ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Πέθανε ο ηθοποιός και τραγουδιστής Θεόδωρος Δημήτριεφ

Πέθανε ο ηθοποιός και τραγουδιστής Θεόδωρος Δημήτριεφ Facebook Twitter
0
Πέθανε ο ηθοποιός και τραγουδιστής Θεόδωρος Δημήτριεφ Facebook Twitter
Ο Δημήτριεφ ήταν γεννημένος το 1929

Πέθανε ανήμερα τα Χριστούγεννα, αλλά ανακοινώθηκε χθες ο ηθοποιός και τραγουδιστής Θέοδωρος Δημήτριεφ. Ο Δημήτριεφ ήταν γεννημένος το 1929 (ήταν δηλαδή 87 ετών) και είχε μακριά καριέρα τόσο στο θέατρο, όσο στον κινηματογράφο και την τηλεόραση.

Το βιογραφικό του είναι πλούσιο, όπως φαίνεται και από το σχετικό λήμμα της Wiki, όμως υπάρχουν δύο tips σ' αυτό, που είναι αρκετά ώστε να περάσει το όνομα τού Δημήτριεφ στην Ιστορία με χρυσά γράμματα.

Πέθανε ο ηθοποιός και τραγουδιστής Θεόδωρος Δημήτριεφ Facebook Twitter
Ο Θεόδωρος Δημήτριεφ με την Γκέλυ Μαυροπούλου χορεύουν ροκ εντ ρολ στην ταινία "Η Θεία από το Σικάγο"

Ο Θέοδωρος Δημήτριεφ ήταν ο πολιτικός μηχανικός Τάκης Ζέριγκας στην ταινία του Αλέκου Σακελλάριου «Η Θεία από το Σικάγο» (1957). Ήταν ο άνθρωπος που έφαγε την πρώτη κανατιά της Βασιλειάδου στα πόδια, εκείνος δηλαδή που γνωρίστηκε, χόρεψε και παντρεύτηκε με την ανιψιά της (στην ταινία πάντα), την Γκέλυ Μαυροπούλου. Το 1957 το ροκ εντ ρολ έχει έρθει φυσικά στην Ελλάδα, έχει ξεσηκώσει το πρώτο κύμα της νεολαίας και ο ελληνικός κινηματογράφος όφειλε να στηρίξει τον νέο (αμερικάνικο) χορό και τα νέα ήθη. Η ταινία «Η Θεία από το Σικάγο» υπήρξε κομβική σ' αυτόν τον τομέα. Γιατί, ως ελληνική ταινία, και ως επιτυχημένη ελληνική ταινία, την είδαν τότε όλοι οι Έλληνες (και οι Ελληνίδες). Είδαν δηλαδή τoν ωραίο ροκεντρολά Θεόδωρο Δημήτριεφ να χορεύει το ανατρεπτικό ροκ εντ ρολ (του Τάκη Μωράκη;!) με την ντάμα του, μπρος στα εμβρόντητα μάτια τού ηλικιωμένου πατέρα (Ορέστης Μακρής) και της περιχαρούς μαμάς (Ελένη Ζαφειρίου), που έκανε τα «στραβά μάτια» για να παντρέψει το κορίτσι της, γουστάροντας κιόλας!

Πέθανε ο ηθοποιός και τραγουδιστής Θεόδωρος Δημήτριεφ Facebook Twitter
Από αριστερά: Θεόδωρος Δημήτριεφ, Οδυσσέας Ελύτης, Μίκης Θεοδωράκης, Μάνος Κατράκης, Γρηγόρης Μπιθικώτσης. Θέατρο Ρεξ, πρεμιέρα του «Άξιον Εστί», 19/10/1964 (πηγή: mikistheodorakis.gr)

Το δεύτερο tip στην καριέρα του Δημήτριεφ που γράφει μεγάλη ιστορία είναι η συμμετοχή του στην ηχογράφηση του «Άξιον Εστί» [His Master's Voive, 1964] των Μίκη Θεοδωράκη – Οδυσσέα Ελύτη. Δεν ξέρω πόσοι έχουν ακούσει ολόκληρο το «Άξιον Εστί», και τις τέσσερις πλευρές του δίσκου εννοώ, και πόσοι έχουν ανοίξει το gatefold βινύλιο για να δουν γραμμένο εκεί στους σολίστ, με τα ιδίου μεγέθους γράμματα, το όνομα του Δημήτριεφ (στη σειρά, μετά από εκείνα των Γρηγόρη Μπιθικώτση και Μάνου Κατράκη). Ο Θεόδωρος Δημήτριεφ τραγουδά (ψέλνει) στη «Γένεσις», βεβαίως στα «Πάθη» («Ιδού εγώ λοιπόν», «Τα θεμέλιά μου στα βουνά», «Ναοί στο σχήμα τ' ουρανού», «Σε χώρα μακρυνή») και ακόμη στο «Άξιον Εστί». Μάλιστα ο ίδιος ο Μίκης Θεοδωράκης όπως σημείωνε στο βιβλίο του «Μουσική για τις Μάζες» [Ολκός, 1972] θεωρούσε τους «ύμνους» (μαζί με το τρίτο μέρος του έργου) ως τα πιο ολοκληρωμένα βήματά του στο χώρο της «μετασυμφωνικής μουσικής», επιδιώκοντας να δημιουργήσει ένα... «καθαρά μουσικό νεοελληνικό κλίμα, πέρα από την περιοχή του λαϊκού τραγουδιού». Πρωτοψάλτης σ' εκείνα τα (μουσικά) μέρη υπήρξε ο Θεόδωρος Δημήτριεφ.

Culture
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.