Εισαγωγή στο Σύμπαν του Θάνου Σταθόπουλου

Εισαγωγή στο Σύμπαν του Θάνου Σταθόπουλου Facebook Twitter
1

1. Αλλάζω τώρα. Δύο μαύροι κύκλοι κολλούν στα μάτια μου τις τελευταίες μέρες. (Θέμα για άγνωστο επισκέπτη, εκδ. Ερατώ, 1985, σ. 21)


2. Είναι όσοι αγάπησαν. Αθόρυβα μπαινοβγαίνουν στα δωμάτια, αλλάζουν ρούχα, κλείνουν τις πόρτες, ανοίγουν τις πόρτες, μπαίνουν στ' αυτοκίνητα, σχηματίζουν αριθμούς στο τηλέφωνο και το κλείνουν, αποφασίζουν και ακούνε τη φωνή, πάντα μπροστά σε κάποιο παράθυρο, δεν ξέρουν τι να πουν, βγαίνουν στο μπαλκόνι, κατεβαίνουν στον δρόμο, αγοράζουν τσιγάρα, ανεβαίνουν στο δωμάτιο, αλλάζουν ρούχα, βλέπουν τηλεόραση, φεύγουν, πάνε συχνά σινεμά, πίνουν, τρώνε στα καλύτερα ρεστοράν της πόλης, ψωνίζουν, δεν ξέρουν πού ξυπνάνε, ξυπνάνε χάλια – όσοι αγάπησαν. (Θέμα για άγνωστο επισκέπτη, εκδ. Ερατώ, 1985, σ. 29)

Εισαγωγή στο Σύμπαν του Θάνου Σταθόπουλου Facebook Twitter
Θάνος Σταθόποθλος, Θέμα για άγνωστο επισκέπτη, Εκδόσεις Ερατώ, Σελίδες: 32


3. Ήμουν στο σπίτι μου κι ήθελα να 'μαι στους δρόμους, ήμουν στους δρόμους, ήμουν στους δρόμους και ήθελα ένα σπίτι, έμπαινα σ' ένα καφενείο κι ήθελα να 'μαι σε μια καντίνα, έφερνα ένα ποτήρι μπίρα στα χείλη κι ήθελα έναν καφέ, ήθελα μια γυναίκα κι έβλεπα μια πόλη. (Η ιστορία της μουσικής, εκδ. Ίκαρος, 1994, σ. 9)


4. Αλλά, να! Shake, rattle & roll στη ζεστή νύχτα~ κι ήθελα να ξυπνήσω όλους τους θανάτους που κοιμούνται στα μπουκάλια. (Η ιστορία της μουσικής, εκδ. Ίκαρος, 1994, σ. 28)


5. Έβγαλα τα παπούτσια μου και ξάπλωσα στο χορτάρι. Το κεφάλι μου ακουμπούσε σε μια πέτρα. Είδα από κάτω ό,τι μπορεί να δει κανείς όταν νυχτώνει. Δεν ξέρω πότε ακριβώς σηκώθηκα. Θα πρέπει να είχα κοιμηθεί. Το κεφάλι μου ήταν ακόμα στη θέση του, αλλά φαντάζομαι ότι τα μάτια μου ήταν σαν σαλιγκάρια. Δεν είχα την αίσθηση ότι έχω κοιμηθεί. Ίσως είχαν περάσει μερικά λεπτά ή μία ώρα. Αν καταλάβαινα καλά, υπήρχε κάτι στην ατμόσφαιρα. Ας πούμε, σαν κάτι να είχε αλλάξει την τύχη της μέρας ή την πυκνότητα της μάζας. (Playback, εκδ. Γαβριηλίδης, 2003, σ. 17)


6. Ασφαλώς θα σηκωθώ για το σέρι~ όσο χρειάζεται για να βάλει κανείς ένα σέρι. Άλλωστε, το κάνω κάθε απόγευμα: ποτέ δεν έχασα το σέρι~ ίσως το πήρα λίγο αργότερα ή λίγο πιο νωρίς. (Playback, εκδ. Γαβριηλίδης, 2003, σ. 25)

Εισαγωγή στο Σύμπαν του Θάνου Σταθόπουλου Facebook Twitter
Θάνος Σταθόποθλος, Η ιστορία της μουσικής, Εκδόσεις Ίκαρος, Σελίδες: 36


7. ΚΑΤΑΦΑΣΗ / Όχι αφήγημα, κανένα, ποτέ πια. (Ένας σωρός γλώσσα, εκδ. Γαβριηλίδης, 2007, σ. 9)


8. ΔΗΛΩΣΗ / Το πρωί είχε στρώσει χιόνι. Μπορούσες να χαρείς. Μπορούσες να φτιάξεις σπιτάκια από χιόνι ή χιονάνθρωπους και να τους βάλεις φρουρούς μπροστά στο σπίτι. Το χιόνι είναι παρήγορο – και σε κρατάει ζεστό, αν θαφτείς μέσα του. Ωστόσο, μουλιάζει τα παπούτσια, μπλοκάρει τα αυτοκίνητα, εκτροχιάζει τα τρένα και αποκλείει τα χωριά. (Ένας σωρός γλώσσα, εκδ. Γαβριηλίδης, 2007, σ. 33)


