Τσαρλς Ντίκενς ή ο χειρότερος συγγραφέας του κόσμου;

Τσαρλς Ντίκενς ή ο χειρότερος συγγραφέας του κόσμου; Facebook Twitter
15

Μια έρευνα που έγινε online έδειξε ότι ίσως οι αναγνώστες δεν καταλαβαίνουν εύκολα αν διαβάζουν ένα αριστούργημα του Τσαρλς Ντίκενς ή ένα έργο του Edward Bulwer-Lytton, γνωστός και ως «ο χειρότερος συγγραφέας της ιστορίας».

Η Daily Mail αναφέρει ότι το πείραμα, το οποίο έγινε από το περιοδικό significance, ζητούσε από τους συμμετέχοντες να διαβάσουν αποσπάσματα μυθιστορημάτων των δύο συγγραφέων χωρίς να ξέρουν ποιός έχει γράψει τι. Μετά έπρεπε να αναγνωρίσουν ποιά αποσπάσματα ανήκουν στον διάσημο Ντίκενς και ποιά στον «χειρότερο συγγραφέα του κόσμου».

Οι περισσότεροι συμμετέχοντας βρήκαν τις σωστές απαντήσεις κατά 48%, πράγμα που σημαίνει ότι οι συνολικά στο ίδιο αποτέλεσμα θα είχαν καταλήξει, ακόμα και αν είχαν στρίψει ένα νόμισμα.

Τσαρλς Ντίκενς ή ο χειρότερος συγγραφέας του κόσμου; Facebook Twitter

Ο ερευνητής απομόνωσε τα αποτελέσματα όσων απάντησαν από διάσημα πανεπιστήμια, όπως της Οξφόρδης, Κέιμπριτζ, Χάρβαρντ και Γέιλ, μέσω των IP τους. Ακόμα και μεταξύ αυτών όμως τα αποτελέσματα δεν ήταν πολύ διαφορετικά: οι σωστές απαντήσεις έφτασαν το 50%.

Συνολικά έλαβαν μέρος 9.461 άνθρωποι. Η έρευνα συνεχίζεται ακόμη, εδώ.

15

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

12 σχόλια
Φιλος λεει οτι μπορει η μια παραγραφος να μην ειναι αρκετη. Δηλαδη, η διαφορα να βρισκεται στα distribution tails. Μπορει δηλαδη η χειροτερη παραγραφος του Ντικενς σε ενα βιβλιο να ηταν πολυ πιο ανεκτη απο την χειροτερη παραγραφο του πως-τον-λεν.
Οκ, μερικές ενδιαφέρουσες λεπτομέριες. Ο Edward Bulwer-Lytton είναι αυτός που εφήυρε τις εξής θρυλικές εκφράσεις:"It was a dark and stormy night","the great unwashed", "the pen is mightier than the sword"! He is my hero!! :PΕπίσης for the sake of irony, ο Ντικενς έδωσε το όνομα του χειρότερου συγγραφέα του κόσμου σε ένα από τα παιδιά του! Τον Edward Bulwer Lytton Dickens! http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Dickens Και ύστερα σου λένε φταίει ο αναγνώστη!
...κι όμως. Είναι δύσκολο να απαντήσεις γιατί γενικά εμείς διαβάζουμε μεταφράσεις και όχι πρωτότυπο κείμενο. Πάντως το 67% που πήρα δεν το θεωρώ τυχαίο. Αν προσέξει κάποιος τα κείμενα έχουν διαφορετικό ύφος.
Κι εγω 33% εβγαλα..(τουλάχιστον είχα 100% επιτυχία στο τεστ "Πίνακες του Jackson Pollock ή κουτσουλιές περιστεριών;"λολ)Τώρα οσο για τον Bulwer-Lytton,ο τύπος ήταν cult λεμε.Απλώς οι περισσότεροι κριτικοί βγάζουν φλύκτενες με οτι ανήκει στη horror/sci-fi λογοτεχνια.
10/12 πήρα αν και δεν έχει κάποια σημασία...έμοιαζε πάντως κάπως σαν να υπήρχε κάποια λογική στο τι "έπρεπε" να απαντήσω.Είναι σίγουρα περισσότερο κουιζ παρά έρευνα. Δεν είναι προφανέστατο εξάλλου από το γράφημα ότι οι σωστές απαντήσεις μάλλον δόθηκαν περισσότερο με βάση την τύχη και όχι τόσο με τις όποιες σούπερ λογοτεχνικές ικανότητες;
Χαχα!Αυτό μου θυμίζει το πείραμα του Richards,ο οποίος επέλεξε μερικά ποιήματα,σπουδαίων αλλά και ασήμαντων ποιητών,και τα παρουσίασε σε αναγνώστες παραλείποντας τους τίτλους και τα ονόματα των ποιητών.Οι αναγνώστες κλήθηκαν να τα αξιολογήσουν με βάση καθαρά το περιεχόμενο του ποιήματος αγνοώντας τον ποιητή.Αποτέλεσμα;Σπουδαίοι ποιητές καταποντίστηκαν και ασήμαντοι ποιητές αξιολογήθηκαν ως σπουδαίοι...
Σαν να λέμε ότι περιμένουν από τους συμμετέχοντες στην αστεία αυτή έρευνα να ξεχωρίσουν από μισή τρίχα τον τίγρη από τον γάτο που νιαουρίζει στα κεραμίδια. Σα να λέμε ζουμάρισαν σε 2 τετραγωνικά χιλιοστά ενός πίνακα του Ματίς και τους έβαλαν να τα διακρίνουν από 2 τετραγωνικά χιλιοστά ενός μπογιατζή. Αν πάρεις τυχαία 1 μέτρο μουσικής του Μπετόβεν και 1 μέτρο μουσικής ενός οποιουδήποτε άλλου συνθέτη της εποχής του τι ακριβώς συγκρίνεις; Και ποιός αποφάσισε ότι ο Bulwer-Lytton είναι ο χειρότερος συγγραφέας; Όποιος κι αν έβγαλε αυτό το συμπέρασμα έχει χάσει πολλές συνέχειες.
Σωστά, αλλά αν (σαν side story) απομονώσεις αυτούς που σκόραραν 11 και 12 και τους ξαναφιλτράρεις με την ίδια μέθοδο αλλά καινούριο υλικό και πάλι αυτοί οι ελάχιστοι σκοράρουν 11 και 12 αυτό σημαίνει ότι είναι άνθρωποι με εξαιρετική ικάνότητα αντίληψης του ύφους ενός άλλου (άσχετα αν θεωρείται καλός ή κακός συγγραφέας).Κάπου θα είναι πολύ χρήσιμοι.