Η Κίνα εξοργίζει τον Ai Weiwei λογοκρίνοντας τη συμμετοχή του σε Μπιενάλε

Η Κίνα εξοργίζει τον Ai Weiwei λογοκρίνοντας τη συμμετοχή του σε Μπιενάλε Facebook Twitter
(φωτό.: Alex B. Huckle/Getty Images)
0

 

Η Κίνα εξοργίζει τον Ai Weiwei λογοκρίνοντας τη συμμετοχή του σε Μπιενάλε Facebook Twitter
Η φωτογραφία αυτή εστάλη στον κινέζο καλλιτέχνη, έδειχνε το χώρο όπου θα μπορούσε να εκθέσει το έργο του και τον ενέπνευσε για το γλυπτό που θα παρουσίαζε

O Ai Weiwei, ο Κινέζος καλλιτέχνης του οποίου το ακτιβιστικό έργο φέρνει στο προσκήνιο μέσω τολμηρής αμφισβήτησης σημαντικά κοινωνικοπολιτικά ζητήματα όπως η κρίση των προσφύγων και η μεταχείριση των πολιτικών αντιφρονούντων, καταγγέλει πως η Yinchuan Biennale της Κίνας αφαίρεσε τη φετινή συμμετοχή του για πολιτικούς λόγους.

Η έκθεση, που θα ανοίξει στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Γιντσουάν σε δύο εβδομάδες, περιλαμβάνει άλλους καλλιτέχνες όπως ο Anish Kapoor και ο Santiago Sierra.

Σε μια σειρά από tweets, ο καλλιτέχνης δήλωσε: Μια ασαφής επιστολή από τον Xie Suzhen, καλλιτεχνικό διευθυντή του MOCA Γιντσουάν, επιβεβαίωσε ότι η συμμετοχή μου στην Μπιενάλε ακυρώθηκε. Σύμφωνα με την επιστολή, η απόφαση ελήφθη από υψηλόβαθμους αξιωματούχους, λόγω των πολιτικών μου θέσεων."

 

Σε μια πιο λεπτομερή δήλωση που δημοσίευσε και στα social media, ο καλλιτέχνης αναφέρει πως του γνωστοποιήθηκε ότι τα έργα του έχουν αποκλειστεί εξαιτίας της πολιτικής του ευαισθησίας και σημειώνει πως η λογοκρισία στις κομμουνιστικές χώρες είναι παρούσα από την αρχή ύπαρξης της εξουσίας. «Ωστόσο, εξακολουθεί να με εκπλήσσει το γεγονός πως μια «διεθνής Μπιενάλε τέχνης», με πάνω από εκατό καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο και ξένο επιμελητή, αφαιρεί τη συμμετοχή σε ένα μόνο καλλιτέχνη εξαιτίας της υπεράσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ελευθερίας του λόγου.», αναφέρει ο Ai Weiwei.

 

«Αυτό δείχνει πως αυτό που αντιμετωπίζουμε είναι ένας κόσμος που χωρίζεται και διαχωρίζεται από την ιδεολογία, και πως σε μερικές κοινωνίες, η τέχνη χρησιμοποιείται μόνο ως διακόσμηση για την πολιτική ατζέντα. Η Κίνα προσπαθεί να εξελιχθεί σε μια σύγχρονη κοινωνία χωρίς ελευθερία του λόγου, αλλά χωρίς τα πολιτικά επιχειρήματα που αφορούν ήθη υψηλότερης αισθητικής και φιλοσοφίας, η τέχνη λειτουργεί μόνο ως μαριονέτα της ψεύτικης πολιτιστικής προσπάθειας.» συμπληρώνει ο κινέζος εικαστικός ο οποίος ολοκληρώνει πως τελικά είναι χαρούμενος που δεν συμμετέχει σε αυτή την προσπάθεια μετά από αυτή την εξέλιξη.

Σύμφωνα με την εφημερίδα New York Times, o κος Krishnamachari, ο επιμελητής της Μπιενάλε, δήλωσε σε συνέντευξή του την Παρασκευή ότι ξαφνιάστηκε από την απόφαση των αρχών και ότι ελπίζει πως οι διοργανωτές θα αλλάξουν γνώμη. «Πιστεύω ακράδαντα ότι οι καλλιτέχνες πρέπει να έχουν την ελευθερία να κάνουν αυτό που αισθάνονται, διαφορετικά δεν μπορείτε να το αποκαλούμε τέχνη», είπε.

Η Biennial Foundation, η ομάδα της Νέας Υόρκης που διοργανώνει την έκθεση, επιβεβαίωσε ότι η πρόσκληση του Ai Weiwei είχε ακυρωθεί μετά από κυβερνητικές πιέσεις.

Το έργο που επρόκειτο να παρουσιάσει ο Ai Weiwei στην Μπιενάλε ονομάζεται "Redline". Το εμπνεύστηκε όταν οι διοργανωτές του έστειλαν μια φωτογραφία από τον εξωτερικό χώρο του μουσείο στην οποία υπήρχε ζωγραφισμένη μια κόκκινη γραμμή που υποδείκνυε το χώρο όπου θα μπορούσε να στήσει την εγκατάστασή του. Ο ίδιος φέρεται να σχεδίαζε τη δημιουργία ενός γλυπτού, του οποίου η σκιά στον τοίχο θα δημιουργούσε την εικόνα ενός παλιότερου έργου του που ονομάζεται "Hanging Man".

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.