Οι Έλληνες στους αμπελώνες του Μνημονίου

Οι Έλληνες στους αμπελώνες του Μνημονίου Facebook Twitter
0

Η κρίση άλλαξε τις συνήθειες των Ελλήνων και στο πεδίο της οινοποσίας καθώς σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής, οι καταναλωτές στρέφονται στα φτηνότερα κρασιά ή στο χύμα. Στην εφημερίδα μιλάει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου κ. Άγγελος Ρούβαλης τονίζει ότι δεν έχει μειωθεί η κατανάλωση κρασιού, μόνο που τώρα στο ποτήρι μπαίνει συχνότερα κρασί που στοιχίζει λιγότερο από 5 ευρώ  και όχι το επώνυμο. «Η κατανάλωση εμφιαλωμένων κρασιών που η τιμή τους είναι πάνω από 10 ευρώ σημειώνει πτώση της τάξης του 30 -40%», λέει ο κύριος Ρούβαλης. Τα φθηνά κρασιά, αντίθετα από τα ακριβά(άνω των 20 ευρώ)  που σημείωσαν πτώση στις πωλήσεις έως και 25%, διατήρησαν ή ακόμη και αύξησαν τις πωλήσεις τους. Χαρακτηριστικά, το οικονομικό λευκό Prima Terra του 2010 του κτήματος Χατζημιχάλη εξαντλήθηκε από το προηγούμενο καλοκαίρι.

 

Οι Έλληνες στους αμπελώνες του Μνημονίου Facebook Twitter

Οι συνθήκες λοιπόν επέβαλαν τη «γέννηση» φθηνότερων κρασιών και την οινοποσία στο σπίτι. Η μείωση στις πωλήσεις των ακριβών κρασιών δημιουργεί ευλόγως την απορία γιατί τα ακριβά αφού δεν πουλιούνται, παρέμειναν ακριβά.  «Εως τώρα η τιμολόγηση του κρασιού γινόταν με βάση την εκτιμώμενη ποιότητα - και όχι το κόστος παραγωγής» λέει ο κ. Ρούβαλης, «τώρα ήρθε η ώρα να  προσφέρουμε προϊόντα στην τιμή του κόστους ή και χαμηλότερα για να επιβιώσουμε».

Ο οινοποιός κ. Γιώργος Σκούρας, που πριν από τις γιορτές έβγαλε στην αγορά την οικονομική σειρά κρασιών Ακρες, διατυπώνει την ίδια σκέψη. «Οι περισσότερο σκεπτόμενοι καταναλωτές δημιουργούν και περισσότερο σκεπτόμενους οινοποιούς».

 

Οι Έλληνες στους αμπελώνες του Μνημονίου Facebook Twitter

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Καθημερινής, σημαντικός παράγοντας για να πέσει η τιμή ενός κρασιού είναι οι επενδύσεις που έγιναν στο παρελθόν να έχουν αποσβεστεί.

Πώς επιτυγχάνεται η μείωση του κόστους;

- Κατ’ αρχάς έχει διαφορά ένα κρασί που προέρχεται από ορεινά αμπέλια, όπου χρειάζεται πολλή χειρωνακτική εργασία.

- Επίσης παίζει ρόλο η απόδοση του αμπελιού σε κιλά. Φυσικά όσο χαμηλότερη η απόδοση τόσο καλύτερο το σταφύλι.

- Τρίτος παράγοντας είναι η παλαίωση. Ενα κρασί που παλαιώνει για τρία χρόνια, για παράδειγμα, σημαίνει ότι ο οινοποιός το πληρώνει για πέντε χρόνια πριν ξεκινήσει να εισπράττει.

- Τέλος, πρέπει να υπολογίσουμε ότι γενικά έχουν πέσει τα κοστολόγια συνολικά.

Ο οινοποιός κ. Πάρις Σιγάλας έβγαλε στην αγορά, σε περιορισμένο δίκτυο προς το παρόν, την Κρίση, λευκό και κόκκινο κρασί. «Το κρασί που παλαιότερα το διέθετα χύμα, τώρα το αναβάθμισα φτιάχνοντας ένα μείγμα με ανώτερης ποιότητας κρασί και έφτιαξα ένα οικονομικότερο προϊόν. Είναι μια προσπάθεια προσαρμογής στις συνθήκες που οπωσδήποτε έχει και ένα ρίσκο».

Κάτι ανάλογο προσπαθεί και ο κ. Ευάγγελος Χατζηβαρύτης από τη Γουμένισσα, με το Mosaic, ένα κρασί που πωλείται μόλις τέσσερα ευρώ. Φτιάχνεται με την ανάμειξη τεσσάρων ποικιλιών, κάτι που σύμφωνα με τον οινοποιό βοηθά στη μείωση του κόστους αλλά και δίνει τη δυνατότητα να «παίξεις» με τη γεύση και τα αρώματα.

Εννοείται όμως και με τις τιμές, ρίχνοντας τις προς τα κάτω, κάτι το οποίο στην εποχή της κρίσης μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά αποτελεσματικό.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.