I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like

I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like Facebook Twitter
0
Είναι ακόμα ένα είδος ακτιβισμού η ποδηλασία;

Είναι και δεν είναι. Υπάρχουν ακόμα πάρα πολλά πράγματα που έχουν μείνει στα χαρτιά, όπως οι ποδηλατόδρομοι, η σήμανση και η καλύτερη αξιοποίηση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Ο νόμος απλώς έχει στείλει τους ποδηλάτες στα κράσπεδα, αντιμέτωπους με τα λεωφορεία και τους πεζούς. Παρ’ όλα αυτά, η μαζικότητα των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το ποδήλατο ως βασικό μέσο μεταφοράς τους έχει αλλάξει τα δεδομένα στους δρόμους. Πιο πολλοί ποδηλάτες, περισσότερος σεβασμός μεταξύ τους αλλά και μεγαλύτερη εξοικείωση των αυτοκινητιστών με τους ποδηλάτες. Εξάλλου, όλο και περισσότεροι συμμετέχουν σε δράσεις, όπως το free day, αλλά και σε άλλες ποδηλατοδρομίες.

Τι είδους ποδήλατα πωλούνται πιο πολύ;

Αυτά που οι ειδικοί ονομάζουν «city trekking». Είναι ένα ποδήλατο «λίγο απ’ όλα», δίχως ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Απευθύνεται σ’ αυτούς που κάνουν την πρώτη τους αγορά. Και αυτοί στην Αθήνα είναι πια πολλοί. Μετά, αφού το μάθουν, εξειδικεύονται και βλέπουν τι ακριβώς χρειάζονται: ταχύτητα, ευκολία στη μεταφορά ή μετακίνηση.

Ναι, αλλά για την Αθήνα ποιο είναι το σωστό;

Οι απόψεις διαφέρουν, ανάλογα με τα γούστα και τις ανάγκες (διαβάστε και τον ειδικό στην δίπλα στήλη). Μεγάλη πέραση έχουν τα σπαστά επειδή μπαίνουν σε μετρό και λεωφορεία, άλλοι προτιμούν τα ελαφριά, που είναι πιο εύκολα στον χειρισμό μέσα στην πόλη και στα βάλε-βγάλε σε σπίτι και δουλειά. Υπάρχουν και τα «βαριά» (κυρίως τα Globe), που έχουν στυλ χάρη στη ρετρό αισθητική τους, απορροφούν τους κραδασμούς και κρατάνε μια ζωή. Τα ηλεκτρικά δεν έχουν γνωρίσει ακόμα μεγάλη ανταπόκριση, εξαιτίας της υψηλής τιμής τους (από 800 ευρώ και πάνω) και του μεγάλου όγκου τους.

Ποια αξεσουάρ είναι απαραίτητα για την πόλη;

Καταρχάς, τα φώτα. Όποιος δεν έχει, δεν σέβεται τον εαυτό ως ποδηλάτη. Μετά το κράνος. Με €30 αγοράζει κάποιος ένα κακής ποιότητας, που είναι περισσότερο διακοσμητικό. Αν διαθέσει €60, αποκτά έναν σύμμαχο για τον καθημερινό «αγώνα» στους δρόμους της Αθήνας. Πλέον, όλο και πιο πολλοί αγοράζουν κράνη, καθότι αντιλαμβάνονται ότι το ποδήλατο δεν είναι παιχνίδι, αλλά το όχημά τους. Ακόμα, είναι απαραίτητη και μια εργαλειοθήκη με κλειδιά άλεν και τρόμπα. Όλο και κάποιο σφίξιμο θα χρειαστεί, όλο και κάπου θα χάσεις λίγο αέρα.

Με ποια, όμως, κάνεις τη διαφορά;

Αρκετές εταιρείες που βγάζουν «συμβατικά» ή ποδηλατικά ρούχα έχουν ανανεώσει τις κολεξιόν τους, βγάζοντας casual ρούχα που κάνουν και για τα ποδήλατα. Τζιν που αντέχουν στο stretching, αδιάβροχες μπλούζες κ.ά. Τα βρίσκετε σε όλα τα καταστήματα που έχουν ποδηλατικά αξεσουάρ ή εκπροσωπούν την urban αισθητική. Βασικό «εργαλείο» είναι οι τσάντες, που πρέπει να συνδυάζουν τρία πράγματα: να είναι βολικές για τις ορθοπεταλιές, να χωράνε τ’ απαραίτητα αξεσουάρ του ποδηλάτου και να είναι κατάλληλες και για το γραφείο. Τον τελευταίο καιρό κάνουν θραύση τρεις μάρκες: η Mission Workshop, η Baga Boo κι η Chrome. Κάτι καινούργιο είναι η ένωση των βιολογικών προϊόντων και των λιπαντικών για τα ποδήλατα. Το λάδια Orontas είναι το κατάλληλο παράδειγμα.

Εκτός απ’ το να κινούμαι, ποια είναι τα extreme sports που μπορώ να κάνω με το ποδήλατο;

Στο τελευταίο Bike Festival που έγινε μάθαμε το Cyclocross, στο οποίο βάζεις χοντρά λάστιχα στο ποδήλατο και τρέχεις σε αγώνα μέσα στις λάσπες. Στο εξωτερικό, αυτήν τη στιγμή, γίνεται χαμός με το Bike Polo, που δεν είναι τίποτα άλλο απ’ το να παίζεις ποδόσφαιρο με το ποδήλατο. Οι αγώνες γίνονται σε γήπεδα 5x5 και μπορεί ν' ακούγεται ως κάτι φαιδρό, αλλά, αν δείτε την ικανότητα των ποδηλατοποδοσφαιριστών και τα γκολ που βάζουν, θ’ αλλάξετε γνώμη.

