ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Πώς η αρχαία Ελλάδα μάγεψε τον Ροντέν - Οι πρώτες φωτογραφίες από τη νέα έκθεση του Βρετανικού Μουσείου

Πώς η αρχαία Ελλάδα μάγεψε τον Ροντέν - Οι πρώτες φωτογραφίες από τη νέα έκθεση του Βρετανικού Μουσείου Facebook Twitter
To γλυπτό 'Pallas with the Parthenon' - η θεά Αθηνά με τον Παρθενώνα (EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA)
0

Αυτές είναι οι πρώτες φωτογραφίες από τη νέα έκθεση του Βρετανικού Μουσείου που αποκαλύπτει πώς η αρχαία ελληνική γλυπτική ενέπνευσε τον Ροντέν να θέσει μια ριζοσπαστική νέα κατεύθυνση στη σύγχρονη τέχνη.

To 1881, o Ογκίστ Ροντέν επισκέφθηκε το Λονδίνο για πρώτη φορά και βρέθηκε στο Βρετανικό Μουσείο.

Εκεί αντίκρισε τα γλυπτά του Παρθενώνα και γοητεύτηκε αμέσως από την ομορφιά αυτών των αρχαίων ελληνικών αριστουργημάτων.

Όπως πολλά αρχαιολογικά έργα, τα γλυπτά του Παρθενώνα είχαν σπάσει και φθαρεί από το πέρασμα των αιώνων, αλλά ο Ροντέν άντλησε έμπνευση από την ισχυρή έκφραση που μεταφέρουν μόνο μέσα από το σώμα τους.

Αργότερα αφαιρούσε τα κεφάλια ή και τα άκρα από τις δικές του δημιουργίες για να τα κάνει να μοιάζουν περισσότερο με τα σπασμένα κειμήλια του παρελθόντος. Με αυτόν τον τρόπο, δημιούργησε ένα νέο είδος σύγχρονης τέχνης.

Εκατό χρόνια μετά το θάνατό του, έργα του Ροντέν παρουσιάζονται υπό νέο πρίσμα.

Αυτή η μεγάλη έκθεση θα παρουσιάσει πρωτότυπα εκμαγεία αλλά και πολλά γλυπτά του Ροντέν τα οποία είναι δάνειο από το μουσείο στο Παρίσι. Για πρώτη φορά θα εμφανιστούν μαζί με μερικά από τα γλυπτά του Παρθενώνα που τόσο θαύμαζε ο καλλιτέχνης, καθώς και επιλεγμένα αντικείμενα από τη δική του συλλογή αρχαιοτήτων.

Το μουσείο καλεί τον κόσμο να απολαύσει το υπέροχο γλυπτό έργο του Ροντέν και να εξερευνήσει πώς ο αρχαίος κόσμος διαμόρφωσε το καλλιτεχνικό του όραμα. Ανάμεσα στα έργα που εκτίθενται είναι το διάσημο «Το φιλί» (1886) και «Ο σκεπτόμενος» (1880) σε γύψινα εκμαγεία. 

Ο επιμελητής της έκθεσης, Ίαν Τζένκινς θέλει «να δουν οι επισκέπτες τα γλυπτά του Παρθενώνα μέσα απ' τα μάτια του Ροντέν».

Παρ' όλη την εμμονή του με την Κλασική τέχνη, ο Ροντέν δεν επισκέφθηκε ποτέ την Ελλάδα. Ο Τζένκινς έχει μια ερμηνεία γι' αυτό, καθώς πιστεύει ότι ο καλλιτέχνης είχε το δικό του όραμα και τη δική του έμπνευση από τη Αρχαία Ελλάδα «και προτιμούσε αυτά τα όνειρα από την πραγματικότητα».

Η έκθεση Rodin and the Art of Ancient Greece εγκαινιάζεται στις 26 Απριλίου και θα έχει διάρκεια έως τις 29 Ιουλίου.

Πώς η αρχαία Ελλάδα μάγεψε τον Ροντέν - Οι πρώτες φωτογραφίες από τη νέα έκθεση του Βρετανικού Μουσείου Facebook Twitter
Το διάσημο Φιλί του Ροντέν (EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA)
Πώς η αρχαία Ελλάδα μάγεψε τον Ροντέν - Οι πρώτες φωτογραφίες από τη νέα έκθεση του Βρετανικού Μουσείου Facebook Twitter
EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA
Πώς η αρχαία Ελλάδα μάγεψε τον Ροντέν - Οι πρώτες φωτογραφίες από τη νέα έκθεση του Βρετανικού Μουσείου Facebook Twitter
Ένα από τα γλυπτά του Παρθενώνα που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο (EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA)
Πώς η αρχαία Ελλάδα μάγεψε τον Ροντέν - Οι πρώτες φωτογραφίες από τη νέα έκθεση του Βρετανικού Μουσείου Facebook Twitter
EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA
Πώς η αρχαία Ελλάδα μάγεψε τον Ροντέν - Οι πρώτες φωτογραφίες από τη νέα έκθεση του Βρετανικού Μουσείου Facebook Twitter
EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA
Πώς η αρχαία Ελλάδα μάγεψε τον Ροντέν - Οι πρώτες φωτογραφίες από τη νέα έκθεση του Βρετανικού Μουσείου Facebook Twitter
EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA
Culture
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.