Aυτό είναι ολόκληρο το πρόγραμμα του 23oυ Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Aυτό είναι ολόκληρο το πρόγραμμα του 23oυ Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας Facebook Twitter
Μπαλέτο της Λoρραίνης
0

Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, με Καλλιτεχνική διευθύντρια την Κατερίνα Κασιούμη, διοργανώνεται, για 23η χρονιά, από τις 14 έως τις 23 Ιουλίου 2017. Ανοιχτό και φιλόξενο, προσκαλεί το φιλότεχνο κοινό και τον κόσμο του χορού να παρακολουθήσουν το πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμά του και να συμμετάσχουν ενεργά στο εκπαιδευτικό του πρόγραμμα και στις παράλληλες εκδηλώσεις του.

Mε την ευκαιρία της συμπλήρωσης 100 χρόνων από τη γέννησή της, είναι αφιερωμένο στη Ζουζού Νικολούδη, που το στήριξε από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής του. Ανάμεσα σε είκοσι τέσσερις εκδηλώσεις συμπεριλαμβάνονται οκτώ ξένες και τέσσερις ελληνικές ομάδες σύγχρονου χορού, ένα σεμινάριο, τρία εργαστήρια, δύο masterclass και έξι ανοικτές παράλληλες διοργανώσεις.

Για πρώτη φορά παρουσιάζονται οι ομάδες και οι χορογράφοι Moving Into Dance Mophatong από τη Νότια Αφρική με χορογράφο την Τζέσσικα Νιούπεν, και οι ομάδες των Χελένα Φρανσίν και Όρι Φλόμιν από τη Σουηδία, της Ισπανο-ολλανδής Μαρίνας Μασκαρέλ, του Άντι Μπούτρους, Άραβα του Ισραήλ, και του Ιταλού Αντρέα Κοστάντσο Μαρτίνι. Επίσης, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, παρουσιάζονται όλα τα έργα των ξένων χορογράφων.

Φέτος, το Φεστιβάλ επικεντρώνεται σε δύο βασικά θέματα που αλληλοσυμπληρώνονται και τα οποία αναδεικνύονται σε όλο το πρόγραμμα: στην ανάγκη για αλλαγές και μετατροπές κοινωνικών συνθηκών και νοοτροπιών, άλλοτε μέσω δυναμικών συγκρούσεων και άλλοτε μέσω ειρηνικών αναζητήσεων, και στην εμβάθυνση του διαλόγου ανάμεσα στη σύγχρονη χορευτική γραφή και την παράδοση.

Σε αυτό το πλαίσιο, ομάδες όπως οι Moving Into Dance Mophatong με την παράσταση Ρωμαίος & Ιουλιέττα / ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΚΑΙ ΓΙΟΧΑΝΝΕΣΜΠΟΥΡΓΚ, η ομάδα The Vertigo Dance Company με την παράσταση Yama, η χορογράφος Marina Mascarell με την παράσταση Three Times Rebel, η Ομάδα Σύγχρονου Χορού Creo με την παράσταση απόγειος, η ομάδα Κινητήρας με την παράσταση Ανύποπτος Χρόνος παρουσιάζουν με ενάργεια τους προβληματισμούς τους. Παράλληλα, ομάδες όπως το Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο - Μπαλέτο της Λορραίνης, που παρουσιάζει δημιουργίες χορογράφων που σημάδεψαν τον σύγχρονο χορό όπως η Τρίσα Μπράουν, ο Μερς Κάννιγχαμ, η Ματίλντ Μοννιέ, και ακόμα το CCN2-Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο της Γκρενόμπλ με τον Ρασίντ Ουραμντάν, η Ομάδα Χορού ΖΗΤΑ με την Ίριδα Καραγιάν, και οι χορογράφοι Άντι Μπούτρους, Αντρέα Κοστάντσο Μαρτίνι, Γιάννης Μανταφούνης και Ίφε Μακατάμνυ με το διαδραστικό έργο One One One, διερευνούν τα όρια του σώματος, της κίνησης, των αισθήσεων.

Το Φεστιβάλ Χορού επενδύει ιδιαίτερα στο εκπαιδευτικό του πρόγραμμα, επιλέγοντας να οργανώσει τόσο ένα πολυήμερο σεμινάριο, όσο και εργαστήρια ή masterclass μικρότερης έως και μονοήμερης διάρκειας ώστε να δώσει τη δυνατότητα σε όσους περισσότερους επαγγελματίες ή σπουδαστές του χορού ακόμα και φιλότεχνους –κατά περίπτωση– να παρακολουθήσουν κάποιο από αυτά.

