Με τη Nefeli Walking Undercover στο Belle Époque

Με τη Nefeli Walking Undercover στο Belle Époque Facebook Twitter
0

Ο κήπος του Belle Époque είναι ακόμα άδειος. Το κρύο της Μεγάλης Εβδομάδας έχει αποθαρρύνει τους mods με τα σταυρωτά σακάκια και τα κοτλέ παντελόνια που φτάνουν μέχρι λίγο πάνω απ’ τον αστράγαλο (το εσωτερικό σαλονάκι του τεϊοποτείου είναι γεμάτο και το πικάπ παίζει ένα γαλλικό τραγούδι που μοιάζει με Françoise Hardy – αλλά δεν είμαι και σίγουρος). Κάτω από τις νεραντζιές, ανάμεσα στις μάντρες των γύρω πολυκατοικιών, τραπέζια φερ φορζέ και καρέκλες με φλοράρ καλύμματα. Κάτω χώμα. Και κάπου εκεί η Νεφέλη να πίνει το τσάι της, φορώντας ένα κίτρινο φόρεμα (σχεδόν) undercover από τον υπόλοιπο κόσμο, σαν μια νεράιδα που προσγειώθηκε στο Σύνταγμα λίγο πριν δύσει ο ήλιος.

«Το πρώτο μου live το “είδα” από την κοιλιά της μητέρας μου, που, αν και σπούδασε μαθηματικός, είναι εδώ και χρόνια βιολίστρια στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Ήταν οι Pink Floyd το 1989 στο Ολυμπιακό Στάδιο. Επίσης, η μαμά μου άκουγε συνέχεια Ντβόρζακ, γι’ αυτό έγινε ο αγαπημένος μου συνθέτης. Είδες τι κάνει η κοιλιά της μαμάς;», μου λέει με αφοπλιστική αθωότητα. «Οι γονείς μου άκουγαν τα πάντα. Από Παπάζογλου και Φίλιπ Γκλας μέχρι μουσικά παραμύθια -θυμάμαι πολύ έντονα την “Αλίκη στη χώρα των ψαριών”- και πολύ Τρύπες. Φαντάσου ότι όλα αυτά και πολλά άλλα τα έχω σπίτι μου στη βινυλιακή τους έκδοση».

Η μουσική της Nefeli Walking Undercover μου θυμίζει μια μείξη από Joanna Newsom, και Kate Bush, οι στίχοι της έχουν κάτι από Θανάση Παπακωνσταντίνου (στη θηλυκή του εκδοχή), οι ατμόσφαιρές της ένα μεταμοντέρνο ελληνοκεντρικό trip hop, τα κρουστά της (κουτάλες, ντουλάπες, κατσαρόλες) έχουν κάτι από CocoRosie, το βιολί της («ένα κατασκευής Μούρτζινου από το 1928») είναι πάντα εκεί. Όταν ξεκίνησε να πειραματίζεται με τη μουσική, έπαιζε μόνο διασκευές. Μετά τη φώναξαν να παίξει βιολί στους πανκάδες Fall of man (!), μετά σε μια ska punk μπάντα και ύστερα προέκυψαν οι Mimosa’s Dream και μετά ο Leon, στον οποίο είναι session μουσικός. «Αλλά όλα ξεκίνησαν όταν γνωρίστηκα με τον Pan Pan. Διάβαζα από μικρή σαν τρελή τα κόμικ του και τελικά επικοινώνησα μαζί του και ύστερα συνεργαστήκαμε όταν γύρισε ο Vincent Moon το Temporary Area in Athens στο Booze. Από εκείνη τη βραδιά σκέφτηκα ότι θα ήθελα κι εγώ να κάνω μουσική. Έτσι έγραψα το κομμάτι “The sound of everything” (ένα βραδυφλεγές αριστούργημα)».

Η Νεφέλη έχει ενθουσιαστεί με το Belle Époque. Περπατάει ανάμεσα στα καταπληκτικά vintage ρούχα που η Ήβη (η ιδιοκτήτρια) έχει ξεθάψει από ξεχασμένα μαγαζιά του κέντρου της πόλης (φαντάζομαι αυτά που έχουν ταμπέλες όπως «Υποκάμισα Οικονόμου» ή «Μόδα Χαρήτου») και περιεργάζεται τα μικροαντικείμενα (φοβερά σπάνιες τσέχικες κούπες από τα ’50s, καταπληκτικά βάζα λιμόζ, έναν πίνακα που γράφει Make Love Not War, ποπ κοσμήματα, μια τηλεόραση μάρκας Majestic και τις τέλειες υδρογείους που βρίσκονται στο άλλο δωμάτιο του χώρου μαζί με καταπληκτικούς χάρτες και οδηγούς πόλεων για την Ελλάδα και όλο τον κόσμο). Η Νεφέλη δείχνει να είναι ξαφνικά μέσα στον κόσμο της. Σε ένα ονειρικό λούνα παρκ, ανάμεσα στα υλικά της φαντασίας της, που είναι φτιαγμένα από «το ποίημα του Ναζίμ Χικμέτ “Η πιο όμορφη θάλασσα”, από αυτό του Πεσσόα “Ο φύλακας των κοπαδιών”, από τα παραμύθια που διάβαζα μικρή και από τα κόμικ, που είμαι φανατική.

