Ιστορικό λάθος - Για δεκαετίες πίστευαν πως αυτή ήταν μια σπάνια φωτογραφία του Βαν Γκογκ σε ηλικία 13 ετών

Ιστορικό λάθος - Για δεκαετίες πίστευαν πως αυτή ήταν μια σπάνια φωτογραφία του Βαν Γκογκ σε ηλικία 13 ετών Facebook Twitter
Τελικά αυτός ο μικρός δεν είναι Βίνσεντ βαν Γκογκ σε ηλικία 13 ετών
0

Μια φωτογραφία που για περισσότερο από 50 χρόνια πιστεύονταν ότι απεικόνιζε τον Βίνσεντ βαν Γκογκ σε ηλικία 13 ετών, είναι στην πραγματικότητα ένας από τους αδελφούς του, ο Τεό, σε ηλικία 15 ετών.

Το Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ αποκάλυψε την Πέμπτη τα αποτελέσματα της έρευνας για τη φωτογραφία που έχει εμφανιστεί σε αμέτρητα βιβλία και καταλόγους, και πάντα χαρακτηρίζονταν ως η παλαιότερη γνωστή φωτογραφία του Βαν Γκογκ.

Η αποκάλυψη σημαίνει ότι τώρα η μόνη γνωστή φωτογραφία του ζωγράφου είναι αυτή που τον δείχνει σε ηλικία 19 ετών.

Το μουσείο δημοσιοποίησε ξανά τη φωτογραφία μαζί με μια άλλη που δείχνει τον Τεό σε ηλικία 32 ετών. Η εντυπωσιακή ομοιότητα των γαλαζοπράσινων ματιών ήταν μια ένδειξη ότι οι εμπειρογνώμονες της τέχνης είχαν σφάλει εδώ και δεκαετίες.

Ακόμη και ο Βίλεμ βαν Γκογκ, ο δισέγγονος του Τεό και σύμβουλος του διοικητικού συμβουλίου του μουσείου, δήλωσε εμβρόντητος με την αποκάλυψη αλλά και ικανοποιημένος που η αλήθεια είχε αποκαλυφθεί.

«Είναι σημαντικό η κληρονομιά του Βίνσεντ βαν Γκογκ να μεταφερθεί και να διατηρηθεί σωστά και η έρευνα αυτή συμβάλλει καθοριστικά σε αυτές τις προσπάθειες», ανέφερε.

Η φωτογραφία δημοσιοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1957 σε έκθεση που διοργάνωσε ένας ερευνητής.

Ιστορικό λάθος - Για δεκαετίες πίστευαν πως αυτή ήταν μια σπάνια φωτογραφία του Βαν Γκογκ σε ηλικία 13 ετών Facebook Twitter
Η μόνη φωτογραφία του Βίνσεντ βαν Γκογκ τελικά είναι αυτή

Η εικόνα χρησιμοποιήθηκε σε όλο τον κόσμο. «Το ερώτημα πως θα μπορούσε να είναι κάποιος άλλος δεν προέκυψε ποτέ», δήλωσε ανώτερος ερευνητής στο Μουσείο Βαν Γκογκ.

«Δεν υπήρξε ποτέ άμεση αιτία αμφιβολίας, ακριβώς επειδή το αγόρι σε αυτή τη φωτογραφία φέρει ομοιότητες με το πορτρέτο του 19χρονου Βίνσεντ».

Αυτή η βεβαιότητα αμφισβητήθηκε αρχικά το 2014 σε ένα ολλανδικό τηλεοπτικό πρόγραμμα το οποίο χρησιμοποίησε πειραματική τεχνολογία για να υποδείξει ότι θα μπορούσαν να είναι δύο διαφορετικοί άνθρωποι. Το μουσείο άρχισε τη δική του έρευνα και εκείνη την εποχή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο 19χρονος ήταν σίγουρα ο Βίνσεντ.

Όμως ο συγγραφέας Yves Vasseur είχε αρχίσει να αμφιβάλλει και αυτός για τη φωτογραφία αφού ανακάλυψε τυχαία ότι ο φωτογράφος που Balduin Schwarz που τράβηξε τη φωτογραφία, μετακόμισε σε στούντιο των Βρυξελλών το 1870, όταν ο Βίνσεντ ήταν πολύ μεγαλύτερος από 13 ετών.

Μοιράστηκε τις αμφιβολίες του με το μουσείο και συνεργάστηκε στην έρευνα η οποία έφερε νέες εξελίξεις.

Οι ερευνητές είπαν ότι και τα δύο αδέλφια είχαν πυρόξανθα μαλλιά και έμοιαζαν πολύ αν και ο Τεό είχε πιο λεπτεπίλεπτα χαρακτηριστικά και πιο ανοιχτόχρωμα μάτια.

Η φωτογραφία έχει επίσης εξεταστεί εγκληματολογικά στο Ινστιτούτο Πληροφορικής του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ, παρέχοντας επιπλέον στοιχεία ότι είναι όντως ο Τεό.

Ο Axel Rüger, διευθυντής του Μουσείου Βαν Γκογκ, δήλωσε ότι «πλέον έχουμε μείνει με ένα μοναδικό πορτρέτο του θρυλικού ζωγράφου».

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.