Πρεμιέρα με το «Afterimage» του Βάιντα για το 29ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Πρεμιέρα με το «Afterimage» του Βάιντα για το 29ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου Facebook Twitter
«Afterimage» / Andrzej Wajda
0

Με την ευρωπαϊκή πρεμιέρα της ταινίας «Afterimage», το κύκνειο άσμα του Πολωνού δημιουργού Αντρέι Βάιντα για τον ζωγράφο Βλαντισλάβ Στρεμίνσκι, ξεκινάει την Τετάρτη 16 Νοεμβρίου στο «Άστορ» το 29ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.

Η φετινή διοργάνωση, που θα διεξαχθεί στους κινηματογράφους Τριανόν και Ααβόρα από τις 17 έως τις 27/11, υπόσχεται ένα πλούσιο και πολύπλευρο πρόγραμμα που φιλοδοξεί να γοητεύσει κάθε σινεφίλ. Εκτός από «Afterimage», το πρόγραμμα περιλαμβάνει και άλλες πρεμιέρες στην ενότητα «Διεθνής Εικόνα σε Πρώτη Προβολή», όπως την τελευταία γλυκόπικρη ταινία του Μάρκο Μπελόκιο «Sweet Dreams» (με την οποία θα πέσει και η αυλαία της διοργάνωσης), ενώ κατά την διάρκεια του φεστιβάλ θα προβληθούν ακόμα το σκοτεινό θρίλερ «Creepy» του Κιγιόσι Κουροσάβα, το «24 Weeks» της Γερμανίδας Anne Zohra Berrached και η «Παγκόσμια Ψυχή» του Νίκου Κορνήλιου.

Και βέβαια, όπως κάθε χρόνο, βασικός πυρήνας της διοργάνωσης αποτελεί το διεθνές διαγωνιστικό της πρόγραμμα που φέτος συνθέτουν 11 άπαιχτες στην Αθήνα, ευρωπαϊκές ταινίες από Μ.Βρετανία, Ρωσία, Τσεχία, Γεωργία, Ουγγαρία, Λετονία, Τουρκία, Κροατία και Πολωνία. Ανάμεσά τους και μια ταινία από την Κύπρο: το «Αγόρι στη γέφυρα» του Πέτρου Χαραλάμπους, με ήρωα ένα παιδί.

Φέτος, τo Πανόραμα τιμά τον αγαπημένο φίλο του Φεστιβάλ, Νίκο Παναγιωτόπουλο, με μια ρετροσπεκτίβα που περιλαμβάνει όλες τις μεγάλου μήκους ταινίες του επιθυμώντας να αναδείξει το πολύπλευρο έργο του αντισυμβατικού Έλληνα δημιουργού. Παράλληλα, πραγματοποιεί δύο μεγάλα αφιερώματα, στον 75χρονο Ιταλό αντικομφορμιστή Μάρκο Μπελόκιο, παρουσιάζοντας στο κοινό μερικές από τις πιοαντιπροσωπευτικές του ταινίες («Γροθιές στην τσέπη» /1965, «Eν ονόματι του πατρός» /1971, «Kαλημέρα, νύχτα»/ 2003, «Kρυφή Ερωμένη»/ 2009 και «Η Ωραία Κοιμωμένη» /2012), καθώς και στον Ελληνοαμερικανό Αλεξάντερ Πέιν, προβάλλοντας πέντε ταινίες του («Πολίτης Ρουθ» / 1996 , «Σκάνδαλα στα θρανία»/ 1999) , «Πλαγίως»/ 2004 , «Οι Απόγονοι»/ 2011, «Nebraska»/ 2013) ως ένδειξη αναγνώρισης ενός μεγάλου ταλέντου που συνεχώς εξελίσσεται.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η ενότητα «Μέρες του '36», με έξι ταινίες που ανασυνθέτουν ποικιλόμορφα την εποχή του οικονομικού κραχ, αλλά και αυτήν της ανόδου του φασισμού και ναζισμού. Συγκεκριμένα, θα προβληθούν οι «Μοντέρνοι καιροί» του Τσάρλι Τσάπλιν (1936), το «Η ζωή είναι δική μας» (1936) του Ζαν Ρενουάρ, το «Λάσπη στ΄αστέρια» (1960) του Ηλία Καζάν, το «Πεθαίνοντας στην Μαδρίτη» (1963) του Φρεντερίκ Ροσίφ, το «Viva la Muerte» (1971) του Φερνάντο Αραμπάλ, το «Πνεύμα του μελισσιού» (1973) του Βίκτορ Ερίθε , το «Γη και ελευθερία» (1995) του Κεν Λόουτς και οι «Μέρες του '36» (1972) του Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Επίσης, σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) και με αφορμή τον εορτασμό των 40 χρόνων της, το φεστιβάλ θα φιλοξενήσει μία ρετροσπεκτίβα με όλες τις ταινίες μεγάλου μήκους του Ταρκόφσκι, ενώ θα παρουσιαστούν έξι από τις συνολικά είκοσι ταινίες που η ΠΕΚΚ, μετά από ψηφοφορία ανέδειξε ως τις καλύτερες των τελευταίων σαράντα ετών («Το Βλέμμα του Οδυσσέα» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, «Γλυκιά Συμμορία» του Νίκου Νικολαϊδη, «Οι Απέναντι» του Γιώργου Πανουσόπουλου, «Επάγγελμα: Ρεπόρτερ» του Μικελάντζελο Αντονιόνι, «Το Στοιχείο του Εγκλήματος» του Λαρς Φον Τρίερ και «Κάποτε στην Ανατολία» του Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν.

Ακόμη, στην 29η διοργάνωσή του, το φεστιβάλ υποστηρίζει την μικρού μήκους φόρμα, και δίνει βήμα στους σπουδαστές δύο φιλόδοξων κινηματογραφικών σχολών να δείξουν στο κοινό τις πρώτες τους κινηματογραφικές αναζητήσεις.

Τέλος, το Πανόραμα επιστρέφει σε έναν θεσμό που ξεκίνησε τα πρώτα χρόνια της διοργάνωσής του με ζωντανή κλασική μουσική να συνοδεύει βωβή ταινία. Φέτος η μαυρόασπρη ταινία του 1926 «Φάουστ» του F.W. Murnau, ένα θαυμάσιο παράδειγμα γερμανικού εξπρεσιονισμού, που έχει ψηφιστεί ως μία από τις καλύτερες ταινίες τρόμου όλων των εποχών, θα προβληθεί με συνοδεία ζωντανής μουσικής από τον συνθέτη Νίκο Πλάτανο, από κόπια που έχει αποκατασταθεί πρόσφατα από την Ταινιοθήκη της Γερμανίας.

πηγή: ΑΠΕ/ ΜΠΕ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.