Η γιγάντωση του αθηναϊκού shopping

Η γιγάντωση του αθηναϊκού shopping Facebook Twitter
0

LAMDA VS PASAL

Βόρεια και δυτικά προάστια αποκτούν νέα μεγαθήρια-εμπορικά κέντρα, όπου θα στεγαστούν από εντυπωσιακά luxury ονόματα μέχρι μπράντες που καθορίζουν την κυρίαρχη street fashion.

Το κορυφαίο εμπορικό γεγονός του φθινοπώρου είναι χωρίς αμφιβολία η έλευση δυο μεγάλων εμπορικών κέντρων στην Αθήνα που θα ανοίξουν πριν το τέλος της χρονιάς. Μετά την επιτυχία του Mall και κυρίως τη διείσδυσή του στο σημαντικότερο αγοραστικό κοινό (το κοινό κάτω των 30, δηλαδή) ο δρόμος άνοιξε διάπλατος για την λειτουργία των μεγάλων εμπορικών κέντρων στην Αττική.

Tέλος Νοεμβρίου, στις πρώην διεθνείς εγκαταστάσεις τύπου στην Κηφισίας θα ανοίξει το Golden Hall, το πρώτο εμπορικό κέντρο «πολυτελείας». Σε 40.000 τετραγωνικά μέτρα, θα υπάρχουν 136 μαγαζιά (και 1.400 θέσεις πάρκινγκ). Δεν αποκλείεται, πέρα από την επιτυχία του (αρκετά κοντινού) Τhe Mall η δημιουργία του Golden Hall να οφείλεται και στο επιτυχημένο πείραμα του Attica που στόχευσε επίσης στην αγορά μεσαίων και ακριβών ειδών. Ενδεικτικά κάτω από την σκεπή του Golden Hall θα υπάρχουν από κλασικές μάρκες της αγοράς πολυτελών ειδών με μεγάλη έμφαση στα αξεσουάρ (Bally, Free Shop, Hogan Lowe, Marc by Marc Jacobs, Μulberry, Tous). Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη αφού η αγορά αξεσουάρ -ειδικά οι τσάντες- είναι από τις πλέον ανερχόμενες. Θα υπάρχουν επίσης πολυτελή και επώνυμα κοσμήματα (Kessaris, Liana Vourakis, Links of London, Lalaounis), αλλά και καταστήματα όπως το Sotris, το Free Shop, το Aticca Golden και το Νotos Home. Eντυπωσιακό είναι πως ακόμα και στο φαγητό εκτός από τους συνήθεις υπόπτoυς όπως τα Starbucks και τα Flocafe οι επιλογές θα κινούνται σε πιο εκλεπτυσμένα μονοπάτια (από το καλύτερο και ακριβότερο κέτερινγκ/ κατάστημα δώρων της Αθήνας τον Platis, κι ένα παράρτημα του γνωστού Κολωνακιώτικου ζαχαροπλαστείου ΑυDelicieux, μέχρι άλλο ένα Meat me).

