Όσκαρ 2017: Οι σκηνοθέτες που διεκδικούν το βραβείο ξένης ταινίας καταγγέλλουν το "κλίμα φανατισμού" στις ΗΠΑ

Όσκαρ 2017: Οι σκηνοθέτες που διεκδικούν το βραβείο ξένης ταινίας καταγγέλλουν το "κλίμα φανατισμού" στις ΗΠΑ Facebook Twitter
O ιρανός σκηνοθέτης Asghar Farhadi στέλνει το βιντεοσκοπημένο μήνυμά του στους συγκεντρωμένους (Kirk McKoy / Los Angeles Times)
0

Οι σκηνοθέτες και των πέντε υποψηφίων για Όσκαρ ξένων ταινιών κατήγγειλαν το "κλίμα φανατισμού και εθνικισμού" που επικρατεί στις ΗΠΑ και αλλού και αφιέρωσαν το βραβείο της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου που θα λάβει ένας εξ αυτών στην ενότητα και στην ελεύθερη έκφραση.

Οι σκηνοθέτες από το Ιράν, τη Σουηδία, τη Γερμανία, τη Δανία και την Αυστραλία έναναν την ανακοίνωση καθώς εκατοντάδες άνθρωποι είχαν συγκεντρωθεί σε συλλαλητήριο στο Μπέβερλι Χιλς χθες βράδυ, παραμονή του Σαββατοκύριακου των Όσκαρ. Η συγκέντρωση οργανώθηκε από το United Talent Agency, ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία ταλέντων του Χόλιγουντ, σε ένδειξη υποστήριξης στην ελευθερία της έκφρασης και στην ενότητα.

Η κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε στον απόηχο του διατάγματος του Ντόναλντ Τραμπ για τη μετανάστευση και έπειτα από μήνες πύρινων ομιλιών από διασημότητες σε τελετές απονομής κινηματογραφικών και μουσικών βραβείων και ύστερα από πολλές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας.

Ο ιρανός σκηνοθέτης Ασγάρ Φαρχαντί μποϊκοτάρει την βραδιά των Όσκαρ σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την απαγόρευση από τον Τραμπ της εισόδου στις ΗΠΑ πολιτών από επτά μουσουλμανικές χώρες με πληθυσμό στην πλειοψηφία του μουσουλμανικό.

Μιλώντας στη συγκέντρωση μέσω βιντεοσύνδεσης από την Τεχεράνη, ο Φαρχαντί κατήγγειλε τους πολιτικούς "οι οποίοι προσπαθούν να προωθούν το μίσος αλλά και να δημιουργούν διχόνοιες μεταξύ των πολιτισμών, των παραδόσεων και των εθνικοτήτων".

Ο Φαρχαντί είναι ένας από αυτούς που καταδίκασαν τα διχαστικά τείχη και τις διαιρέσεις λόγω φύλου, χρώματος, θρησκείας και σεξουαλικότητας στη σημερινή πολιτική.

«Θέλουμε να εκφράσουμε ομόφωνη και έντονη αποδοκιμασία για το κλίμα φανατισμού και εθνικισμού που βλέπουμε σήμερα στις ΗΠΑ και σε τόσες πολλές χώρες, σε μερίδες του πληθυσμού, και το χειρότερο, μεταξύ κορυφαίων πολιτικών», αναφέρουν στη δήλωσή τους που δημοσιεύεται στα περιοδικά Variety και Hollywood Reporter.

Η επιστολή υπογράφεται από τους Φαρχαντί, σκηνοθέτη της ταινίας «Ο Εμποράκος», Μάρτιν Ζέντβλιε ("Land of Mine", Δανία), Χάνες Χολμ ("Ο Κύριος Όβε", Σουηδία), Μάρεν 'Αντε ("Τόνι 'Ερντμαν", Γερμανία), Μάρτιν Μπάτλερ και Μπέντλεϊ Ντιν ("Tanna", Αυστραλία).

«Ανεξάρτητα από το ποιος θα λάβει το βραβείο της Ακαδημίας για την καλύτερη ξένη ταινία την Κυριακή, αρνούμαστε να πιστέψουμε στον όρο των συνόρων. Αφιερώνουμε το βραβείο σε όλο τον κόσμο, στους καλλιτέχνες, στους δημοσιογράφους και στους ακτιβιστές που εργάζονται για την ενίσχυση της ενότητας και κατανόησης και που υποστηρίζουν την ελευθερία της έκφρασης και ανθρώπινης αξιοπρέπειας».

Όσκαρ 2017: Οι σκηνοθέτες που διεκδικούν το βραβείο ξένης ταινίας καταγγέλλουν το "κλίμα φανατισμού" στις ΗΠΑ Facebook Twitter
Η Τζόντι Φόστερ μιλά στη συγκέντρωση (Kirk McKoy / Los Angeles Times)

Η δήλωσή τους απηχεί ομιλίες που ακούστηκαν στη συγκέντρωση στο Μπέβερλι Χιλς, η οποία οργανώθηκε από το United Talent Agency στον χώρο όπου το πρακτορείο αυτό διοργανώνει το ετήσιο πάρτι του για τα 'Οσκαρ.

H Τζόντι Φόστερ κάλεσε τους σχεδόν 500 συγκεντρωμένους να αναλάβουν δράση για την προάσπιση των ατομικών ελευθεριών και της δημοκρατίας.« Είναι καιρός να απαιτήσουμε απαντήσεις, να πούμε στους αιρετούς μας αξιωματούχους να κάνουν τη δουλειά τους και να μην είμαστε ανεκτικοί απέναντι στο χάος, στον παραλογισμό και στην πολεμοκαπηλία», δήλωσε.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.