ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ

Αντιδράσεις για το πώς καθαρίζουν τα ψηφιδωτά σε αρχαιολογικούς χώρους στην Πάφο

Αντιδράσεις για το πώς καθαρίζουν τα ψηφιδωτά σε αρχαιολογικούς χώρους στην Πάφο Facebook Twitter
1

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει μια ανάρτηση στα social media που μάλιστα συνοδεύεται και από φωτογραφικό ντοκουμέντο για το πώς καθαρίζουν τα ψηφιδωτά στο Αρχαιολογικό Πάρκο Πάφου.

Σύμφωνα με την Καθημερινή Κύπρου, η φωτογραφία που τράβηξε σε επίσκεψή του σήμερα στο Αρχαιολογικό Πάρκο Πάφου, ο εικαστικός Άντρος Ευσταθίου προκάλεσε την αγανάκτηση για την κατάσταση των αρχαιολογικών χώρων της Κύπρου, καθώς οι καθαρίστριες καθαρίζουν τα ψηφιδωτά με σκούπα και φαράσι πατώντας πάνω στο έργο.

Αντιδράσεις για το πώς καθαρίζουν τα ψηφιδωτά σε αρχαιολογικούς χώρους στην Πάφο Facebook Twitter

Όπως κατήγγειλε ο εικαστικός που βρέθηκε μπροστά στο θέαμα, στον χώρο δεν υπήρχαν αρχαιοφύλακες και η καθαρίστρια περπατούσε μεν με προσοχή, αλλά με τα εργαλεία της ανά χείρας σκούπιζε τα ψηφιδωτά.

«Στη διπλανή μεγάλη αίθουσα υπήρχαν παντού πεταμένα πώματα από μπουκάλια και όποιος ήθελε μπορούσε να περάσει την περίφραξη και να πλησιάσει τα ψηφιδωτά, ενώ οι επισκέπτες έβγαζαν φωτογραφίες με φλας τους χωρίς κανένας από τους φύλακες να είναι στον χώρο» ανέφερε.

Η απάντηση από το Τμήμα Αρχαιοτήτων

 

Το Τμήμα Αρχαιοτήτων και συγκεκριμένα ο Λειτουργός κ. Λευτέρης Χαραλάμπους σε δηλώσεις του στο offsite.com.cy υποστήριξε ότι τα συγκεκριμένα ψηφιδωτά πρέπει να καθαρίζονται κάθε χρόνο με εδικό τρόπο.

«Αν δεν σκουπιστούν τα ψηφιδωτά θα δημιουργηθούν μεγαλύτερα προβλήματα. Εξάλλου, το φαράσι δεν χρησιμοποιήθηκε πάνω στα ψηφιδωτά αλά πάνω στο κονίαμα.

Δεν υφίσταται πρόβλημα φύλαξης αφού τα ψηφιδωτά δεν μπορούν να κλαπούν. Από την άλλη ο χώρος είναι τεράστιος γεγονός που κάποτε δεν επιτρέπει την εύκολη φύλαξη τους. Παράλληλα, αν ένα άτομο πατήσει πάνω, αυτό δεν προκαλεί κάποια ζημιά αφού και οι τεχνικοί κινούνται στο χώρο των ψηφιδωτών».

Περίτεχνα ψηφιδωτά δάπεδα

Το Αρχαιολογικό Πάρκο της Κάτω Πάφου είναι ένας από τους πιο σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους της Κύπρου και από το 1980έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco.


Ο αρχαιολογικός χώρος περιλαμβάνει επίσης μνημεία από τους προϊστορικούς χρόνους μέχρι και τον μεσαίωνα, ενώ τα περισσότερα ερείπια είναι της ρωμαϊκής περιόδου.

Τα περίφημα ψηφιδωτά δάπεδα των τεσσάρων ρωμαϊκών επαύλεων (τις οικίες του Διόνυσου, του Θησέα, του Αιώνα και του Ορφέα) απεικονίζουν σκηνές από την ελληνική μυθολογία. Το συγκρότημα περιλαμβάνει επίσης άλλα σημαντικά μνημεία, όπως το Ασκληπιείο, το Ωδείο, την Αγορά, τα ερείπια του Κάστρου με τις Σαράντα Κολώνες, τα ερείπια της Λιμενιώτισσας (μιας παλαιοχριστιανικής βασιλικής) και τους Τάφους των Βασιλέων.

Culture
1

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια
Αν η καθαρίστρια είναι προσεκτική τοτε δεν υπάρχει θέμα. Αν έχουν συντηρηθεί σωστά μπορούν να αντέξουν το βάρος ενός ατόμου άνετα. άλλωστε έρκα μεγάλου μεγέθους δεν καθαρίζονται εύκολα. Το σχόλιο για το φλας είναι λίγο πιο προβληματικό. Συνήθως σε μουσεία απαγορεύεται αλλά από την πρόταση μάλλον φαίνεται πως ήταν σε στεγασμένο τμήμα του αρχαιολογικού χώρου και σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει ανοχή. Άλλωστε τα ψηφιδωτά δεν έχουν προβλήματα από φλας.Με τον τίτλο και τις αντιδράσεις θα περίμενε κανείς οτι χρησιμοποίησαν πιεστικό.