To νέο τοπίο της Πειραιώς

Tο αντίπαλο δέος πάλι, απ' ότι φαίνεται δεν είναι καθόλου αντίπαλον μιας και απευθύνεται σε εντελώς διαφορετικό κοινό. Πρόκειται για το αβάπτιστο ακόμα εμπορικό κέντρο της Pasal Developments στην Πειραιώς 180 στο ύψος του Ταύρου που αναμένεται να ανοίξει μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου. To εμπορικό κέντρο της Pasal θα απλώνεται σε 58.000 τετραγωνικά μέτρα (750 θέσεις παρκινγκ) και αναμένεται να λειτουργήσει ανταγωνιστικά ως προς το The Mall μιας και παρά το γεγονός πως είναι σε διαμετρικά αντίθετες «πιάτσες», θα απευθύνεται περίπου στο ίδιο αγοραστικό κοινό. Έχουν ήδη γίνει συμφωνίες με το Η&M, τον όμιλο Dixons (Kωτσόβολος και Electroworld) καθώς και τους ομίλους Βάρδα και Λεμονή, το ΒSB και τον όμιλο Rebecca Blu. Το κτήριο ενώ θα έχει και σύστημα με συρόμενη οροφή (όπως και το εμπορικό κέντρο Avenue στην Κηφισίας). Το εμπορικό κέντρο της Pasal ανοίγει όχι μόνο την αγορά της Πειραιώς ( που έχει αρχίσει δειλά-δειλά να αναπτύσσεται με το κοντινό Ikea και το Praktiker) αλλά και όλη την αγορά των δυτικών προαστίων. Τα δυο εμπορικά κέντρα που θα εγκαινιαστούν μέχρι το φθινόπωρο δεν είναι παρά η αρχή πάντως στην εντυπωσιακή επέλαση των εμπορικών κέντρων που αναμένονται στην Αττική μέχρι το τέλος του 2009 : Eκτός λοιπόν από την επαναλειτουργία του Μινιόν καθώς κι ενός καινούργιου εμπορικού κέντρου με την ονομασία Capitol στην Πλατεία Βικτωρίας, θα ανοίξουν και τουλάχιστον τέσσερα εμπορικά κέντρα- μεγαθήρια. Αναμένονται μεταξύ άλλων, το εμπορικό κέντρο της Μπάμπης Βωβός/Διεθνής Τεχνική στον Βοτανικό, (70.000 τ.μ). το εμπορικό κέντρο της εταιρίας Ακροπόλ- Χαραγκιώνη - Sonae Sierra στο Γαλάτσι (38.000 τ.μ) και το Alsity στο Ολυμπιακό Κέντρο του Αγίου Κοσμά. (50.000 τ.μ).

Η ΕΠΕΛΑΣH ΤΗΣ ΠΟΛΥΤEΛΕΙΑΣ

Μεγάλοι οίκοι έρχονται σε all exclusive boutiques σε Αθήνα και Κηφισιά, αναβαθμίζοντας δρόμους της πόλης στα πρότυπα της Bond Street.

Παρά την οικονομική κρίση, τα προϊόντα πολυτελείας γνωρίζουν σταθερά ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Mετά τις μπουτίκ σημαντικών οίκων που εμφανίστηκαν στην καρδιά της Αθήνας, στο City Link, αυτό το φθινόπωρο περιμένουμε την άφιξη μερικών εντυπωσιακών ονομάτων, από αυτά που θεωρούνται essentials σε πολλές γκαρνταρόμπες.

Στην Κηφισιά, της οποίας η αγορά θεωρείται μάλλον «ακριβή» τα τελευταία χρόνια (εδώ έχουν ήδη παρουσία Louis Vuitton και Gucci), και πιο συγκεκριμένα στην Κολοκοτρώνη, μόλις άνοιξε η πρώτη μπουτίκ Bottega Veneta (Κολοκοτρώνη 14,210 8085182) που φημίζεται για τις υπέροχες τσάντες της. Παράλληλα, ο Χάρης Τσιμόγιαννης (γνωστός και από την κηφισιώτικη μπουτίκ Ιmage που ειδικεύεται σε βραδινή haute couture, κυρίως του Valentino, και έχει την αποκλειστικότητα του οίκου Elie Saab) φέρνει τα Οscar De La Renta σε αποκλειστική μπουτίκ της Κηφισιάς μέσα στο φθινόπωρο.

Πιο κεντρικά, στα όρια του Κολωνακίου, ο χάρτης διευρύνεται: Η πεζοδρόμηση της Βουκουρεστίου και το άνοιγμα του Attica έχουν μετατρέψει τη Βουκουρεστίου σε άτυπη «Βοnd Street» της Αθήνας. Μερικά από τα μεγαλύτερα και ακριβότερα κοσμηματοπωλεία της Αθήνας (Κessaris, Van Cleef et Arpels, Cartier,Lalaounis, Venetia Vildridis, Imanoglou) συνδυάζονται με μερικούς από τους ακριβότερους οίκους ρούχων (Christian Dior, Louis Vuitton, Tod's, Ralph Lauren). Το παζλ συμπληρώνεται επιτέλους με την πολυαναμενόμενη άφιξη της Prada μέσα στο φθινόπωρο. Παράλληλα, στο τέλος Σεπτεμβρίου ανοίγουν άλλα δυο μεγάλα ονόματα. Πιο συγκεκριμένα, στο νούμερο 17 της Σκουφά ανοίγει μια ολοκαίνουργια μπουτίκ Manolo Blahnik (φετιχιστές όλου του κόσμου ενωθείτε), ενώ στην Ηρακλείτου (νούμερο 9) θα ανοίξει η μπουτίκ του Lanvin που γνωρίζει μεγάλες δόξες τα τελευταία χρόνια, χάρη στο νέο διευθυντή του οίκου Alber Elabaz.

