ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Media: 3 δρόμοι για την κόλαση και 5 για τον παράδεισο

Media: 3 δρόμοι για την κόλαση και 5 για τον παράδεισο Facebook Twitter
0

 

O 42χρονος Mark Adreessen δεν είναι μόνο εμβληματική προσωπικότητα στο χώρο της αμερικανικής τεχνολογίας, αλλά έχει και ‘τρελά’ λεφτά για επενδύσεις μέσω του εργαλείου venture capital. Όταν λέει λοιπόν εδώ, ότι η βιομηχανία παραγωγής ειδήσεων, όχι μόνο δεν βρίσκεται σε κρίση, αλλά πάει για έκρηξη, τότε δίνουμε μεγάλη προσοχή στα λεγόμενά του. Με δύο λόγια, μπορεί οι New York Times και η Le Monde να απολύουν της διευθύντριές τους, ως σημάδι της κρίσης των παραδοσιακών Μέσων, ωστόσο υπάρχει μια άλλη μιντιακή πλευρά:  αυτή της έκρηξης media που έχουν ισχυρή διαδικτυακή παρουσία και καλύπτουν από πολιτικές ειδήσεις, μέχρι τεχνολογικά νέα.

 

Για να έχουμε μια ιδέα ως προς το πώς φθάσαμε μέχρι εδώ, αξίζει να ρίξουμε μια ματιά σε ένα άρθρο του Columbia Journalism Review για το πώς η πατριώτισά μας Arianna Huffington ‘έφαγε το Internet’ με την έκδοση του Huffington Post. Η Arianna το πούλησε 250 εκατ δολλάρια στην AOL, αλλά οι βασικοί της συνεργάτες είχαν ήδη ξεκινήσει το BuzzFeed που αποτελεί ένα φαινόμενο της παγκόσμιας μιντιακής εξέλιξης. Πίσω από τις φωτό με γάτες, υπάρχει (όπως το ξεκίνησε η Huffington Post) απίστευτος τεχνικός σχεδιασμός σχετικά με την Google και του πώς φέρνεις ‘κίνηση’, αλλά και κλινική ψυχολογία για το τι ορέγεται ο αναγνώστης. Και τα δύο έχουν δημιουργήσει φανατικούς πολέμιους, ειδικά το BuzzFeed για το τεράστιο θέμα της απόδοσης των πηγών.

 

Την ώρα περίπου που απολυόταν η διευθύντρια των New York Times, διέρρεε μια εσωτερική μελέτη της εμβληματικής αυτής εφημερίδας για το τι θα έπρεπε να κάνει ώστε να μην χάσει –κι άλλο- το τρένο της ψηφιακής πραγματικότητας. Μπορεί να μας φαίνονται πολύ αμερικάνικα αυτά που λέει, όμως ένα 50-60% αφορά κάθε κλασσικό Μέσον, από τον Guardian μέχρι τη Φωνή της Κάτω Ραχούλας. Η κίνηση των sites εφημερίδων πλέον, στην πλειοψηφία της δεν προέρχεται από αναγνώστες που μπαίνουν απευθείας στην ψηφιακή ‘σελίδα’ της, αλλά από άλλες διόδους και κυρίως από Google, social media. Ο κάθε συντάκτης καλείται να γίνει ο ίδιος ένα υβριδικό Μέσον και να διαδίδει τα άρθρα του μέσα από τα social media, να δημιουργεί το κοινό του ως πρόσωπο επιρροής και να λειτουργεί σε πολύ ευρύτερο χώρο απ' ό,τι το Μέσον στο οποίο εργάζεται.

 

Ο Om Malik έχει γεννηθεί στην Ινδία, αλλά ζει στο Σαν Φραντσίσκο και έχει ένα σημαντικό site (και επενδυτικές δραστηριότητες) για θέματα τεχνολογίας. Η γνώμη του για τα media είναι σημαντική, όπως δείχνει και μια πρόσφατη τοποθέτησή του. Κρατάμε τον ορισμό του ότι ‘media δεν είναι μόνο οι παραδοσιακές εκδόσεις,  TV, sites κλπ, αλλά οτιδήποτε τραβάει και κρατάει την προσοχή μας’.

