Guardian: Να συμπεριληφθεί στη συμφωνία για το Brexit και η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα

Guardian: Να συμπεριληφθεί στη συμφωνία για το Brexit και η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα Facebook Twitter
4

Να συμπεριληφθεί στη συμφωνία για το Brexit και η επιστροφή στην Αθήνα των Γλυπτών του Παρθενώνα, που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, προτείνει με άρθρο του στη βρετανική Guardian ο επιφανής νομικός Τζέφρι Ρόμπερτσον.

Σημειώνεται πως ο Ρόμπερτσον ήταν μέλος της νομικής ομάδας, που περιλάμβανε και την Αμάλ Αλαμουντίν, η οποία ετοίμασε νομική πρόταση, για λογαριασμό της ελληνικής κυβέρνησης, για τη διεκδίκηση των Γλυπτών.

Στο σημερινό άρθρο του στη Guardian, επισημαίνει ότι η Βρετανία έχει την τέλεια ευκαιρία να επιστρέψει τα Γλυπτά στην Ελλάδα, το οποίο «είναι το σωστό και θα μπορούσε να κερδίσει έτσι παραχωρήσεις στις διαπραγματεύσεις».

Ο Ρόμπερτσον τονίζει πως μέχρι στιγμής, στο επίκεντρο της συζήτησης για το Brexit βρίσκονται «η πολιτική, οι λίρες και τα ευρώ, και το χρώμα των διαβατηρίων», αλλά «στο πλαίσιο της αναζήτησης κοινού εδάφους αξίζει να θυμηθούμε ότι η ίδια η συνθήκη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα άρθρα 3 και 167, προβλέπει την υποχρέωση των δύο πλευρών στις διαπραγματεύσεις να λάβουν υπόψη την ανάγκη "να διασφαλίσουν ότι η πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης προστατεύεται και αυξάνεται". Εδώ υπάρχει περιθώριο για μια κίνηση που μπορεί να επιτρέψει στις συνομιλίες να προχωρήσουν πιο εποικοδομητικά».

«Τα πιο σημαντικά σύμβολα της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ευρώπης είναι τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Τα μισά βρίσκονται στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης, ενώ τα άλλα μισά, που άρπαξε από τον Παρθενώνα ένας σκωτσέζος διπλωμάτης, κάθονται σε μια γκαλερί του Βρετανικού Μουσείου. Το να τεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων του Brexit η επιστροφή των κλεμμένων από τον Έλγιν γλυπτών θα μπορούσε να αποτελέσει ευλογία για τη Βρετανία και θρίαμβο για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής κληρονομιάς», τονίζει ο αρθρογράφος και συνεχίζει:

«Η επανένωση των Γλυπτών είναι μια πολιτιστική επιτακτική ανάγκη, όχι τόσο για την Ελλάδα (οι πολίτες της είναι αμφίβολο αν έχουν καταγωγή από τον Περικλή), όσο για την Ευρώπη. Ενωμένα, θα συμβολίζουν μοναδικά το ξεκίνημα της πολιτισμένης ζωής στην Ευρώπη, 2.500 χρόνια πριν. Θα είναι σαν να ξανασυνδέουμε μια σκισμένη φωτογραφία, που δείχνει ανθρώπους να περπατούν και να μιλούν, να παίζουν και (κυρίως) να πίνουν. Ενωμένα στο σύγχρονο μουσείο κάτω από τον Παρθενώνα, τα γλυπτά θα αποτελούν τον μεγαλύτερο καλλιτεχνικό και αρχιτεκτονικό θησαυρό της ηπείρου».

Guardian: Να συμπεριληφθεί στη συμφωνία για το Brexit και η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα Facebook Twitter

Το άρθρο τονίζει ότι «τώρα είναι η ώρα να τα επιστρέψουμε, ως μέρος της διαπραγμάτευσης για το Brexit», προσθέτοντας πως δεν υπάρχει πιο σημαντική πολιτιστική κληρονομιά από τα γλυπτά, «οπότε οι διαπραγματευτές των δύο πλευρών θα υποχρεωθούν να λάβουν υπόψη τους την επανένωση». Επίσης, σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι καθώς η αξία τους είναι ανεκτίμητη, η Βρετανία θα πρέπει να λάβει σε αντάλλαγμα σημαντικές παραχωρήσεις από τους Ευρωπαίους για το Brexit.

«Η Βρετανία φεύγει από την Ευρώπη, οπότε πρέπει να αφήσει στην Ευρώπη τα γλυπτά της», καταλήγει ο Ρόμπερτσον.

Culture
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.