Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν;

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter
0

Mojo
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος μεταφράζει και σκηνοθετεί την ξέφρενη, μαύρη κωμωδία του Άγγλου θεατρικού συγγραφέα Τζεζ Μπάτεργουερθ. Είναι ένα έργο οξύ, βίαιο, χιουμοριστικό και σαρκαστικό ταυτόχρονα, που σου προκαλεί παράλληλα γέλια και φόβο. «Mοjo» σημαίνει βρεγμένος αλλά και σεξ-απίλ, γοητεία και μάγια. Σύμφωνα με τον συγγραφέα του: «Το αρχικό έναυσμα για το έργο ήταν μια συζήτηση που είχα με τον Μάλκολμ ΜακΛάρεν για το Σόχο και τη σύγκρουση του πρώιμου ροκ εν ρολ με τη βία των γκάνγκστερ». Σκηνοθετεί ο Θωμάς Μοσχόπουλος, Ερμηνεύουν: Ηλίας Μουλάς, Αργύρης Ξάφης, Γιώργος Παπαγεωργίου, Αλέξης Φουσέκης, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, Γιώργος Χρυσοστόμου.

Θέατρο Πόρτα, Μεσογείων 59, 210 7711333, 210 77805118. Από 28/2. Ώρες & ημέρες παραστάσεων: Τετ., Κυρ. 20.00, Σάβ. 21.15. www.porta-theatre.gr

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Closer
Η νέα σκηνοθετική δουλειά του Ιωσήφ Βαρδάκη βασίζεται στο διάσημο έργο του Βρετανού θεατρικού συγγραφέα Patrick Marber, σε μετάφραση Θωμά Μοσχόπουλου και μουσική Λόλεκ. To Closer είναι ένα έργο ταυτόχρονα σκληρό και τρυφερό. Η υπόθεση τοποθετείται στα μέσα της δεκαετίας του '90 στο Λονδίνο και μιλάει για την τυχαία, συμπτωματική γνωριμία τεσσάρων αγνώστων οι οποίοι μέσα σε διάστημα τεσσάρων ετών καταφέρνουν να εμπλακούν σ' ένα ανελέητο ερωτικό παιχνίδι απ' όπου κανείς δεν θα βγει αλώβητος. Τη σκηνογραφία και τα visual arts της παράστασης υπογράφει ο Παντελής Ξηροχειμώνας, τα κοστούμια η Βασιλική Σύρμα και την επιμέλεια κίνησης η Όλγα Σπυράκη. Παίζουν οι ηθοποιοί: Αργύρης Θανάσουλας, Γιάννης Λασπιάς, Δάφνη Μανούσου, Ιωάννα Σταυροπούλου.

 

104-Κεντρική Σκηνή, Ευμολπιδών 41 (μετρό Κεραμεικός, Γκάζι), 210 3455020, 210 3455020, 6940 290312. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: από 14/3 (για λίγες παραστάσεις), Παρ., Σάβ. & Κυρ. 21.15, εισ.: €12, 10 ( φοιτ./ανέργων), www.104.gr, facebook.com/theatre104

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Η νουάρ πλευρά των μεγάλων Ρώσων συγγραφέων
Οσυγγραφέας και σκηνοθέτης του έργου Καμίλ Κλοντέλ Mudness Γιάννης Λασπιάς υπογράφει τη σύνθεση των κειμένων και τη σκηνοθεσία ενός νέου θεατρικού αναλογίου με αποσπάσματα από έργα των μεγάλων Ρώσων συγγραφέων Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, Αντόν Τσέχοφ, Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι και Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Νουάρ» που παρουσιάζει το Αγγέλων Βήμα. Αποσπάσματα που αφηγούνται ανθρώπινα πάθη και αλλόκοτες συνήθειες, χαρακτήρες κόντρα στο ρεύμα και την εκάστοτε τυπική και αστική νομιμότητα, κοινωνικές, πολιτικές και ιδεολογικές αντιθέσεις, ανεκπλήρωτοι, κρυφοί έρωτες και ένοχα μυστικά. Ερμηνεύουν: Αργύρης Θανάσουλας, Γιώργος Κοψιδάς, Δάφνη Μανούσου, Στέλλα Μπούρου. Στο πιάνο η Ειρήνη Τηνιακού.