Οι παράλληλες εκδηλώσεις του –κυρίως ενδιαφέρουσες κινηματογραφικές προβολές πάντα σε σχέση με το χορό και παρουσιάσεις της δουλειάς των σεμιναρίων με ελεύθερη είσοδο για όλους, αλλά και ένα ρεσιτάλ πιάνου– εμπλουτίζουν το καθαρά χορευτικό πρόγραμμα και οδηγούν τα βήματα του κοινού από το Προαύλιο του Μεγάρου Χορού έως και το Αμφιθέατρο του Κάστρου και το Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας που βρίσκεται στην Καλαμάτα.

Εκτός από τους προαναφερθέντες χώρους, φέτος, παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στην παραλία και στην κεντρική Πλατεία, στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας και φυσικά στην Κεντρική Σκηνή του Μεγάρου Χορού όπως και στο Στούντιό του. Παράλληλα, το Ζουμπούλειο Μέγαρο –όπου βρίσκονται και τα γραφεία του Διεθνούς Κέντρου Χορού Καλαμάτας και του Φεστιβάλ–, μαζί με το Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας και το Αμφιθέατρο του Κάστρου θα υποδεχτούν μέρος του φετινού εκπαιδευτικού προγράμματος.

Aυτό είναι ολόκληρο το πρόγραμμα του 23oυ Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας Facebook Twitter
απόγειος της Πωλίνας Κρεμαστά

 

Το Πρόγραμμα με μια ματιά

Το 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας σηκώνει την αυλαία του με το:

 

Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο – Μπαλέτο της Λoρραίνης

Έργα τριών ξεχωριστών χορογράφων: της εμβληματικής μορφής του μεταμοντέρνου χορού Τρίσας Μπράουν, καθώς η διερευνητική της ματιά στην κίνηση ανίχνευε το διαφορετικό και αμφισβητούσε επικρατούσες αντιλήψεις περί παράστασης, του Μερς Κάννιγχαμ, πολυβραβευμένου πειραματιστή, καινοτόμου και από τους πρώτους που χρησιμοποίησε τις νέες τεχνολογίες στη χορογραφική τέχνη, και της Ματίλντ Μοννιέ, εξέχουσας προσωπικότητας της γαλλικής και διεθνούς σκηνής, που εκπλήσσει με κάθε νέο της έργο και ανανεώνει διαρκώς την τέχνη του χορού.

Τα έργα:
Rose-variation της Mathilde Monnier
2001 Βασιλικό Μπαλέτο της Σουηδίας

Όλα είναι ντυμένα στα ροζ: η σκηνή, τα σκηνικά αντικείμενα, οι χορευτές. Η αναδημιουργία του, το Rose-variation, αποδομεί το λεξιλόγιο του κλασικού μπαλέτου, καθώς επανεξετάζει και παραλλάσσει τα γνωστά βήματα της κλασικής χορογραφίας, διαμορφώνοντας νέες κινήσεις. Κινούμενοι με την ακρίβεια ενός κορ ντε μπαλέ, οι 24 χορευτές γίνονται σολίστ, καθένας εκ των οποίων συνδημιουργεί το μέρος του με τον χορογράφο.
Το έργο αποτελείται από μια σειρά σόλο μεγάλης δεξιοτεχνίας, τα οποία στη συνέχεια επιλέγει και παρουσιάζει από κοινού η ομάδα. Τη δομή του έργου υποστηρίζει η μουσική –Σονάτα για πιάνο αρ. 17 του Μπετόβεν– που παίζεται επί σκηνής σε ροζ πιάνο από έναν ντυμένο στα ροζ πιανίστα, σε άμεση επαφή με τους χορευτές.

 

Εγκατάσταση Opal Loop/Cloud Installation #72503 (1980) της Trisha Brown

Η χορογράφος εκκινεί από την ιδέα μιας αέναης χορευτικής φράσης, η οποία μέσω της κίνησης looping επιστρέφει στο κέντρο του χώρου. Κάθε ένας από τους 4 χορευτές και χορεύτριες ανταποκρίνεται αυτοσχεδιαστικά, με τον δικό του τρόπο, σε αυτό το ανοιχτού τύπου σχέδιο. Εδώ η χορευτική φράση τελειώνει και επανεκκινεί με απαλές κινήσεις που μεταφέρονται από τα σώματα τεσσάρων χορευτών και σβήνουν η μία μέσα στην άλλη, σαν τετράφωνος κανόνας. Αυτή η ρευστή αλληλουχία κινήσεων, που δύσκολα διακρίνεται μέσα στη διαρκώς μεταβαλλόμενη «γλυπτή ομίχλη» της Φουτζίκο Νακάγια, καθιστά το έργο ένα ποιητικό σχόλιο της Μπράουν πάνω στον εφήμερο χαρακτήρα της χορευτικής τέχνης.