Ποδήλατα πόλης

O Τάκης Τσονόπουλος απ’ το Podilato.gr στο Γαλάτσι, το πιο πρωτοποριακό κατάστημα για ποδήλατα στην Αθήνα, μας εξηγεί τα πάντα για τα ποδήλατα πόλης.
Ποια ποδήλατα ανήκουν στην κατηγορία των ποδηλάτων πόλης;

Κάνοντας μια βόλτα στο κέντρο της Αθήνας, μπορούμε να συναντήσουμε ποδήλατα διαφορετικού είδους και διαφορετικής εταιρείας. Ποιο ποδήλατο είναι καταλληλότερο για τη μετακίνησή μας, όμως, εξαρτάται καθαρά από τις ανάγκες μας. Στην κατηγορία των ποδηλάτων πόλης συμπεριλαμβάνονται τα trekking, τα city bikes και τα αναδιπλούμενα (σπαστά). Αναλύοντας τις δύο πρώτες κατηγορίες, συναντάμε ποδήλατα με πιο λεπτά λάστιχα απ’ τα αντίστοιχα των γνωστών σε όλους μας mountain bikes και παράλληλα με μεγαλύτερη ακτίνα τροχού (28 αντί για 26 ίντσες). Έχουμε την επιλογή ποδηλάτου με εμπρόσθια ανάρτηση ή χωρίς ανάρτηση, κάτι που έχει να κάνει με το αν θα κάνουμε χρήση του ποδηλάτου εκτός δρόμου, όπως, για παράδειγμα, σε πατημένους χωματόδρομους. Από την άλλη, τα σπαστά ποδήλατα πόλης μπορούμε να τα βρούμε με τροχούς 16, 18, 20, 24 ή και 26 ιντσών.

Πώς θα επιλέξω αυτό που ταιριάζει καλύτερα στις δικές μου ανάγκες;

Αρχικά, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι ζητάμε απ’ το ποδήλατο, το χρηματικό ποσό που έχουμε να διαθέσουμε και τη χρήση για την οποία προορίζεται. Αν το μετρό είναι μέρος της καθημερινότητάς μας, τότε θα στραφούμε σ’ ένα σπαστό ποδήλατο. Αν έχουμε στόχο την καθημερινή μετακίνηση, μια καλή επιλογή θα ήταν ένα trekking ή ένα city bike ή, ακόμα καλύτερα, ένα ηλεκτρικό ποδήλατο που θα μας πηγαίνει στη δουλειά ξεκούραστα. Αν βλέπουμε το ποδήλατο καθαρά ως έναν τρόπο εκγύμνασης ή διασκέδασης, τότε η επιλογή ενός trekking ποδηλάτου είναι η πιο ενδεδειγμένη. Αν, πάλι, σκοπός μας είναι ν’ αγοράσουμε ένα ποδήλατο για να διανύουμε κοντινές αποστάσεις, τότε οποιοδήποτε ποδήλατο είναι κατάλληλο.

Μπορώ να καλύψω τις μετακινήσεις μου στην πόλη αποκλειστικά με ένα ποδήλατο;

Κυκλοφορώντας σε μια πόλη, όπως η Αθήνα, με έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, με μέτριας ποιότητας μέσα μαζικής μεταφοράς και με την τιμή της βενζίνης στα ύψη, αλλά με αρκετούς πεζόδρομους και δεκάδες αξιοθέατα, το ποδήλατο μπορεί να διευκολύνει τις μετακινήσεις του καθένα και να τον εισαγάγει σ’ έναν εναλλακτικό τρόπο ζωής. Η νοοτροπία του Έλληνα, και συγκεκριμένα του Έλληνα οδηγού, αλλάζει, με αποτέλεσμα την πιο ασφαλή και εύκολη μετακίνηση ενός ποδηλάτη. Βέβαια, για να γίνει η μετακίνησή μας ακόμη πιο ασφαλής, πρέπει να είμαστε εξοπλισμένοι τουλάχιστον με κάποια βασικά αξεσουάρ κι αντίστοιχα να εξοπλίσουμε και το ποδήλατό μας.

Πόσο θα μου κοστίσει συνολικά;

Αν και είναι δύσκολη μια τέτοια απάντηση, θα μπορούσαμε να πούμε ότι με 350 έως 550 ευρώ στην τσέπη του μπορεί ένας ποδηλάτης να συνδυάσει την αγορά ενός καλού ποδηλάτου κι ενός σοβαρού ποδηλατικού εξοπλισμού.

Το κατάστημα Podilato (Γαλατσίου 84, Γαλάτσι, 210 2915071, www.podilato.com.gr ) προσφέρει στους αναγνώστες της LifO δυνατότητα test drive σε ποδήλατο city, trekking, σπαστό και ηλεκτρικό κι έκπτωση 10% σε οποιοδήποτε ποδήλατο ή αξεσουάρ αγοράσετε μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου (ισχύει για αγορές μετρητοίς ή με χρέωση σε πιστωτική κάρτα σε μία δόση κι εξαιρούνται προϊόντα που είναι ήδη σε προσφορά).

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