Απολογισμός του 73ου Φεστιβάλ της Βενετίας - Χρυσός Λέοντας στον Λαβ Ντίαζ

Απολογισμός του 73ου Φεστιβάλ της Βενετίας - Χρυσός Λέοντας στον Λαβ Ντίαζ Facebook Twitter
0
Απολογισμός του 73ου Φεστιβάλ της Βενετίας - Χρυσός Λέοντας στον Λαβ Ντίαζ Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Λαβ Ντίαζ (κέντρο) με την ηθοποιό Charo Santos-Concio (αριστερά) και τον ηθοποιό John Lloyd Cruz (δεξιά) στη Βενετία στην προβολή της ταινίας The woman who left.

Πιστό στην παράδοσή του απαιτητικού μεγάλου βραβείου, το Φεστιβάλ Βενετίας προσπέρασε τα αναμενόμενα ονόματα για τον Χρυσό Λέοντα, και τον απένειμε στον Φιλιππινέζο Λαβ Ντίαζ για το (μόλις) τετράωρο δράμα The Woman Who Left. Έξι μήνες μετά την παρουσίαση, στο Φεστιβάλ Βερολίνου, του προηγούμενου, 8ωρου φιλμ, A Lullaby to the Sorrowful Mystery , ο Ντίαζ αναγνωρίζεται για την καλλιτεχνική του επιμονή σε ιστορίες που ξεδιπλώνονται αργά, απηχώντας τον ιστορικό πόνο της χώρας του. Το ευχάριστο είναι πως η επιτροπή επέλεξε έναν δημιουργό που δεν έχει ξαναπάρει πρώτο βραβείο σε κάποιο από τα μεγάλα φεστιβάλ και βάζει στον χάρτη των palmares μια παραγνωρισμένη κινηματογραφία.


Το Ειδικό Βραβείο της επιτροπής κατέληξε στο φιλόδοξο Nocturnal Animals του Τομ Φορντ, ο οποίος πέταξε σαν αστραπή από την Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη, για να ευχαριστήσει το φεστιβάλ και την Ιταλία, τη δεύτερη πατρίδα του.


Το βραβείο σκηνοθεσίας μοιράστηκε ανάμεσα στον Αμάτ Εσκαλάντε, για το Untamed, την πιο προχωρημένη ταινία του διαγωνιστικού, αφού συνδυάζει ερωτική επιστημονική φαντασία με ξερό ρεαλισμό, φτάνοντας σε σημείο να κάνει οπτική αναφορά στο χταποδοειδές πλάσμα του Ζουλάφσκι από το Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη, και στον Ρώσο Αντρέϊ Κοντσαλόφσκι για το ασπρόμαυρο Paradise, ένα δράμα με φόντο το Ολοκαύτωμα και πρωταγωνιστές έναν Γερμανό αξιωματικό αριστοκρατικής καταγωγής και μια όμορφη Ρωσίδα κρατούμενη. Το φιλμ του βετεράνου Ρώσου δημιουργού είναι όντως ένας δεξιοτεχνικά σκηνοθετημένος ελιγμός στην πολυεπίπεδη αφήγηση, ενώ του Μεξικανού, μια πρόκληση που συνηθίζεται στο φεστιβαλικό κύκλωμα- ο Εσκαλάντε έχει ήδη στην τροπαιοθήκη του ένα ακόμη βραβείο σκηνοθεσία από τις Κάννες, για το Heli.

Το Coppa Volpi ερμηνείας δεν πήγε στην Νάταλι Πόρτμαν, γιατί το Jackie παρηγορήθηκε για το σενάριο του Νόα Οπενχάϊμ, αλλά νομίζω πως θα δώσει ραντεβού στα Όσκαρ, προφανώς με αντίπαλο τη νικήτρια εδώ στην Βενετία, την εξαιρετική, αιθέρια και συγκινητική Έμα Στόουν, για το La La Land του Ντέϊμιαν Σαζέλ.


Από τους ηθοποιούς του διαγωνιστικού, ο Σαμ Μέντες και η επιτροπή του βράβευσαν τον Όσκαρ Μαρτίνεζ για το Distinguished Citizen των Αργεντινών Γκαστόν Ντουπράτ και Μαριάνο Κον.


