Απεργία την Πρωτομαγιά

Θλίψη και οργή για το γκράφιτι στο Πολυτεχνείο από την Σύνοδο Πρυτάνεων

Θλίψη και οργή για το γκράφιτι στο Πολυτεχνείο από την Σύνοδο Πρυτάνεων Facebook Twitter
Achilleas Zavallis / SOOC
18

Το θέμα του γκράφιτι έφτασε μέχρι και τη Βουλή, με ερώτηση του βουλευτή Επικρατείας της ΝΔ, Θεόδωρου Φορτσάκη, που επαναφέρει το ζήτημα της αποτελεσματικής φύλαξης των πανεπιστημιακών χώρων και ζητά να μάθει αν έχουν κινηθεί οι διαδικασίες ποινικής δίωξης των δραστών και πώς θα γίνει η αποκατάσταση.

Αναλυτικά:

Επαναλαµβανόµενες καταστροφές σε πανεπιστηµιακούς χώρους
Αθήνα, 6 Μαρτίου 2015


Μια σειρά συµβάντων επαναφέρουν για πολλοστή φορά στο προσκήνιο το ζήτηµα της αποτελεσµατικής φύλαξης των πανεπιστηµιακών χώρων. Τελευταία, η εξωτερική όψη του ιστορικού κτιρίου του Πολυτεχνείου στην οδό Στουρνάρη, ενός µνηµείου του κέντρου της Αθήνας, καλύφθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου από χρωµατισµούς αγνώστων (γκράφιτι). Πρόκειται για ολοκληρωτική αλλοίωση της όψεως του κτιρίου, ενώ η έκταση της εν λόγω επέµβασης είναι πρωτοφανής. Οι σχετικές εικόνες, όπως δηµοσιεύθηκαν στον ηµερήσιο τύπο, προκαλούν µεγάλη θλίψη. Εν τούτοις, ούτε το Υπουργείο ούτε οι πρυτανικές αρχές µέχρι σήµερα καταδίκασαν το συµβάν.


Η καταστροφή της όψεως του ιστορικού κτιρίου του Πολυτεχνείου προστίθεται σε πολλά άλλα παρόµοια πρόσφατα συµβάντα σε πανεπιστηµιακούς χώρους. Έτσι, στις 14 Φεβρουαρίου 2015 πραγµατοποιήθηκε βραδινή εκδήλωση εντός του χώρου της Ιατρικής Σχολής Αθηνών. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης αυτής σηµειώθηκαν εκτεταµένες ζηµιές, µεταξύ άλλων στο αµφιθέατρο και στο εργαστήριο της Σχολής.


Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως, σύµφωνα µε τον Κοσµήτορα της Σχολής Επιστηµών Υγείας του Ε.Κ.Π.Α., µετά το πέρας της εν λόγω εκδήλωσης, εντός του αµφιθέατρου της σχολής, βρέθηκαν ελαστικά αυτοκινήτων! Τα ίδια επαναλήφθηκαν σε αντίστοιχη εκδήλωση που πραγµατοποιήθηκε στις 20 Φεβρουαρίου 2015 στο Τµήµα Αρχιτεκτονικής Θεσσαλονίκης. Και στην περίπτωση αυτή οι προκληθείσες ζηµίες ήταν σηµαντικές, µεταξύ άλλων στο αµφιθέατρο και στα σχεδιαστήρια του Τµήµατος.


Ενδεικτικώς, σύµφωνα µε τον Πρόεδρο του Τµήµατος Αρχιτεκτόνων του Α.Π.Θ., κατά τη διάρκεια της εν λόγω εκδήλωσης, ορισµένοι από τους συµµετέχοντες χρησιµοποίησαν τους διαδρόµους του Τµήµατος ως αποχωρητήριο! Η µεγάλη έκταση και η φύση των εν λόγω φθορών, καθώς και ο επαναλαµβανόµενος ρυθµός τους, προκαλεί προβληµατισµό ως προς τους υπαίτιους και τα κίνητρα τους. Πρόκειται για ζηµιές αδικαιολόγητες, οι οποίες οδηγούν στο συµπέρασµα αφενός µεν ότι η δράση των υπαιτίων είναι ανεξέλεγκτη, αφετέρου δε ότι η πρόκληση των φθορών ήταν αυτοσκοπός. Συνακόλουθα, εγείρονται αναπόφευκτα ερωτήµατα ως προς τη βούληση και την ικανότητα των αρµοδίων αρχών για την καταστολή και πρόληψη των φαινοµένων αυτών.


