Στήλες

Στήλες Facebook Twitter
0

ΠΑΝΩ ΚΟΣΜΟΣ

Ο ΛΟΥΚΟΣ ΣΤΑ RED SHOES

Tα Κόκκινα Παπούτσια επανακυκλοφορούν σε blu ray από την Criterion και στα extra o Γιώργος Λούκος μιλά γι' αυτό που ξέρει μοναδικά στον κόσμο: τον χορό και το ζην καλλιτεχνικώς. Πρόκειται για την ταινία ορόσημο των Powell/ Pressburger που περιγράφει το ανέβασμα του ομώνυμου παραμυθιού του Κρίστιαν Άντερσεν σε μπαλέτο. Ένα κορίτσι, φανατικό για χορό, φοράει τα κόκκινα παπούτσια του και δεν μπορεί να πέψη να χορεύει -μέχρι που πέφτει και ξεψυχά. Ουσιαστικά δείχνει την αντινομία που νιώθουν οι μεγάλοι καλλιτέχνες ανάμεσα στο ολικό δόσιμο που απαιτεί η μούσα τους και τις ανάγκες που η ζωή και η σάρκα ζητούν να ικανοποιήσουν. Το φιλμ είναι ακόμα αποσβολωτικό (κυκλοφορεί ήδη σε εξαιρετικό blu ray και από την αγγλική itv): θεωρείται το κορυφαίο τεχνικολόρ φιλμ της ιστορίας του κινηματογράφου (μαζι με το Black Narcissus) και το καίριο σενάριο, το μυθικό set design, η παραισθησιογόνα εικοσάλεπτη σκηνή του μπαλέτου καθεαυτή, τα γυρίσματα σε Ιταλία και Παρίσι συνδυάζονται σε ένα χαρμάνι καθαρής φιλμικής μέθης, απλώς αξεπέραστο. Η επιλογή του Λούκου είναι καίρια -καθώς ουσιαστικός πρωταγωνιστής της ταινίας είναι ο καλλιτεχνικός μάνατζερ του θεάτρου Μπόρις Λέρμοντοφ (με πολλά στοιχεία από τον Ντιάγκιλεφ), αυτός που θέτει τα διλήμματα και θυσιάζει ακόμα και την ανθρώπινη ζωή στο όραμα της Τέχνης. Τεράστιο φιλμ, που θεωρήθηκε αποτυχημένο όταν βγήκε (τόσο πρωτότυπο ήταν), πήρε δυο Όσκαρ και σιγά σιγά, μέσα στα χρόνια, αποκάλυψε τη διαύγεια του στοχασμού του και την αδιαπραγμάτευτη πίστη του στην απόλαυση των ωραίων, χρωματιστών εικόνων. Δεν θέλω ούτε να σας ξέρω, αν δεν το δείτε.

ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ

Έκαναν μια διαφήμιση για τη Wind και έδωσαν όλα τα λεφτά της αμοιβής τους για το Ίδρυμα Κιβωτός του Κόσμου για τα εγκαταλελειμμένα παιδιά. Για τον ίδιο σκοπο έδωσε και η Wind το 2% από τις πωλήσεις της. Δεν μ' ενδιαφέρει αν είναι έξυπνο μάρκετινγκ, με ενδιαφέρει η χρησιμότητα της πράξης. Μπράβο.

ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ 48%

Λες να τα καταφέρουμε;



ΚΑΤΩ ΚΟΣΜΟΣ

ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΑΝΥΠΑΝΔΡΩΝ ΚΟΡΑΣΙΔΩΝ

Η γελοιωδέστερη σύνταξη ενός έθνους που προσποιείται το μοντέρνο και ισόνομο, ενώ ζει ακόμα στην Κλακ Φιλμς της Φρειδερίκης. Η σύνταξη θεσπίστηκε για τις γεροντοκόρες (που κάποτε ισοδυναμούσαν με λεπρές), τώρα την παίρνουν τα ελεύθερα κορίτσια (τύπου Μαρία Σολωμου!), όλες οι μαχητικές λεσβίες, ή όσες απλώς δεν θέλουν να παντρευτούν, αλλά έχουν και οικογένεια και παιδιά. Τότε γιατί όχι και τα γεροντοπαλίκαρα; Γιατί όχι κι ο δόλιος ο Ασλάνης που γερνάει μόνος; Γιατί όχι τα ερημικά τραβεστί που ψοφάνε στα πεζοδρόμια; Από μια άποψη, όλοι όσοι δεν βάζουμε στεφάνι, φύσει ή θέσει, είμαστε ανύπανδρες κορασίδες! (Θέλουμε λεφτά, ξηλωθείτε!)

ΤΟ ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΟΥ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ

Ο Λούκος του φτωχού.

ΞΕΡΕΙ ΠΟΙΟΣ

Άσε τις κομψότητες στα γυμναστήρια και φέρε τα λεφτά που μας χρωστάς από πρόπερσι.

Στήλες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