 

Ο Σάκης Ρουβάς έχει 270.000 followers  στο Twitter, τους περισσότερους από κάθε Eλληνα. Είναι ο ίδιος ένα medium: όχι μόνο για τις επιδόσεις του στο Twitter, αλλά επειδή αποτελεί μια μηχανή πληροφοριακού περιεχομένου (content), με πλάνο και σημαντικά έσοδα. (Ο Σάκης δεν είναι μόνο ένα brand μόνος του αλλά έχει προσφέρει και το ‘ρουβόμετρο’: οι followers του είναι ένας τρόπος εκτίμησης του αριθμού και της ανάπτυξης των ελληνικών λογαριασμών στο Twitter).

 

Ένα άλλο ενδιαφέρον σημείο της ανάλυσης του Malik είναι εκείνο που αναφέρεται στο πόσο ακριβείς είναι οι μετρήσεις της ‘κίνησης’ στο Internet , στους πειρασμούς και στις φάμπρικές που έχουν αναπτυχθεί.

 

 

Media, εταιρείες και διαφήμιση

Το Red Bull έχει τόσο μεγάλη, δική του, μιντιακή παραγωγή που θεωρείται μεγαλύτερη από όλα τα μίντια που ασχολούνται με τα σπορ. Οι ισχυρές εταιρείες, αλλά ακόμα και μικρομεσαίες, εφαρμόζουν τον κανόνα που λέει ότι στις μέρες μας ‘Κάθε Οργανισμός, κάθε εταιρεία είναι medium’, δηλαδή έχει πλέον τα εργαλεία για να παράγει ό,τι θα ήθελε από τα παραδοσιακά μίντια: δημοσιεύει η επιχείρηση, ο πολιτικός στο site του άρθρα, φωτογραφίες, βίντεο και απευθύνεται στοχευμένα σε πολύ μεγάλο κοινό. Συνδυάζοντας site, blog, Facebook, Twitter, Instagram, Google+, YouTube, πραγματοποιεί προώθηση των προϊόντων ή των ιδεών της, που είναι τόσο απαραίτητη (και σχετικά ανεξάρτητη) όσο και η παρουσία σε κλασσικά μίντια.

Χρειάζεται και το ένα (προβολή μέσα από τα κλασσικά μίντια), όσο και το άλλο (ανάπτυξη των ιδιόκτητων μιντιακών πλατφορμών).

 

Η πιο συχνή λέξη στον κόσμο της επικοινωνίας φέτος, σε βαθμό παροξυσμού είναι το content. Κάποιες από τις εξελίξεις καταγράφονται εδώ.

 

Εξίσου καταιγιστική είναι η συζήτηση για το stotytelling, δηλαδή η τάση να διηγούνται οι εταιρείες ιστορίες ώστε να μην ‘πυροβολούν’ τον κόσμο με βαρετές εταιρικές ειδήσεις και δελτία τύπου.

Οι έντονες αντιδράσεις συνεχίζονται για το λεγόμενο native content, δηλ. για άρθρα που φαίνονται δημοσιογραφικά, αλλά είναι προσφερόμενα από εταιρείες.

 

Εν κατακλείδι, οι εξελίξεις στο χώρο των media είναι καταιγιστικές. Οι προφητείες όσων έλεγαν ότι θα ‘πεθάνουν’ αποδείχτηκαν εκτός τόπου και χρόνου. Τα media έχουν αξία, όσο ποτέ, για όποιους θέλουν εγκυρότητα στις πληροφορίες ή ισχυρή και σύντομη διείσδυση για το μήνυμα ή την αφήγησή τους. Αποτελούν μονόδρομο για όποιον θέλει να αντιμετωπίσει τον απίστευτα αυξανόμενο θόρυβο από το Internet  και την ευκολία διάδοσης ανακριβών ή κακοφτιαγμένων ειδήσεων. Τρεις περίπου χιλιάδες χρόνια μετά την συγγραφή των επών του, οι αρχές για την αφήγηση ιστοριών του  Ομήρου παραμένουν ως βασικές τεχνικές για να κερδίσουμε την προσοχή του κοινού...