Αυτά του Έκτορα, με τα ασπρόμαυρα μινιμαλιστικά σχέδια, του Γούση, φυσικά του Pan Pan, του Μητσημπό- νου αλλά και Ούγκο Πρατ λόγω του Κόρτο Μαλτέζε. Επίσης, με έχουν επηρεάσει πολύ και τα ηπειρώτικα τραγούδια γιατί όπως λέει κι ο Περίδης “Στα βουνά της νότιας Κίνας άκουσα κλαρίνα ηπειρώτικα”». Στο τριώροφο νεοκλασικό του 1880 της οδού Βουλής, που στη δεκαετία του ’50 στέγασε τα κεντρικά της εταιρείας τηλεπικοινωνιών Έντισον και ύστερα ένα φροντιστήριο ενηλίκων (πριν το μεταμορφώσει η Ήβη σε αυτό το εντυπωσιακό μαγαζί-βιβλιοπωλείο-τεϊοποτείο που είναι πια στέκι όσων έχουν φάει πετριά με τη δεκαετία του ’60), η Νεφέλη καταφέρνει να βγάλει το ρε και το μι απ’ την ηρεμία, όπως είναι και ο τίτλος ενός από τα κομμάτια της. «Ο πιο αγαπημένος μου στίχος είναι αυτός που λέει ο Μάλαμας “Το πιο βαθύ σκοτάδι είναι πριν την αυγή”. Γιατί απεικονίζει τη βασική μου θεωρία για τη ζωή. 'Οτι όλα είναι κύκλος».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ταβέρνα «Πλάτων» στο Βούπερταλ

Γεύση / «Kάθε φορά που μυρίζω ούζο, θυμάμαι την ταβέρνα Πλάτων στο Βούπερταλ»

Ο Παύλος και η Ελένη, μετανάστες στη Γερμανία, δημιούργησαν μια αυθεντική ελληνική ταβέρνα, που εδώ και τρεις δεκαετίες σερβίρει απλά αλλά πεντανόστιμα πιάτα και είναι διάσημη για τον λεπτοκομμένο χειροποίητο γύρο της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η αγκινάρα

Γεύση / «Ο καλύτερος μεζές είναι η κεφαλή της άγριας αγκινάρας»

Χοιρινό με αγκιναρόφυλλα κοκκινιστά στη Σητεία, κεφαλές αγκινάρας γεμιστές με ρύζι στην Κάσο και αγκινάρες-μουσακά στην Άνδρο: η αγκινάρα δίνει τόσο πολλά τη στιγμή που διεκδικεί μόνο το ελάχιστο.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Aspasia: Πώς η Σταυριανή Ζερβακάκου έστησε ένα εστιατόριο-προορισμό

Γεύση / Aspasia: Ένα εστιατόριο που ανταμείβει κάθε στροφή του δρόμου προς τη Μάνη

Στο απόγειο της φήμης της, η Σταυριανή Ζερβακάκου αποφάσισε να επιστρέψει σε έναν τραχύ τόπο και να στήσει ένα εστιατόριο-προορισμό σε έναν μικρό ορεινό οικισμό, αξιοποιώντας στην κουζίνα της όσα άγρια της δίνει το μέρος.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η άνοιξη και το καλοκαίρι της ρίγανης

Γεύση / H ρίγανη που δίνει γεύση στα καλοκαίρια μας

Είναι το πιο δημοφιλές μυριστικό της Aνατολικής Μεσογείου και δίνει ιδέες για μερικά από τα πιο αντιπροσωπευτικά καλοκαιρινά εδέσματα, όπως η ριγανάδα, ο ντάκος, η χωριάτικη σαλάτα και οι ριγανάτες σαρδέλες.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Quinn’s: Γιατί όλοι πίνουν Dry Martini «στου Ηλία» Μαρινάκη 

Γεύση / Quinn’s: Γιατί όλοι πίνουν Dry Martini στου Ηλία Μαρινάκη 

Στην πιάτσα των Ιλισίων, σε ένα μέρος όπου όλα είναι μελετημένα, ένας πολύπειρος και προσγειωμένος μπάρμαν μας καλεί να χαθούμε στον «Κήπο των επίγειων απολαύσεων», συζητώντας και πίνοντας κλασικά αλλά αναβαθμισμένα κοκτέιλ.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΠΑΚΑΛΙΚΑ, DELI

Γεύση / Ο μεγάλος οδηγός του Αθηναίου καλοφαγά: Τα 51 πιο νόστιμα σημεία της πόλης

Εξειδικευμένα παντοπωλεία, deli με αλλαντικά και τυριά από την Ελλάδα και τον κόσμο, χασάπικα για κρέατα άριστης ποιότητας, κάβες και φούρνοι με ψωμιά παραδοσιακά αλλά και νέας εποχής, σε μια λίστα που μπορεί να είναι ο παράδεισος του foodie.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Είναι η τούρτα αμυγδάλου του Μπόζα η πιο ωραία στην Αθήνα;

Γεύση / Είναι η τούρτα αμυγδάλου του Μπόζα η πιο ωραία τούρτα της Αθήνας;

Όσο και αν η τέχνη της ζαχαροπλαστικής έχει κάνει άλματα στη χώρα μας, δεν έχουμε πάψει ποτέ να αγαπάμε τα «παλιά γλυκά» που μας θυμίζουν παιδικά χρόνια, οικογενειακές συγκεντρώσεις, γενέθλια και γιορτές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ωδή στην pure σεβεντίλα: Ένα σπίτι που μοιάζει με μικροοργανισμό.

Γεύση / Ένα σπίτι στο Παλαιό Φάληρο που αποθεώνει τα απίθανα '70s

Το σπίτι του Γιώργου Κελέφη, εκδότη του περιοδικού ΟΖΟΝ, στο Παλαιό Φάληρο ‒σχεδιασμένο από τους σπουδαίους αρχιτέκτονες Δημήτρη και Σουζάνα Αντωνακάκη‒ μοιάζει με χρονοκάψουλα που σε μεταφέρει στη δεκαετία του ’70.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