Μπάμπης Παπαδόπουλος

Μπάμπης Παπαδόπουλος Facebook Twitter
0
«Από 11 χρονών ξεκίνησα να παίζω κιθάρα, πριν από 31 χρόνια δηλαδή», λέει ο Μπάμπης Παπαδόπουλος, ο κιθαρίστας στο πιο δημοφιλές και πετυχημένο ροκ συγκρότημα στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια, στις Τρύπες, και στη συνέχεια στενός συνεργάτης -μεταξύ άλλων- των Θανάση Παπακωνσταντίνου, Σωκράτη Μάλαμα και Φλώρου Φλωρίδη. «Απ' ό,τι θυμάμαι, με το που την έπιασα στα χέρια μου, την αγάπησα και από τότε δεν την άφησα ποτέ. Αποφάσισα από πολύ μικρός ότι αυτό θα κάνω στη ζωή μου».
 
Το πρώτο προσωπικό άλμπουμ του που κυκλοφόρησε πρόσφατα από την Puzzlemusik με τίτλο Σκηνές από ένα ταξίδιείναι κυριολεκτικά ένα ορχηστρικό ταξίδι, με ό,τι αυτό μπορεί να υπονοεί, με ήχους ηλεκτρικής και ακουστικής κιθάρας που συνοδεύουν λούπες και fx. Το ηχητικό αποτέλεσμα είναι ένα πλέγμα από μουσικές εικόνες που τις χαρακτηρίζουν ροκ και άμπιεντ στοιχεία, η ηλεκτρονική τζαζ αλλά και ο αυτοσχεδιασμός.
 
«Ο αυτοσχεδιασμός είναι ένα στοιχείο που υπάρχει στους περισσότερους δίσκους που είναι αμιγώς μουσικοί» λέει. «Απ' την άλλη, η συνεργασία μου τα τελευταία χρόνια με τον Φλώρο Φλωρίδη, έναν από τους ανθρώπους που πρώτοι έπαιξαν ελεύθερο αυτοσχεδιασμό στην Ελλάδα, μου άνοιξε ένα δρόμο. Όλα τα κομμάτια στις Σκηνές από ένα ταξίδι είναι ιδέες που υπήρχαν τα τελευταία 5-6 χρόνια, σ' αυτά τα χρόνια διαμορφώθηκε και η εικόνα του δίσκου. Μια μουσική διαδρομή σ' ένα ταξίδι χωρίς την αγωνία του πότε και πού φτάνουμε».

Πώς προέκυψε η συνεργασία σου με τους Φλώρο Φλωρίδη και Θανάση Παπακωνσταντίνου;
Με τον Φλώρο Φλωρίδη γνωριζόμαστε από τα πρώτα χρόνια των Τρυπών, είχε παίξει και τα σαξόφωνα στους πρώτους δίσκους μας. Πριν από 6-7 χρόνια μού πρότεινε να κάνουμε κάτι και το αποτέλεσμα ήταν το F.L.O.R.O. II που κυκλοφόρησε από την jnd records. Με τον Θανάση γνωριστήκαμε την εποχή που έγραφε το δίσκο Της αγάπης γερακάρης, όπου έπαιξα και τις κιθάρες σε κάποια από τα κομμάτια. Όταν ήρθε η εποχή να κάνει τον Βραχνό Προφήτη, μου ζήτησε να κάνω την ενορχήστρωση. Στη συνέχεια έγιναν η Αγρύπνια, οι Λαϊκεδέλικα, συναυλίες...

 

Ποια είναι η γνώμη σου για την κατάσταση της δισκογραφίας στην Ελλάδα; Από πού ενημερώνεσαι; Ακούς καινούργια πράγματα;
Συμβαίνει και στην Ελλάδα αυτό που συμβαίνει σε όλο τον κόσμο. Μια υπερπαραγωγή μουσικής με πολύ λίγα καλά πράγματα. Ενημερώνομαι από το ραδιόφωνο για καινούργιες ελληνικές κυκλοφορίες και δεν μπορώ να πω ότι έχω ακούσει κάτι πάρα πολύ καλό τελευταία. Μου άρεσε πολύ ο δίσκος του Ψαραντώνη. Είναι global και από τα πιο καθαρά πράγματα που έχω ακούσει τελευταία. Μου αρέσει πολύ ο Tom Waits, μου αρέσει η θεατρικότητά του. Έχει καταφέρει να δημιουργεί τόσους διαφορετικούς κόσμους έχοντας σαν βάση πάντα τα blues. M' άρεσε ο τελευταίος του δίσκος Orphans, Brawlers, Bawlers & Bastards.

 

Υπάρχει κάτι που νοσταλγείς από την εποχή στις Τρύπες;

Έχω να θυμάμαι πάρα πολλά πράγματα, αλλά δεν νοσταλγώ τίποτε.

Ζεις στη Θεσσαλονίκη. Τι είναι αυτό που σου αρέσει πιο πολύ στην πόλη; Τι σε ενοχλεί;
Μου αρέσει αυτός ο υποτίθεται χαλαρός ρυθμός της πόλης. Αυτό μου αρέσει κι αυτό είναι που πολλές φορές μου τη δίνει.


 

Ποιο είναι το απαραίτητο συστατικό για να έχει κάποιος διάρκεια στην καριέρα του;
Δεν ασχολήθηκα ποτέ με το στήσιμο κάποιας καριέρας, οπότε δεν γνωρίζω τη συνταγή.


 

Έχει αλλάξει ο τρόπος που αντιμετωπίζεις τη μουσική; Ποιο είναι το όφελος;
Εξακολουθώ να χαίρομαι το ίδιο με ένα καινούργιο κομμάτι, μια ωραία συναυλία, ένα καλό παίξιμο με φίλους μουσικούς. Νομίζω ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα κι αυτό είναι το όφελος...

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