Sounddance του Merce Cunningham
Ένα έργο, που βρίσκεται στον αντίποδα της ομοιομορφίας και της αρμονίας που απαιτεί η τέχνη του μπαλέτου. Πρόκειται για μια γρήγορη και δυναμική δημιουργία «οργανωμένου χάους», που αποδίδεται από 10 χορευτές.

Παρασκευή 14, & Σάββατο 15. 7. 2017, στις 22:00, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ

CCN2-Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο της Γκρενόμπλ:TORDRE του Rachid Ouramdane

TORDRE σημαίνει συστρέφω, και το έργο είναι ένα ντουέτο, δύο σόλo, για δύο γυναίκες. Ένα δυνατό ντουέτο, για δύο γυναίκες, σαν εκτυφλωτικό φως, που δείχνει τι συνιστά τη μοναδικότητα. Με αυτό το διπλό πορτρέτο, που έκανε πρεμιέρα το 2014, ο Ρασίντ Ουραμντάν σχολιάζει την ευαίσθητη αμφιταλάντευση της κίνησης ανάμεσα στην ποίηση και τη θεραπεία.

Χαμηλότονη αφήγηση, αποκαλυπτική διάθεση, επίμονη και λεπταίσθητη εκμυστήρευση. Η ατμόσφαιρα, πυκνή, υπνωτιστική, με χαρακτήρα ακροαματικό και στοχαστικό... . Το έργο βρίσκει νόημα στην ασταμάτητη περιδίνηση της Λόρας (Lora Juodkaitè) ή στον πρόσθετο βραχίονα της Άννι (Annie Hanauer).

Σάββατο 15.7.2017, στις 20:00, ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΑΝΥΠΟΠΤΟΣ ΧΡΟΝΟΣ Χορογραφία: Αντιγόνη Γύρα και η ομάδα
Ο Ανύποπτος Χρόνος είναι ένα ερευνητικό καλλιτεχνικό εγχείρημα το οποίο δημιουργήθηκε από την ομάδα επαγγελματιών και ερασιτεχνών του Κινητήρα κατά τη διάρκεια ενός χρόνου. Η παράσταση είναι εμπνευσμένη από το ομώνυμο ποίημα του Χρήστου Πολυμενάκου, που εξερευνά τη διάρκεια του χρόνου σε σχέση με τη στιγμή όπου ξαφνικά όλα αλλάζουν – λίγο ή πολύ.

Κυριακή 16.7.2017, στις 20:00, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ

Aυτό είναι ολόκληρο το πρόγραμμα του 23oυ Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας Facebook Twitter
ΑΛΑΣΚΑ της Ίριδας Καραγιάν

 

ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ ΖΗΤΑ, ΑΛΑΣΚΑ της Ίριδας Καραγιάν

Το έργο ΑΛΑΣΚΑ σχεδιάζεται πάνω στις επιφάνειες των σωμάτων και στο χώρο ανάμεσά τους. Η χορογραφία είναι σαν ένας μηχανισμός που λειτουργεί σε συνθήκες εναλλασσόμενων ταχυτήτων, έντασης και χαλάρωσης, συμφωνίας και παραφωνίας, θολού και καθαρού, κοντινού και μακρινού.
Η Ίρις Καραγιάν Το 2010, απέσπασε το α΄ βραβείο χορογραφίας Jarmila Jebrakova στο New Europe Festival 2010, με τα έργα A Time to Mourn (2009) και Leg acy (2010).

Δευτέρα 17.7.2017, στις 20:00, ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ

Vertigo Dance Company, Yama της Noa Wertheim σε συνεργασία με τη Rina Wertheim-Koren
Yama (πρώτη παρουσίαση, 2016): Το αποτύπωμα της ανθρώπινης δραστηριότητας στο οικοσύστημα, η αλληλεξάρτηση και η ικανότητα αναγέννησης είναι τα σημεία εκκίνησης για τη χορογράφο Νόα Βέρτχαϊμ, που στο καινούργιο της έργο Yama παρατηρεί την πηγή κάθε κίνησης και τον αντίκτυπο που έχει στο περιβάλλον.
Συμμετέχουν εννέα χορευτές και χορεύτριες.

