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής. «Οι πέντε κύκλοι είναι αναγνωρίσιμο σήμα παγκοσμίως. Δεδομένου ότι η Ελλάδα έχει αυτή τη σχέση με τους Ολυμπιακούς αγώνες νομίζουμε ότι θα δοθεί μεγαλύτερη αξία και συμβολισμός στο μνημείο» πρόσθεσε.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.