Oι αφίξεις δεν σταματούν εδώ: Η Rakas Company ανοίγει μέσα στο Σεπτέμβριο κατάστημα Μarc by Marc Jacobs στην oδό Ξάνθου, ενώ προβλέπεται και δεύτερο κατάστημα στο Golden Hall, που ανοίγει τις πόρτες του μέσα στο Νοέμβριο. Η Ξάνθου πάντως, απ' ό,τι φαίνεται, θα είναι ο δρόμος των αφίξεων, μιας και ανοίγει (επιτέλους) και η πρώτη μπουτίκ με τη σχεδιάστρια που αγαπάει τις γυναικείες καμπύλες Diane Von Furstenberg στην Αθήνα.

Tέλος, αυτό το φθινόπωρο θα έχουμε και μια αμιγώς «αντρική» άφιξη. Πρόκειται για την Brooks brothers, μια κλασική αμερικανική μάρκα αντρικών κοστουμιών που έχει ντύσει από τον Τζακ Κένεντι μέχρι τον Κάρι Γκραντ και τον Τζακ Κέρουακ, που έρχεται στο Αttica αλλά και στο Golden Hall.

THE GAP

Kαλύπτοντας το εγχώριο «κενό» της αγοράς με τη δημοφιλέστερη αμερικανική μάρκα.

Εάν η πιο ηχηρή περσινή άφιξη στο χώρο της ένδυσης ήταν το Η&Μ, η φετινή είναι σίγουρα η άφιξη του Gap. Το πρώτο κατάστημα της αμερικάνικης αλυσίδας ανοίγει σε λιγότερο από μια εβδομάδα, και πιο συγκεκριμένα την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου στην Κηφισιά (Aργυροπούλου 4) και στις 12 Σεπτεμβρίου κοντά στο Φάρο του Ψυχικού (Ελ. Βενιζέλου 2 & Κηφισίας). Το Gap που ξεκίνησε στο St. Fransisco τo 1969 και είναι μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες ένδυσης συνοψίζει τις καλύτερες πτυχές του αμερικάνικου στυλ: μοντέρνο, κλασικό και απλό. Είναι το ιδανικό μέρος για να ψωνίσει κανείς τα βασικά μιας γκαρνταρόμπας (συστήνουμε ανεπιφύλακτα οτιδήποτε βαμβακερό): ζακέτες, απλά Τ-shirts με ή χωρίς μανίκι, φούστες και παντελόνια σε ίσια γραμμή. Πάντως τα τελευταία χρόνια δεν έχουν λείψει και οι σοφιστικέ αναλαμπές:Οι συνεργασίες του με την εκπληκτική σχεδιάστρια τσαντών Εmma Hill (που είναι πλέον διευθύντρια της Mulberry) έκανε και τις τσάντες του Gap να γίνουν ανάρπαστες, ενώ οι συνεργασίες για «φτηνές σειρές» σχεδιαστών (από τον Pierre Hardy μέχρι τον Philip Lim) ήταν μάλλον επιτυχημένες. Εάν το H&M αποτέλεσε κατά κάποιο τρόπο την πρώτη απειλή στον κολοσσό της Inditex (Zara, Pull and Bear, Bershka, Oysho, Stradivarious) που έχει και το σημαντικότερο μερίδιο στην αγορά του προσιτού ρούχου στην Ελλάδα, η έλευση του Gap εντείνει τον ανταγωνισμό. Tο προϊόν του Gap είναι πιο κλασικό και μάλλον ακριβότερο, αν και μένει να δούμε τι δίκτυο καταστημάτων σκοπεύει να αναπτύξει. Πάντως, όσο περισσότεροι παίκτες μπαίνουν στην αγορά του προσιτού ή μέτριου σε τιμή ρούχου τόσο κερδίζουν και οι καταναλωτές από τον μεταξύ τους ανταγωνισμό. Εξάλλου, εκτός από την επέκταση του Gap, o Όμιλος Μαρινόπουλου σκοπεύει από το 2009 να ανοίξει και το πιο εκλεπτυσμένο αδερφάκι του Gap, τη γνωστή και ως «μάρκα της προσιτής πολυτέλειας» Banana Republic. Αναμένουμε με ανυπομονησία!

