Πέθανε ο Πάκο ντε Λουθία

Πέθανε ο Πάκο ντε Λουθία Facebook Twitter
0

Πέθανε σε ηλικία 66 ετών ο φημισμένος ισπανός κιθαρίστας και βιρτουόζος του φλαμένκο, Πάκο ντε Λουθία. Όπως ανακοίνωση η δημοτική αρχή της γενέτειράς του, της πόλης Αλχεθίρας στη νότια Ισπανία, ο ντε Λουτσία πέθανε στο Μεξικό από έμφραγμα του μυοκαρδίου.

Σύμφωνα με στενό φίλο του μουσικού, ο ντε Λουθία έπαιζε με τα παιδιά του σε μια παραλία στο Κανκούν, όπου έχει σπίτι, όταν ξαφνικά αισθάνθηκε αδιαθεσία.Ο καλλιτέχνης πέθανε στο δρόμο προς το νοσοκομείο.



«Επαναστάτη της κιθάρας» τον χαρακτήρισε η El Pais, ενώ ο δήμαρχος του Αλχεθίρας Χοσέ Ιγνάθιο Λανταλούθε χαρακτήρισε το θάνατό του «μια ανεπανόρθωτη απώλεια για τον κόσμο του πολιτισμού, για την Ανδαλουσία».

H πόλη του κήρυξε τριήμερο πένθος και καταβάλει προσπάθειες μαζί με την οικογένεια του ντε Λουτσία για τον επαναπατρισμό της σορού.

Ο Πάκο ντε Λουθία γεννήθηκε  τον Δεκέμβριο του 1947 ως Φραντσίσκο Σάντσες Γκόμεζ, και έφερε «επανάσταση» στην κιθάρα, καθώς με το επιθετικό παίξιμό του και τη ροπή του στον αυτοσχεδιασμό και στις μουσικές συναντήσεις με την τζαζ, κατάφερε να εκμοντερνίσει το παραδοσιακό ισπανικό φλαμένκο και να το κάνει γνωστό σε όλον τον κόσμο.

Από τις μεγάλες στιγμές αυτού του ανθρώπου που κατάφερε να παντρέψει το φλαμεγκο με τη τζαζ, τα μπλούζ, ακόμη και με την αραβική μουσική, ήταν οι συναυλίες που έδωσε σε όλο τον κόσμο, μαζί με δύο άλλους τιτάνες του κιθαριστικού αυτοσχεδιασμού. Τον Al di Meola και τον John McLaughlin.



Ο Πάκο ντε Λουθία είχε επισκεφτεί πολλές φορές την Ελλάδα και είχε δώσει αξέχαστες συναυλίες στον Λυκαβηττό στις δεκαετίες του '90 και του 2000.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.