Κενό χρηματοδότησης ελληνικών παραγωγών δημιούργησε το κλείσιμο της ΕΡΤ

Κενό χρηματοδότησης ελληνικών παραγωγών δημιούργησε το κλείσιμο της ΕΡΤ Facebook Twitter
0

Ο σκηνοθέτης Πάνος Χ. Κούτρας και η Ελένη Κοσσυφίδου, οι υπεύθυνοι της εταιρείας παραγωγής 100% Synthetic Films, έστειλαν ανοιχτή επιστολή μεταξύ άλλων στον υπουργό Οικονομικών και τον υπουργό Πολιτισμού Πάνο Παναγιωτόπουλο, στους οποίους απευθύνουν δραματική έκκληση για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί μετά το κλείσιμο της ΕΡΤ.

Η Δημόσια Τηλεόραση έχει ξεκινήσει να προβάλλει ξανά πρόγραμμα, όμως άγνωστο παραμένει τι θα γίνει με τα χρήματα που είχαν προϋπολογιστεί να διατεθούν από την ΕΡΤ σε κάποιες ελληνικές παραγωγές. Η νέα ταινία του Πάνου Κούτρα "Xenia" είναι σχεδόν έτοιμη, όμως δεν θα μπορέσει να ολοκληρωθεί χωρίς το ποσό που είχε προγραμματιστεί αν λάβει από την ΕΡΤ. Στην ίδια μοίρα είναι και άλλες παραγωγές, όπως γράφει ο γνωστός σκηνοθέτης.

Ολόκληρη η επιστολή:

Προς: Υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα | Γενική Διευθύντρια Οικονομικών Υπηρεσιών Υπ. Οικ. Πηνελόπη Παγώνη | Υπουργό Πολιτισμού Πάνο Παναγιωτόπουλο | Ειδική Διαχειρίστρια ΔΤ Αφροδίτη Γουγά | Υπεύθυνο Προγράμματος ΔΤ Δημήτρη Σοφιανόπουλο | Υπεύθυνο Οικονομικών ΔΤ Χρήστο Κουπελίδη | Τέως Διευθύνοντα Σύμβουλο και ειδικό διαχειριστή ΕΡΤ ΑΕ και νυν Διευθύνοντα Σύμβουλο της Attica Bank Γκίκα Μάναλη

Εχοντας εξαντλήσει κάθε περιθώριο υπομονής, αντοχής και κάθε απόπειρα επικοινωνίας και συνεννόησης με τους αρμόδιους φορείς, απευθυνόμαστε, ως σκηνοθέτης και παραγωγός προς όλους τους εκπροσώπους του κράτους που σχετίζονται, άμεσα ή έμμεσα λόγω συνθηκών, με τα κινηματογραφικά πράγματα στη χώρα μας σήμερα.

Βρισκόμαστε στο τελευταίο στάδιο για την ολοκλήρωση της παραγωγής της κινηματογραφικής ταινίας «Χenia», μια συμπαραγωγή Ελλάδας - Γαλλίας - Βελγίου, η οποία έχει χρηματοδοτηθεί από τους ακόλουθους ευρωπαϊκούς φορείς και οργανισμούς :

  • ARTE FRANCE CINEMA (Γαλλο - Γερμανικό τηλεοπτικό κανάλι)
  • CNC - CINEMA DU MONDE (Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου )
  • EURIMAGES (Χρηματοδοτικός οργανισμός του Συμβουλίου της Ευρώπης για τη συμπαραγωγή, διανομή, προβολή και ψηφιοποιήση των ευρωπαϊκών κινηματογραφικών έργων)
  • MEDIA (Πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την υποστήριξη των ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών εργων)
  • CENTRE DU CINEMA ET DE L’AUDIOVISUEL DE LA FEDERATION WALLONIE BRUXELLES (Κέντρο Κινηματογράφου Βρυξελλών)

Στην Ελλάδα η ταινία έχει συμπαραγωγούς τους εξής φορείς:

  • ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  • NOVA (Ελληνικό Καλωδιακό κανάλι)
  • FEELGOOD ENTERTAINMENT (Ελληνική εταιρία διανομής και παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών)

και την ΕΡΤ Α.Ε., μέσω της εκ νόμου (Ν.3905/2010) υποχρέωσης της, η οποία δυνάμει των αποφάσεων της 200695/2.11.2012-9441/27.12.2012-3272/16.5.2013 έχει επισήμως ανακοινώσει ότι είναι συμπαραγωγός στην εν λόγω ταινία. Στην κατοχή μας υπάρχει η σύμβαση συμπαραγωγής θεωρημένη από τη Νομική Υπηρεσία της ΕΡΤ Α.Ε., η οποία έχει υπογραφεί από την εταιρεία μας αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί η υπογραφή της από την ΕΡΤ Α.Ε.

Ο λόγος γνωστός σε όλους μας. Στην μέση των γυρισμάτων τον περασμένο Ιούνιο πληροφορηθήκαμε το αιφνίδιο κλείσιμο της ΕΡΤ. Εμεις βέβαια συνεχίσαμε τα γυρίσματα. Θα ήταν αδύνατον να σταματήσουμε από επαγγελματισμό απέναντι στους χρηματοδότες μας αλλά και από συνέπεια απέναντι στη συνειδησή μας ως κινηματογραφιστές. Σίγουρα, το κάναμε παίρνοντας ένα τεράστιο ρίσκο αλλά έχοντας απόλυτη πίστη στις δεσμεύσεις ενός έννομου κρατικού μηχανισμού. Και είμαστε στο σήμερα.

Η ΕΡΤ Α.Ε. δεν υπάρχει πιά, και ενώ οι υποχρεώσεις της έχουν μεταβιβαστεί στο Υπουργείο Οικονομικών, ενώ η μεταβατική κατάσταση της Δημόσιας Τηλεόρασης λειτουργεί και εκπέμπει, ενώ εκπρόσωπος του Υφυπουργείου Τύπου ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο την δέσμευση για άμεση διευθέτηση της εκκρεμότητας, οι αρμόδιοι κωφεύουν, εθελοτυφλούν, απέχουν.

Και εμείς βρισκόμαστε πλήρως εκτεθειμένοι προς τους συμπαραγωγούς μας και όσους εργάστηκαν για την ταινία.

Βρισκόμαστε εκτεθειμένοι προς όλους τους φορείς Ελλάδας, Γαλλίας και Βελγίου και προς όλους τους άλλους χρηματοδότες μας με επικείμενες δυσμενείς και απρόβλεπτες αξιώσεις εκ μέρους τους, λόγω της αθέτησης της υπόσχεσης παράδοσης ενός άρτιου καλλιτεχνικού έργου που αδυνατεί λόγω μη εκπλήρωσης του χρηματοδοτικού του πλάνου να ολοκληρωθεί.

Το Eurimages έχει δηλώσει ότι πρόκειται να υπαναχωρήσει της χρηματοδότησης εφόσον ο κρατικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας υπεκφεύγει. Επίσης, λόγω της εκκρεμότητας του κρατικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα, έχει διακοπεί η χρηματοδότηση από τον γαλλικό τραπεζικό οργανισμό (Cofiloisirs) που έχει αναλάβει την ρευστότητα της ταινίας.

Ως συνέπεια όλων των παραπάνω αδυνατούμε να ολοκληρώσουμε την ταινία. Aδυνατούμε να την καταθέσουμε σε φεστιβάλ του εξωτερικού. Aδυνατούμε να αποφύγουμε τον διασυρμό εντός και εκτός συνόρων.

