ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

O διάσημος Ρικάρντο Μούτι θα διευθύνει ξανά την Πρωτοχρονιάτικη Συναυλία της Φιλαρμονικής της Βιέννης

O διάσημος Ρικάρντο Μούτι θα διευθύνει ξανά την Πρωτοχρονιάτικη Συναυλία της Φιλαρμονικής της Βιέννης Facebook Twitter
0

Ο Ρικάρντο Μούτι δηλώνει και πάλι έτοιμος στο ραντεβού με την παραδοσιακή πρωτοχρονιάτικη συναυλία στη Βιέννη.

Για πέμπτη φορά (οι προηγούμενες ήταν το 1993, το 1997, το 2000 και το 2004), που όμως, όπως δηλώνει σήμερα ο ίδιος, θα είναι και η τελευταία στην πενηντάχρονη σταδιοδρομία του ως διευθυντής ορχήστρας, ο διάσημος αρχιμουσικός Ρικάρντο Μούτι θα διευθύνει την 1η Ιανουαρίου 2018 την ξακουστή Φιλαρμονική της Βιέννης στην παραδοσιακή Πρωτοχρονιάτικη Συναυλία της στη "χρυσοποίκιλτη αίθουσα" του Μεγάρου των Φίλων της Μουσικής στην αυστριακή πρωτεύουσα, το οποίο είχε δωρίσει ο μεγάλος Ελληνας μαικήνας των Τεχνών Νικόλαος Δούμπας.

Πολλές δεκάδες εκατομμύρια τηλεθεατές στα πέρατα της γης θα υποδεχθούν μουσικά τη νέα χρονιά με την δημοφιλέστερη αυτή καλλιτεχνική εκδήλωση σε παγκόσμια κλίμακα, που, όπως κάθε χρόνο εδώ και δεκαετίες - με εξαίρεση τις δύο Πρωτοχρονιές (2012 και 2013), αναμένεται να μεταδώσει απευθείας η ΕΡΤ, το μεσημέρι της ερχόμενης Πρωτοχρονιάς, μαζί με άλλα πάνω από 90 τηλεοπτικά και πάνω από 300 ραδιοφωνικά δίκτυα ανά τον κόσμο.


Επιθυμεί να γιορτάζει Πρωτοχρονιά στο κύκλο της οικογένειάς του, όμως τον τελευταίο καιρό η πίεση ήταν τόσο ισχυρή που τελικά συμφώνησε να διευθύνει και πάλι την Πρωτοχρονιάτικη Συναυλία της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης, ωστόσο πιστεύει πως αυτή θα είναι η τελευταία φορά, δηλώνει ο 76χρονος αρχιμουσικός σε σημερινή συνέντευξή του στην εφημερίδα του Μιλάνου "Il Giornale" που αναμεταδίδουν τα αυστριακά Μέσα Ενημέρωσης.


Σύμφωνα με τον Ρικάρντο Μούτι, η προετοιμασία για την Πρωτοχρονιάτικη Συναυλία δε είναι εύκολη και όταν κάποιος στέκεται επάνω στο "πόντιουμ" είναι δύσκολο να ξεχάσει ότι τον βλέπουν εκατομμύρια άνθρωποι, η ορχήστρα βρίσκεται μπροστά σε ένα τεράστιο κοινό και το παραμικρό λάθος δεν το καταλαβαίνουν μόνο οι θεατές στην αίθουσα και εξάλλου και το πρόγραμμα της Συναυλίας δεν είναι τόσο απλό όσο νομίζει κάποιος.


Ο καταγόμενος από την Νεάπολη διάσημος αρχιμουσικός θα γιορτάσει το 2018 τα 50 χρόνια του τότε "ντεμπούτο" του ως διευθυντής ορχήστρας στη Φλωρεντία με την ορχήστρα "Maggio musicale fiorentino", διευθύνοντας ακριβώς στην Φλωρεντία το έργο "Μάκβεθ" του Τζιουζέπε Βέρντι.


Η επί δεκαετίες συνεργασία του γεννημένου στις 28 Ιουλίου 1941 Ρικάρντο Μούτι, με τη Φιλαρμονική της Βιέννης, είχε αρχίσει τον Αύγουστο του 1971, όταν ο ίδιος διεύθυνε για πρώτη φορά την ορχήστρα στα Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ, για να συνεχίσει τις επόμενες δεκαετίες να τη διευθύνει στα πέρατα της γης, σε συνολικά πάνω από 500 συναυλίες έως σήμερα, έχοντας καταλάβει μία ξεχωριστή θέση στην 175 χρονη ιστορία της ορχήστρας.


Αυτή η μοναδική συνεργασία αντικατοπτρίζεται και στο γεγονός πως το 2011 με την ευκαιρία των 70ων γενεθλίων του, στον Ρικάρντο Μούτι απονεμήθηκε ο σπάνιος τίτλος του "επίτιμου μέλους της Φιλαρμονικής της Βιέννης".


Η Πρωτοχρονιάτικη Συναυλία της Βιέννης, διευθύνθηκε από τους μεγαλύτερους αρχιμουσικούς όλων των ενδιάμεσων εποχών, σε όλη την πορεία της -- από το 1892 που έγινε ουσιαστικά η καθιέρωσή της, αλλά επίσημα στη σημερινή της μορφή αναφέρεται από το 1946 και μετά.


Το "ρεκόρ" μετά το 1946, με 25 συνεχείς φορές να διευθύνει την Πρωτοχρονιάτικη Συναυλία, κατέχει ο Βίλι Μποσκόφσκι, και ακολουθούν με δέκα φορές ο Λορίν Μααζέλ, με έξι φορές ο Κλέμενς Κράους, ο Ζουμπίν Μετά, πέντε, και ο Ρικάρντο Μούτι τέσσερις, που την 1 η Ιανουαρίου θα γίνουν πλέον πέντε.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Culture
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.