Τρίτη 18.7.2017, στις 22:00, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ

Ομάδα Σύγχρονου Χορού Creo, απόγειος της Πωλίνας Κρεμαστά
Η παράσταση απόγειος αφηγείται ένα ταξίδι χορού και μουσικής. Μια περιπλάνηση από το χθες προς το σήμερα, από το μαζί προς τη μνήμη, το συναίσθημα, την κάθαρση και τη λύση. Οι χορευτές περιπλανιούνται πάνω σε έξι «τοπία» νεόκτιστων χορών και σαρώνουν το χώρο και το ρυθμό με τα κινητικά τους μοτίβα. Οι δύο μουσικοί επί σκηνής συμπληρώνουν την κίνηση και την αφήγηση, επιλέγοντας είτε να αποδομήσουν είτε να επαναδομήσουν τα παραδοσιακά ακούσματα, ανασυνθέτοντας με αυτό τον τρόπο νέα.
Η Πωλίνα Κρεμαστά με το έργο GODOT πήρε πρώτο βραβείο (Silver Snowflake) στο Διεθνές Φεστιβάλ του Σεράγεβο το 2012.
Τετάρτη 19.7.2017, στις 20:00, ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ

Meeting You των Helena Franzén & Ori Flomin
To έργο Meeting You πραγματεύεται το θέμα της φιλίας και της συντροφικότητας. Το θέμα παρουσιάζουν ο Όρι Φλόμιν και η Χελένα Φρανσίν, παλιοί φίλοι, χορευτές, χορογράφοι και καθηγητές χορού από τη Σουηδία με διεθνή καριέρα και συμμετοχές, που συνεργάζονται εδώ ως χορογράφοι και ερμηνευτές.
Παρασκευή 21 & Σάββατο 22.7.2017, στις 20:00, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

Moving Into Dance Mophatong, Romeo & Juliet / REBELLION & JOHANNESBURG της Jessica Nupen
Στο χοροθεατρικό Ρωμαίος & Ιουλιέττα / ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΚΑΙ ΓΙΟΧΑΝΝΕΣΜΠΟΥΡΓΚ, η νοτιοαφρικανή χορογράφος που έχει την έδρα της στη Γερμανία Τζέσσικας Νιούπεν αφηγείται εκ νέου, με προκλητική διάθεση, το κλασικό αριστούργημα του Σαίξπηρ, τοποθετώντας το στους δρόμους του Γιοχάνεσμπουργκ και της υποκουλτούρας του.
Η πολύπλευρη δημιουργία της Νιούπεν, σε συνεργασία με τη νοτιοαφρικανική ομάδα σύγχρονου χορού Moving Into Dance Mophatong, μεταφέρει στον θεατή την αντίδραση των νέων Νοτιοαφρικανών στις πολλαπλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα τους. Με την τυπολογία τελετουργίας, προβάλλονται τα στερεότυπα γύρω από το φύλο και την εξουσία που δοκιμάζονται απέναντι σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον όπου οι χορευτές μάχονται για την επιβίωσή τους.
Παράλληλα με την παράσταση προβάλλεται και η ομότιτλη ταινία, σε σκηνοθεσία της Leila El'Kayem και χορογραφία της Jessica Nupen, που έχει αποσπάσει βραβείο ταινίας μικρού μήκους στο Φεστιβάλ San Francisco Dance Film, 2016.

Παρασκευή 21.7.2017, στις 22:00, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ

Three Times Rebel της Marina Mascarell
Το έργο διερευνά τις απαρχές της ανισότητας των φύλων και τον αυθαίρετο τρόπο με τον οποίο μεθοδεύτηκαν οι σχετικές αντιλήψεις στη σύγχρονη κοινωνία. Μέσα από επισταμένη αναζήτηση σε έργα λογοτεχνίας, ντοκιμαντέρ, εκθέσεις και συνεντεύξεις με ειδικούς, η Ισπανο-ολλανδή Μαρίνα Μασκαρέλ συνειδητοποίησε την ανάλγητη φύση της ανισότητας. Αυτή η πλευρά αντανακλάται στον ευτελισμό του γυναικείου σώματος, στη χρήση στερεοτύπων στην εκπαίδευση ή στη βία που περνάει υποσυνείδητα και υπόγεια στην καθημερινότητά μας.
Στο έργο Three Times Rebel η χορογράφος καταδύεται στα βάθη του συστήματος που έθρεψε τις σύγχρονες προκαταλήψεις, τα στερεότυπα, τις διακρίσεις, τη συμβολική βία, τον τρόπο που κληρονομείται και κατασκευάζεται το φύλο.
Η Μαρίνα Μασκαρέλ κέρδισε το σημαντικό βραβείο χορού BNG Bank 2015 ως ανερχόμενο ταλέντο και πρόσφατα υπήρξε υποψήφια για το βραβείο Nederlandse Dansdagen.