Πάνω και πέρα απ' όλα αυτά, είμαστε ασυνεπείς στις πληρωμές μας απέναντι στους συντελεστές- συνεργάτες-τεχνικούς-προμηθευτές που έχουν εργαστεί ή έχουν προσφέρει τις υπηρεσίες τους στην παραγωγή της ταινίας. Ολοι έχουν δείξει μέχρι τώρα μεγάλη κατανόηση, το χρονικό όμως διάστημα της οφειλής μας είναι πλέον των έξι μηνών. Η υπομονή τους έχει εξαντληθεί γιατί και αυτοί με τη σειρά τους αδυνατούν να πληρώσουν τις βασικές τους υποχρεώσεις όπως και αυτές προς το κράτος, να ανταπεξέλθουν στα βάρη τους που καθημερινά αυξάνονται. Είναι αυτονόητο ότι θα προχωρήσουν σε ένδικα μέσα εναντίον μας.

Είμαστε επίσης οφειλέτες προς φυσικά και νομικά πρόσωπα αλλά και υπόχρεοι σε βεβαιωμένες οφειλές δημοσίου.

Αναρωτιόμαστε ποιος είναι ο λόγος που δυναμιτίζονται οι υγιείς και δυναμικές δράσεις που έχουν ως επίκεντρό τους το ελληνικό σινεμά και τους ανθρώπους του, το μοναδικό ελληνικό πολιτιστικό προϊόν που αυτή τη στιγμή αναγνωρίζεται διεθνώς και μεταφέρει την ελληνική κουλτούρα και τη δημιουργικότητα του πιο ενεργού και δραστήριου δυναμικού της στο εξωτερικό.

Αναρωτιόμαστε επίσης για πόσο καιρό σε αυτή τη χώρα θα καταπατούνται νόμοι (N.3905/2010) του ίδιου του κράτους από το ίδιο το κράτος, για πόσο καιρό ακόμη θα διασύρεται ο πολιτισμός αυτής της χώρας από ανθρώπους που εδώ και δεκαετίες κομπάζουν και καμώνονται ότι σε όλες του τις εκφάνσεις και εκφράσεις, αποτελεί την αιχμή του δόρατος του σύγχρονου ελληνικού κράτους.

Ζητούμε οι αρμόδιοι να ανάλαβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν έναντι της ταινίας, οι οποίες είναι πραγματικές και νομικές και διασφαλίζονται από την ελληνική έννομη τάξη και προστατεύονται από τις διατάξεις του Αστικού Κώδικά για ευθύνη από τις διαπραγματεύσεις/ προσυμβατική ευθύνη/ευθύνη από αδικοπραξία.

Ζητούμε οι αρμόδιοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους έναντι όλων των Ελλήνων κινηματογραφιστών που βρίσκονται χρεωμένοι και εκτεθειμένοι από την εκκρεμή κατάσταση του εθνικού ραδιοτηλεοπτικου φορέα, να ανταποκριθούν στην κρισιμότητα της κατάστασης, να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να επιτελέσουν αυτό που οφείλουν. Να στηρίξουν επιτέλους ανοικτά και απερίφραστα τον ελληνικό κινηματογράφο που αυτή τη δύσκολη στιγμή για τη χώρα, συνεχίζει να αποτελεί τη μοναδική γέφυρα ουσιαστικής και δημιουργικής επικοινωνίας με τον υπόλοιπο πλανήτη και το αύριο.

Τέλος ζητούμε, χωρίς καμία άλλη καθυστέρηση, να μας ειδοποιήσουν άμεσα έαν έχουν αλλάξει γνώμη και δεν θέλουν να είναι συμπαραγωγοί στην ταινία. Τουλάχιστον, να γνωρίζουμε ρητά πόσο μόνοι είμαστε τελικά ως κινηματογραφιστές και ως Έλληνες.

[Η επιστολή αυτή έχει μεταφραστεί και θα αποσταλεί σε όλους τους φορείς του εξωτερικού που μας έχουν στηρίξει οικονομικά και απέναντι στους οποίους η εταιρεία μας και το ελληνικό κράτος βρίσκονται υπόλογοι.]

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.