ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

«Γιατί ο καλύτερος νέος Έλληνας σκηνοθέτης έκανε το Λονδίνο σπίτι του»;

«Γιατί ο καλύτερος νέος Έλληνας σκηνοθέτης έκανε το Λονδίνο σπίτι του»; Facebook Twitter
22

Ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στην εφημερίδα Guardian και ο τίτλος του άρθρου «Γιατί ο καλύτερος νέος Έλληνας σκηνοθέτης έκανε το Λονδίνο σπίτι του;» σου δίνει μια πρόγευση για το που ήθελε ο δημοσιογράφος να κινηθεί η κουβέντα.

«Εγκαταλείπεις λοιπόν το πλοίο;» ρωτάει ο δημοσιογράφος τον 39χρονο σκηνοθέτη σχετικά με την διαμονή του τους τελευταίους μήνες στο Λονδίνο. «Έκανα τρεις ταινίες στην Ελλάδα κάτω από δύσκολες συνθήκες. Δεν το βλέπω σαν εγκατάλειψη. Κάποια μέρα σύντομα ή αργότερα θα επιστρέψω» λέει ο Γιώργος Λάνθιμος

Ανάμεσα στα σχέδια του είναι το γύρισμα μιας ταινίας για την Βασίλισσα Άννα αναφέρει η εφημερίδα. Ενώ ο σκηνοθέτης προσθέτει ότι υπάρχει σίγουρα περισσότερη κινηματογραφική δραστηριότητα σε σύγκριση με την Ελλάδα στο Λονδίνο και αυτός είναι ένας από τους λόγους που βρίσκεται σε αυτό. «Έμαθα να κάνω κινηματογράφο από τα διαφημιστικά φιλμάκια τα οποία γύρισα. Δεν ξέρω για ποιο λόγο έκανα κινηματογράφο ή τι είναι αυτό που με οδηγεί να κάνω ταινίες. Μέχρι σήμερα αναρωτιέμαι. Όταν βλέπω ένα σπουδαίο φιλμ θέλω να κάνω κάτι ανάλογο. Και ποτέ δεν το κάνω» συνεχίζει.

Σχετικά με την τελευταία του ταινία «Άλπεις» λέει: «Στην πραγματικότητα είναι μια ταινία παρόμοια με τον Κυνόδοντα απλά κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση. Στον Κυνόδοντα κάποιοι προσπαθούν να δραπετεύσουν από μια οικογένεια ενώ στις Άλπεις τα μέλη της οικογένειας θέλουν να διακόψουν την μεταξύ τους σχέση»

Σχετικά με το Λονδίνο αναφέρει ότι του αρέσει ο καιρός και το φαγητό φροντίζοντας να τρώει αρκετά συχνά έξω με την κοπέλα του την ηθοποιό Arien Labed με την οποία συζεί. Και παρακάτω αναφέρει:«Σήμερα είμαι εδώ. Τον επόμενο μήνα μπορεί να είμαι κάπου αλλού. Στο Λονδίνο αισθάνομαι σαν τουρίστας».

Για τη ταινία «Άλπεις» ο δημοσιογράφος της Guardian αναφέρει ότι την πρώτη φορά που είδε την ταινία νόμιζε ότι ήταν μια μαύρη κωμωδία και την δεύτερη συνειδητοποίησε ότι η υπόθεση της ταινίας ήταν μια τραγωδία. Και κλείνει το κομμάτι του, αφήνοντας τον Λάνθιμο σε κάποια πάμπ του Λονδίνου, γράφοντας για ακόμα μια φορά την ατάκα της νοσοκόμας από το φιλμ η οποία όπως λέει ο ίδιος ταιριάζει απόλυτα στον σκηνοθέτη: «Κρύο είναι μια λέξη που δεν γνωρίζουν οι χειμερινοί κολυμβητές».