Δυσάρεστη έκπληξη, το μικρό βραβείο της επιτροπής στο Bad Batch της Λίλι Άμιρπουρ, ένα αμετροεπές μπέρδεμα με πόζα αντί για στιλ.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το «Θεέ μου, τι σου κάναμε;» και η διαφορά ανάμεσα στο λαϊκό και στο λαϊκίστικο θέαμα

Οθόνες / Το «Θεέ μου, τι σου κάναμε;» και η διαφορά ανάμεσα στο λαϊκό και στο λαϊκίστικο θέαμα

Η γαλλική κωμωδία επιστρέφει στις αίθουσες δέκα χρόνια μετά τη μεγάλη επιτυχία της. Μήπως όμως δεν πρόκειται για γνήσιο λαϊκό θέαμα, αλλά για την παρέκβασή του;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Το αιώνιο καλοκαίρι του Ρομέρ./ Πού πήγαν τα καλοκαίρια που έμοιαζαν/Πού πήγε το καλοκαίρι που έμοιαζε με ταινία του Ρομέρ;

Οπτική Γωνία / Πού πήγε το καλοκαίρι που έμοιαζε με ταινία του Ρομέρ;

Δεν είναι μόνο η μαζικοποίηση του τουρισμού ούτε το άπιαστο όνειρο των διακοπών που τείνει να γίνει προνόμιο για λίγους, είναι και η ολοένα πιο δύσκολη αναζήτηση εκείνης της άχρονης στάσης απέναντι στα πράγματα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Ο Κλιντ Ίστγουντ έγινε 94 χρονών: Όλες οι ταινίες του μία προς μία

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Κλιντ Ίστγουντ έγινε 94 χρονών: Όλες οι ταινίες του μία προς μία

Ένας από τους μεγαλύτερους Αμερικανούς σκηνοθέτες, πιθανότατα το τελευταίο ευρέως αναγνωρίσιμο κινηματογραφικό είδωλο μιας άλλης εποχής, ο Κλιντ Ίστγουντ κλείνει σήμερα τα 94.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Ιστορίες Καλοσύνης»: Θριαμβευτική επιστροφή ή ανυπόφορο πισωγύρισμα για τον Λάνθιμο;

The Review / «Ιστορίες Καλοσύνης»: Θριαμβευτική επιστροφή ή ανυπόφορο πισωγύρισμα για τον Λάνθιμο;

O Γιάννης Βασιλείου και ο Λουκάς Κατσίκας είδαν τις «Ιστορίες Καλοσύνης» του Γιώργου Λάνθιμου και του Ευθύμη Φιλίππου και αναλύουν τα επιτεύγματα, αλλά και τις αστοχίες της ταινίας. Με καλοσύνη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Λάνθιμος, Furiosa και Γιάννης Σπανός στους κινηματογράφους από αύριο

Πολιτισμός / Λάνθιμος, Furiosa και Γιάννης Σπανός στους κινηματογράφους από αύριο

Η προκλητική ανθολογία του Γιώργου Λάνθιμου, η νέα συμφωνία δράσης του Τζορτζ Μίλερ, μια έκπληξη από τη Γαλλία και ένα ωραιότατο ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό στο κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Λώξη»: Μια ιστορία συμπερίληψης

Ζούμε, ρε! / «Λώξη»: Μια ιστορία συμπερίληψης

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τους Δημήτρη Ζάχο και Θανάση Καφετζη, τους δύο δημιουργούς του ντοκιμαντέρ «Λώξη» ενώ ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης μοιράζεται την εμπειρία του από τη θεατρική ομάδα «Εν δυνάμει», μέλος της οποίας είναι και η Λωξάνδρα.
THE LIFO TEAM
Marcello Mio

Ανταπόκριση / Marcello mio: Η πιο meta ταινία του φετινού Φεστιβάλ Καννών

Διανύοντας τη δική της πορεία κάτω από τη σκιά της μητέρας της, Κατρίν Ντενέβ, και το φάντασμα του εξίσου διάσημου πατέρα της, η Κιάρα αποφασίζει να υποδυθεί τον Μαστρογιάνι και να βγει μόνη της στη σέντρα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
L'Amour Ouf

Ανταπόκριση / L'amour Ouf: Μία από τις χειρότερες ταινίες που έχουμε δει ποτέ στο διαγωνιστικό των Καννών

Αν την ταινία την είχε σκηνοθετήσει οποιοσδήποτε Αμερικανός και όχι ο Γάλλος Ζιλ Λελούς, όχι μόνο στις Κάννες δεν θα είχε ταξιδέψει αλλά δεν θα την είχε δει κανείς μας πουθενά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Parthenope

Ανταπόκριση / Parthenope: Η υπερβολή δεν είναι ποτέ αρκετή για τον Σορεντίνο

Στο πρόσωπο της grande bellezza που ανακάλυψε, της αποθεωτικά φωτογενούς 27χρονης Τσελέστε Ντάλα Πόρτα, ο Ιταλός δημιουργός συγκεντρώνει τα αντιφατικά του αισθήματα για τη γειτονιά της μνήμης του, τη Νάπολη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