Σάββατο 22.7 στις 22:00, & Κυριακή 23.7.2017, στις 20:30 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ

Aυτό είναι ολόκληρο το πρόγραμμα του 23oυ Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας Facebook Twitter
Romeo & Juliet / REBELLION & JOHANNESBURG της Jessica Nupen

 

ΟΝΕ ΟΝΕ ΟΝΕ του Γιάννη Μανταφούνη και της Aoife McAtamney
Στο διαδραστικό έργο One One One ο χορογράφος Γιάννης Μανταφούνης σε συνεργασία με Ιρλανδέζα την Ίφε Μακατάμνυ προσκαλεί τον θεατή να μοιραστεί μαζί του το χρόνο, σε έναν κοινό χώρο, με τον πιο απλό και άμεσο τρόπο. Τον προσκαλεί να καθίσει σε μία καρέκλα απέναντί του, να μείνει εκεί όση ώρα θέλει και να κοιταχτεί στα μάτια με τον χορευτή – έτσι θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για έναν προσωπικό χώρο.

Κυριακή 23.7.2017, στις 11:00, ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ -θα ανακοινωθεί το ακριβές σημείο

Σε ενιαία παράσταση έργα δύο χορογράφων:
It's Always Here του Adi Boutrous
Scarabeo, Angles and The Void του Andrea Costanzo Martini

It's Always Here του Adi Boutrous
Ο Άντι Μπούτρους είναι άραβας χορογράφος και χορευτής. Τα έργα του μιλάνε για τη μειονοτική του ταυτότητα για το πώς είναι να ζει ως Άραβας στην ισραηλινή κοινωνία. Στο συγκεκριμένο έργο αποφάσισε να «παραμερίσει» το ζήτημα της μειονοτικής ταυτότητας και να επικεντρωθεί στην έρευνα της σωματικότητας.
Ο Άντι Μπούτρους, με το έργο του What Really Makes Me Mad, απέσπασε, το 2013, το α΄ βραβείο στο φεστιβάλ Shades of Dance.

Scarabeo, Angles and The Void του Andrea Costanzo Martini
Στα ιταλικά η ίδια λέξη χρησιμοποιείται και για το επιτραπέζιο παιχνίδι Scrabble, όπου γράμματα χρησιμοποιούνται παραπάνω από μία φορές για να σχηματίσουν διαφορετικές λέξεις με διαφορετικό νόημα σε ένα συγκεκριμένο χώρο. Αυτές είναι οι δύο κύριες κατευθύνσεις για το έργο, που θα παρουσιάσει στο Φεστιβάλ της Καλαμάτας.
Ο Αντρέα Κοστάντσο Μαρτίνι το 2013, στον διεθνή διαγωνισμό της Στουτγάρδης τιμήθηκε με α΄ βραβείο ως χορευτής και χορογράφος για το σόλο του What Happened in Torino. Τον Δεκέμβριο του 2016 απέσπασε το β΄ βραβείο στον διεθνή διαγωνισμό χορογραφίας του Ισραήλ για το σόλο Occhio di bue.

Κυριακή 23.7.2017, στις 19:00, ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ

Aυτό είναι ολόκληρο το πρόγραμμα του 23oυ Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας Facebook Twitter
TORDRE του Rachid Ouramdane

 

Παράλληλες εκδηλώσεις


Προβολή ταινίας: Martha & Niki
Σκηνοθεσία, Σενάριο Tora Mkandawire Mårtens
Συμμετέχουν οι χορεύτριες Martha Nabwire & Niki Tsappos
Σουηδία 2015. Στα σουηδικά με ελληνικούς υπότιτλους
Κυριακή 16.7.2017, στις 22:00, ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ

Προβολή ταινίας: Working Dancers
Σενάριο-Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Μπούσμπουρα & Julia Martinez Heimann
Αργεντινή - Ελλάδα, 2016. Στα ισπανικά με αγγλικούς υπότιτλους