 

 

ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ: πώς επηρεάζουν οι διεθνείς εξελίξεις και οι εγχώριες συνθήκες το ελληνικό σκηνικό των media

 

 

0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ευρωεκλογές 2024: Τι «αντισώματα» έχει ο ευρωπαϊκός Νότος στην Ακροδεξιά;

Guest Editors / Ευρωεκλογές 2024: Τι «αντισώματα» έχει ο ευρωπαϊκός Νότος στην Ακροδεξιά;

Δύο μήνες πριν ανοίξουν οι κάλπες των Ευρωεκλογών, στο σημερινό έβδομο σημείωμα του Παρατηρητηρίου για την Ακροδεξιά, το Σημείο διερευνά γιατί οι χώρες της Νότιας Ευρώπης δεν αποτελούν πια εξαίρεση στην πανευρωπαϊκή τάση ενίσχυσης του δεξιού άκρου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Η είσοδος του ιδιωτικού στο δημόσιο σύστημα υγείας βλάπτει σοβαρά την υγεία

Guest Editors / Η είσοδος του ιδιωτικού στο δημόσιο σύστημα υγείας βλάπτει σοβαρά την υγεία

Όταν εισάγεται η ιδιωτική οικονομική σχέση ασθενούς - γιατρού ανατρέπεται η συνθήκη που εγγυάται την ποιότητα της φροντίδας στο δημόσιο νοσοκομείο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΟΜΕΝΙΔΗΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΥΔΩΝΑ
Ο βράχος, η θάλασσα και το τελεφερίκ στη Μονεμβασιά

Guest Editors / Ο βράχος, η θάλασσα και το τελεφερίκ στη Μονεμβασιά

Το σχέδιο για την εγκαθίδρυση τελεφερίκ εκπλήσσει καθώς φανερώνει μια μεταστροφή του υπουργείου Πολιτισμού από πολιτικές ήπιας παρέμβασης και χαμηλού φωτισμού τις οποίες ακολούθησε για δεκαετίες. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επέμβαση που έχει γίνει στον βράχο εδώ και πάνω από δύο αιώνες και ίσως τη μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ μετά την ανοικοδόμηση των τειχών.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΤΣΩΝΑΣ
Ακροδεξιά και γάμοι ομοφύλων: στο όνομα του Θεού, της Φύσης και του Συντάγματος

Guest Editors / Ακροδεξιά και γάμοι ομοφύλων: Στο όνομα του Θεού, της Φύσης και του Συντάγματος

Στο δεύτερο σημείωμα του Παρατηρητηρίου της Ακροδεξιάς καταγράφουμε τη δυναμική που ανέπτυξε η ελληνική Ακροδεξιά εντός και εκτός ΝΔ στην πολυήμερη αντιπαράθεση για το νομοσχέδιο περί ισότητας στο γάμο. Ποιοι ήταν οι βασικοί «παίκτες» μέσα και έξω από τη Βουλή και ποιες οι κύριες πτυχές της επιχειρηματολογίας τους;
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ευρωεκλογές 2024: Η Ακροδεξιά στην Ευρώπη και την Ελλάδα

Guest Editors / Ευρωεκλογές 2024: Η Ακροδεξιά στην Ευρώπη και την Ελλάδα

Τι δείχνουν οι έρευνες του τελευταίου εξαμήνου ανά χώρα για την παρουσία των ακροδεξιών κομμάτων εντός και εκτός Βουλής; Ένα κείμενο του Παρατηρητήριου της Ακροδεξιάς από το Σημείο, μιας ανεξάρτητης πρωτοβουλίας πολιτών που εργάζεται για την αντιμετώπιση του δεξιού εξτρεμισμού.
THE LIFO TEAM
Στέλλα Μπελιά

Guest Editors / Αριστερά με ακροδεξιά επιχειρήματα;

Δεν είναι οπισθοδρομικό να μας λέει σήμερα το ΚΚΕ ότι μέχρι να νικήσουμε τον καπιταλισμό με συνολική επανάσταση κάποιοι άνθρωποι (γυναίκες και εν γένει θηλυκότητες) θα πρέπει να ζουν χωρίς να αντιδρούν στην καταπίεση της πατριαρχίας γιατί «έχουμε σοβαρότερα θέματα να ασχοληθούμε τώρα»;
ΣΤΕΛΛΑ ΜΠΕΛΙΑ