ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

«Δικαστήριο» στο Βρετανικό Μουσείο για σπάνιο ελληνικό άγαλμα

«Δικαστήριο» στο Βρετανικό Μουσείο για σπάνιο ελληνικό άγαλμα Facebook Twitter
1

Για πρώτη φορά, ένα δικαστήριο συνεδρίασε τη Δευτέρα στο Βρετανικό Μουσείο, με αντικείμενο ένα άγαλμα του 3ου αιώνα πΧ από την ελληνική αποικία της Κυρήνης στη Λιβύη, το οποίο πιστεύεται ότι αποτέλεσε αντικείμενο λαθρανασκαφής και εξήχθη παράνομα από τη χώρα το 2011.

Όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Telegraph, το «μοναδικό» άγαλμα, ύψους περίπου ενός μέτρου, αποκαλύφθηκε σε μια αποθήκη του δυτικού Λονδίνου από τελωνειακούς υπαλλήλους δύο χρόνια αργότερα και μεταφέρθηκε στο Βρετανικό Μουσείο, αν αναμονή της απόφασης του δικαστηρίου σχετικά με την ιδιοκτησία.

Το άγαλμα απεικονίζει μία Ελληνίδα γυναίκα, σύμφωνα με την εφημερίδα, και έχει μοναδικό αντίστοιχο δείγμα στο Μουσείο του Λούβρου. Η αξία του υπολογίζεται σε δύο εκατομμύρια λίρες.

Ο δικαστής John Zani από το Ειρηνοδικείο του Γουεστμίνστερ, που επιβλέπει την υπόθεση, άφησε για μία ημέρα την αίθουσα του δικαστηρίου και μετέβη στο Μουσείο, προκειμένου να επιθεωρήσει από κοντά το άγαλμα και να ενημερωθεί λεπτομερώς για τα στοιχεία που αφορούν το εύρημα. Σημειώνεται ότι η Λιβύη διεκδικεί τον επαναπατρισμό του.

«Δικαστήριο» στο Βρετανικό Μουσείο για σπάνιο ελληνικό άγαλμα Facebook Twitter

Σύμφωνα με τον επιμελητή των ελληνικών Γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο, δρ. Peter Higgs, πρόκειται για ένα επιτύμβιο άγαλμα και πιστεύεται ότι απεικονίζει την Περσεφόνη.

Η Κυρήνη αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, ενώ από το 2011 και την εκδίωξη του Καντάφι από την εξουσία, η Λιβύη έχει υποστεί σοβαρές λεηλασίες και βανδαλισμούς.

1

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.