22

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Γιώργος Λάνθιμος μιλά στη LIFO για τις «Άλπεις»

Pulp Fiction / Ο Γιώργος Λάνθιμος μιλά στη LIFO για τις «Άλπεις»

Ο σπουδαίος Έλληνας σκηνοθέτης μας μιλάει για την έννοια του ρεαλισμού στη διεύθυνση των ηθοποιών του, τον αγαπημένο του σκηνοθέτη καθώς και την πιθανότητα ν' απαντήσει σε άρθρα που θίγουν την πρωτοτυπία των σεναρίων του.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΟΔΩΡΗ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ

Mικροπράγματα / Η κριτική της ημέρας: Και στην Guardian άρεσαν οι Άλπεις του Λάνθιμου.

Τη στιγμή που στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί που υπεροπτικά απορρίπτουν το νέο κύμα ελληνικού κινηματογράφου ως ψυχικά διαταραγμένο στο εξωτερικό συνεχίζονται οι διθυραμβικές κριτικές για τις Άλπεις. Σειρά είχε σήμερα ο Xan Brooks, ο σινεκριτικός της βρετανικής εφημερίδας Guardian...
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
Ο Γιώργος Λάνθιμος δεν θέλει να διαλέξει ανάμεσα στην τέχνη και τη διαφήμιση.

Οθόνες / Ο Γιώργος Λάνθιμος δεν θέλει να διαλέξει ανάμεσα στην τέχνη και τη διαφήμιση

Ο Γιώργος Λάνθιμος ασχολείται με το σινεμά, τη διαφήμιση και το θέατρο με την ίδια άνεση που αλλάζει πουκάμισα. Φέτος επανέρχεται στη σκηνή του Αμόρε με το νουάρ έργο του Παραβιντίνο "Νεκρή Φύση σε Χαντάκι".
ΜΑΡΟΥΣΑ ΘΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