Ο κύριος Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήµατα:
- Ποια µέτρα είχαν ληφθεί για τη φύλαξη των πανεπιστηµιακών χώρων;
- Ποια µέτρα ελήφθησαν κατόπιν της τέλεσης των εν λόγω εκτεταµένων φθορών για την
εύρεση των υπαιτίων;
- Έχει κινηθεί η σχετική ποινική, αλλά και κάθε άλλη, νόµιµη σχετική διαδικασία;
- Ποιος θα αναλάβει το κόστος αποκατάστασης των εν λόγω ζηµιών;
- Ποια µέτρα πρόκειται να ληφθούν ώστε να µην επαναληφθούν αυτά τα φαινόµενα στο µέλλον;


Θλίψη και οργή για το γκράφιτι στο Πολυτεχνείο από την Σύνοδο Πρυτάνεων Facebook Twitter
Achilleas Zavallis / SOOC

Σκληρή και καταδικαστική είναι και η ανακοίνωση του προεδρείου της Συνόδου πρυτάνεων ΑΕΙ στην οποία γίνεται αναφορά για θλιβερή εικόνα, βανδαλισμό και βεβήλωση ιστορικού μνημείου.

 

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Το Προεδρείο της Συνόδου των Πρυτάνεων εκφράζει την θλίψη και οργή του για τους πρόσφατους βανδαλισμούς στο ιστορικό κτήριο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στο κέντρο της Αθήνας. Οι βανδαλισμοί των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων τείνουν να γίνουν δυστυχώς μέρος της καθημερινότητάς τους. Η θλιβερή εικόνα του ιστορικού κτηρίου του ΕΜΠ αποτελεί την αποκορύφωση των απαράδεκτων αυτών πράξεων. Οι δράστες βεβήλωσαν ένα ιστορικό κτήριο, μνημείο της νεότερης Ελληνικής Ιστορίας και των δημοκρατικών αγώνων αυτού του τόπου. Δείχνοντας έλλειψη πολιτισμού και σεβασμού στην Ιστορία, πλήττουν με τις πράξεις τους ηθελημμένα και συνειδητά το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Η μαύρη και αποκρουστική εικόνα του κτηρίου των οδών Πατησίων και Στουρνάρη βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την πραγματική εικόνα του Ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστήμιου, το οποίο, παρά τα πενιχρά μέσα που του διαθέτει η Πολιτεία, αναδεικνύει την αριστεία, παρέχει ανταγωνιστική εκπαίδευση στους φοιτητές του και διακρίνεται για την έρευνά του.

Η Σύνοδος των Πρυτάνεων έχει επανειλημμένα επισημάνει στην Πολιτεία το θέμα της φύλαξης των Πανεπιστημίων τα οποία, με τις συνεχείς μειώσεις στους τακτικούς προϋπολογισμούς τους και την υποστελέχωσή τους σε διοικητικό προσωπικό μέσω της διαθεσιμότητας και όχι μόνο, είναι ανήμπορα να αντιδράσουν. Η Σύνοδος, μέσω των αποφάσεών της, έχει υποβάλλει συγκεκριμένες προτάσεις για την καθαριότητα, τη φύλαξη και τη συντήρηση των εγκαταστάσεων των Πανεπιστημίων. Καλούμε τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων να ανταποκριθεί σε αυτές. Ελπίζουμε στην ανταπόκριση του Πρωθυπουργού –απόφοιτου του ΕΜΠ– καθώς και του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων –ομότιμου καθηγητή του ΕΜΠ– ώστε να αποτραπεί η πολύμορφη υποβάθμιση που υφίστανται τα Ελληνικά Δημόσια Πανεπιστήμια.

