Σε δημοπρασία ο εμβληματικός πίνακας με το μεγαλοπρεπές ελάφι του Edwin Landseer

Σε δημοπρασία ο εμβληματικός πίνακας με το μεγαλοπρεπές ελάφι του Edwin Landseer Facebook Twitter
1
Σε δημοπρασία ο εμβληματικός πίνακας με το μεγαλοπρεπές ελάφι του Edwin Landseer Facebook Twitter

Ένας από τους πιο αναγνωρισμένους πίνακες της Σκωτίας, ο "Μονάρχης της Πλαγιάς" (Monarch of the Glen) του διάσημου Βρετανού ζωγράφου Edwin Landseer, πρόκειται να δημοπρατηθεί με σοβαρές πιθανότητες να πωληθεί στο εξωτερικό.

Η διάσημη απεικόνιση ενός τεράστιου αρσενικού ελαφιού σ' ένα ομιχλώδες τοπίο των Χάιλαντς της Σκωτίας πρόκειται να πωληθεί από την Diageo, την πολυεθνική εταιρεία ποτών. Ο πίνακας περιήλθε σ' αυτή μετά από μια συγχώνευση, ενώ παλαιότερα ανήκε και χρησιμοποιούνταν σαν σήμα κατατεθέν των ουίσκι Dewars και Glenfiddich.

Τα τελευταία 17 χρόνια ο πίνακας ήταν δάνειο στο Εθνικό Μουσείο της Σκωτίας στο Εδιμβούργο και τώρα θα εκτεθεί προς πώληση από τον οίκο δημοπρασιών Christie's του Λονδίνου στις 8 Δεκεμβρίου. Το ποσό που αναμένεται να αποφέρει αυτή η πώληση αγγίζει τα 10 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας. 

Όπως δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας ποτών, ο πίνακας πωλείται γιατί δεν έχει άμεση σχέση με τα προϊόντα ή τις μάρκες της εταιρείας: «Μετά την συνεισφορά μας με τον δανεισμό του έργου επί 17 χρόνια, πιστεύουμε ότι ήρθε η ώρα να παραδώσουμε την ιδιοκτησία του πίνακα», τόνισε. «Προτεραιότητα της Diageo είναι να εξασφαλίσει ότι όλα μας τα περιουσιακά στοιχεία αφορούν την ανάπτυξη της επιχείρησης μας και την απόδοση της αξίας για τους υπαλλήλους μας, τους μετόχους και τις κοινότητες όπου εργαζόμαστε», πρόσθεσε. 

Βέβαια, το ερώτημα που ανακύπτει από την αναμενόμενη πώληση είναι αν υπάρχει κάποια δημόσια πινακοθήκη που θα μπορούσε να κάνει μια προσφορά για ένα τόσο γνωστό πίνακα. Αν πουλιόταν σε κάποιον ξένο αγοραστή, η κυβέρνηση θα μπορούσε να θέσει μια προσωρινή απαγόρευση εξαγωγής του έργου, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα να το αγοράσει ένας Βρετανός.


Εκπρόσωπος των Εθνικών Πινακοθηκών της Σκωτίας τόνισε ότι ο πίνακας είναι «ένα σημαντικό έργο της βικτωριανής εποχής που έχει προσλάβει διαφορετικές σημασιες, συμπεριλαμβανομένης της διαφημιστικής του χρήσης».

«Οι Εθνικές Πινακοθήκες της Σκωτίας πάντοτε λαμβάνουν σοβαρά υπόψιν τους πίνακες με έντονη Σκωτσέζικη διάσταση που βγαίνουν στην αγορά αλλά για ευνόητους λόγους δεν μπορούμε να σχολιάσουμε το εν δυνάμει ενδιαφέρον μας πριν από μια πώληση», επεσήμανε. 

Ο πίνακας που δημιουργήθηκε το 1851 ήταν παραγγελία της Βουλής των Λόρδων. Ο Peter Brown, επικεφαλής του οίκου Christie's, ανέφερε ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό έργο περιγράφοντας το ως ένα από τα μεγαλύτερα έργα του 19ου αιώνα με παγκόσμια αναγνώριση.

Όπως τόνισε, ο Landseer επικοινωνούσε παγκόσμιες αρετές ευγένειας: «Είναι ένας εξαιρετικά αριστοτεχνικός πίνακας, οι πινελιές του είναι εξαίσιες, ο τρόπος που η καταχνιά χωρίζει γύρω από το ζώο είναι φοβερή, η απεικόνιση της δροσιά στα κέρατα και της γούνας είναι εξαιρετικές. Υπάρχει μια απίστευτη αίσθηση ηγεσίας και πεπρωμένου στο έργο και είναι αυτές ακριβώς οι ιδιότητες του που το ανεβάζουν πάνω από το συνηθισμένο και το καθιστούν τόσο αγαπημένο» είπε. 

Mε πληροφορίες από Guardian 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.