Πέθανε o Χάρρυ Κλυνν

Πέθανε o Χάρρυ Κλυνν Facebook Twitter
5

Πέθανε, το πρωί της Δευτέρας, ο κωμικός και σατιρικός ηθοποιός Βασίλης Τριανταφυλλίδης, ευρύτερα γνωστός με το καλλιτεχνικό του ψευδώνυμο Χάρρυ Κλυνν.

Το τελευταίο διάστημα αντιμετώπιζε αναπνευστικά προβλήματα και ήταν καθηλωμένος σε αναπηρικό αμαξίδιο. Πέθανε σε ηλικία 78 ετών. 

Η κηδεία του θα τελεστεί την Πέμπτη στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης.

Ο Χάρρυ Κλυνν γεννήθηκε στις 7 Μαΐου 1940 στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης από οικογένεια Πόντιων προσφύγων. Εξαιτίας δυσμενών οικονομικών συνθηκών, ωθήθηκε στην εργασία από την ηλικία των 5 ετών. Παράλληλα φοιτούσε στο Δημοτικό Σχολείο και στο Γυμνάσιο Καλαμαριάς και αργότερα στο Πέμπτο Γυμνάσιο Αρρένων Θεσσαλονίκης.

Η συμμετοχή του σε μια βραδιά ταλέντων του Γιώργου Οικονομίδη άλλαξε τη ζωή του, καθώς, εκτός από το πρώτο βραβείο, «κέρδισε» την πρόταση του Οικονομίδη να τον ακολουθήσει στην Αθήνα.  Για τρία χρόνια, ο Οικονομίδης υπήρξε δάσκαλος του.

Παράλληλα με τις δραματικές του σπουδές στη σχολή του Π. Kατσέλη, άρχισε να εμφανίζεται σε νυχτερινά κέντρα και κυρίως σε καμπαρέ.

Μετά τη συμμετοχή του σε δύο ταινίες («Γάμος αλά Ελληνικά» και «Τα 201 Καναρίνια») στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και τις πρώτες του θεατρικές εμφανίσεις στα θέατρα Ακροπόλ και Χατζηχρήστου, άρχισε να γίνεται πιο γνωστός.

Από το 1964 έως το 1974 έζησε και εργάστηκε στη Β. Αμερική, ως συγγραφέας σατιρικών κειμένων και stand up comedian. Συνεργάστηκε για πολλά χρόνια με το περιοδικό «Playboy», την εφημερίδα «Daily Worker», το «Village» και το «On the double».

Στο Σικάγο παντρεύτηκε τη γυναίκα του, Χαρίκλεια και εκεί απέκτησε το πρώτο από τα τρία του παιδιά, τον Νίκο. Αργότερα στο Μόντρεαλ απέκτησε τον δεύτερο του γιο Αποστόλη, ενώ η κόρη του Κορίνα γεννήθηκε στην Αθήνα.

Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1974 πρωτοεμφανίστηκε στις μπουάτ της Πλάκας, στον «Aιγόκερω» και μετά στο «Zυγό» και τη «Διαγώνιο». Ύστερα δούλεψε στα νυχτερινά κέντρα «Διογένης», «Δειλινά» και «Στορκ».

Άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστός με την κυκλοφορία του πρώτου του δίσκου «Για δέσιμο», που κυκλοφόρησε από τη δισκογραφική εταιρεία Columbia το φθινόπωρο του 1978. Ακολούθησε η κυκλοφορία σειράς δίσκων σατιρικού περιεχομένου. 

Οι εμφανίσεις του στην τηλεόραση του χάρισαν τον τίτλο του εμπορικότερου καλλιτέχνη της χιλιετίας σύμφωνα με την AGB και οι παραστάσεις του στα θέατρα Ορφέας, Άλσος, Δελφινάριο και Μινώα κ.ά. κατέρριψαν κάθε προηγούμενο εισπρακτικό ρεκόρ.

Ακόμη, είχε ασχοληθεί με τη ζωγραφική και την ποίηση.

Παράλληλα δραστηριοποιήθηκε στον αθλητισμό και ιδιαίτερα στο ποδόσφαιρο. Το 1980 ηγήθηκε της ποδοσφαιρικής ομάδας της γενέτειράς του, του «Απόλλωνα Καλαμαριάς» (ανέλαβε το 1988 πρόεδρος της ΕΠΑΕ). 

Δραστηριοποιήθηκε επίσης σε θέματα ποντιακής ομογένειας, ενώ είχε εκλεγεί δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Καλαμαριάς (ηγήθηκε της αντιπολίτευσης έπειτα από αποτυχημένη διεκδίκηση της ηγεσίας του Δήμου).

Τα τελευταία χρόνια είχε επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη, όπου συνέχιζε να ζωγραφίζει και να εκδίδει ποιητικές συλλογές. Η τελευταία του (7η) ποιητική συλλογή κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Γαβριηλίδης», με τίτλο «Εμφύλιος λόγος». Τα τελευταία δύο χρόνια, μετά τον θάνατο του γιου του (Νίκου Τριανταφυλλίδη) η υγεία του είχε επιδεινωθεί.