Σατωβριάνδου 36, Ομόνοια, 210 5242211 & 213. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: 5, 12, 19 & 26/3 19.00, εισ.: €5 (με καφέ ή πορτοκαλάδα), [email protected], www.aggelonvima.gr

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

H τελευταία μαύρη γάτα

Το διεθνές best seller του κορυφαίου μας παραμυθά Ευγένιου Τριβιζά παρουσιάζεται σε σκηνική προσαρμογή της Βένιας Σταματιάδη (σε συνεργασία με τον συγγραφέα) και σκηνοθεσία Κώστα Γάκη, Αθηνάς Μουστάκα και Κωνσταντίνου Μπιμπή στο θέατρο «Δημήτρης Χορν». Πρόκειται για μια παράσταση που χρησιμοποιεί την τεχνική του 3D mapping για να γεμίσει το σκηνικό με μαγικές, θεαματικές προβολές που αλληλεπιδρούν με τους ηθοποιούς.

Θέατρο «Δημήτρης Χορν», Αμερικής 10, 210 3612500. Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Σάβ. 15.00, Κυρ. 11.00 & 15.00, www.ticket365.gr

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Θέμα Χημείας
Μπορεί η ψυχαγωγία να συνδυαστεί με τη μάθηση και πώς το θέατρο συνδέεται με την επιστήμη; Με αυτά τα ερωτήματα ως αφορμή ο Γιάννης Γουλές δημιούργησε μια εκπαιδευτική-βιωματική παράσταση που συνδυάζει ολιστικά τη Χημεία, ως επιστήμη, με το θέατρο. Ο σκελετός της παράστασης περιλαμβάνει διαδραστικό μέρος, χημικό πείραμα, θεατρικό έργο και ανοιχτή συζήτηση με τους μαθητές, οι οποίοι συμμετέχουν σε βιωματικές δραστηριότητες με επίκεντρο τη Χημεία. Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα του Τμήματος Χημείας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και της Ένωσης Ελλήνων Χημικών και παρουσιάζεται σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και κοινωνικά ιδρύματα. Η σκηνοθεσία είναι της Δέσποινας Μαραγκουδάκη. Παίζουν οι ηθοποιοί: Στέλιος Γιαννακός, Γιάννης Γουλές, Έμμυ Μαυρίκα, Μάρδη Μηλιαρά.

Θεατρόνιο, Βεργοβίτσης 8-10, Γκύζη, 210 6470003, [email protected], www.theatronio.gr

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Σμύρνη μου αγαπημένη
Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της θεατρικής σεζόν. H Μιμή Ντενίση γράφει και σκηνοθετεί μια παράσταση για την πολυπολιτισμική κοινωνία της Σμύρνης από το 1917 μέχρι την προσφυγιά, τη Μικρασιατική Καταστροφή και την ανταλλαγή πληθυσμών του 1923. Το πολυπολιτισμικό ψηφιδωτό της μικρασιατικής κοινωνίας, ο τρόπος ζωής, η κουζίνα και η μουσική, οι κρυφές δυσαρμονίες και τα ιστορικά γεγονότα περνούν μπροστά από τα μάτια του θεατή μέσα από τις προσωπικές ιστορίες των ηρώων της παράστασης.

Θέατρον, Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», Πειραιώς 254, Ταύρος, 212 2540300. Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετ., Πέμ. 19.00, Παρ. & Σάβ. 20.00, Κυρ. 18.30, εισ.: €14-35 (για μεγάλους), €9-12 (για παιδιά), www.theatron254.gr