18

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

13 σχόλια
Βεβαίως αν είχε γίνει επί Σαμαρά θα γελάγαμε με την αστυνομία και τον υπουργό προστασίας του πολίτη. Κάποιοι μάλιστα θα μιλάγανε για προβοκάτσια της κυβέρνησης για να περάσει το νόμο για τη φύλαξη των σχολών.
Υποκριτες, πρυτανεις, κομματοσκυλα, ανευθυνουπευθηνοι σε μεγαλο βαθμο.Καρποι του θλιβερου κοσμου και μικροκοσμου της πατριδας μας.Διοριζουν τα παιδια τους τα οποια εχουν βεβαιως βεβαιως σπουδασει στο εξωτερικο,διοικουν σχολες που εχουν θεση απο 500 και κατω στις παγκοσμιες καταταξεις,γινονται βουλευτες υπουργοι κλπ κλπ και καλα κανουν γιατι ετσι ειμαστε εδω στην πορτοκαλεα και θα το δειτε απο τα like που θα εισπραξω.Λιγες ρομαντικες εξαιρεσεις δε μου λενε τιποτα
Αναρωτιέμαι:α) είναι καλύτερες οι χιλιοπατημένες και, όποτε το θυμηθεί το συνεργείο καθαρισμού, χιλιοξεσκισμένες αφίσες; Προσωπικά, ούτε με τις αφίσες είχα πρόβλημα, οπότε στα δικά μου, τουλάχιστον, μάτια, ετούτο φαντάζει αισθητική αναβάθμιση.Για τα πραγματικά και ουσιώδη προβλήματα, παραπέμπω ενδεικτικά εδώ: http://www.arch.ntua.gr/announcement/5167 β) το έντυπό σας και οι αναγνώστες του θα μας τρελάνουν: από τη μια, διθυραμβικά αφιερώματα στην στρητ αρτ ή δεν ξέρω γω τι (εναλλακτικό) άλλο, κι από την άλλη σχόλια πιο συντηρητικά κι απ' ό,τι θα περίμενε να διαβάσει κανείς στην Καθημερινή (αναφέρομαι και σε άλλα ποστ σχετικά με το θέμα). Τέλος, ο Φορτσάκης φαίνεται με βάση τη μέχρι τώρα πορεία του άνθρωπος με πολλά και διαφορετικά ενδιαφέροντα επιχειρηματικής, πολιτικής και γενικότερα τυχοδιωκτικής φύσης, δεν τον λες και αποκλειστικά αφοσιωμένο στην επιστήμη του άνθρωπο, επομένως οι τοποθετήσεις του θα πρέπει να φιλτράρονται. Και πήγε να μου φάει και τη σειρά στο ΑΤΜ της Εθνικής στην Καρ. Σερβίας τις προάλλες.
Θα τρελαθουμε τελείως ρε γαμωτο?αυτό το πράγμα χρειαζεται μέρες για να γίνει.κανενας απο τους "υπεύθυνους" δεν είδε που άρπαξαν τα σπρευ και έβαφαν?κανένας μπάτσους σε ενα κεντρο Αθήνας που υποτίθεται οτι φρουρείται??τι σκατά,ο φλας γκορντον το έκανε σε 5 δεύτερα και ξύπνησαν ενα πρωι και το είδαν οι πανεπιστημιακοί και τώρα μιλάνε για ευθύνες???
Να γίνει μήνυση για φθορά δημόσιας περιουσίας και να επικηρυχθούν οι δράστες και όταν βρεθούν να υποχρεωθούν με δικά τους έξοδα να αποκαταστήσουν τις ζημιές που προκάλεσαν. Τόσες κάμερες έχει εκεί γύρω, καμία δεν τους έπιασε επί τω έργω; Άσε που για να φτάσουν σε τέτοιο ύψος οι χρωματισμοί χρειάστηκε σχεδόν σίγουρα η χρήση σκαλωσιάς.Τώρα για τα μέτρα που είχαν ληφθεί για την φύλαξη των χώρων, ας ρωτήσει τις προηγούμενες κυβερνήσεις που συστηματικά αποψίλωσαν τα πανεπιστήμια από προσωπικό, τα υποχρέωσαν να μετατρέψουν τα αποθεματικά τους σε ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου μία ημέρα πριν το "κούρεμα" του χρέους και πάρα πολλά άλλα.
Ισως η μονη χωρα που δεν εχει κανενα απολυτως σεβασμο για την εκπαιδευση. Σε καμμια αλλη χωρα δεν προκειται να δεις τετοιου ειδους γραφιτι σε ΚΑΝΕΝΑ πανεπιστημιο. Και δεν μιλαμε για δημοτικο, γυμνασιο η λυκειο αλλα για ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ οπου ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ φοιτουν ενηλικες. Καιρος να αρχισετε να συμπεριφερεστε σαν ενηλικες!! Η ασεβεια στην εκπαιδευση δειχνει ελλειψη παιδειας!!
Αυτό το πράγμα είναι το τελευταίο που δείχνει ασέβεια στην εκπαίδευση.Δηλαδή πριν που ήταν γεμάτο tags και άθλιες αφίσες γιατί δεν ενοχλούνταν κανείς;Αν ήταν ένα graffiti κοντά στην κοινή αισθητική τί θα λέγαμε;Θα μιλούσαμε για βανδαλισμό;
Ενταξει, προφανως δεν το εκαναν οι φοιτητες... Και ναι, το γκραφιτι αυτο ειναι αντιαισθητικοτατο, αλλα η ελλειψη σεβασμου στην εκπαιδευση ξεκινα πρωτα και κυρια απ'την πολιτεια. Ποσα χρονια αφησε η πολιτεια το κτιριο αυτο αφυλαχτο και χωρις συντηρηση;
Μα τι λετε τωρα;; Ολοκληρο Ηνωμενο Βασιλειο και σχεδον ολα τα πανεπιστημια του ειναι παλια κτηρια.. η μονη αναβαθμιση που γινεται ειναι εσωτερικα.. Ελεγξετε στο γοογλε: Cambridge, University of Aberdeen, University of St Andrews, University of Manchester.. Προσπαθειτε να δικαιολογησετε τα αδικαιολογητα! Και φυσικα ειναι φοιτητες θα παει η μητερα σου η ο πατερας σου να κανει γραφιτι στο κτηριο; Η εκπαιδευση φυσικα και εχει παααρα πολλα λαθη αλλα αντε μην τρελλαθουμε κιολας, εχετε ακουσει πουθενα αλλου φοιτητη να παιρνει πτυχιο στα 10 χρονια η και περισσοτερα; Μην λεμε και οτι θελουμε ετσι;;
αφήστε τους να το τελειώσουν πρώτα και μετά καταδικάζετε, αυτό είναι μονάχα το πρώτο layer. πρόκειται για ένα έργο - προσφορά της ένωσης 29 κατασκευαστών γκραφίτι που συνιστούν ξυδάκι στον Φορτσάκη. ο τίτλος του είναι: "το μαύρο μας το χάλι" και αφορά εμένα, εσένα και τους πάντες