9. ΑΝΑΠΝΟΗ / Δεν ξέρεις ποτέ γιατί αγαπάς. Αγαπάς ή νομίζεις ότι αγαπάς ή δεν αγαπάς. Ακριβώς όπως όταν αναπνέεις δεν σκέφτεσαι γιατί αναπνέεις ή πώς θα πάρεις την επόμενη αναπνοή (εκτός εάν υποφέρεις από δύσπνοια ή άσθμα, επομένως η αναπνοή μπορεί να είναι άθλος, βραχνάς ή θρίαμβος), έτσι αγαπάς ή νομίζεις ότι αγαπάς ή δεν αγαπάς. Την αγαπούσε όπως ανέπνεε, δηλαδή: την αγαπούσε ή νόμιζε ότι την αγαπούσε. (Το Αυτόματο, εκδ. Γαβριηλίδης)

Εισαγωγή στο Σύμπαν του Θάνου Σταθόπουλου Facebook Twitter
Θάνος Σταθόποθλος, Ένας σωρός γλώσσα, Εκδόσεις Γαβριηλίδης, Σελίδες: 52


10. ΗΛΙΚΙΑ / «Ήμουν στο σπίτι μου κι ήθελα να 'μαι στους δρόμους. ήμουν στους δρόμους και ήθελα ένα σπίτι, έμπαινα σ' ένα καφενείο κι ήθελα να 'μαι σε μια καντίνα, έφερνα ένα ποτήρι μπίρα στα χείλη μου κι ήθελα έναν καφέ, ήθελα μια γυναίκα κι έβλεπα μια πόλη» έγραφα στο βιβλίο μου Η ιστορία της μουσικής, το 1994. Η πόλη ήταν το Βερολίνο, η γυναίκα ήταν μια γυναίκα που ζούσε στο Βερολίνο, το πρώτο πρόσωπο ήμουν όντως εγώ αλλά και οι άλλοι, μιας μπλεγμένης ηλικίας τότε, πριν, μετά και τώρα. (Το Αυτόματο, εκδ. Γαβριηλίδης)

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέιβιντ Λοτζ: «Θεραπεία»

Το πίσω ράφι / Η «Θεραπεία» του Ντέιβιντ Λοτζ για το υπαρξιακό μας άγχος

Ένα από τα δημοφιλέστερα βιβλία του Βρετανού συγγραφέα (και του εξαιρετικού ψυχογράφου με το πικρόχολο χιούμορ), που βρισκόταν εδώ και χρόνια εκτός αγοράς, επιτέλους επανεκδίδεται.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μπερνάρ Πιβό: «Αμήχανοι θεατές»

To πίσω ράφι / Όταν ο Μπερνάρ Πιβό επιτέθηκε στη μέση νοικοκυρά για τα τηλεοπτικά σκουπίδια που καταναλώνει

Το βιβλίο «Αμήχανοι θεατές» του Γάλλου πολιτιστικού δημοσιογράφου που πέθανε πριν από λίγες ημέρες ήταν σαν τις εκπομπές του, ανάλαφρο και ταυτόχρονα διεισδυτικό.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Ν. Μούσχουρη- Φ. Απέργης: «Το όνομά μου είναι Νάνα»

Το πίσω ράφι / Νάνα Μούσχουρη: «Είμαι ικανή ν’ αγαπήσω, αλλά όχι να πέσω στα πόδια του ανθρώπου που αγαπώ»

Η βιογραφία «Το όνομά μου είναι Νάνα», ένα δυσεύρετο πια βιβλίο του 2007, προέκυψε από την απόφασή της Μούσχουρη ν’ αφηγηθεί τη ζωή της στον Φώτη Απέργη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«Υπάρχει η βουλιμική, υπάρχει και η ανάγνωση dégustation. Προτιμώ τη δεύτερη»

The Book Lovers / «Υπάρχει η βουλιμική, υπάρχει και η ανάγνωση dégustation. Προτιμώ τη δεύτερη»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον Νίκο Τσούχλο, πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ωδείου Αθηνών και αναπληρωτή καθηγητή στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, για το αναγνωστικό του εκκρεμές.
THE LIFO TEAM
σταινμπεκ

Σαν Σήμερα / Σαν σήμερα το 1940 «Τα σταφύλια της οργής», το magnum opus του Τζον Στάινμπεκ, τιμάται με το βραβείο Πούλιτζερ

Στο δημοφιλέστερο βιβλίο του, που τιμήθηκε με το βραβείο Πούλιτζερ σαν σήμερα το 1940, ο Στάινμπεκ αποτυπώνει την ψευδαίσθηση του αμερικανικού ονείρου κατά την περίοδο της μεγάλης οικονομικής ύφεσης.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Με το καινούργιο κοστούμι Ραλφ Λόρεν

Βιβλίο / Ο Σαλμάν Ρούσντι έζησε για να ξαναβάλει κοστούμι Ραλφ Λόρεν

Τα πιο κρίσιμα 27 δευτερόλεπτα της ζωής του, η δολοφονική επίθεση που δέχτηκε το 2022 σε ένα κέντρο για συγγραφείς στη Νέα Υόρκη αποτελεί τον πυρήνα του αυτοβιογραφικού βιβλίου του «Μαχαίρι».
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Πολ Όστερ (1947-2024): Ο Mr. Vertigo των ονειρικών μας κόσμων

Απώλειες / Πολ Όστερ (1947-2024): Ο Mr. Vertigo των ονειρικών μας κόσμων

Η ζωή και το έργο του σπουδαίου Αμερικανού συγγραφέα που στις σελίδες του κατάφερε να συνδυάσει τη μαγεία των Γνωστικών με την περιπέτεια της περιπλάνησης και τη νουάρ ατμόσφαιρα με τα πιο ανήκουστα αυτοβιογραφικά περιστατικά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

σχόλια

1 σχόλια