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Juliette Gréco, «Merci»
H μούσα των υπαρξιστών, η μεγάλη επαναστάτρια της γαλλικής μουσικής έκφρασης, ξεκινάει την αποχαιρετιστήρια περιοδεία της με πρώτη στάση στην Αθήνα και το θέατρο Παλλάς. Ως προσωπικότητα και καλλιτέχνις, η Juliette Gréco ενσαρκώνει την ελευθερία, τον επαναστατικό αισθησιασμό, την απελευθέρωση της γυναίκας και του πνεύματος, το άνοιγμα στον κόσμο και το τέλος των ταμπού και των στερεοτύπων. Σύντροφος του Miles Davis, σύζυγος του Μισέλ Πικολί, αγαπημένη του Σαρτρ, φίλη του Μπορίς Βιάν και του Ζαν Κοκτό. Στο Παλλάς, σε μια πολύ ξεχωριστή βραδιά, θα ερμηνεύσει μερικά από τα πιο όμορφα και γνωστά τραγούδια της, όπως τα «Je jouais sous un banc», «Amsterdam», «Tard», «La javanaise», «Couvre-feu», ταξιδεύοντας το κοινό στις όχθες του Σηκουάνα και στα καφέ της Σεν Ζερμέν ντε Πρε, λέγοντας adieu και merci με τον δικό της τρόπο.

Θέατρο Παλλάς, Βουκουρεστίου 5, City Link. 1/3 Κυριακή, 20.00, www.ticket365.gr, τηλ. 211 1000 365

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

 

Ο Γυάλινος Κόσμος
Το αυτοβιογραφικό αριστούργημα του Τένεσι Ουίλιαμς περιγράφει τους ακατάλυτους και τραυματικούς δεσμούς που αναπτύσσονται σε μια οικογένεια μέσα στην ταραγμένη κοινωνική περίοδο πριν από το ξέσπασμα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Η διαχρονικότητά του έγκειται στο ότι σκιαγραφεί μοναδικά τη διαχρονική ανάγκη των ανθρώπων να καταφεύγουν σε ψευδαισθήσεις και εικονικές καταστάσεις προκειμένου να αντέχουν τη σκληρή πραγματικότητα, που πολλές φορές τους συνθλίβει. Η παράσταση που σκηνοθετεί η Ελένη Σκότη γίνεται η αφορμή για να συναντηθούν πρώτη φορά επί σκηνής ο Δημήτρης Καταλειφός και η Θέμις Μπαζάκα (τελευταία φορά είχαν συμπρωταγωνιστήσει στα Πέτρινα Χρόνια του Παντελή Βούλγαρη το 1985). Μαζί τους οι Κωνσταντίνος Γώγουλος και Στέλλα Βογιατζάκη.

Θέατρο Εμπορικόν, Σαρρή 11, Ψυρρή. Τετ. & Κυρ. 20.00, Πέμ., Παρ. 21.00, Σάβ. 18.00 (λαϊκή), 21.15, www.ticket365.gr, τηλ. 211 1000 365

 

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Φίλιππος Πλιάτσικας, «Acoustic»
Ο συνιδρυτής των Πυξ Λαξ παρουσιάζει την Τρίτη 24 Μαρτίου στο Παλλάς την πρώτη μεγάλη συναυλία της χειμερινής του περιοδείας. Όπως υποδηλώνει και ο τίτλος, η παράσταση διατηρεί τη μαγεία των κλασικών ενορχηστρώσεων που γοήτευσαν το κοινό στη sold out εμφάνισή του στο Ηρώδειο, ενώ το δυναμικό ακουστικό σύνολο των Border Breakers Band φιλοδοξεί να δώσει διαφορετικό ύφος σε αγαπημένα και γνωστά τραγούδια. Στο πρόγραμμα της βραδιάς περιλαμβάνονται πολύ γνωστές προσωπικές επιτυχίες του Φίλιππου Πλιάτσικα αλλά και τραγούδια από την εποχή των Πυξ Λαξ που ακούστηκαν ελάχιστα στις live εμφανίσεις τους. Έκπληξη της βραδιάς η συμμετοχή του Γιάννη Μηλιώκα.

