Πεκίνο: Τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστρέψουν στο σπίτι τους. Είναι η καλύτερη επιλογή

Πεκίνο: Τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστρέψουν στο σπίτι τους. Είναι η καλύτερη επιλογή Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
0

«Όλα τα έθνη με αρχαίους πολιτισμούς μοιράζονται την ίδια επιθυμία, η διάσπαρτη πολιτιστική κληρονομιά να επιστρέψει στο σπίτι της», τόνισε o γενικός διευθυντής του Μουσείου της Απαγορευμένης Πόλης στο Πεκίνο, δρ Σαν.

Σε ερώτηση εάν υποστηρίζει το αίτημα της Ελλάδας για τον επαναπατρισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο, σχολίασε: «Είναι η καλύτερη επιλογή, όταν ένα αντικείμενο διατηρηθεί να εμφανίζεται στην αρχική του τοποθεσία. Η αρχική προέλευσή του είναι και το καλύτερο σπίτι. Νομίζω ότι η Κίνα, η Ελλάδα και άλλες χώρες με αρχαίους πολιτισμούς θα πρέπει να ενώσουμε τα χέρια μας για να έρθουν πίσω τα αντικείμενα που έχουν εξαχθεί από τις χώρες μας».

Και συνέχισε: «Για παράδειγμα, νομίζω ότι θα είναι ένα πολύ καλό σύμβολο σεβασμού του πολιτισμού, η Καρυάτιδα να επιστρέψει στο Ερέχθειο. Επίσης μια τέτοια ευνοϊκή συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες θα δώσει ένα πολύ καλό παράδειγμα σε ολόκληρο τον κόσμο να καταλάβει τι είναι Πολιτισμός. Όταν το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης άνοιξε, ο πρώην πρωθυπουργός ανέφερε στην ομιλία του ότι για τον σκοπό αυτό χτίζουμε το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Η ομιλία του αποτυπώθηκε βαθιά στο μυαλό μου».

«Η ανάκτηση της πολιτιστικής σας κληρονομιάς. Είναι μια τραγωδία που προκλήθηκε από τη λεηλασία, την κλοπή, την παράνομη ανασκαφή και το λαθρεμπόριο. Όλα τα έθνη με αρχαίους πολιτισμούς μοιράζονται την ίδια επιθυμία, η διάσπαρτη πολιτιστική κληρονομιά να επιστρέψει στο σπίτι της. Πιστεύω ότι αυτό που οι λαοί θα ήθελαν να ανακτήσετε δεν είναι μόνο τα συγκεκριμένα αντικείμενα, αλλά και την ηθική συνείδηση όπως και μια νέα φιλική και αρμονική διεθνή τάξη. Βλέπω την πολιτιστική κληρονομιά, όπως τα έμβια όντα. Σύμφωνα με την εμπειρία της ζωής τους, θα πρέπει να τα σεβόμαστε. Ο λόγος που γεννήθηκαν σε συγκεκριμένα μέρη είναι η ιστορική αναγκαιότητα» πρόσθεσε.

Ο ίδιος έχει επισκεφθεί αρκετές φορές την Ελλάδα και έχει «παρακολουθήσει με ιδιαίτερη προσοχή τον ελληνικό πολιτισμό, συμπεριλαμβανομένης της κατάστασης της προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς και τη διαχείριση των μουσείων στην Ελλάδα».

Ο δρ Σαν αναφέρθηκε επίσης στην πολύ καλή συνεργασία ανάμεσα στο Μουσείο της Απαγορευμένης Πόλης και τα ελληνικά μουσεία στον τομέα της διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά και στο πολύ καλό επίπεδο της Ελλάδας στον τομέα αυτόν. «Είμαστε τυχεροί που έχουμε βοήθεια από τον ελληνικό φορέα διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς και την ελληνική κυβέρνηση», είπε και εξέφρασε την επιθυμία για περαιτέρω επέκταση της συνεργασίας με τα ελληνικά μουσεία.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.