«Όχι» στην παραχώρηση της Στοάς του Αττάλου σε εκδηλώσεις με γεύματα, λέει το ΚΑΣ

«Όχι» στην παραχώρηση της Στοάς του Αττάλου σε εκδηλώσεις με γεύματα, λέει το ΚΑΣ Facebook Twitter
0
«Όχι» στην παραχώρηση της Στοάς του Αττάλου σε εκδηλώσεις με γεύματα, λέει το ΚΑΣ Facebook Twitter

Δεν δίνεται η Στοά Αττάλου σε εκδήλωση εταιρείας εμπορικού χαρακτήρα που περιλαμβάνει δείπνο. Η περσινή εμπειρία υπήρξε καταλυτική ως προς τη συγκεκριμένη γνωμοδότηση, στην οποία κατέληξε χτες ομόφωνα το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, καθώς, όπως ειπώθηκε τόσο από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αθηνών όσο και από τη Διεύθυνση Μουσείων του υπουργείου Πολιτισμού, το αισθητικό αποτέλεσμα ήταν τελείως ασύμβατο με τον χαρακτήρα του μνημείου.

Η εικόνα -όπως παρατέθηκε στο ΚΑΣ- από την περσινή παραχώρηση της Στοάς του Αττάλου για εκδήλωση που περιελάμβανε δείπνο και στην οποία συμμετείχαν υψηλόβαθμα στελέχη ιδιωτικής εταιρείας, ήταν ιδιαίτερα περιγραφική και κατατοπιστική: Παράταξη τραπεζοκαθισμάτων, τοποθέτηση ποτηριών με κρασί πάνω σε αρχαιότητες, τσίκνα από ψήσιμο ψαριών, επιφωνήματα και σφυρίγματα κατά τη διάρκεια της πριβέ εκδήλωσης. Επίσης, το αρνητικό κλίμα ενισχύθηκε από τη δυσαρέσκεια τουριστών για τον αποκλεισμό του χώρου, καθώς και από τις έντονες διαμαρτυρίες περίοικων που παρεμποδίζονταν να φτάσουν στον προορισμό τους λόγω της προετοιμασίας των εδεσμάτων. Επιπλέον, όπως σημειώθηκε, δεν υπήρξε καν οικονομικό όφελος, καθώς τόσο το κλείσιμο του αρχαιολογικού χώρου, όσο και η ανάγκη για επιπλέον φυλακτικό προσωπικό, δημιούργησαν περισσότερα έξοδα από έσοδα.

Για τους εισηγητές, αλλά και τα μέλη του ΚΑΣ που υπερθεμάτισαν, η χρήση «κουζίνας» εντός του αρχαιολογικού χώρου, η ανάγκη για πολυάριθμο προσωπικό εξυπηρέτησης, που κινείται επισφαλώς εν μέσω αρχαιοτήτων και ο αποκλεισμός των επισκεπτών για χάρη της «αποκλειστικής εμπειρίας υψηλόβαθμων εκπροσώπων της αγοράς», ζημιώνουν τον χώρο αλλά και το δημόσιο συμφέρον, τόσο σε ηθικό όσο και οικονομικό επίπεδο. «Οι εντυπώσεις από την περσινή εμπειρία δεν ήταν καλές. Η Εφορεία έχει καταλήξει ότι ο χώρος πρέπει να δίνεται πολύ επιλεκτικά, σε περιπτώσεις που συνδέονται απολύτως με πολιτιστικά γεγονότα και δράσεις ως προεκτάσεις της ίδιας ή του υπουργείου και όχι σε εταιρείες οι οποίες για την εμπειρία των στελεχών τους θέλουν να παραθέσουν γεύματα στα μνημεία μας», τόνισε μεταξύ άλλων η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών, Ελ. Μπάνου. «Το μνημείο μπορεί να δίνεται σε ειδικές περιπτώσεις, αλλά όχι για δείπνο» συμφώνησε από την πλευρά της η αναπληρώτρια γγ του ΥΠΠΟ, Μαρία Ανδρεαδάκη - Βλαζάκη.

Οι εκπρόσωποι της αμερικανικής εταιρείας, που παραβρέθηκαν στη συνεδρίαση, φάνηκαν να μην καταλαβαίνουν τον λόγο μιας πιθανής άρνησης του αιτήματός τους, διαβεβαιώνοντας ότι θα δέχονταν οποιαδήποτε υπόδειξη, ακόμα και την αντικατάσταση της κατανάλωσης κρασιού με νερό, αλλά όχι και της κατάργησης του πριβέ χαρακτήρα της εκδήλωσης, η οποία, όπως είπαν, θα ήθελαν πολύ να συνδυαστεί και με πριβέ ξενάγηση. Η αντίφαση του συσχετισμού του πριβέ με την ευρύτερη προβολή του χώρου, που επικαλέστηκαν οι ενδιαφερόμενοι, σημειώθηκε από τον καθηγητή Ν. Σταμπολίδη. Τα παραπάνω οδήγησαν στην ομόφωνη απόρριψη του αιτήματος.

Αντίστοιχη κατάληξη είχε και το αίτημα γερμανικής ταξιδιωτικής εταιρείας, που ζητούσε την παραχώρηση της Πύλης Παντοκράτορα των ενετικών τειχών του Ηρακλείου για την πραγματοποίηση δείπνου. Τόσο ο χαρακτήρας της εκδήλωσης, που όπως ειπώθηκε δεν συνάδει με το μνημείο, όσο και η έλλειψη υποδομών στον χώρο, οδήγησαν στην αρνητική γνωμοδότηση των μελών του ΚΑΣ.

Ελένη Μάρκου για ΑΜΕ ΑΠΕ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.