Θέατρο Παλλάς, Βουκουρεστίου 5, City Link. 24/3 Τρίτη, 21.30, www.ticket365.gr, τηλ. 211 1000 365

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

O κύκλος με την κιμωλία
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης καταπιάνεται με ένα από τα αριστουργήματα του Μπέρτολτ Μπρεχτ, σε μετάφραση Οδυσσέα Ελύτη και μουσική Μάνου Χατζιδάκι, στην εκδοχή δηλαδή με την οποία το πρωτοπαρουσίασε στο ελληνικό κοινό ο Κάρολος Κουν το 1957, στην ιστορική εκείνη παράσταση του Θεάτρου Τέχνης. Ο περίφημος Καυκασιανός κύκλος με την κιμωλία του κορυφαίου Γερμανού δραματουργού και ποιητή είναι ένα βαθιά αλληγορικό, αντιπολεμικό έργο που μιλά για τον «πειρασμό της καλοσύνης». Στο Παλλάς η δράση εκτυλίσσεται μέσα σε ένα ερειπωμένο θέατρο, στο οποίο κάποιοι ηθοποιοί ανεβάζουν ένα έργο αξιοποιώντας τα υλικά που ανακαλύπτουν στον χώρο. Πρωταγωνιστούν: Αιμίλιος Χειλάκης, Μαρία Πρωτόπαππα, Αποστόλης Τότσικας, Ελισάβετ Μουτάφη. Αφηγητής ο Δημήτρης Λιγνάδης. Aπό τις 11 Μαρτίου για 20 παραστάσεις.

Θέατρο Παλλάς, Βουκουρεστίου 5, City Link, Τετ. & Κυρ. 19.15, Πέμ., Παρ., Σάβ. 20.15, www.ticket365.gr, τηλ. 211 1000 365

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Η Λίλα λέει

Η άκρως τολμηρή και αυστηρώς ακατάλληλη για ανηλίκους παράσταση Η Λίλα λέει του Σιμώ, σε μετάφραση και διασκευή της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Θεάτρου Τέχνης Μαριάννας Κάλμπαρη και σκηνοθεσία της ίδιας και του Βασίλη Μαυρογεωργίου, έρχεται στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης. Πρωταγωνιστούν η Λένα Δροσάκη και ο Βασίλης Μαυρογεωργίου.
Ο Σιμώ γεννιέται στη Γαλλία από Άραβες γονείς και μεγαλώνει στο γκέτο ενός παρισινού προαστίου. Δεν έχει δουλειά, λεφτά, όνειρα. Καμιά ελπίδα και καμιά προοπτική. Ώσπου γνωρίζει τη Λίλα, ένα πανέμορφο πλάσμα με αγγελικό πρόσωπο, αλλά γλώσσα τόσο χυδαία, «που νόμιζες πως οι λέξεις θα πλήγωναν τα χείλη της». Κι όμως, η Λίλα λέει τα πιο ακραία πράγματα απλά, απαλά «σαν αναγγελίες πτήσεων που δεν θα προσγειωθούν ποτέ». Κι αυτό την κάνει μοναδική. Μαζί της ο Σιμώ βρίσκει επιτέλους νόημα στην άθλια ζωή του: γράφει μια ιστορία. Και η ιστορία αυτή δεν είναι παρά όλα όσα του περιγράφει η Λίλα και τον τρελαίνουν: οι ερωτικές εμπειρίες της με άλλους άντρες, οι φαντασιώσεις της, η εμμονή της με το σεξ. Ο Σιμώ, όλο και πιο βαθιά ερωτευμένος, δεν μπορεί να φανταστεί πόσο βίαια και αναπάντεχα θα τελειώσει η ιστορία του. Το ποιητικό, σχεδόν πορνογραφικό αλλά και γεμάτο χιούμορ κείμενο του Σιμώ παρουσιάστηκε στα γαλλικά γράμματα το 1996, δημιουργώντας μεγάλη αίσθηση. Ακόμα και ο εκδοτικός οίκος που το παρουσίασε καταθέτει τις αμφιβολίες του σε σχέση με την πραγματική ταυτότητα του συγγραφέα. Πρόκειται όντως για κάποιον άγνωστο συγγραφέα ή πίσω από το ψευδώνυμο «Σιμώ» κρύβεται ένας καθιερωμένος δημιουργός; Το ερώτημα μένει αναπάντητο μέχρι σήμερα. To διήγημα μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 2004 σε σκηνοθεσία Ziad Doueiri. Είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται στο θέατρο.