Στο Μπουένος Άιρες, μια ομάδα αναγνωρισμένων χορευτών αγωνίζεται για τα εργατικά της δικαιώματα και δημιουργεί την πρώτη Κρατική Ομάδα Σύγχρονου Χορού υπό τη συλλογική διοίκησή της. Αυτή είναι η ιστορία τεσσάρων ταλαντούχων χορευτών –του Ερνέστο, της Μπετίνας, της Βικτόριας και του Πάμπλο– σε μια πορεία έξι ετών.
Μετά την προβολή, η σκηνοθέτις Κωνσταντίνα Μπούσμπουρα και η χορογράφος Σοφία Μαυραγάνη θα συζητήσουν με το κοινό πάνω στα θέματα της ταινίας καθώς και για την εμπειρία του τριήμερου εργαστηρίου Working Bodies, ο χορευτής ως εργαζόμενος.
Δευτέρα 17.7.2017, στις 22:00, ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ

Προβολή ταινίας: Mr. Gaga
Σκηνοθεσία Tomer Heymann / 100'
Ισραήλ, Σουηδία, Γερμανία, Ολλανδία 2015. Στα αγγλικά και τα εβραϊκά με ελληνικούς υπότιτλους

Πρωταγωνιστής της ταινίας Mr Gaga (Μίστερ Γκάγκα) του Τόμερ Χέυμαν είναι ο Οχάντ Ναχαρίν, από τους κορυφαίους και πιο χαρισματικούς χορογράφους της εποχής μας. Το ντοκιμαντέρ εστιάζει στη ζωή και το έργο του κορυφαίου ισραηλινού χορογράφου, χρησιμοποιώντας αρχειακό υλικό από τις δουλειές του και τις πιο προσωπικές του στιγμές σε συνδυασμό με ένα πλούσιο ανέκδοτο υλικό και χορευτικά αποσπάσματα που κόβουν την ανάσα.

Τετάρτη 19 & Κυριακή 23.7.2017, στις 22:00, ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ

Επίσης:

Τετάρτη 19.7. 2017, στις 20:00, στο Στούντιο Μεγάρου Χορού
Παρουσίαση του έργου της Πωλίνας Κρεμαστά απόγειος με την ομάδα CREO.

Πέμπτη 20.7. 2017, στις 21:00, στο Αμφιθέατρο του Κάστρου
Παρουσίαση του απογευματινού σεμιναρίου της Μπάρμπαρας Κέιν

Πέμπτη 20.7.2017, στις 22:00, στο Αμφιθέατρο του Κάστρου
Ρεσιτάλ πιάνου της Αλεξίας Μουζά

Μασκαρεμένες μάχες
Έργα: ΦΡΕΝΤΕΡΙΚ ΣΟΠΕΝ, 24 Πρελούδια, έργο 28
ΣΕΡΓΚΕΪ ΠΡΟΚΟΦΙΕΦ, Σονάτα για πιάνο αρ. 6 σε λα μείζονα, έργο 82

Η Σονάτα για πιάνο αρ. 6 σε λα μείζονα, έργο 82 του Σεργκέι Προκόφιεφ είναι η πρώτη από τις τρεις «Σονάτες του πολέμου». Μαζί με την Έβδομη και την Όγδοη ονομάστηκε έτσι, καθώς η σύνθεσή της συνέπεσε με τα χρόνια του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου.

Τα Πρελούδια του Σοπέν ολοκληρώθηκαν ακριβώς έναν αιώνα νωρίτερα. Φαίνεται πως σημαντικός αριθμός τους γράφηκε στο Παρίσι, πριν από το ταξίδι του Σοπέν με τη Γεωργία Σάνδη στη Μαγιόρκα, τον χειμώνα του 1838/9.

Παρασκευή 21.7.2017, στις 12:00, ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ στην Καλαμάτα
To Μουσείο χορεύει: Ξενάγηση στο Μουσείο και Παρουσίαση του πρωινού σεμιναρίου της Μπάρμπαρας Κέιν

Έναρξη προπώλησης εισιτηρίων: Τετάρτη 5 Ιουλίου 2017

Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας
10:00-13:00 & 18:30-21:00 καθημερινά
Πληροφορίες για εισιτήρια & αγορά μέσω πιστωτικών καρτών (Visa & Mastercard) καθημερινά εκτός απογεύματος Σαββάτου και Κυριακής
T: 27210 28193 & 27210 96753 F : 27210 89416
Προπώληση εισιτηρίων ηλεκτρονικά: www.kalamatadancefestival.gr

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.