BAΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ

Το μεγάλο ριφιφί της τέχνης στο Kunsthal

Το μεγάλο ριφιφί της τέχνης στο Kunsthal Facebook Twitter
2

Επτά έργα ζωγραφικής από καλλιτέχνες όπως οι Πάμπλο Πικάσο και Κλοντ Μονέ εκλάπησαν από την γκαλερί Kunsthal στο Ρότερνταμ σε ριφιφί που έγινε τα ξημερώματα, όπως ανακοίνωσε νωρίτερα η ολλανδική αστυνομία.

 

Το μεγάλο ριφιφί της τέχνης στο Kunsthal Facebook Twitter

Πρόκειται για ένα βαρύ χτύπημα για τη συλλογή και τη φήμη της γκαλερί Kunsthal που είναι από τις μεγαλύτερες και πιο διάσημες γκαλερί  της Ολλανδίας. Μάλιστα τα έργα που εκλάπησαν ανήκαν στην ιδιωτική συλλογή Triton, και ήταν η πρώτη φορά που εκτέθηκαν δημοσίως για τα 20 χρόνια του μουσείου.

 

Το μεγάλο ριφιφί της τέχνης στο Kunsthal Facebook Twitter

Η αστυνομία εξετάζει τώρα τις βιντεοκασέτες της κλοπής που έγινε στις 3 τα ξημερώματα τοπική ώρα και καλεί τυχόν μάρτυρες να προσέλθουν για να καταθέσουν. Προς το παρόν πάντως δεν αποκαλύπτει με ποιο τρόπο έγινε η κλοπή.  

 

Το μεγάλο ριφιφί της τέχνης στο Kunsthal Facebook Twitter

Ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες σχολιάζοντας την κλοπή λένε ότι σαφώς τα έργα είναι πολύ μεγάλης αξίας, όμως θα ήταν αδύνατο να στην ελεύθερη αγορά.

Το ίδρυμα Triton Ίδρυμα είναι μια συλλογή τέχνης που ανήκει στον πολυεκατομμυριούχο επενδυτή και επιχειρηματία Willem Cordia και στη σύζυγό του.

Η γκαλερί Kunsthal (γκαλερί σημαίνει και το όνομα στα ολλανδικά), που έκλεισε λόγω της κλοπής, είναι, όπως σημειώνει η wsj  χώρος εκθέσεων και δεν διαθέτει δική του συλλογή.  

2

BAΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

2 σχόλια
Καλά, δεν δικαιώνεται κανείς. Τέτοιοι πίνακες, ως μοναδικά δημιουργήματα αυτοέκφρασης και αυτοέκθεσης, γοητεύουν τους ανθρώπους και προκαλούν τους άπληστους εξ ' αυτών. Κάνουν γύρους μέσα στους αιώνες αλλάζοντας χέρια με νόμιμο ή και μη νόμιμο τρόπο και το μόνο δυστυχές δεν είναι ότι τώρα πια δεν μπορείς να πας να τους δεις - σε περίπτωση που ήθελες να πας στο Kunsthal- αλλά η φθορά τους από όλα αυτά τα τρεχάματα.Ο επιμερισμός της ευθύνης για την κλοπή τέτοιων έργων, πολύ λίγο με ενδιαφέρει προσωπικά- αν και κατά τ'άλλα είναι μείζον ζήτημα-γιατί το μυστήριό τους βρίσκεται στην έμπνευση των δημιουργών τους, η οποία και δεν κλέβεται, ευτυχώς.