Το Ίδρυμα Richard Avedon κατακεραυνώνει ως απολύτως ψευδή μια νέα βιογραφία του διάσημου φωτογράφου

Το Ίδρυμα Richard Avedon κατακεραυνώνει ως απολύτως ψευδή μια νέα βιογραφία του διάσημου φωτογράφου Facebook Twitter
Richard Avedon
0

Γεμάτη σκανδαλώδεις λεπτομέρειες για την προσωπική του ζωή είναι μία νέα, εξαιρετικά τολμηρή βιογραφία του Richard Avedon, καθώς σε αυτήν ο φημισμένος φωτογράφος περιγράφεται ως bisexual, που κάποτε είχε φιληθεί "αθώα" με τον James Baldwin, ενώ διατηρούσε δεκαετή ερωτική σχέση με τον σκηνοθέτη Mike Nichols και ακόμη περισσότερο ότι και οι δυο τους σκόπευαν να εγκαταλείψουν τις συζύγους τους για να ζήσουν μαζί. 

Ενδιαφέροντα όλα αυτά, ωστόσο υπάρχει ένα ζήτημα: το γεγονός ότι το Ίδρυμα που διαχειρίζεται το έργο του φωτογράφου θεωρεί ότι το νέο αυτό βιβλίο με τίτλο "Something Personal" (μτφ.: Κάτι προσωπικό) βρίθει από ψεύδη και ανακρίβειες για τον βίο και την πολιτεία του φωτογράφου. 

Ωστόσο, πρόκειται για βιβλίο που γράφτηκε από δύο ανθρώπους που βρέθηκαν για χρόνια κοντά στον Avedon και συνεργάστηκαν στενά μαζί του. Ο λόγος για τη Norma Stevens, πρώην διευθύντρια των studio του Avedon, η οποία εργάστηκε δίπλα του για 30 χρόνια, ενώ υπήρξε η πρώτη διευθύντρια του ιδρύματός του και για τον Steven M.L. Aronson, συγγραφέα που γνώριζε τον φωτογράφο για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες.

H αντιπαράθεση του ιδρύματος με τον εκδοτικό οίκο έγινε ακόμη πιο έντονη, όταν στους New York Times φιλοξενήθηκε μία βιβλιοκριτική. Ο συντάκτης της μεταξύ άλλων έγραφε ότι η εμπειρία της ανάγνωσης του βιβλίου του άφηνε την αίσθηση που έχει κανείς "όταν καταφθάνει σε ένα πάρτι και διαπιστώνει ότι όλοι είναι τουλάχιστον δύο ποτά (και ποιος ξέρει τι άλλο) μπροστά"...

Οι επικεφαλής του Ιδρύματος Avedon αρχικά εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για το βιβλίο μέσα από σχετική ανακοίνωση και αμέσως μετά την κυκλοφορία του στα βιβλιοπωλεία, μόλις τον προηγούμενο μήνα από τον εκδοτικό οίκο "Penguin Random House". "Το εν λόγω βιβλίο γράφτηκε με μία κάποια φαιδρότητα και σίγουρα με έλλειψη σεβασμού προς τα αληθή γεγονότα, καθώς είναι γεμάτο από ψεύδη κάθε είδους, για των οποίων την καταγραφή θα χρειαστεί λίγος χρόνος", αναφερόταν στην ανακοίνωση. 

Όμως, η αντιπαράθεση του ιδρύματος με τον εκδοτικό οίκο έγινε ακόμη πιο έντονη, όταν στους New York Times φιλοξενήθηκε μία βιβλιοκριτική. Ο συντάκτης της μεταξύ άλλων έγραφε ότι η εμπειρία της ανάγνωσης του βιβλίου του άφηνε την αίσθηση που έχει κανείς "όταν καταφθάνει σε ένα πάρτι και διαπιστώνει ότι όλοι είναι τουλάχιστον δύο ποτά (και ποιος ξέρει τι άλλο) μπροστά"...

Το Ίδρυμα Richard Avedon κατακεραυνώνει ως απολύτως ψευδή μια νέα βιογραφία του διάσημου φωτογράφου Facebook Twitter
Ο διάσημος φωτογράφος με τη Norma Stevens περίπου έναν χρόνο πριν πεθάνει, τον Νοέμβριο του 2003

Για το Ίδρυμα Avedon, ωστόσο, αυτό που συμβαίνει, μοιάζει περισσότερο με hangover. Από την προηγούμενη Τετάρτη, εκδόθηκε ήδη συμπληρωματική ανακοίνωση - απάντηση στο άρθρο των Times, με τον εκτελεστικό διευθυντή του ιδρύματος James Martin -ο οποίος είχε επίσης εργάστηκε στο στούντιο του Avedon μαζί με τον Stevens- να απαριθμεί διάφορα περιστατικά που αναφέρονται στο βιβλίο και ο ίδιος υποστηρίζει ότι είναι ωμά ψεύδη. 

Κατ' αρχάς ο Martin αμφισβητεί το γεγονός ότι η Stevens βρισκόταν στο πλευρό του φωτογράφου, όταν εκείνος πέθανε το 2004. (Η Stevens αναφέρεται σ' αυτές τις τελευταίες στιγμές του Avedon, προκειμένου να αποδείξει τη στενή της σχέση μαζί του). Ο Martin όμως λέει ότι δεν ήταν εκεί...

"Πώς το ξέρω αυτό;", λέει ο Martin.  "Επειδή πολύ απλά την ημέρα που πέθαινε ο Avedon στο Σαν Αντόνιο, η κυρία Stevens ήταν μαζί μου, όπως και οι υπόλοιποι υπάλληλοι του Avedon στο στούντιο του στη Νέα Υόρκη. Δίπλα του εκείνες τις ώρες βρίσκονταν αποκλειστικά μέλη του στενού οικογενειακού του κύκλου".

Ακόμη χειρότερα ο Martin κάνει λόγο για άπειρες αδιασταύρωτες πληροφορίες που εμφανίζονται στο βιβλίο, ενώ υποστηρίζει ότι ο συγγραφέας ποτέ δεν είχε μπει στη διαδικασία συνέντευξης με τον φωτογράφο, όπως αυτές που γίνονται όταν συντάσσεται η βιογραφία μίας προσωπικότητας.

"Η κυρία Stevens προσπαθεί να μας πείσει ότι ο Avedon της εμπιστεύθηκε τα πιο μύχια μυστικά του -κάτι που είναι αναληθές- και ότι την ενθάρρυνε στο να προχωρήσει σε αποκαλύψεις για τη ζωή του, όταν εκείνη θα ήταν έτοιμη", λέει ο Martin και συνεχίζει: "Η λίστα των λαθών και των ψεμάτων που αναφέρονται είναι μακρά, και είναι ο λόγος που αυτός το βιβλίο παρουσιάζεται ως αναξιόπιστο με τους ισχυρισμούς του να καταρρέουν λόγω της ανοησίας των συγγραφέων του. Η Στίβενς, που προσπαθεί να εμφανίζεται ως απόλυτα έγκυρη, είναι αντιθέτως η πλέον αναξιόπιστη αφηγήτρια". 

Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει σχόλιο από τον εκδοτικό οίκο, ούτε κάποια απάντηση από την ίδια τη συγγραφέα.

Lifo Newsroom, Αrtnet.

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.