H ΕΠIΘΕΣΗ ΤΟΥ ΦΤΗΝΟY

Μεγάλες αλυσίδες φέρνουν προϊόντα μαζικής κατανάλωσης και εξαιρετικά χαμηλών τιμών.

UTERQUE Πρόκειται για μια ολοκαίνουργια μάρκα του Ομίλου Inditex (Ζara, Pull and Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Zara Home, Oysho) που θα ανοίξει πριν το τέλος του 2008 σε Ισπανία, Πορτογαλία και Ελλάδα. Θα πουλάει μόνο αξεσουάρ και πιο συγκεκριμένα τσάντες, παπούτσια, κοσμήματα και γυαλιά ηλίου. Ένα κατάστημα θα ανοίξει στο Golden Hall oπωσδήποτε, ενώ περιμένουμε να δούμε σε ποια άλλη γειτονιά της Αθήνας θα ανοίξει.

SATURNΗλεκτρονικές και ηλεκτρικές συσκευές θα πουλά η Saturn που ανήκει στην ίδια γερμανική εταιρεία με την Μedia Markt. H μεγάλη διαφορά είναι ότι παρά το γεγονός πως και οι δυο εταιρείες κινούνται στην ίδια αγορά, η Saturn θα σπάσει το μονοπώλιο του κέντρου της Αθήνας. Τα μαγαζιά της Saturn παραδοσιακά δεν ξεπερνούν τα 1.500 τ.μ., δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στα CD και κυρίως κατασκευάζονται σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Ο ανταγωνισμός στο χώρο των ηλεκτρικών θα αγριέψει ακόμα περισσότερο, μιας και το κέντρο ανήκει παραδοσιακά σε ελληνικές φίρμες (Ηλεκτρονική Αθηνών, Κωτσόβολος).

ALDI H είσοδος αυτού του γερμανικού σούπερ μάρκετ προσφορών (στα χνάρια της Lidl) θα είναι άκρως επιθετική. Μέχρι το 2009 η Aldi σκοπεύει να φτιάξει 40 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, έχει μάλιστα και ελληνική ιστοσελίδα (www.aldi-greece.gr/).

FASHION HOTEL

Η επιρροή της μόδας στην Αθήνα δεν φαίνεται μόνο στις αφίξεις μεγάλων σχεδιαστών στα αθηναϊκά καταστήματα αλλά και σε ένα ξενοδοχείο αφιερωμένο στον «ελαφρύ» και υπέροχο κόσμο της μόδας.

To Fashion Hotel είναι το ολοκαίνουργιο project των Classical Hotels και είναι πρώτο στο είδος του στην Ελλάδα. Στην καρδιά της Αθήνας, ακριβώς πάνω στην πλατεία Ομονοίας, ένα εννιαώροφο γυάλινο κτίριο σχεδιασμένο σύμφωνα με τις τελευταίες επιταγές του σύγχρονου design.

Τα 115 δωμάτια και οι σουίτες είναι το καθένα ιδιαίτερα διακοσμημένο από Έλληνες σχεδιαστές μόδας, στυλίστες, φωτογράφους και καλλιτέχνες. Ζωντανά χρώματα, μοντέρνες ταπετσαρίες, ιδιαίτερα έπιπλα και χειροποίητα αντικείμενα διακόσμησης είναι μόνο λίγα από τα βασικά χαρακτηριστικά που θα κάνουν το 2, Fashion Hotel το νέο σημείο όλων των fashionistas Αθηναίων. Εκτός από τις σταθερές πολυτελείς παροχές που έχει ένα κανονικό ξενοδοχείο, σημειώνουμε μερικά «εκκεντρικά» features που θα μπορούν οι κάτοικοι του ξενοδοχείου να απολαμβάνουν: guru, μελλοντολόγος, νταντά κατοικιδίων, δασκάλα πλεξίματος, στυλίστας, προσωπικός αγοραστής και γραμματειακή υποστήριξη!
Πειραιώς 2, 210 5235230.

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