13 σχόλια
Φυσικά είναι δικαίωμα καθενός να κάνει ό,τι θεωρεί καλύτερο για τον εαυτό του και την οικογένεια του (αν έχει) και λόγος δεν πέφτει σε κανέναν. Και καλά να είναι όσοι φύγανε, όσοι φεύγουνε και όσοι μένουμε.Αλλά θα ήθελα να κάνω ένα σχόλιο, να πω μια σκέψη που είχα πάντα και για όσους έφυγαν επί επταετίας και επανήλθαν ως σωτήρες στη χώρα, όταν πέρασαν τα ζόρια. Το "κάποια στιγμή θα επιστρέψω" γεννάει στο μυαλό μου την εξής συνέχεια "όταν η αγελάδα θα ξανακατεβάσει γάλα". Βέβαια, τότε πάλι τέτοιους ανθρώπους θα τους καλωσορίσουμε σαν κάτι μοναδικό και υπέροχο που μας καταδέχτηκε και ήρθε πάλι να μας δώσει - δεν ξέρω τι. Αυτούς που μένουνε εδώ και κοπανιούνται και χτυπιούνται από επιλογή, δεν τους αναφέρει κανείς, δεν τους θεωρούμε σημαντικούς.
Δηλαδή πρέπει να χαρακτηριστούμε ηλίθιοι και ζηλόφθονες επειδή δεν αντέχουμε τον ασήμαντο και σαφώς υπερ-εκτιμημένο Λανθιμο;...Και επιτέλους ας πάει στο καλό, με βάρκα την τουριστική του ελπίδα. Υπάρχουν τόσα αξιοθέατα στον κόσμο, ο Λάνθιμος πρέπει να βιαστεί αν θέλει να τα δεί όλα.
δεν ειναι ο καλυτερος γιατι δεν ειναι ουτε καν καλος. τι παραπονο εχει; τα μεσα , και καποιοι κυκλοι τον εχουν σμπρωξει παρα πολυ. μερικοι- μερικοι δειτε καμια πραγματικα ΚΑΛΗ ταινια να ξεστραβωθειτε...
«Σήμερα είμαι εδώ. Τον επόμενο μήνα μπορεί να είμαι κάπου αλλού. Στο Λονδίνο αισθάνομαι σαν τουρίστας».Και ρωτάω τώρα απο αυτή την πρόταση βγαίνει συμπέρασμα ότι πήγε για μετανάστευση. Που και να πήγε δικαίωμα του αλλα αυτό είναι το συμπέρασμα;«Έκανα τρεις ταινίες στην Ελλάδα κάτω από δύσκολες συνθήκες. Δεν το βλέπω σαν εγκατάλειψη. Κάποια μέρα σύντομα ή αργότερα θα επιστρέψω" απο αυτό βγαίνει ότι δεν θέλει να δει την Ελλάδα στα μάτια του;Θέλω να πω, όπως και να μεταφράσεις τα λόγια του, τα περισσότερα σχόλια μιλάνε για κάτι άλλο που δεν κάνει αναφορά στην συνέντευξη. Μου δημιουργείται η εντύπωση ότι θα θέλατε να έχει πει: "Δεν αντέχω άλλο αυτή την σκατοκατάσταση στο Ελλαδιστάν ήρθα εδώ γιατί μόνο εδώ σε εσάς η δουλειά μου θα πάει ένα βήμα παρακάτω. Σε ευχαριστώ Αγγλία που υπάρχεις". Όμως δεν είπε αυτό
Βρέ κουτά, αφήστε όλους εμάς τους μέτριους καλλιτέχνες (όχι τόσο σημαντικοί όσο οι επιστήμονες φυσικα) να πάρουμε τα μωρά μας και τις οικογένειές μας και να σας αδειάσουμε τη γωνιά! Έτσι το μεγαλείο της Ελλάδας μπορείτε να το απολαύσετε όοοολο μόνοι σας!
Γιατί ο καλύτερος νέος Έλληνας σκηνοθέτης έκανε το Λονδίνο σπίτι του ????Kαι εμάς γιατί θα έπρεπε να μας νοιάζει δηλαδή ???Έχει ενημερωθεί κανείς για τις επιστημονικές ερευνητικές ομάδες που ετοιμάζουν να βάλουν λουκέτο και να φύγουν εξωτερικό ???Εμ πως να ενημερωθεί έχει γράψει κανείς κανένα άρθρο ???Δεν πάει να κάνει και τη Σελήνη σπίτι του ο Λάνθιμος ! Χεστήκαμε !
Δεν κάνει καλό να ζηλεύουμε τόσο ρε παιδιά. Ο άνθρωπος έφυγε από τον λάκκο με τα σκατά και προσπαθεί να κάνει κάτι σημαντικό στη ζωή του... Θα έπρεπε να αποτελεί έμπνευση για όλους εμάς. Έτσι θα πάμε μπροστά ως λαός, όχι με τη μιζέρια, το φθόνο και τη χαιρεκακία. αυτά
Άρη, δεν υπάρχει καλύτερος Έλλνας σκηνοθέτης. Είναι όλοι μέτριοι.Όσο για τον Λάνθιμο, εκτός απ' τον "κυνόδοντα" που μου άρεσε πολύ, ό,τι άλλο έκανε το βρήκα μαλακιάρα, για να το πω κομψά.One hit wonder.
Προφανώς και υπάρχουν. Και όχι μόνο ο Νανόπουλος, αλλά και ο Τριχόπουλος, ο Γραμματικάκης ( για να σου πω και κάποιον που έχει ως βάση την Ελλάδα ). Και στην τέχνη είχαμε και έχουμε εξαιρετικά παραδείγματα όμως όταν το βασικό κριτήριο είναι το μέγεθος της αγοράς στην οποία απευθύνεσαι . . .
«Στον Κυνόδοντα κάποιοι προσπαθούν να δραπετεύσουν από μια οικογένεια ενώ στις Άλπεις τα μέλη της οικογένειας θέλουν να διακόψουν την μεταξύ τους σχέση».Το πρωτότυπο: "Dogtooth was about someone trying to break out of a family, and here it's about breaking in."«Break in» σημαίνει προφανώς ότι ένας ξένος εισβάλλει σε μια οικογένεια, όχι ότι τα μέλη της οικογένειας θέλουν να διακόψουν τη μεταξύ τους σχέση!
Σε υποκειμενικό επίπεδο μπορεί να είναι κάποιος άλλος καλύτερος. Αντικειμενικά και με κριτήριο τη διεθνή αναγνώριση δεν υπάρχει κάποιος που να συγκρίνεται με το Λάνθιμο. Και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να απολογηθεί που μένει στο Λονδίνο ή όπου αλλού θέλει.