Υπόγειο, Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα, 210 3228706. 2 Μαρτίου-7 Απριλίου. Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτ. & Τρ. 21.15, Τετ. 20.00

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Αρτώ / Βαν Γκογκ Αvec un pistolet

Μία εξαιρετική παράσταση που έχει ήδη ξεκινήσει σε κείμενο και σκηνοθεσία της Ιόλης Ανδρεάδη. Παρίσι, 1947. O Αντονέν Αρτώ εμφανίζεται σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο. Δείχνει ήρεμος. Είναι ήρεμος. Ύστερα από εννέα χρόνια ψυχιατρικού εγκλεισμού και έχοντας υποστεί 51 ηλεκτροσόκ, μοιάζει να έχει επανέρθει στην «τάξη». Η διάλεξή του έχει τίτλο «Βαν Γκογκ, ο αυτόχειρας της κοινωνίας». Το περιβάλλον γύρω του είναι ασφυκτικό. Το κοινό σιωπηλό. Το φρόνημά του υψηλό. Έχει έρθει με αποδείξεις. Τις κουβαλάει στα 406 μουντζουρωμένα τετράδια που δεν αποχωρίζεται ποτέ. Όλη η καλή κοινωνία του Παρισιού έχει κατακλύσει τον χώρο για να τον ακούσει. Gide, Breton, Camus, Lacan. Υπερασπίζεται με πάθος μια ιδέα: η αυτοκτονία του Βίνσεντ βαν Γκογκ είχε τους εκτελεστές της. Αναζητώντας αρχικά μέσα στους πίνακες, τις σημειώσεις και την αλληλογραφία του μεγάλου ζωγράφου τα αίτια της αυτοχειρίας του, υποπτεύεται πως οι πραγματικοί αυτουργοί βρίσκονται ανάμεσα στο ακροατήριό του. Ο Αρτώ ταυτίζεται, ηλεκτρίζεται, μαγεύεται και πάσχει. Νιώθει τον παλμό του Βαν Γκογκ και προφητεύει. Θέλει να ξεσκεπάσει τους ενόχους. Θέλει να φωνάξει για τους αθώους. Θέλει να αρθρώσει την τελευταία συλλαβή ανάμεσα στη μεγάλη αδικία του κόσμου και σε αυτό που μεσολαβεί μέχρι κάποιος να φτάσει να κοιμάται αγκαλιά με ένα γεμάτο πιστόλι.


Θέατρο Σημείο, Χαριλάου Τρικούπη 4 (πίσω από το Πάντειο), Καλλιθέα, 210 9229579. Παραστάσεις έως 5/4. Σάββατο 21.00 & Κυριακή 19.00

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Οι Έμποροι των Εθνών
Το έργο, σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή, βασίζεται στο δεύτερο και ομώνυμο μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Συνδυάζοντας τη σκηνική αφήγηση με τη μουσικότητα, η παράσταση τοποθετείται την εποχή της βενετικής κυριαρχίας στα νησιά του Αιγαίου και πραγματεύεται την υπέρβαση των ορίων της ανθρώπινης φύσης, όταν αυτή εγκλωβίζεται στη δίνη μιας ερωτικής παρόρμησης.


Σύγχρονο Θέατρο, Ευμολπιδών 45, Γκάζι, 210 3464380. Ημέρες λειτουργίας: κάθε Δευτέρα & Τρίτη έως τις 7 Απριλίου

Τι θα δούμε στο β΄μέρος της θεατρικής σεζόν; Facebook Twitter

Effect - Τομογραφία του Έρωτα
Eνα συγκινητικό, αστείο και απρόσμενα ανθρώπινο επιστημονικό θρίλερ που επιχειρεί να αναθεωρήσει τα όρια μεταξύ τρέλας και υγείας του ανθρώπου και της χημείας του έρωτα και της αγάπης. Για λίγες ακόμη παραστάσεις.

Σύγχρονο Θέατρο, Ευμολπιδών 45, Γκάζι, 210 3464380. Έως τις 8 Μαρτίου. www.ticketservices.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