*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Όλοι θέλουν να πάνε στον Παράδεισο, αλλά κανείς δεν θέλει να πεθάνει» – 14 ατάκες του Χάρρυ Κλυνν που δε θα ξεχάσουμε ποτέ
Culture
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

5 σχόλια
Χωρις αμφιβολια ο Σταντ απ που πηρε το χιουμορ στα σοβαρα, ηξερε οτι μονο οι ανοητοι ψαχνουν μονο τα χαχανα. Ο Χαρυ Κ. σκιαγραφησε τον νεοελληνα πιο καλα απο ολους, εφαιρε στο φως τον βαλκανιο που θελει να ειναι ευρωπαιος αλλα και ανατολιτης μαζι, προοδευτικος και πονηρος, φεμινιστης και πατριαρχης ταυτοχρονα. Ολα ομως αυτα με αγαπη για τον ελληνα που ειχε στο στοχαστρο. Οι κυβερνησεις πεφτουνε αλλα το χιουμορ μενει...
Ο κορυφαίος Έλληνας σύγχρονος κωμικός. Μια σχολή μόνος του και χρόνια μπροστά από την εποχή του.Μπόλιασε το αμερικάνικο stand up σε άπειρους ελληνικούς χαρακτήρες, πολλούς από τους οποίους ξεπατίκωσαν αισχρά και εκμεταλλεύτηκαν οικονομικά άλλοι νεώτεροι ατάλαντοι. Slapstick, αθυρόστομο, προοδευτικό, λεκτικό, πολιτικό χιούμορ από έναν καλλιτέχνη που αγάπησε αυτό που έκανε και αγαπήθηκε από πολλούς.Θα βρει ξανά το γιό του Νίκο που τόσο πολύ αγαπούσε!Ειλικρινά σήμερα το φραπεδάκι μου ήταν πικρό, παρά τις 29 ζάχαρες που έριξα.
Ευφυεστατος μοναδικος εκρηκτικος !σκιαγραφησε την 80ς παθογενεια της Ελλαδσς καλυτερα απ ολους.Τελευταια βεβαια ειχε παθει κι αυτος συριζομανια κ επιδοθηκε σε κυνηγι μαγισσων αλλα και αμαυρωσε τη φημη του με ακροτητες ...eg αλητομεκροτσογλανος ο μπουταρης κ αλλα ωραια απο το γερμανοτσολιαδικο ρεπερτοριο.Τεσπα.Κανεις μας δεν ειναι τελειος.Θα θυμαμαι για παντα τα καλοκαιρινα ταξιδια με ολη την οικογενεια κ την κασετα χαρυ κλινν στο κασετοφωνο..
Πήγε να βρει τον Νίκο.Μια εποχή εξέφρασε με επιτυχία τον ξερόλα "ξεπεταγμένο" αλλά κατά βάθος - δυστυχώς - φελλό πολίτη. Σε μεγάλο βαθμό βασισμένος στα κείμενα του Κακουλίδη.Γιατί μόνο με χρήμα δεν γίνεσαι πολίτης, χρειάζεται και αληθινή παιδεία.
Πολύ κρίμα. Ο Χάρρυ Κλυνν (Βασίλης Τριανταφυλλίδης), ήταν ένας σημαντικός καλλιτέχνης, από τους πρωτοπόρους της σύγχρονης, καυστικής σάτιρας, πολιτικής και κοινωνικής, από εκείνους, τους ελάχιστούς, που είχε τεκμηριωμένη άποψη, δεν μάσαγε τα λόγια του και εκφραζόταν ανοιχτά ως καλλιτέχνης, ως άνθρωπος, ως πολίτης.Στην πλούσια, κινηματογραφική, τηλεοπτική και θεατρική καριέρα του, συνεργάστηκε με σπουδαίους καλλιτέχνες - σκηνοθέτες, σεναριογράφους, ηθοποιούς.Άφησε έντονα το σατιρικό στίγμα του κατά την δεκαετία του '80 με τους σατιρικούς δίσκους βινυλίου. Χαρακτηριστικοί ήταν οι: «Μαλακά πιο μαλακά» (1984), «Έθνος Ανάδελφον» (1985), «Τίποτα» (1987), «Natin-Fatin» (1987).Οι σατιρικές, κινηματογραφικές ταινίες που πρωταγωνίστησε και που άφησαν εποχή ήταν οι: «Αλαλούμ» (1982), «Made in Greece» (1987). Ταινίες με διαχρονική, σατιρική αξία.Γιός του ήταν ο επίσης σπουδαίος σκηνοθέτης, Νίκος Τριανταφυλλίδης που έφυγε από την ζωή το 2016.Μια θέση, από τις πρώτες, του ανήκει στο Πάνθεον των Ελλήνων Κωμικών.Θερμά συλλυπητήρια στους οικείους του, συγγενείς, φίλους και συνεργάτες. Θα τον θυμόμαστε πάντα.